معرفی و دانلود کتاب صوتی آیشمن در اورشلیم: گزارشی در باب ابتذال شر

عکس جلد کتاب صوتی آیشمن در اورشلیم: گزارشی در باب ابتذال شر
قیمت:
۱۴۶۰۰۰ 73000 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آیشمن در اورشلیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آیشمن در اورشلیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آیشمن در اورشلیم: گزارشی در باب ابتذال شر

نسخه‌ی گویای شاهکار جنجالی هانا آرنت منتشر شد! در کتاب صوتی آیشمن در اورشلیم شنونده‌ی تحلیل تاریخی - جامعه‌شناختیِ فاجعه‌ی هولوکاست (نسل‌کشی یهودیان به دست نازی‌ها) از سوی یکی از برجسته‌ترین متفکران قرن بیستم خواهید بود.

درباره کتاب صوتی آیشمن در اورشلیم

کتاب آیشمن در اورشلیم (Eichmann in Jerusalem) یکی از جنجالی‌ترین آثار غیرادبی در سده‌ی بیستم است؛ متنی ژرف و تکان‌دهنده که به سبب محتوای جدلی‌اش همواره موضوع بحث و گفت‌وگوهای فراوان بوده است. برای فهم چراییِ تأثیرِ گسترده‌ی این کتاب، باید علاوه بر آنچه در خود اثر آمده، به عوامل پیرامتنیِ بسیاری نیز توجه داشت. از جمله آن‌که این کتاب اثری است درباره‌ی موضوعِ حساسیت‌برانگیز هولوکاست، به قلم نویسنده‌ای یهودی. البته اینکه یک یهودی از نسل‌کشی بی‌رحمانه‌ای بگوید که عمده‌ی قربانیانِ آن هم‌تبارانش بوده‌اند، به خودی خود حساسیت‌برانگیز و غیرعادی نیست: غوغایی که پیرامون کتاب آیشمن در اورشلیم درگرفت، به این واقعیت برمی‌گشت که آرنت در این اثر، بسیاری از تشکیلات یهودی پرنفوذِ اروپا را به همکاریِ ناخواسته با عاملان کشتار خود متهم نموده بود. اشاره به چنین مسئله‌ای، خصوصاً در زمان نگارش کتاب (دهه‌ی شصت میلادی)، بسیار هضم‌ناپذیر به نظر می‌رسید. چرا که در آن مقطع هنوز داغ جنایات نازی‌ها بر پیکر یهودیان تازه می‌نمود و طبیعتاً بسیاری از ایشان تابِ مواجهه با تقصیرهای خویش را نداشتند.

باری، کتاب آیشمن در اورشلیم، علی‌رغم تمام حساسیت‌هایی که در ابتدا برانگیخت، به مرور از شأن اثری کلاسیک در حوزه‌ی تاریخ و نظریه‌ی سیاسی برخوردار گشت. امروزه، بسیاری بر این باورند که این کتاب اگر نه بهترین اثر نویسنده، دست‌کم تأثیرگذارترین کار اوست. چرا که آیشمن در اورشلیم، برخلاف دیگر آثار هانا آرنت (Hannah Arendt)، علاوه بر متخصصین دانشگاهی، توجه مخاطبین عام را نیز به خود معطوف ساخت.

کتاب آیشمن در اورشلیم در نگاه اول مطالعه‌ای موردی در باب شخصیتی خاص به نظر می‌رسد. اما با کمی دقت در آن، درمی‌یابیم که چنین نیست؛ به واقع، هدف آرنت از نگارش این اثر، نه ارائه‌ی گزارشی تاریخی - بیوگرافیک، بلکه واکاوی پرسش‌های کلان و متنوع در دو حوزه‌ی سیاست و اخلاق بوده است.

