معرفی و دانلود کتاب صوتی روانشناسی سرطان - شماره‌ی اول

عکس جلد کتاب صوتی روانشناسی سرطان - شماره‌ی اول
قیمت:
۹۵,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی روانشناسی سرطان - شماره‌ی اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی روانشناسی سرطان - شماره‌ی اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی روانشناسی سرطان - شماره‌ی اول

کتاب صوتی روانشناسی سرطان - شماره‌ی اول شامل چندین مقاله و برش‌هایی از کتاب‌های مختلف اثر گروهی از نویسندگان است که به جوانب مختلف ابتلا به بیماری سرطان از منظر سلامت روان می‌پردازد. این کتاب در درک بهتر اثرات ذهنی بیماری سرطان راه‌گشاست.

درباره‌ی کتاب صوتی روانشناسی سرطان - شماره‌ی اول

بیماری سرطان یکی از سخت‌ترین بیماری‌های عصر حاضر است که با وجود شایع بودن و البته پیشرفت چشمگیر علم و تکنولوژی، هنوز به آن اندازه که باید شناخته نشده. هنوز شیوه‌های درمانی سریع، راحت و کارآمدی برای این بیماری به وجود نیامده و کسانی که درگیر انواع مختلفی از این بیماری می‌شوند، مجبور به تحمل سختی‌های فراوانی هستند.

مبتلایان به سرطان ناچارند تا در چند جبهه، در مقابل بیماری مقاومت کنند. علائم و دردهای جسمانی شاید ساده‌ترین و واضح‌ترین مشکلات این بیماری باشند که بتوان آن‌ها را به سادگی برای دیگران توضیح داد، اما فشار روانی ناشی از تغییرات بدن، ترس‌ها، مواجهه با برخوردهای گاهاً ناخوشایند از سوی کسانی که چیزی از این بیماری نمی‌دانند و غیره، همگی آلام و مشقت‌هایی هستند که فرد مبتلا با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کند. کتاب صوتی روانشناسی سرطان - شماره‌ی اول که از مجموعه‌ی «کتابماه صوتی» است، به آثار روانی ناشی از سرطان می‌پردازد. در این اثر که شامل چندین مقاله‌ی علمی و برش‌هایی از کتاب‌های مختلف است، از آن روی نادیدنی سرطان، یعنی آسیب‌های روانی صحبت می‌شود.

یکی از مسائلی که بیماران در این شرایط با آن روبه‌رو می‌شوند، بحث تغییر هویت است. سرطان مانند یک طوفان سهمگین، تمام برنامه‌ها، اهداف و روتین‌های زندگی را دستخوش تغییر می‌کند و این مسائل فرد را مجبور می‌کنند تا در کارهایی که می‌خواهد و می‌تواند در زندگی انجام دهد بازنگری کند. بسیاری که موفق به غلبه بر این بیماری می‌شوند نیز بعد از پشت سر گذاشتن آن دچار یک حس سردرگمی می‌شوند و نمی‌دانند بعد از سپری کردن تمام آن رنج‌ها، چه کسی هستند. در یکی از مقالات کتاب صوتی روانشناسی سرطان - شماره‌ی اول می‌شنویم که مبتلایان به سرطان، درست مانند کرم ابریشمی که مدتی را در پیله، یعنی در شرایط سرطان، سپری کرده به شکوفایی می‌رسند و به نسخه‌ی بسیار بهتر و زیباتری از خود بدل می‌شوند که درک عمیق‌تری از معنای زندگی دارند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی روانشناسی سرطان - شماره‌ی اول

یکی از پررنگ‌ترین بحث‌ها حول محور سرطان، ترسی است که اغلب مردم از آن دارند. با اینکه در دهه‌های اخیر پیشرفت قابل توجهی در روند درمان سرطان حاصل شده و درصد بالایی از بیماران به‌طور کامل درمان می‌شوند، اما همچنان سرطان‌هراسی بار روانی سنگینی را به مردم تحمیل می‌کند. مردم از چیزی که نتوانند آن را کنترل کنند می‌ترسند و ابتلا به سرطان برایشان یکی از همان موارد غیرقابل‌کنترل است. شناخت بهتر این بیماری و پیشرفت‌هایی که در زمینه‌ی درمان آن انجام شده، می‌تواند در رویارویی با این ترس به افراد کمک کند.

کتاب صوتی روانشناسی سرطان - شماره‌ی اول اثری از گروه نویسندگان است که با تلاش فرشاد نجفی‌پور ترجمه و گردآوری شده. این اثر کاری از انتشارات روان‌شناسی جامعه است و شما آن را با صدای اعظم فراهانی، عسل جعفری، سیامک صانعی، بهمن یحیی‌زاده و پریزاد میربابایی می‌شنوید.

کتاب صوتی روانشناسی سرطان - شماره‌ی اول برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به تمام کسانی که قصد آشنایی با ابعاد روانی ابتلا به سرطان را دارند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی روانشناسی سرطان - شماره‌ی اول می‌شنویم

حمایت از عزیزی که مبتلا به سرطان شده، کار بسیار سختی است. در مواجهه با چیزی که احساس می‌کنیم کاملاً خارج از کنترل ماست، پیش‌بینی اینکه رفتار ما چطور استنباط می‌شود دشوار است. وقتی به کمک فکر می‌کنیم، معمولاً احساس می‌کنیم که چیزهای پیش‌پاافتاده کافی نیستند، ولی چیزهای پیش‌پاافتاده، کلمات محبت‌آمیز، کمک در کارهای خانه، وقت گذاشتن برای گوش دادنِ واقعی هستند که بیشتر از همه به یاد می‌مانند. باید از حرف‌های دوپهلو و ضرب‌المثل هنگام صحبت با بیمار مبتلا به سرطان پرهیز کرد. نحوه‌ی صحبت ما در مورد سرطان، شاید پیش‌پاافتاده به نظر برسد، اما کلماتی که استفاده می‌کنیم، احساس بیمار نسبت به سرطان و بهبودی را شکل می‌دهند. گفتار دیگران بر بیمار اثر مثبت و منفی می‌گذارد: «تو مریض به نظر نمی‌رسی»، «تو که هنوز مو داری»، «مطمئنی که سرطان داری؟»، «تو که چند ماه قبل درمانت تموم شد، نباید تا الان حالت عادی شده باشه؟»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
35 دقیقه
قسمت یک
37 دقیقه
قسمت دو
32 دقیقه
قسمت سه
39 دقیقه
قسمت چهار
31 دقیقه
قسمت پنج

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی روانشناسی سرطان - شماره‌ی اول
نویسنده
مترجمفرشاد نجفی پور
راویاعظم فراهانی، عسل جعفری، سیامک صانعی، بهمن یحیی زاده، پریزاد میربابایی
ناشر صوتیانتشارات روانشناسی جامعه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۵۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی روانشناسی سرطان - شماره‌ی اول

برای دریافت کتاب صوتی روانشناسی سرطان - شماره‌ی اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.