معرفی و دانلود کتاب صوتی سرمایه داری و آزادی

عکس جلد کتاب صوتی سرمایه داری و آزادی
قیمت:
۹۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سرمایه داری و آزادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سرمایه داری و آزادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سرمایه داری و آزادی

کتاب صوتی سرمایه داری و آزادی اثری از میلتون فریدمن، اقتصاددان بزرگ آمریکایی و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل، از موافقانِ مکانیسم اقتصاد بازار و مبدع مکتب اقتصاد پولی نوین است. فریدمن در این کتاب به‌ تشریح آراء و نظریات خود درباره‌ی ارتباط میان اقتصاد و سیاست پرداخته است. او اقتصاد آزاد را شرطی ضروری برای برقراری آزادی در حوزه‌ی سیاست می‌داند و استقرار آزادی سیاسی را بدون آن ناممکن تلقی می‌کند. گفتنی است که این اثر یکی از عناوین منتخب مجله‌ی تایم به شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب صوتی سرمایه داری و آزادی

میلتون فریدمن (Milton Freidman) در کتاب صوتی سرمایه داری و آزادی (Capitalism and Freedom) به مبحث ارتباط اقتصاد و سیاست و تأثیر متقابل این دو بر یکدیگر پرداخته است. فریدمن که به دلیل پژوهش‌های خود در زمینه‌ی تجزیه و تحلیلِ چگونگی مصرف پول، تاریخچه و نظریات مربوط به آن و پیچیدگی‌های سیاست تثبیت پولی، جایزه‌ی نوبل اقتصاد را از آنِ خود ساخته است، در این کتاب کلاسیک، نظام اقتصادی مطلوب خویش را شرح می‌دهد و با تفسیری که از سیاست‌گذاری‌های عمومی و آزادی‌های فردی ارائه می‌کند، برای معضلات مختلف اقتصادی از جمله مالیات بر درآمد منفی و... راه‌حل بازار آزاد را پیشنهاد می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی سرمایه داری و آزادی

میلتون فریدمن حامی سرمایه‌داری بازار آزاد است؛ نوعی سازوکار اقتصادی مبتنی بر بازارهای آزاد که بر تعیین و گزینش مناسب‌ترین منابع متمرکز است و سیستم قیمت‌گذاری در آن بر پایه‌ی میزان عرضه و تقاضا است. تثبیت سیستم طبقاتی، احترام به مالکیت خصوصی و کاستن از دخالت دولت از جمله ویژگی‌هایی است که برای سرمایه داری برشمرده می‌شود. از دیگر نیازهای اصلی سرمایه‌داری، وجود بازار رقابتی است. در نبودِ رقابت، انحصار پدید می‌آید و نقش بازار در تعیین قیمت کالا و خدمات حذف می‌شود و ایفای این نقش به عهده‌ی فروشنده خواهد بود. فضای رقابتی در بازار باعث می‌شود صاحبان مشاغل و کسب‌وکارها بیشتر تلاش کنند تا بتوانند سهم بزرگ‌تری از بازار را برای ارائه‌ی محصول یا خدمت خود به دست بیاورند و در نتیجه، به سود و پیشرفت بیشتری دست پیدا کنند. در مجموع در اقتصاد سرمایه‌داری، بازار نقش پررنگی را ایفا می‌کند و قیمت‌گذاری با هدف کسب سود توسط آن انجام می‌شود و از این رو، هر نوع ناکارآمدی یا مداخله‌ای که به کاهش سود بینجامد، توسط بازار حذف خواهد شد. در جامعه‌ی سرمایه‌داری افراد محق هستند تا شغلی که مایل‌اند را انتخاب کنند و کسب‌وکار خود را راه‌اندازی نمایند؛ اقدامی که به رقابت میان مشاغل مشابه منتهی شده و کاهش قیمت و افزایش نوآوری را در پی خواهد داشت. میلتون فریدمن همچنین به عنوان مبدع نظریه‌ی مکتب اقتصاد پولی شیکاگو شناخته می‌شود؛ مکتبی که پول را ابزاری مهم در سیاست‌گذاری‌های دولت و عامل تعیین‌کننده‌ای در چرخه‌های تجاری و تورم می‌داند.

کتاب صوتی سرمایه داری و آزادی میلتون فریدمن که نخستین‌بار در سال 1962 به انتشار رسید از مهم‌ترین منابع تئوریک در زمینه‌ی اقتصاد در جهان به شمار می‌رود. این اثر بی‌درنگ پس از انتشار، جایگاه بالایی را در میان سایر کتاب‌های اقتصادی به خود اختصاص داد و به فروشی بالغ بر یک میلیون نسخه دست یافت.

معرفی و دانلود کتاب صوتی سرمایه داری و آزادی

کتاب سرمایه داری و آزادی را غلامرضا رشیدی به فارسی ترجمه کرده و نشر نی آن را به چاپ رسانده است. نسخه‌ی صوتی این اثر را به همت آوانامه و با خوانش تایماز رضوانی می‌شنوید.