قهرمان، یا به تعبیر درست‌تر، ضدقهرمان این کتاب، آدولف آیشمن (Adolf Eichmann)، مسئول بلندپایه‌ی حزب نازی است که نقشی گسترده در فرایند تعقیب و پیگرد و کشتار یهودیان در سراسر اروپا ایفا نمود. او پس از اتمام جنگ مدتی نسبتاً طولانی متواری بود، تا اینکه سرانجام توسط نیروهای امنیتی موساد ربوده و برای محاکمه، تحویل دولت اسرائیل داده شد. دادگاهِ اسرائیل آدولف آیشمنِ آلمانی را پس از دادرسی‌های پُرطول‌ و تفصیل، به جرم جنایت علیه بشریت به اعدام محکوم کرد. در همان برهه، هانا آرنت طی مجموعه مقالاتی برای نشریه‌ی نیویورکر، به ارائه‌ی گزارش‌هایی مفصل از جریان دادرسیِ پرونده‌ی آیشمن پرداخت. این گزارش‌ها، بعدها در قالب کتاب آیشمن در اورشلیم گرد هم آمدند.

دغدغه‌ی اصلی هانا آرنت در کتاب پیش رو را می‌توان ذیل این سؤال مشخص نمود: آیا جانیانی چون آدولف آیشمن، چنان‌که اغلب ما می‌پنداریم، از خویی شیطانی یا شخصیتی بیمار و منحرف برخوردار بوده و به کل متفاوت از مردم عادی‌اند، یا آن‌که در ایشان، همچون اغلب انسان‌ها، هیچ جنبه‌ی هیولاییِ متمایزکننده‌ای وجود ندارد؟ به عبارتی ساده‌تر، آیا ممکن است هر یک از ما، تحت شرایطی به‌خصوص، به یک آدولف آیشمن بدل شویم؟! پاسخ آرنت به این پرسش، یک «آریِ» هولناک است.

آنطور که او به ما نشان می‌دهد، آیشمن صاحب روانی سالم و شخصیتی عادی بود. او نه تنها روحیه‌ای خشن نداشت، بلکه به عنوان یک افسر نازی، مردی همدل، مهربان، و چه بسا حساس به نظر می‌رسید! با این حال، او بود که به خونسردی هر چه تمام‌تر در کشتار میلیون‌ها انسان بی‌گناه مشارکت نمود. چنین چیزی چگونه ممکن گشت؟ آرنت در پاسخ می‌گوید: با مختل شدنِ حساسیت‌های اخلاقیِ آیشمن، به واسطه‌ی زندگی در نظامی توتالیتر.

به باور هانا آرنت، اصلی‌ترین گناه آدولف آیشمنْ مسئولیت‌ناپذیری، گریز از تفکرِ مستقل و مهم‌تر از همه، فرمان‌برداریِ بی‌چون‌وچرا بود. او بدون نشان دادن ذره‌ای مقاوت، به پیچ و مهره‌ی دستگاهِ ظلم بدل گشت. آنچه آیشمن انجام داد، خون‌هایی که مستقیم و غیرمستقیم بر زمین ریخت، تماماً مطابق دستورات «مافوق‌ها» بود. آیشمن به خواست خود هیچ نکرد؛ بلکه تنها و تنها فرامین را به اجرا گذاشت؛ بی‌آنکه لحظه‌ای درنگ کند و از خود در باب حقانیت و مشروعیتِ این فرامین بپرسد...

آری، آیشمن انسانی معمولی بود، که در نتیجه‌ی مسئولیت‌ناپذیری اخلاقی، به آلتی قتاله در دستان حکومتی خونریز بدل شد. سرنوشت او، به باور هانا آرنت، هشداری است به تمامی ما: چنانچه در قبال حساسیت‌های اخلاقی خود به عنوان یک انسان بی‌تفاوت باشیم و بی روحیه‌ی انتقادی، پذیرای تمام فرمان‌های صادره از مراجع مافوق خود گردیم، درگیر وضعیتی خواهیم شد که در آن بدی و تباهی در نظرمان پیش‌پاافتاده می‌نماید. این موقعیت، همان است که آرنت از آن با عبارت «ابتذال شر» یاد کرده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی آیشمن در اورشلیم

- کتاب آیشمن در اورشلیم اثری درخشان و در عین حال، هراس‌آور است. (Stephen Spender)
- اثری که وجدانمان را به دردسر می‌اندازد! (Chicago Tribune)

کتاب صوتی آیشمن در اورشلیم مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به مباحث مربوط به فلسفه‌ی سیاسی و جامعه‌شناسی مخاطبین اصلی کتاب صوتی آیشمن در اورشلیم از هانا آرنت‌اند. علاوه بر این‌ها، علاقه‌مندان به آشنایی دقیق‌تر با تحولات تاریخ معاصر جهان نیز می‌توانند از این اثر بهره‌های فراوان بگیرند.

