معرفی و دانلود کتاب صوتی رویا در رویا

عکس جلد کتاب صوتی رویا در رویا
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رویا در رویا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رویا در رویا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی رویا در رویا

کتاب صوتی رویا در رویا اثری از آنتونیو تابوکی، نویسنده‌ی معاصر و نام‌آشنای ایتالیایی است. تابوکی در این کتاب بیست رویا را از بیست دانشمند، متفکر، نویسنده، نقاش، شاعر، موسیقی‌دان، مورخ و روانکاوی که یا خود نسبت به آنان ارادتی ویژه داشته است یا آن اشخاص پرآوازه در تاریخ بشریت از جایگاه و مرتبه‌ای متفاوت برخوردار بوده‌اند شرح داده است.

درباره‌ی کتاب صوتی رویا در رویا

آیا شما نیز کنجکاو هستید کشف کنید شخصیت‌های بزرگ و اثرگذار چه خواب می‌بینند و در عمیق‌ترین خیالات و تصورات خود به چه می‌اندیشند؟ جالب است بدانید که کسی از پیش به این موضوع اندیشیده است: آنتونیو تابوکی (Antonio Tabucchi) در کتاب صوتی رویا در رویا (Dreams of Dreams) روایاتی شیرین و گیرا از رویاهای شخصیت‌های برجسته و مشهوری مانند میکل آنجلو، مایاکوفسکی، استیونسن، فروید، چخوف و لورکا و بسیاری دیگر بیان کرده است. تابوکی در این کتاب چهره‌ی متفاوتی از این شخصیت‌ها در برابر ما ترسیم می‌کند؛ چهره‌ای از این افراد سرشناس -که برای بسیاری از ما خودِ آن‌ها تداعی‌گر رویا و خیال‌انگیزیِ جهان هستند- در حالت خواب و رویا.

آنتونیو تابوکی دانسته‌های خود از زندگی‌نامه و سرنوشت این بزرگان را چنان ماهرانه و با چیره‌دستی در این رویاها گنجانده است که به نظر می‌آید هر بار روح یکی از آنان را احضار کرده و ساعت‌ها به بحث و گفت‌وگو و کنکاش در خاطرات و خیالاتِ وی پرداخته است.

آنتونیو تابوکی در کتاب صوتی رویا در رویا با هوشمندی و تیزبینی، اندیشه‌ها، سرگرمی‌ها و روزمرگی‌های بزرگانِ برگزیده‌ی خود را به کار گرفته تا به شرح خیالات و اوهام آن‌ها بپردازد و در این تصویر عجیب و شگفتی که در برابر ما قرار می‌دهد، رویدادهایی تلخ و شیرین، هارمونیک و متناقض، هیجان‌انگیز یا ملال‌آور را برای مخاطب خود ترسیم می‌کند: یک‌جا تولوز لوترکی ریزنقش را می‌بینید که در خواب خود، پاهای بلندی دارد و با جین آوریل بلندبالا در حال رقص است و در گوشه‌ای دیگر استیونسن پانزده ساله را مشاهده‌گر هستید که چطور جزیره‌ی گنج را می‌یابد و چرا تلاش دارد تا یکباره با یک حرکتِ قلم‌مو، تصاویر هراس‌آور سال‌های پایانی عمرش را تماماً محو کند!

معرفی و دانلود کتاب صوتی رویا در رویا

فرناندو پسووآ یکی از آن بیست بزرگی است که علاقه‌ی تابوکی به او در واژه‌به‌واژه‌ی رویای آنتونیو تابوکی مشهود است. تابوکی به‌اندازه‌ای به این شاعر پرتغالی ارادت داشت که زبان و ادبیات این کشور را آموخت تا بتواند اشعار او را بلاواسطه مطالعه کند. تابوکی بعدها به ترجمه‌ی آثار پسووآ به زبان ایتالیایی دست زد و به یکی از پسووآشناسان برجسته‌ی جهان بدل شد. از دیگر رویاهای جالب‌توجه این کتاب می‌توان به رویای فدریکو گارسیا لورکا اشاره کرد.

