معرفی و دانلود کتاب صوتی زمین فوتبال، زمین جنگ

عکس جلد کتاب صوتی زمین فوتبال، زمین جنگ
قیمت:
۴۸۰۰۰ ۳۳,۶۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زمین فوتبال، زمین جنگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زمین فوتبال، زمین جنگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زمین فوتبال، زمین جنگ

از فوتبال چه می‌دانید؟ میکائیل کوریا در کتاب صوتی زمین فوتبال، زمین جنگ تحولات این ورزش پرطرفدار از سال‌های دور تا اکنون را دنبال می‌کند و با نگاهی آزموده به ارزیابی وقایع آن می‌پردازد. آنچه در اثر پیش‌رو می‌شنوید بخشی از کتاب تاریخ مردمی فوتبال است که ابعاد سیاسی-اجتماعی این ورزش را مورد بررسی قرار داده و می‌تواند نقشی خطیر در افزایش آگاهی عمومی ایفا کند.

درباره‌ی کتاب صوتی زمین فوتبال، زمین جنگ

فوتبال اولین‌بار در زمین‌های خاکی اختراع شد، جایی که خبری از استادیوم‌های بزرگ و هزاران تماشاگر بین‌المللی نبود. این ورزشی رقابتی-تفریحی یک سرگرمی بود که مانند آهن‌ربایی مردم را گردهم می‌آورد، اما در گذر زمان به صنعتی پولساز تبدیل شد. میکائیل کوریا در کتاب صوتی زمین فوتبال، زمین جنگ (Une Histoire Populaire du Football) توضیح می‌دهد معروف‌ترین مستطیل سبز جهان چگونه کارکرد اجتماعی خود را از دست داد، به ابزاری برای تبلیغ کالای تاجران تبدیل شد و جنبه‌های اقتصادی-سیاسی آنْ عنصر سلامت و تفریح را از میدان بیرون راند.

این اثر جنجال‌برانگیز نویسنده در اصل تاریخ مردمی فوتبال نام دارد که دو جلد آن به ترتیب «فقرا فوتبال را آفریدند» و «ثروتمندان فوتبال را دزدیدند» نام دارند. آنچه در کتاب پیش‌رو می‌شنوید قسمت‌هایی از جذاب‌ترین فصل‌های آن یعنی «دفاع: مقاومت کارگران علیه نظام بورژوازی»، «استانداردسازی بدن‌ها و شکل دادن روح‌ها»، «بازی مردم» و «دختران مهماتچی» هستند.

برای لذت بردن از شگفتی‌های تاریخ فوتبال و شریک شدن در تحلیل‌های متنوع صاحب‌نظران سیاسی و اجتماعی لازم نیست یک طرفدار دوآتشه‌ی فوتبال یا استاد دانشگاه باشید. کتاب صوتی زمین فوتبال، زمین جنگ دو ویژگی سادگی و تخصصی بودن را همزمان در خود دارد. ترجمه‌ی روان علی انتصاری پور باعث شده بدون هیچ مشکلی مطالب کتاب را دنبال کنید و روایت جذاب حمید محمدی حتی تاریخ تحولات فوتبال را به گزارشی هیجان‌انگیز بدل می‌کند!

از شما دعوت می‌کنیم تا همزمان با بازی‌های جام‌جهانی 2022 گوش جان بسپارید به ناداستان ارزنده‌ی زمین فوتبال، زمین جنگ. این سفر تاریخی سعی در زدودن گرد ابهام از تغییرات این ورزش دارد و نگاه جامعه‌شناسانه‌ی میکائیل کوریا (Mickaël Correia)، خبرنگار اهل پرتغال به آن ارزشی علمی می‌بخشد. پس اگر قصد دارید اطلاعات فوتبالی خود را افزایش دهید و از تحلیل‌های خشک و بی‌روح خسته شده‌اید کتاب صوتی زمین فوتبال، زمین جنگ را از دست ندهید.