با هانا آرنت بیشتر آشنا شویم

هانا آرنت نظریه‌پرداز سیاسی و مورخ نامدار اهل آلمان بود. وی در سال 1906 متولد شد و به تاریخ 4 دسامبر 1975 از دنیا رفت. آرنت شاگرد مارتین هایدگر، فیلسوف پرآوازه‌ی آلمانی و مؤلف کتاب تأثیرگذار «هستی و زمان» بود. البته بعدها رابطه‌ی آرنت و هایدگر، به دلایلی، مخدوش و متزلزل گشت.

از میان آثار مشهور هانا آرنت می‌توان به عناوینی چون «حیات ذهن»، «وضع بشر» و «اندیشیدن و ملاحظات اخلاقی» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی آیشمن در اورشلیم می‌شنویم

اگر تنها توجیهات ربودن آدولف آیشمن و آوردن او به دادگاه منطقه‌ی اورشلیم فقط همین‌ها بود، محاکمه را اغلب موارد باید مردود تلقی کرد. این درس‌ها از برخی جهات زائد بودند و از برخی جهات دیگر، بی‌شک گمراه‌کننده. امروز به لطف هیتلر، یهودستیزی خوار و بی‌اعتبار شده است؛ شاید نه برای همیشه، اما فعلاً بی‌تردید چنین است. و دلیلش هم این نیست که یهودیان ناگهان محبوب‌تر از قبل شده‌اند، بلکه به قول خود آقای بن گوریون، اغلب مردم «پی برده‌اند که در روزگار ما، اتاق‌های گاز و کارخانه‌های صابون‌سازی، مقصدی هستند که یهودستیزی می‌تواند بدان جا ختم شود.»

درسی که می‌خواستند به یهودیان دیاسپورا بیاموزند هم به همین اندازه زائد بود. آن‌ها برای پذیرفتن خصومت جهانی علیه یهودیان، واقعاً به این فاجعه‌ی عظیم که یک‌سوم جمعیتشان را سر به‌ نیست کرد نیازی نداشتند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
21 دقیقه
پیشگفتار
30 دقیقه
یک: سرای عدالت - قسمت اول
30 دقیقه
یک: سرای عدالت - قسمت دوم
21 دقیقه
دو: متهم - قسمت اول
29 دقیقه
دو: متهم - قسمت دوم
19 دقیقه
سه: متخصصی در باب مسئله‌ی یهود - قسمت اول
15 دقیقه
سه: متخصصی در باب مسئله‌ی یهود - قسمت دوم
32 دقیقه
سه: متخصصی در باب مسئله‌ی یهود - قسمت سوم
21 دقیقه
چهار: اولین راه حل: اخراج - قسمت اول
20 دقیقه
چهار: اولین راه حل: اخراج - قسمت دوم
19 دقیقه
پنج: راه حل دوم: تجمیع - قسمت اول
30 دقیقه
پنج: راه حل دوم: تجمیع - قسمت دوم
28 دقیقه
شش: راه حل نهایی: کشتار - قسمت اول
25 دقیقه
شش: راه حل نهایی: کشتار - قسمت دوم
23 دقیقه
شش: راه حل نهایی: کشتار - قسمت سوم
24 دقیقه
شش: راه حل نهایی: کشتار - قسمت چهارم
29 دقیقه
هفت: کنفرانس وانزه - قسمت اول
24 دقیقه
هفت: کنفرانس وانزه - قسمت دوم
23 دقیقه
هفت: کنفرانس وانزه - قسمت سوم
31 دقیقه
هشت: وظایف یک شهروند قانون‌مدار - قسمت اول
20 دقیقه
هشت: وظایف یک شهروند قانون‌مدار - قسمت دوم
35 دقیقه
نه: اخراج‌ها از رایش
26 دقیقه
ده: اخراج‌ها از اروپای غربی - قسمت اول
33 دقیقه
ده: اخراج‌ها از اروپای غربی - قسمت دوم
24 دقیقه
یازده: اخراج‌ها از بالکان - قسمت اول
18 دقیقه
یازده: اخراج‌ها از بالکان - قسمت دوم
18 دقیقه
دوازده: اخراج‌ها از اروپای مرکزی - قسمت اول
21 دقیقه
دوازده: اخراج‌ها از اروپای مرکزی - قسمت دوم
20 دقیقه
سیزده: مراکز کشتار در شرق - قسمت اول
23 دقیقه
سیزده: مراکز کشتار در شرق - قسمت دوم
23 دقیقه
چهارده: شواهد و شهود - قسمت اول
21 دقیقه
چهارده: شواهد و شهود - قسمت دوم
30 دقیقه
پانزده: حکم دادگاه، تجدید نظرخواهی و اعدام - قسمت اول
32 دقیقه
پانزده: حکم دادگاه، تجدید نظرخواهی و اعدام - قسمت دوم
25 دقیقه
سخن آخر - قسمت اول
32 دقیقه
سخن آخر - قسمت دوم
31 دقیقه
سخن آخر - قسمت سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آیشمن در اورشلیم: گزارشی در باب ابتذال شر
نویسنده
مترجمزهرا شمس
راویتایماز رضوانی
ناشر چاپینشر برج
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۵ ساعت و ۲۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
۱۴۶۰۰۰ 73000 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آیشمن در اورشلیم

