معرفی و دانلود کتاب صوتی زیبایی شناسی زندگی روزمره: نگاه شرقی، نگاه غربی

عکس جلد کتاب صوتی زیبایی شناسی زندگی روزمره: نگاه شرقی، نگاه غربی
قیمت:
۶۶,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زیبایی شناسی زندگی روزمره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زیبایی شناسی زندگی روزمره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زیبایی شناسی زندگی روزمره: نگاه شرقی، نگاه غربی

در کتاب صوتی زیبایی شناسی زندگی روزمره نوشته‌ی کرتیس ال کارتر و لیو یودی، به مجموعه‌ای از مقالات فلسفی دست پیدا می‌کنیم که مفهوم نوظهور و نوین «زیبایی‌شناسی روزمره» را از منظر فرهنگ شرقی و غربی، مورد مطالعه و بررسی قرار می‌دهند.

درباره‌ی کتاب صوتی زیبایی‌شناسی زندگی روزمره

مبحث زیبایی‌شناسی از مفاهیم و موضوعات فلسفی است که درک و تحلیل حس انسان از زیبایی را مورد بحث قرار می‌دهد. فیلسوفان زیادی در طول قرن‌ها دید منحصربه‌فرد خودشان را از این موضوع ارائه داده‌اند. در سال‌های اخیر، مفهوم تازه‌ای به این حوزه اضافه شده که از آن با عنوان «زیبایی‌شناسی زندگی روزمره» نام می‌برند. زیبایی‌شناسی زندگی روزمره به نوعی در تقابل و برای فاصله گرفتن از زیبایی‌شناسی هنرمحور به وجود آمده است و از روش‌شناسی‌های متنوعی پیروی می‌کند. موضوع زیبایی‌شناسی زندگی روزمره با وجود نوظهور بودن، با اقبال مواجه شده و در سطح جهانی طرفداران خودش را پیدا کرده است.

با توجه به اختلافات فرهنگی در غرب و شرق، دو دید متفاوت به مقوله‌ی زیبایی‌شناسی روزمره وجود دارد که در عین مختلف بودن، زمینه‌ساز تلاش‌های مشترک و هم‌سوی فیلسوفان در زمینه‌ی درک بهتر این مفهوم شده است. کتاب زیبایی‌شناسی زندگی روزمره (Aesthetics of Everyday Life) نوشته‌ی کرتیس ال کارتر (Curtis L. Carter) و لیو یودی (Liu Yuedi) که هم‌اکنون نسخه‌ی صوتی آن پیش روی شماست، به همین دید شرقی و غربی به مقوله‌ی زیبایی‌شناسی روزمره می‌پردازد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی زیبایی شناسی زندگی روزمره

کتاب حاضر در رابطه با نسبت و ارتباط مفهوم زیبایی‌شناسی و تجربیات روزه‌مره است و به همین دلیل، در گستره‌ی زیبایی‌شناسی هنرمحور جای نمی‌گیرد. در سال 2021 کنفرانسی علمی در چین برگزار شد که در نوع خودش اولین به حساب می‌آمد؛ این کنفرانس در رابطه با موضوع زیبایی‌شناسی با تمرکز بر زندگی‌ روزمره‌ی مردمان غرب و شرق بود و متفکران متعددی نظرات و آرایشان را در این زمینه با دیگران به اشتراک گذاشتند. نتیجه‌ی آن مباحثه مقالاتی شد که با گردآوری آن‌ها، منبع لازم برای نگارش کتاب صوتی زیبایی‌شناسی زندگی روزمره فراهم آمد.

در این کتاب به موضوعاتی از قبیل «تحولاتی در هنر و زیبایی‌شناسی»، «زیبایی‌شناسی زنده از منظر میان‌فرهنگی»، «زیبایی‌شناسی روزمره و حس خوشحالی»، «مسئله‌ی دشوار زیبایی‌شناسی» و... پرداخته می‌شود.

کتاب صوتی زیبایی‌شناسی زندگی روزه توسط محمد خیابانی به فارسی ترجمه شده و گویندگی آن نیز به عهده‌ی دادبه دادمهر بوده است. نشر صوتی جیحون و انتشارات پله، ناشران این اثر هستند.

کتاب صوتی زیبایی‌شناسی زندگی روزمره برای چه کسانی مناسب است؟

پژوهشگران حوزه‌های فلسفه و هنر، مخاطبین اصلی این کتاب محسوب می‌شوند.

در بخشی از کتاب صوتی زیبایی شناسی زندگی روزمره: نگاه شرقی، نگاه غربی می‌شنویم

زیبایی‌شناسی به روابط اجتماعی و کاربردهای سیاسی و اخیراً به اشیاء و موقعیت‌های زندگی روزمره وارد شده است. خود هنر نیز در طی یک قرن و نیم اخیر، تغییرات متوالی مشابهی را تجربه کرده است. به شکل فزاینده‌ای پارادایم‌های سنتی بازنمایی را پس زده و جهان روزمره و مشارکت‌های فعال مخاطبان خود را به بخشی از موضوع مطالعه و عمل خود بدل کرده است. به نظر می‌رسد هنر از تمام مرزها عبور کرده، مرزهای میان هنر و غیرهنر، هنرمند و دریافت‌کننده و خود مرز میان هنر و زندگی. بعضی‌ها ممکن است بگویند هنر هویت خود را به کلی از دست داده است. ممکن است محققان پایبند به مطالعه‌ی هنرهای زیبا و اشکال سنتی زیبایی طبیعی، این گسترش هنر و بسط مفهوم زیبایی‌شناسی را به معنای نابودی استانداردهای سنتی این حوزه‌ها تلقی کنند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
3 دقیقه
سخن دبیر مجموعه
16 دقیقه
مقدمه
23 دقیقه
منابع فلسفی
14 دقیقه
بخش اول - یک: دگرگونی‌های هنر و زیبایی‌شناسی
25 دقیقه
یک ـ قسمت دو
20 دقیقه
دو: زیبایی‌شناسی زندگی از منظر تغییرات بین‌فرهنگی
24 دقیقه
دو ـ قسمت دو
28 دقیقه
بخش دوم - یک: عکاسی هنری و زندگی روزمره
28 دقیقه
یک ـ قسمت دو
18 دقیقه
دو: نمایش و امر روزمره؛ سه مدل
17 دقیقه
دو ـ قسمت دو
30 دقیقه
دو ـ قسمت سه
25 دقیقه
سه: آوانگارد بازیافته
22 دقیقه
چهار: زیبایی‌شناسی زیورآلات
22 دقیقه
بخش سوم - یک: دستمال دمشقی و قطار سیچوان
19 دقیقه
یک ـ قسمت دو
18 دقیقه
دو: زیبایی‌شناسی روزمره در سنت ژاپنی
22 دقیقه
دو ـ قسمت دو
26 دقیقه
دو ـ قسمت سه
29 دقیقه
سه: مسئله‌ی مدرن زیبایی‌شناسی زندگی نزد حکمای سنتی چین
29 دقیقه
چهار: گذار زیبایی‌شناسی در چین و پارادایمی جدید در زیبایی‌شناسی زندگی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زیبایی شناسی زندگی روزمره: نگاه شرقی، نگاه غربی
نویسنده،
مترجممحمد خیابانی
راویدادبه دادمهر
ناشر چاپیانتشارات پله
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۳۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زیبایی شناسی زندگی روزمره

برای دریافت کتاب صوتی زیبایی شناسی زندگی روزمره و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.