افتخارات کتاب سرمایه داری و آزادی

  • حضور در فهرست صد کتاب برتر غیرداستانی مجله‌ی تایم
  • حضور در فهرست صد کتاب تأثیرگذار تایمز از زمان جنگ
  • حضور در فهرست صد اثر غیرداستانی برتر قرن به انتخاب National Review

نکوداشت‌های کتاب سرمایه داری و آزادی

  • سرمایه داری و آزادی کتابی مملو از مباحث منطقی درباره‌ی اصول و قواعد اقتصاد آزاد در نقاط مختلف جهان است. (Wall Street Journal)
  • میلتون فریدمن در کتاب سرمایه داری و آزادی که در سال 1962 به انتشار رسیده است، بزرگ‌ترین خدمت و رسالت خود را به حرفه‌اش ادا می‌کند: ارائه‌ی استدلال برای این نظریه که بهترین دارو برای درمان رکود و تثبیت شرایط اقتصادی این است که بانک مرکزی در هر کشوری، با روندی ثابت و آهسته، تعداد بانک‌های مجاز را افزایش داده و آن‌ها را به اعطای وام و افزایش عرضه‌ی پول ترغیب نماید. (Time Magazine)

کتاب صوتی سرمایه داری و آزادی برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی سرمایه داری و آزادی را به دانشجویان، پژوهشگران، اساتید و علاقه‌مندان به سیاست و اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی سرمایه داری و آزادی می‌شنویم

یکی از حقایق درخور توجه تاریخ این است که ظهور سرمایه‌داری با کاهش شدید موانع موجود بر سر راه فعالیت‌های اقتصادیِ گروه‌های خاص دینی، نژادی یا اجتماعی همراه بوده است. گروه‌هایی که به قول معروف مورد تبعیض بوده‌اند. جایگزین‌کردن ترتیبات مربوط به موقعیت اجتماعی یا ترتیبات مربوط به قرارداد اولین قدم در جهت آزادسازی سرف‌ها در قرون‌وسطی بود. بقای یهودیان در طول قرون وسطی به یمن وجود بخش بازار ممکن شد که توانستند در آن به فعالیت بپردازند و با وجود اذیت و آزار مقامات رسمی، موجودیت خود را حفظ کنند. فرقه‌های مذهبی چون پیوریتن‌ها و کوئیکرها با وجود محدودیت‌هایی که در سایر شئون زندگی‌شان بر آنان تحمیل شده بود، تنها به دلیل گردآوری سرمایه‌ی لازم در بازار آزاد توانستند به قاره‌ی جدید مهاجرت کنند. ایالت‌های جنوبی آمریکا در پی جنگ داخلی تدابیر زیادی برای تحمیل محدودیت‌های قانونی بر سیاهان اتخاذ کردند. تنها تدبیری که هرگز اتخاذ نشد ایجاد مانع علیه مالکیت اموال منقول یا غیرمنقول بود. عدم تحمیل این موانع مسلماً منعکس‌کننده‌ی هیچ‌گونه توجه خاص به اجتناب از تحمیل محدودیت بر سیاهان نبود بلکه منعکس‌کننده‌ی یک اعتقاد بنیادی به مالکیت خصوصی بود؛ اعتقادی چنان قوی که تمایل به تبعیض علیه سیاهان را تحت‌الشعاع قرار می‌داد. حفظ قواعد کلی مالکیتِ خصوصی و سرمایه‌داری یکی از فرصت‌های عمده برای سیاهان بوده و به آنان امکان داده است تا بیش از آنچه در شرایط دیگر میسر بود، پیشرفت کنند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
نمونه‌ی سه
21 دقیقه
پیشگفتار
28 دقیقه
فصل اول: رابطه‌ی آزادی اقتصادی با آزادی سیاسی - قسمت اول
22 دقیقه
فصل اول: رابطه‌ی آزادی اقتصادی با آزادی سیاسی - قسمت دوم
26 دقیقه
فصل دوم: نقش دولت در جامعه‌ی آزاد - قسمت اول
21 دقیقه
فصل دوم: نقش دولت در جامعه‌ی آزاد - قسمت دوم
21 دقیقه
فصل سوم: نظارت بر پول - قسمت اول
36 دقیقه
فصل سوم: نظارت بر پول - قسمت دوم
36 دقیقه
فصل چهارم: ترتیبات بین‌المللی مالی و بازرگانی - قسمت اول
25 دقیقه
فصل چهارم: ترتیبات بین‌المللی مالی و بازرگانی - قسمت دوم
32 دقیقه
فصل پنجم: سیاست مالی
43 دقیقه
فصل ششم: نقش دولت در آموزش و پرورش - قسمت اول
28 دقیقه
فصل ششم: نقش دولت در آموزش و پرورش - قسمت دوم
35 دقیقه
فصل هفتم: سرمایه‌داری و تبعیض
30 دقیقه
فصل هشتم: انحصار و مسئولیت اجتماعی تجارت کار - قسمت اول
29 دقیقه
فصل هشتم: انحصار و مسئولیت اجتماعی تجارت کار - قسمت دوم: منابع انحصار
41 دقیقه
فصل نهم: صدور جواز کسب - قسمت اول
38 دقیقه
فصل نهم صدور جواز کسب - قسمت دوم: صدور جواز پزشکی
26 دقیقه
فصل دهم: توزیع درآمد - قسمت اول
29 دقیقه
فصل دهم: توزیع درآمد - قسمت دوم: حقایق مربوط به توزیع درآمد
44 دقیقه
فصل یازدهم: اقدامات مربوط به رفاه اجتماعی
19 دقیقه
فصل دوازدهم: تخفیف فقر
22 دقیقه
فصل سیزدهم: نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سرمایه داری و آزادی
نویسنده
مترجمغلامرضا رشیدی
راویتایماز رضوانی
ناشر چاپینشر نی
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۵۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سرمایه داری و آزادی

علی آدم پیرا
۱۴۰۲/۱۲/۲۵
بسیار عالی بود مخصوصاً گویش و تون صدا و تسلط گوینده به فن خوانش خیلی خوب بود.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سرمایه داری و آزادی

برای دریافت کتاب صوتی سرمایه داری و آزادی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.