Mahsjan
۱۴۰۱/۴/۱۷
هانا آرنت از مهمترین متفکران سیاسی قرن بیستم و یک یهودی آلمانی‌تبار است که در این کتاب سرگذشت واقعی یک دادگاه را بیان می‌کند
یکی از سران نازی که سال‌ها بعد از جنگ دوم جهانی دستگیر و در اورشلیم محاکمه می‌شود. دیدگاه آرنت بسیار متفاوت با هم دوره ای‌های خودش است هانا که معتقد است لازم نیست ستمگر و و
وحشی باشیم تا دست به این جنایت‌های بزرگ بزنیم سعی در بررسی شخصیت آیشمن دارد در لابه لای داستان آیشمن به جنایت نازی‌ها و تفاوت آن در کشورهای مختلف می‌پردازد. کتاب درمورد انسانی معمولی است که به خوبی نشان می‌دهد خط بین حماقت و نادانی در یک جنایت بسیار نازک است. اعمال خلاف میتونن با گمراه کردن خودمان که پی اطاعت دستور حکومتی اشتباه هستیم، اتفاق بیفتند و حتی بدتر می‌تواند تحریف یک فلسفه و دیدگاه باشد همان گونه که آیشمن که طرفدار کانت بود و کتاب نقد قوی حکم را خوانده مفاهیم اخلاق را به گونه‌ای دیگر تعبیر می‌کند
درمورد ترجمه.... به نظرم می‌تونست بهتر باشه ولی به طور کلی خوندن این کتاب پیشنهاد می‌کنم 🥰
somayeh tohidlou
۱۴۰۱/۵/۷
کتاب که در نشر برج منتشر شد دستم گرفتم و شروع کردم. اما وسط‌های کار ماند. جایی که داشت روایت مجزای اروپای غربی و شرقی از کشتار یهودیان را می‌داد. خطوط بین روایت‌ها برایم جذاب‌تر بود و انگار بیشتر دوست داشتم تحلیل‌های کتاب را بخوانم.
اما دو هفته طول کشید کتاب را شنیدم. انگار جزئیاتی که در روایت‌ها
بود، عملکرد شورای یهودیان، کلیسا و تلاش آرنت برای نقدش نسبت به دادگاه را بیشتر میفهمیدم. و انگار آن اخرین عبارت «ابتذال شر» بیشتر در خاطر و در وجودم نشست. کتاب هم راوی خوبی دارد، هم خواندنیست.
شاید همان اتفاق تکرار نشده باشد، اما زمان خواندن کتاب هزار و یک مثال و تشابه جلوی چشم می‌آید. اما اوج کار واکاوی وجدان و چرایی نداشتن عذاب وجدان در کشتارها و تصمیم‌گیری‌هاست. بخش‌های مربوط به این فصل قطعا شنیدنیست.
به قدری درباره این کتاب نوشته شده که توضیح بیشتر مفید نیست. اما به نظرم حتی اگر به کتاب صوتی باوری نیست. حتی اگر خواندن را بیش از شنیدن دوست می‌داریم. برخی کتاب‌ها باید شنیده شوند که بر جان نشینند. این کتاب، کارهای ارول، کوستلر و... از این جنسند. حس شنیدنشان و خواندنشان دوتاست.
فوآد شبانی
۱۴۰۲/۲/۸
