معرفی و دانلود کتاب صوتی زیبایی شناسی محیطی: زیبایی یا بلای جان؟

عکس جلد کتاب صوتی زیبایی شناسی محیطی: زیبایی یا بلای جان؟
قیمت:
72500 تومان - 7.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زیبایی شناسی محیطی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زیبایی شناسی محیطی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زیبایی شناسی محیطی: زیبایی یا بلای جان؟

کتاب صوتی زیبایی شناسی محیطی نوشتهٔ مارتین درنتن و جوزف کولارتز شامل هفت مقاله می‌شود که موضوع همگی آن‌ها نوعی بازاندیشی دربارهٔ موضوع زیبایی‌شناسی و بررسی آن در زندگی انسان مدرن است. کتاب حاضر سومین جلد از مجموعه کتاب‌های «زیبایی و رهایی» به شمار می‌آید.

درباره کتاب صوتی زیبایی‌شناسی محیطی:

پژوهش‌های جدیدی که در حوزهٔ زیبایی انجام شده است، شامل موضوعات مختلفی می‌شود که یکی از مهم‌ترین آن‌ها «زیبایی‌شناسی محیطی» است. این موضوع تا نیمهٔ اول قرن بیستم با عنوان «زیبایی‌شناسی طبیعت» مورد تحلیل و بررسی پژوهشگران قرار می‌گرفته است. در قرن جدید و هنر مدرن این موضوع در یک فضای وسیع‌تر که شامل انسان و تجربه‌های انسانی می‌شود بازاندیشی شده است.

کتاب زیبایی‌شناسی محیطی (Environmental Aesthetics) دارای هفت مقاله با موضوعات مختلف حول محور زیبایی‌شناسی است که هر کدام از آن‌ها را یکی از پژوهشگران این حوزه‌ها به رشته تحریر درآورده است. ازجمله نویسندگان این مقالات می‌توان به «استیون ووگل»، «اوریو سپنما»، «جیسون بی. سیموس»، «ایرنه کلاور»، «دیوید وود» و «تایسون لرد گری» اشاره کرد.

نام مقالات این کتاب به ترتیب فصول آن عبارت‌اند از «اندیشیدن همانند یک مرکز خرید»، «از زیبایی‌شناسی نظری تا زیبایی‌شناسی محیطی کاربردی»، «رابطهٔ هنر محیطی و شهروندی بوم‌شناختی»، «مناظر از دیدگاه تصور محیطی: از عکس‌های ناسا و کایاهوگا تا نقاشی‌های کیفر و اوکیف»، «آیا هنر به‌تنهایی می‌تواند ما را نجات دهد؟»، «زیبایی یا بلای جان» و «ارزش زیبایی‌شناختی و حیوانات وحشی».

کتاب حاضر با ارائهٔ یک تصویر شفاف از سیر بلوغ فلسفه زیبایی‌شناسی محیطی و رشته‌های مربوط به آن، نگرش‌های وسیع و تحلیل‌های متفاوت آن را مورد بررسی قرار می‌دهد. مارتین درنتن و جوزف کولارتز نگرش‌های مختلف در مورد موضوع زیبایی‌شناسی محیطی و دیدگاه‌های مطرح شده را ارائه می‌کنند و ثابت می‌کنند که هم‌اکنون عرصه‌ای جدید در این پژوهش‌ها فراهم شده است.

با شنیدن کتاب صوتی زیبایی‌شناسی محیطی متوجه رابطه بین زیبایی‌شناسی محیطی با اخلاق، نظریه و عمل، زیبایی‌شناسی طبیعت و زیبایی‌شناسی هنر می‌شوید. همچنین پاسخ این سوال مهم را که «آیا هنر می‌تواند به نجات زمین کمک کند؟»، درمی‌یابید.

نکوداشت‌های کتاب صوتی زیبایی‌شناسی محیطی:

- کتاب زیبایی‌شناسی محیطی یک نمای کلی عالی از وضعیت فعلی این رشته ارائه می‌دهد و در عین حال راهنمایی برای انجام تحقیقات آینده را نیز ارائه می‌کند. (Environment and History)

- این کتاب که به ارتباطات بین زیبایی‌شناسی و اخلاق، پرسش‌های فلسفی و نتایج عملی نیز می‌پردازد، نمونه‌ای از وجود پتانسیل کارهای جدید در علوم انسانی زیست محیطی برای درگیر شدن با دغدغه‌های فوری زیست محیطی و اجتماعی روزگار ما است. (کیت ریگبی – پرفسور علوم انسانی و محیط زیست)

کتاب صوتی زیبایی‌شناسی محیطی مناسب چه کسانی است؟

اگر در حوزه‌های فلسفه و هنر پژوهش می‌کنید یا به موضوعات پیرامون طبیعت علاقه دارید، شنیدن این کتاب برایتان مفید و کاربردی خواهد بود.

با نویسندگان کتاب صوتی زیبایی‌شناسی محیطی بیشتر آشنا شویم:

مارتین درنتن (Martin Drenthen) دانشیار فلسفه در دانشگاه رادبود نایمگن در هلند است. او کتاب‌های زیادی با موضوع فلسفه محیط زیست نوشته و تحقیقات زیادی در این باره انجام داده است. وی به همراه «جوزف کولارتز» و «جیم پراکتور» تحقیقات زیادی درمورد دیدگاه‌های جدید طبیعت انجام داده‌اند. درنتن همچنین در نشریات انگلیسی و هلندی درباره اهمیت نقد نیچه بر اخلاق محیطی مقالاتی نوشته است.

