معرفی و دانلود کتاب صوتی رفتار منصفانه: در روابطتان توازن ایجاد کنید و به زندگیتان شکلی تازه بدهید

عکس جلد کتاب صوتی رفتار منصفانه: در روابطتان توازن ایجاد کنید و به زندگیتان شکلی تازه بدهید
قیمت:
۸۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رفتار منصفانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رفتار منصفانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی رفتار منصفانه: در روابطتان توازن ایجاد کنید و به زندگیتان شکلی تازه بدهید

هیچ‌کسی نباید از شما انتظار داشته باشد یک ابرقهرمان باشید که تمام مسئولیت‌ها را به دوش می‌کشد؛ حتی شخصِ خودتان. ایو رادسکی در کتاب صوتی رفتار منصفانه به زوج‌ها یادآوری می‌کند که تقسیم کارها و وظایف در یک خانواده، باید عادلانه و منصفانه باشد. این کتاب در سال 2019 جزء لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار گرفت.

درباره‌ی کتاب صوتی رفتار منصفانه

در زندگی مشترک و روابط میان زوجین، معمولاً یک نفر مسئولیت کارهای ریز و درشت خانه را بر عهده می‌گیرد؛ زنگ زدن به تعمیرکار، گرفتن نوبت دکتر، پرداخت قبوض، بردن بچه‌ها به کلاس و مدرسه و... این‌ها وظایفی هستند که معمولاً به چشم نمی‌آیند، اما زمان و انرژی زیادی از افراد می‌گیرند و این‌طور می‌شود که پس از مدتی زن یا مرد خسته می‌شود و برای انجام امور شخصی خود میل و انگیزه‌ی لازم را ندارد. بنابراین بهتر است در هر نقشی که بازی می‌کنید، مسئولیت‌پذیر یا مسئولیت‌گریز، شنیدن کتاب صوتی رفتار منصفانه (Fair Play) را در اولویت کارهای خود قرار دهید.

تقسیم نابرابر بار سنگینِ کار‌های نامرئی در روابط زناشویی، فاجعه‌بار است، اما هیچ‌کس تاکنون راه‌حلی واقعی برای این معضل ارائه نکرده است. ایو رادسکی (Eve Rodsky) در کتاب صوتی رفتار منصفانه راه‌حلی جدید برای یک مشکل قدیمی ارائه می‌دهد. او این جمله‌ی طلایی را خطاب به تمام کسانی می‌گوید که خود را بیش از حد درگیر مسائل خانوادگی می‌کنند: «به خودتان اجازه دهید کمتر کار کنید.»

معرفی و دانلود کتاب صوتی رفتار منصفانه

کتاب صوتی رفتار منصفانه انجام کارهای نامرئی را غالباً بر عهده‌ی زنان می‌بیند و این سوال را مطرح می‌کند: چرا زنان در سراسر جهان باید تمام زندگی خود را به کارهای بدون درآمدی اختصاص بدهند که مربوط به شخصِ خودشان نیست؟ چرا مادر یک خانواده باید تنها کسی باشد که مسئولیت‌های مربوط به اعضای خانواده‌اش را به دوش می‌کشد؟

درست‌ترین حالت این است که به‌جای جنگیدن و اختلافات همیشگی و ناتمام با همدیگر، زن و شوهر در فضایی منطقی و به‌صورتی تعاملی و دوطرفه، معیارهایی را برای رابطه‌ تعیین کنند. شاید فکر کنید نشستن کنار یکدیگر و بحث درباره‌ی قوانین رابطه، خودْ آغاز یک جنجال و دعوای بزرگ است. اما ایو رادسکی برای شما پیشنهادهایی دارد که برگرفته از تجربه‌ی او از صحبت با زوج‌های مختلف است. او در کتاب صوتی رفتار منصفانه راه‌حل‌هایی را پیش پای شما می‌گذارد که بتوانید به حداقلی‌ترین استانداردهای لازم برای شروع یک رابطه‌ی بهتر برسید.

ایو رادسکی به تمام زنانی که درگیر کار نامرئی هستند کمک می‌کند تا بتوانند وظایفی که برعهده دارند یا برعهده گرفته‌اند را مدیریت کنند. او در کتاب صوتی رفتار منصفانه یک بازی کارتی طراحی کرده است که به کمک آن می‌توانید اولویت‌های زندگی خود را مشخص کنید و با شریک زندگی خود بر سر آن‌ها به توافق برسید.

کتاب صوتی رفتار منصفانه با عنوان فرعی در روابطتان توازن ایجاد کنید و به زندگی‌تان شکلی تازه بدهید را انتشارات جیحون با گویندگی فرزانه فائزی و تدوین نازنین حاجی‌لو، براساس ترجمه‌ی لیلا ثریاصفت از این کتاب منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی رفتار منصفانه

  • یکی از بهترین کتاب‌های سال 2020 به انتخاب مجله‌ی فوربز
  • کتاب برگزیده در باشگاه کتاب‌خوانی ریس (متعلق به ریس ویترسپون)
  • راه‌یافته به لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز

نکوداشت‌های کتاب صوتی رفتار منصفانه

  • یک راهنمای حاضر و آماده و به‌دردبخور برای کمک کردن به ما در ارتباط با یک مسئله‌ی جنجالی که هر خانواده‌ای با آن درگیر است. (ریس ویترسپون، بازیگر و تهیه‌کننده‌ی هالیوود)
  • کتاب رفتار منصفانه آغازی‌ست چشمگیر برای کارهای ایو رادسکی. استراتژی‌های کاربردی ایو رادسکی در این کتاب به کار زوج‌هایی خواهد آمد که به‌ دنبال مدیریت بهتر خانواده و یافتن تعادلی میان وظایفشان در خانه هستند. (پابلیشرز ویکلی)
  • ایو رادسکی تقسیم وظایف مربوط به خانه را که منشأ بسیاری از مشکلات به‌وجودآمده بعد از ازدواج است، مدیریت می‌کند. کتاب رفتار منصفانه این کار را با ارائه‌ی راه‌حل‌هایی کاربردی، مؤثر و روشن انجام می‌دهد که برای هر دو طرف قابل‌پذیرش باشند. (دکتر داربی سکزبی، استاد روان‌شناسی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی)

کتاب صوتی رفتار منصفانه مناسب چه کسانی است؟

کتاب صوتی رفتار منصفانه، مناسب زوج‌هایی است که وزنه‌ی مسئولیت‌های رابطه روی دوش یکی از آن‌ها سنگینی بیشتری دارد. این کتاب برای تمام علاقه‌مندان به مباحث روان‌شناسی، زوج‌درمانی و روابط زوجین مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی رفتار منصفانه: در روابطتان توازن ایجاد کنید و به زندگیتان شکلی تازه بدهید می‌شنویم

با چه کسی ازدواج کرده‌اید؟

برخی می‌گویند یکی از مهم‌ترین تصمیماتی که یک زن می‌گیرد این است که با چه کسی ازدواج می‌کند. اما تحقیقات نشان می‌دهد که شما تا زمانی‌که بچه‌ها را ندارید واقعاً نمی‌دانید با چه کسی ازدواج کرده‌اید. در گفت‌وگوهایم با زنان درباره‌ی تعیین نقش‌ها و مسئولیت‌ها در خانه، آن‌ها رفتارها و گرایش‌های شریک زندگی، شوهر و پدران را با پنج نوع توصیف می‌کنند.

بچه‌ی گنده: شریک زندگی شما فردی بانمک، بانشاط، خودجوش و مهیج است. اما اغلب، خطوط بین تشخیص او از بچه‌ها دشوار می‌شود. قوانین خانه را رعایت نمی‌کند. حتی مواردی که خودش تعیین می‌کند. و سایر تلاش‌ها برای رسمی کردن مدیریت زمان برای خانواده را رد می‌کند. او ظرف غذایش را تمیز نمی‌کند یا داوطلبانه کمکی نمی‌رساند. این به این دلیل نیست که او ناتوان است. اگرچه ممکن است طوری رفتار کند که این‌گونه به نظر بیاید و یا با تمارض از زیر کار در برود. در عوض از آن‌جا که شما به‌وضوح دارای صلاحیت هستید، واقعیتِ غالباً ناگفته این است که وظایف زندگی خانگی که خیلی هم جالب و بامزه نیست، روی دوش شما می‌افتد. به‌جای تشکر از تمام کارهایی که انجام می‌دهید، او شکایت می‌کند که تو خیلی بامزه نیستی و خیلی سخت می‌گیری.

سنت‌گرا: شریک زندگی شما نقش نان‌آور اصلی خانواده را برعهده دارد...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
متن پشت جلد
27 دقیقه
بخش یک - مشکل و مسئله
30 دقیقه
دیده شدن برابر است با ارزش
27 دقیقه
هزینه و بهای پنهان انجام دادن همه‌ی کارها با هم
29 دقیقه
داستان قدیمی؛ راه‌حل جدید
30 دقیقه
بخش دو - راه‌حل و جواب - قسمت اول
28 دقیقه
بخش دو - قسمت دوم
20 دقیقه
بخش دو - قسمت سوم
26 دقیقه
قانون شماره‌ی دو
27 دقیقه
یافتن دوباره‌ی خودت
23 دقیقه
قانون شماره‌ی سه
28 دقیقه
بیایید به این داستان بپردازیم
21 دقیقه
با چه کسی ازدواج کرده‌اید؟
21 دقیقه
فقط درخواست کنید
19 دقیقه
قانون شماره‌ی چهار
19 دقیقه
چه چیزی معقول است؟
29 دقیقه
بخش سه - چطور در بازی منصفانه برنده شویم؟
28 دقیقه
بخش بیرون از خانه
30 دقیقه
کنترل زادوولد
28 دقیقه
سؤالات سخت
26 دقیقه
شروع بازی
27 دقیقه
صد کارت بازی منصفانه - بخش خانه
33 دقیقه
سؤالات متداول بازی منصفانه
25 دقیقه
ردوبدل و تعویض کردن کارت‌ها
26 دقیقه
کارت‌هایی که هر دو حس می‌کنید شما را به دام انداختند
18 دقیقه
سیزده اشتباهی که زوج‌ها مرتکب می‌شوند و بازی منصفانه آن‌ها را اصلاح می‌کند - قسمت اول
25 دقیقه
سیزده اشتباهی که زوج‌ها مرتکب می‌شوند و بازی منصفانه آن‌ها را اصلاح می‌کند - قسمت دوم
14 دقیقه
زندگی در فضای یونیکورن و تک‌شاخ شما
24 دقیقه
خود را در جهان سهیم و دخیل کنید
31 دقیقه
پادزهر ترس

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی رفتار منصفانه: در روابطتان توازن ایجاد کنید و به زندگیتان شکلی تازه بدهید
نویسنده
مترجملیلا ثریاصفت
راویفرزانه فائزی
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۲۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی رفتار منصفانه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی رفتار منصفانه

برای دریافت کتاب صوتی رفتار منصفانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.