کتاب آیشمن در اورشلیم از نگاه من قبل از آنکه بدنبال شناخته شدن ماهیت شخصیت محوری کتاب باشد سعی در دیدن چگونگی نسل کشی یهودیان در جریان جنگ جهانی دوم صدالبته از منظری دیگر است. از مساله نشان زرد یهودیان گرفته تا راه حل نهایی؛ اینکه چطور شد و چرا و چگونه این ننگ بر پیشانی بشریت نشست که حتی در حین این بروز اتفاقات حتی برخی یهودیان برای حفظ جانشان تن به همکاری با نازیها دادند. کتاب آیشمن در اورشلیم کتابی افشاگر است که فقط نسل کشی یهودیان را محکوم نمیکند! این کتاب دست روی افراد، جمعیت‌ها و بعضا کشورهایی می‌گذارد که در این اقدام شنیع ضد انسانی همراه و همگام باشند. هانا آرنت در کتاب خود آیشمن را بعنوان نماینده تفکر ضد بشری که شریک جرم این جنایت بی مانند است در پیشگاه تاریخ و وجدان بشر به چالش کشیده ولی هرگز بدنبال محکوم کردنشان نیست! شاید چون از نگاه او، انگار دیگر با بروز این اتفاق در دنیا دیگر بشر وجدانی بیدار برای قضاوت ندارد...
جمشید شاوری زاده
۱۴۰۱/۴/۱۰
سلام شنیدن این کتاب دیدگاهی جدید در مورد کشتار یهودیان در جنگ جهانی دوم ایجاد می‌کند، از این بابت که تا کنون همه تبلیغات حاکی از این بوده که صفر تا صد تمام این جنایات به تنهایی توسط ارتش نازی صورت گرفته این در حالیست که می‌بینم یکی از عوامل اصلی این جنایات خود یهودیان بوده‌اند که به ارتش آلمان در و این راه کمک می‌کرده‌اند، جامعه بشری باید از خجالت سر به زیر افکند شرم باد بر جامعه‌ای که کوس تمدن ۱۵۰ ساله‌اش گوش جهان را کر کرده، لیکن در کل این سالها با براه انداختن جنگهایی اینچنین دهها میلیون نفر از همنوعان خودش را بدون هیچ گناهی از هستی ساقط جامعه بشری را خجالت زده این اعمال نموده، ممنون از کتابراه و ممنون از گوینده عزیز که با اجرای بسیار زیبا هارمونی کاملی بین مطالب غنی کتاب و اجرای خوب آن بوجود آورد.
مهدی حمیدی
۱۴۰۲/۶/۳
یکی از زیباترین کتاب‌هایی که در زمینه جنگ جهانی دوم همچنین کشتار یهودیان و نحوه اداره آلمان‌ها بر جنگ و انسان‌ها می‌توان از آن نام برد. کتاب آیشمن در اورشلیم می‌باشد. این کتاب با روانکاوی آیشمن به عنوان کسی که دارای هیچ گونه خصوصیت بارز انسانی نبوده و در اثر قدرت طلبی و مقام جویی و اینکه بتواند را دستورات پیشوا انجام دهد به هر کاری هر چقدر مایه سرمشاری تن می‌دهد از آماده‌سازی کودکان و زنان و پیرمردان برای رفتن به اتاق‌های گاز و همچنین جوخه‌های مرگ می‌توان نام برد. در این کتاب اوج رذالت انسان در مواجهه با هم نوع خود را می‌توان به وضوح دید و شاید بتوان درس عبرت گرفت جایی که خود یهودیان طراحی اتاق‌های گاز و همچنین اعدام دسته جمعی آن‌ها را مدیریت و انجام می‌دادند.
Mahdi Zamani
۱۴۰۲/۱۱/۱۵