جوزف کولارتز (Jozef Keulartz) دانشیار فلسفه کاربردی در دانشگاه و مرکز تحقیقاتی واخنینگن است. وی به عنوان رئیس ویژه فلسفه محیط زیست در دانشگاه رادبود نایمخن نیز فعالیت می‌کند. او در زمینه‌های مختلف مطالعات علم و فناوری، فلسفه اجتماعی و سیاسی، اخلاق زیستی، اخلاق زیست محیطی و سیاست‌های طبیعت به طور گسترده مقالات متعددی به چاپ رسانده است.

در بخشی از کتاب صوتی زیبایی‌شناسی محیطی می‌شنویم:

چرا تا قبل از سال 1969 هیچ‌کس به آتش‌سوزی در رودخانهٔ کایاهوگا ابراز نگرانی نمی‌کرد و فریاد اعتراض عمومی خاموش بود؟ این رودخانه با عبور از میان منطقهٔ صنعتی کلیولند اوهایو، طی یک قرن گذشته از زمانی که توسعهٔ صنعتی در دههٔ 1860 آغاز شد، در هر دهه دچار آتش‌سوزی میشد. با این همه تا تابستان سال 1969 این پدیدهٔ عجیب هیچ فردی را عصبانی نکرده و حتی تعجب کسی را هم برنینگیخته بود. چرا اینگونه بود؟

سال 1969 چه تغییری در طرز فکر مردم رخ داد که حادثهٔ حریق در آب را نگران‌کننده تلقی کردند؟ این موضوع به دههٔ 1960 برمی‌گردد که تغییرات اساسی در تخیل فرهنگی آمریکایی‌ها به وجود آمده بود. من این تحول فکری را پیدایش تصور محیطی یا انگارهٔ محیطی می‌نامم. از دههٔ 1960 توجه عموم مردم به پیامدهای محیطی توسعهٔ مدرن، خصوصا به عوارضی چون آلودگی و تغییرات بزرگ در مناظر طبیعی جلب شد.

عوامل گوناگونی در این تحول نقش داشت که منشا همهٔ آن‌ها پیدایش تصور محیطی است. از طرفی پیدایش تصور محیطی با اهمیت یافتن روزافزون وسایل ارتباط جمعی همراه شد که بر اثر این تحول، ترویج و انتشار آثار دانشمندانی مثل «ریچل کارسن» شتاب بیشتری گرفت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
6 دقیقه
سخن دبیر مجموعه
28 دقیقه
مقدمه
23 دقیقه
فصل یک: اندیشیدن همانند مراکز خرید (استیون ووگل)
22 دقیقه
فصل یک / بخش دو
17 دقیقه
فصل یک / بخش سه
25 دقیقه
فصل دو: از زیبایی‌شناسی نظری تا زیبایی‌شناسی محیطی - کاربردی (اوریو سپنما)
26 دقیقه
فصل دو / بخش دو: بوم نقد و فرانقد آن
21 دقیقه
فصل سه: رابطهٔ هنر محیطی و بوم شهروندی (جیسون بی. سیموس)
23 دقیقه
فصل سه / بخش دو: ارزیابی آثار هنری محیطی طبق الگوی جدید بوم‌شناسی
24 دقیقه
فصل سه / بخش سه: نجات مقولهٔ شهروندی از طریق هنر محیطی
16 دقیقه
فصل چهار: مناظر طبیعی از دیدگاه تصور محیطی (ایرنه کلاور)
26 دقیقه
فصل چهار / بخش دو: تصور یا انگارهٔ محیطی چیست؟
24 دقیقه
فصل چهار / بخش سه: تصور محیطی و کیفر و اوکیف
27 دقیقه
فصل پنج: آیا اکنون تنها هنر است که می‌تواند ما را نجات دهد؟ (دیوید وود)
19 دقیقه
فصل پنج / بخش دو: هنر زمینی بیرون از گالری
30 دقیقه
فصل پنج / بخش سه: هنر، عادت‌شکنی و تجسم
26 دقیقه
فصل شش: زیبایی یا بلای جان (تایسون لرد گری)
20 دقیقه
فصل شش / بخش دو
24 دقیقه
فصل شش / بخش سه
28 دقیقه
فصل هفت: ارزش‌های زیبایی‌شناسی و حیوانات وحشی (امیلی بریدی)
24 دقیقه
فصل هفت / بخش دو: ویژگی‌های بیانگرا و ویژگی‌های سمبولیک

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زیبایی شناسی محیطی: زیبایی یا بلای جان؟
نویسنده،
مترجملیلا سیفی پور
راویفرهاد اتقیایی
ناشر چاپیانتشارات پله
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی
72500 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زیبایی شناسی محیطی

کامبیز رفیع
۱۴۰۲/۹/۱۲
روان بود، موضوعات مختلف رو تا مسائله محیط زیستی امروز در بر میگیره، راجع به فلسفه‌ها، تاثیراته فکری و جریان‌ها و تاثیراته مختلف مسئله‌ی محیط و فلسفه‌ی زیبایی شناختی اطلاعاتی رو میده. تفاسیره مفصل نر نیاز داریم، قشنگ و خوب بود.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زیبایی شناسی محیطی

برای دریافت کتاب صوتی زیبایی شناسی محیطی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.