فصل‌های مستقل کتاب صوتی رویا در رویا با رویای ددالوسِ معمار و هوانورد آغاز می‌شود و با رویای زیگموند فرویدِ کاشف ناخودآگاهِ انسان به پایان می‌رسد. آنتونیو تابوکی درباره‌ی این کتاب گفته است که همیشه علاقه داشته از محتوای رویاهای هنرمندان و اشخاص برجسته و مشهور تاریخ آگاه شود اما از اغلبِ قریب به اتفاقِ آنان اطلاعات چندانی در دست نیست تا بتوان حتی در این باره گمانه‌زنی کرد. وسوسه و اشتیاق به برطرف کردنِ این کاستی در ادبیات بوده که باعث شده تابوکی نگارش این کتاب را آغاز کند و خیال و تصور خود از آن رویاها را به شکل قصه به انتشار برساند. او این قصه‌ها را توهمی بی‌رنگ و حدس و خیالی ناچیز می‌داند که در باور اکثر افراد نخواهد گنجید. تابوکی همچنین از روح شخصیت‌های قصه‌هایش، از همان بزرگانی که رویاها و خیالاتشان را در آن قصه‌ها می‌خوانیم به دلیل نقص و کاستی‌های احتمالیِ اثرش، تقاضای بخشش و عفو کرده است!

کتاب صوتی رویا در رویا را به همت نشر جیحون و در همکاری با انتشارات کتاب‌سرای نیک، با ترجمه‌ی علی عبداللهی و علیرضا زارعی و خوانش افشین اعتماد می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب رویا در رویا

  • کتاب رویا در رویا، تصورات و رویاهای هنرمندان بزرگ را با تخیلی دقیق و شگفت‌انگیز شرح داده است. رئالیسم جادویی این کتاب، واقعیتِ بی‌رنگ را رنگ‌آمیزی می‌کند. (Publishers Weekly)
  • رویا در رویا یک کتاب دوست‌داشتنیِ کوچک است که تا مدت‌ها پس مطالعه‌، همچنان در ذهن شما باقی خواهد ماند. (Kirkus Review)
  • رویاهای این کتاب غم‌انگیز و شگفتی‌آور و تا اندازه‌ی زیادی قابل ‌پیش‌بینی‌اند. آنتونیو تابوکی حس اعجاب‌آور یک زندگی را به مخاطب خود منتقل می‌کند. (آلن هیبارد، نقد داستان معاصر)

کتاب صوتی رویا در رویا برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی رویا در رویا را به تمامی علاقه‌مندانِ آثار فانتزی و همین‌طور دوست‌دارانِ ادبیات ایتالیا پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی رویا در رویا می‌شنویم

در شهر تومی در حاشیه‌ی دریای سیاه، در یکی از شب‌های ژانویه‌ی سال شانزدهم پس از میلاد مسیح، در شبی طوفانی و یخ‌بندان، پوبلیوس اوویدیوس ناسو، شاعر و ندیم دربار، رویایی دید با این مضمون که او شاعر محبوب یا ملک‌الشعرای قیصر شده و به همین دلیل به یمن معجزه‌ی خدایان به پروانه‌ی بزرگی بدل شده بود.

پروانه‌ای عظیم‌الجثه، به بزرگی آدمیزاد، با بال‌های باشکوه، زرد و آبی و با چشم‌هایی بی‌اندازه بزرگ و مدور که قادر بودند سراسر پهنای افق را رصد کنند. او را در گردونه‌ای آذین‌بسته و مخصوص خودش نشانده بودند و سه جفت اسب سفید او را به سمت رم می‌بردند. پوبلیوس سعی می‌کرد سرپا بایستد ولی پاهای ظریفش قادر به تحمل سنگینی بال‌هایش نبود، طوری که ناگزیر بود گاه و بیگاه به پشتی‌های گردونه تکیه کند، آن هم به‌نحوی که پاهایش رو به هوا بودند. پاهایش را با جواهرات و خلخال‌های شرقی مزین کرده بودند و او با رغبت و کیف آن‌ها را به جمعیت شاد و هلهله‌زن نشان می‌داد. همین که به دروازه‌ی شهر رم رسیدند، اوویدیوس به یاری پاهای افراشته‌اش با زحمت زیاد از میان نازبالش‌ها قد علم کرد و تاجی بزرگ از برگ درخت غان بر سر نهاد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
2 دقیقه
یادداشت نویسنده
7 دقیقه
یادداشت ترجمه‌ی فارسی
3 دقیقه
متن پشت جلد
16 دقیقه
قسمت اول
16 دقیقه
قسمت دوم
19 دقیقه
قسمت سوم
19 دقیقه
قسمت چهارم
17 دقیقه
قسمت پنجم
20 دقیقه
قسمت ششم
21 دقیقه
قسمت هفتم
22 دقیقه
قسمت هشتم
27 دقیقه
قسمت نهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی رویا در رویا
نویسنده
مترجمعلی عبداللهی، علیرضا زارعی
راویافشین اعتماد
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی رویا در رویا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی رویا در رویا

برای دریافت کتاب صوتی رویا در رویا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.