آیا ممکن است بی‌ آن که شرور باشیم، مرتکب شرارت شویم؟ برای اجتناب از این موضوع کتاب هانا آرنت را مطالعه کنید. در تحلیل دادگاه آیشمن او به شما می گوید که در نظام نازیسم مشکلی که باید برطرف میشد نه وجدان افراد بلکه حس ترحم حیوانی بود که هر انسان عادی در مقابل رنج جسمانی دیگران به آن دچار می‌شود. در به نتیجه جای این که بگویند چه بلاهایی سر افراد آوردم بتوانند بگویند برای انجام وظیفه‌ام باید شاهد چه بلاهایی میشدم. وظیفه چه قدر بر دوشم سنگینی می‌کرد. آیشمن قتل را گناه نمی دانست بلکه ایجاد درد غیرضروری در حین مرگ را عیب می دانست و از این رو بنا به قول هیتلر اعطای مرگ ترحم آمیز میکرد.
Ehsan M H
۱۴۰۲/۳/۳
کتاب بسیار خوبی بود و نحوه‌ی بیان راوی هم بسیار جذاب و دلچسب بود. هانا آرنت سبک و نگاهش به زندگی بسیار عمیق بوده و از صاحبنظران ارزشمند فلسفه‌ی سیاسی است. در این کتاب، هم فرایند کلی هلوکاست را یادآوری می‌کند هم با نگاهی بسیار عمیق به لحاظ حقوقی محاکمه‌ی آیشمن در اورشلیم را مورد نقد و بررسی قرار یکی می‌دهد. شاید از ویژگی‌های منحصر به فرد آرنت همذات پنداری اوست که می‌تواند عمیقا خود را در جایگاه انسان‌ها قرار دهد و با زاویه‌ی دید بسیار تامل برانگیزی محیط و انسان‌ها را رصد کند و مورد بررسی، تحلیل و نقد قرار دهد. بجاست که تمام کتاب‌های آرنت مورد مطالعه قرار گیرند.
کیمیا پورکهن دین
۱۴۰۳/۱/۸
آیشمن در اورشلیم گزارش واقعی یک دادگاهه، دادگاه آیشمن یکی از سران نازی که سال‌ها بعد از جنگ دوم جهانی دستگیر و در اورشلیم محاکمه می‌شه. نگاه هانا آرنت که خودش یک یهودی آلمانیه به این حقیقت انکارناپذیر عالی و بی‌نظیره و سرشار از عدالتی عجیب و بی‌رحم! آرنت می‌گه لازم نیست حتما آدم‌های ستمگر و باشیم و وحشی‌خویی تا دست به جنایت‌های به این وسعت بزنیم... آیشمن خیلی آدم‌های دیگه مثل اون فقط آدم‌های معمولی‌ای بودن که از خودشون تفکر و اراده‌ای نداشتن... تنها دنباله‌روی دیگران بودن و از همین فاجعه ساختن... به نظرم خوندنش پر از جذابیته
حسین حقیقی‌
۱۴۰۲/۲/۲۵
با سلام
کتابی مجذوب و گیرا، کتابی با دلایل بی منطق و تمسخر آمیز شخصیت اصلی داستان، کتابی تکان دهنده از جنایات، دیالوگ محور و بسیار تاثیر گذار، کتابی که خواندنش دیدگاهتان را در درک و تحلیل و تفسیر واژه‌ها درگرگون میکند، لحظه‌ای مکث میکنید و به عنوان مثال به کمله " خوب و بد " شک میکنید، به دنبال اما
عدالت می‌روید باز به کلمه: عدالت" شک میکنید، سکوت میکنید و به شک هایتان شک و به سکوت هایتان مضنون میشوید.
تشکر ویز از جناب آقای تایماز رضوانی بابت صدا دلنشین، گفتار منحصربه‌فرد و ایجاد حس درک حقیقت، را دارم
سلمان بهمن دار
۱۴۰۱/۵/۴