کتاب صوتی زمین فوتبال، زمین جنگ مناسب چه کسانی است؟

شنیدن این اثر را به تمامی افرادی که می‌خواهند اطلاعات خود در زمینه‌ی تاریخ فوتبال را گسترش داده و با ابعاد سیاسی-اجتماعی پولسازترین ورزش دنیا آشنا شوند توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی زمین فوتبال، زمین جنگ می‌شنویم

از ابتدای سال‌های 1840 به لطف نوآوری دانش‌آموزان سابق و دانشجویان لاحق که نخستین باشگاه‌های دانشگاهی را تشکیل دادند بازی‌های فوتبال از مدارس عمومی فراتر رفت. گسترش شبکه‌ی راه‌آهن بریتانیا منجر به بازی‌هایی بین تیم‌های دانشگاهی یا مدارس عمومی شد و امکان نخستین رقابت‌های گسترده‌ی منطقی را فراهم کرد. اما در هر بازی قوانین متفاوت هر موسسه مانع از گسترش مسابقات میان آنان می‌شد.

در 1848 یک روز عصر، چهارده دانش‌آموز قدیمی هارو، اتون، راگبی، وینچستر و شروزبری در اتاق ساده‌ی دانشجویی در دانشگاه کمبریج گرد آمدند و برای ادغام قوانین بازی‌های فوتبالی مشورت کردند. یکی از عاملین این بازی‌ها بیان می‌کند: «سردرگمی شدیدی بود زیرا هر کدام طبق قوانین منطبق با مدرسه‌ی عمومی خودشان بازی می‌کردند. به یاد می آورم چگونه یک بازیکن اتونی درمورد امکان گرفتن توپ با دست بر سر دانش‌آموز قدیمی راگبی داد می‌کشید...».

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
مقدمه
12 دقیقه
وجهه‌ی دیگر فوتبال
9 دقیقه
بخش اول: دفاع - قسمت اول
26 دقیقه
بخش اول - قسمت دوم
6 دقیقه
بخش دوم: استانداردسازی بدن‌ها و شکل دادن روح‌ها - قسمت اول
7 دقیقه
بخش دوم - قسمت دوم
9 دقیقه
بخش دوم - قسمت سوم
14 دقیقه
بخش سوم: بازی مردم - قسمت اول
13 دقیقه
بخش سوم - قسمت دوم
18 دقیقه
بخش سوم - قسمت سوم
12 دقیقه
بخش چهارم: دختران مهماتچی - قسمت اول
16 دقیقه
بخش چهارم - قسمت دوم
9 دقیقه
بخش چهارم - قسمت سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زمین فوتبال، زمین جنگ
نویسنده
مترجمعلی انتصاری پور
راویحمید محمدی
ناشر چاپینشر افکار
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۳۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه صوتی
۴۸۰۰۰ ۳۳,۶۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زمین فوتبال، زمین جنگ

Siavash Ghezelbash
۱۴۰۱/۹/۱۵
این فقط بخش آغازین کتاب تاریخ مردمی فوتبال بود و تنها به نقطه شروع فوتبال و حواشی آن پرداخت هفته گذشته تیم داوری زنان بازی فوتبال آلمان و کاستاریکا در جام جهانی را قضاوت کردند در حالیکه صد سال قبل در انگلستان مخالفت‌ها و موانع شدیدی برای فوتبال زنان انگلیس وجود داشت در نامه خانمی به خواهر که بیشتر فوتبالیستش برای جمع آوری کمک برای آسیب دیدگان جنگ بازی می‌کردند نوشته است "فقط به دلیل قداست خیریه نامه می‌نویسم اما آیا فعالیت خیریه تنها امر مقدس است؟ گل زیبایی به نام حیا برایتان وجود ندارد؟ هیچ احترامی برای جنسیت خود قایل هستید؟ هیچ میدانید وقتی به رختکن وارد میشوید و لباس زنانه‌تان را در می‌آورید تا شورت فوتبال مردانه و بافتنی بپوشید نه تنها بی عفت می‌شوید بلکه جنسیت‌تان را در چشم تمام کسانی که اندک حیایی دارند پایین می‌آورید"فدراسیون فوتبال انگلستان در ۱۹۲۱ باشگا‌های عضو را از مهیا کردن زمین و هر گونه کمک فنی و داوری برای زنان منع کرد و باشگاه وینچستر سیتی را به دلیل دادن ورزشگاه به تیم فوتبال زنان، تحریم سنگین کرد
رضا استادی
۱۴۰۱/۹/۱۶
زیباترین اثر تاریخی از فوتبال بود که تاحالا خوندم و شنیدم.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زمین فوتبال، زمین جنگ

برای دریافت کتاب صوتی زمین فوتبال، زمین جنگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.