کتاب خیلی خوبی بود و نویسنده جسارت بالایی از خودش نشون داده و به نظر میرسه خیلی خوب و منطقی و عادلانه محاکمه آنیشمن رو زیر سوال برده و به واقعیت‌ها اشاره کرده کما اینکه بنظرم ما هم الان در ایران خودمون در‌ی چنین شرایطی قرار داریم که‌ی عده با پای خودمون بدون هیچ مقاومتی میریم به سمت گورهای دسته جمعی و اتاق‌های گاز و عده‌ای از خودمون دارن مارو به این سمت هدایت می‌کنن فقط شکلش فرق می‌کنه...
در مجموع کتاب خیلی خوبی بود و خوشحالم که این کتاب رو انتخاب کردم...
زهرا محسن زاده
۱۴۰۲/۲/۲۸
باسلام
این کتاب صوتی را تا پایان نتوانستم گوش بدهم. محتوای داستان برام جذابیتی نداشت و به گونه‌ای هم روایت نشده بود که شنونده را جذب کند.
علیرغم اینکه حادثه هولوکاست موضوعی است که خیلی دوست داشتم در زمینه آن اطلاعات کسب کنم اما نتوانستم با این کتاب ارتباط برقرار کنم.
اسامی متعدد اشخاص و خشک و
مکان‌ها، سرد و بی روح بودن داستان عواملی بود که مرا از ادامه گوش دادن باز داشت.
البته راوی داستان خوانش بسیاااااار سلیس و روانی داشتند اما داستان پردازی مورد پسند نبود
با تشکر
علیرضا کیانی
۱۴۰۱/۸/۲۵
کتاب خوبی بود گوینده این کتاب هم انصافاً خوب از پس از قرائت آن بر آمده است. بر طبق شواهد و اسناد این کتاب و صدها کتاب دیگر عامل اصلی کشتار یهودیان در جنگ جهانی دوم آلمان هیتلری مسیحی و بخشی از خود یهودیان بوده‌اند سوال من در اینجا این است که اگر مسیحیان و یهودیان عامل کشتار عده‌ای از همکیشان خود بوده‌اند گناه مسلمانان در فلسطین چیست است که امروز باید تقاص آن همه وحشی‌گری را بپردازند
شیرین کبریایی
۱۴۰۲/۶/۵
۶۰ سال پیش منتشر شده!!! ولی تازه چند سالی است که برای اولین بار به ایران آمد. بعد از انتشار از همه جبهه ها با مخالفت خیلی شدید روبرو شد، و از طرف انسان های یهودی و آن هایی که متاسفانه در جبهه مخالفت با آن ها هستند داستان ساز شد. هاناآرنت، یهودی ای است که در دوره به قدرت رسیدن هیلتر از آلمان فرار کرد. حتما بخونید این کتاب خوب رو.
Tolue Mahdavi
۱۴۰۱/۱۲/۲۴
هانا آرنت به قدر کافی شناخته شده هست. اما اینکه این کتاب" حالا" شاید قریب به 60 سال پس از نگارش، این چنین مخاطب خود را در ایران می‌یابد جای تامل دارد. ترجمه عالی ست و بیان گوینده نیز.
Ali Sharifmehr
۱۴۰۲/۱۰/۲۵
کاتبی گیرا و سراسر روشنگری زوایایی تاریخ روح و ذهن و افکار انسان، به جز خط اصلی و موضوع کتاب که بسیار جذاب روایت میشود میتوان به دید کلی و نسبتا خاصی از آنچه ممکن است در پس هر جنایت و کشتاری اتفاق افتاده رسید
مشاهده همه نظرات 40

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آیشمن در اورشلیم

برای دریافت کتاب صوتی آیشمن در اورشلیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.