معرفی و دانلود کتاب صوتی چگونه یک کشور را اداره کنیم: راهنمای باستانی برای رهبران جدید

عکس جلد کتاب صوتی چگونه یک کشور را اداره کنیم: راهنمای باستانی برای رهبران جدید
قیمت:
۳۹۰۰۰ 19500 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چگونه یک کشور را اداره کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چگونه یک کشور را اداره کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چگونه یک کشور را اداره کنیم: راهنمای باستانی برای رهبران جدید

هنگامی‌که سزار بر گل مسلط شد و روم را وارد جنگ داخلی کرد، مارکوس تولیوس سیسرون در حال نوشتن یکی از مهمترین آثار فلسفه سیاسی بود. کتاب صوتی چگونه یک کشور را اداره کنیم راهنمای کاربردی درزمینه‌ی رهبری است. نامه‌ها، سخنرانی‌ها و نکاتی که سیسرون گوشزد می‌کند کلید حل بسیاری از مشکلات رهبری و سیاست‌ورزی است.

درباره‌ی کتاب صوتی چگونه یک کشور را اداره کنیم

مارکوس تولیوس سیسرون (Marcus Tullius Cicero) دولتمرد رومی، زمانی که کشور گرفتار سیاستمداران طماع، مشکلات اقتصادی وخیم، آشفتگی‌های خارجی و احزاب سیاسی بود به‌عنوان بالاترین مقام جمهوری روم انتخاب شد. کتاب صوتی چگونه یک کشور را اداره کنیم (How to Run a Country) مجموعه‌ای از بهترین نوشته‌های او در آن دوره است که راهنمایی عملی و سرگرم‌کننده برای رهبران و شهروندان مدرن ارائه می‌دهد. این کتاب صوتی دنباله‌ای مختصر برای کتاب «چگونه در انتخابات پیروز شویم» (How to Win an Election) است و افکار مارکوس تولیوس سیسرون را در مورد موضوعاتی مانند رهبری، فساد، توازن قوا، مالیات، جنگ، مهاجرت و اهمیت سازش ما درمیان می‌گذارد. این نوشته‌ها برای دو هزار سال راهنمای رهبران بزرگ جهان از جمله بنیان‌گذاران نظام سیاسی ایالات متحده‌ی آمریکا بوده است.

در نوشته‌های مارکوس تولیوس سیسرون در باب دولت نظریه‌ای سیاسی وجود دارد که طبق آن قانونی الهی زیربنای جهان و پایه‌ای در نظر گرفته می‌شود که دولت باید بر آن بنا شود. همان‌طور که مشخص است او از ایده‌های ارسطو فیلسوف یونانی و معلمان رواقی پیش از خود پیروی می‌کند. آن‌ها روابط انسانی را مانند روابط بین ماده‌ها پیرو قوانین طبیعی در نظر می‌گیرند. این نگاه مارکوس تولیوس سیسرون کمک می‌کند افراد با اعتقادات متفاوت به‌راحتی زیر نظر دولت و در کنار یکدیگر زندگی کنند. از ایده‌های بسیار مهم کتاب صوتی چگونه یک کشور را اداره کنیم توجه به مفهوم تعادل است. برای مارکوس تولیوس سیسرون عرصه‌ی سیاسی، زمینه‌ی امکان‌هایی بود که می‌توانستند با توجه به شرایط متفاوت نمودار شوند. او مخالف نگاه مطلق‌گرایانه بود و باوجود اعتقاد شدید به ارزش‌ها و برتری قانون باور داشت که جناح‌های مختلف باید بر اساس شرایط و قدرت‌های سیاسی با هم سازش کنند.

حکومت ایدئال آن‌گونه که در کتاب صوتی چگونه یک کشور را اداره کنیم گفته شده، باید بتواند بهترین ویژگی‌های نظام سلطنتی، آریستوکراسی و دموکراسی را در کنار هم داشته باشد. اگرچه خود سیسرون سلطنت را به‌عنوان ارجح‌ترین نوع حکومت می‌داند، اما اعتقاد راسخ او به حفظ اعتدال باعث شده حکومتی که توانایی ترکیب سه نوع نظام را داشته باشد، از هر نوع حکومتی کاراتر بداند. تاثیر این نگاه در بنیان‌گذاران نظام حکومتی آمریکا کاملا مشهود است. تفکیک قوا در نظام جمهوری نشانه‌ای از تلاش برای استفاده از ویژگی‌های نظام‌های متفاوت حکومتی در کنار یکدیگر است. توانایی رهبران برای متقاعد کردن جمعیت طرفداران خود از مسائلی است که در کتاب صوتی چگونه یک کشور را اداره کنیم مطرح می‌شود. مارکوس تولیوس سیسرون بااینکه در بسیاری از موارد نگاه‌های سقراطی و افلاطونی به جهان را مورد تایید قرار می‌داد اما آشکارا نظر سقراط را در مورد مفهوم رتوریک نقد می‌کرد. برای افلاطون و سقراط خطابه و توانایی اقناع از طریق سخن گفتن نه‌تنها مثبت نبود بلکه ارزشی منفی محسوب می‌شد اما مارکوس تولیوس سیسرون اهمیت فراوانی به فن بلاغت در رهبری می‌داد.

کتاب چگونه یک کشور را اداره کنیم مجموعه‌ای از توصیه‌های مارکوس تولیوس سیسرون است که فیلیپ فری‌من (Philip Freeman) جمع‌آوری و به انگلیسی ترجمه کرده است. این کتاب توسط شبنم بزرگی به فارسی ترجمه شده و نشر چتر نسخه‌ی فارسی آن را در اختیار خوانندگان و شنوندگان قرار داده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب با صدای میلاد فتوحی به همت نشر صوتی رادیو گوشه تهیه شده است.

درباره مجموعه حکمت باستان برای خوانندگان امروزی

مجموعه حکمت باستان برای خوانندگان امروزی (Ancient Wisdom for Modern Readers) توسط دانشگاه پرینستون منتشر می‌شود. این مجموعه شامل ایده‌های مهم متفکران کلاسیک است که با ترجمه‌هایی جدید و برای کاربرد در زندگی مدرن انتخاب شده‌اند. «چگونه به حیوانات اهمیت دهیم» (How to Care about Animals)، «چگونه سلامت باشیم» (How to Be Healthy)، «چگونه تمرکز کنیم» (How to Focus) و «چگونه پیر شویم» (How to Grow Old) بخشی از این مجموعه‌ی سرگرم‌کننده و آموزنده هستند. متن‌های زیادی از فیلسوف‌هایی مانند سنکا (Seneca)، اپیکتتوس (Epictetus)، پبوتارک (Plutarch) و ارسطو (Aristotle) در این مجموعه به چشم می‌خورد.

نکوداشت‌های کتاب چگونه یک کشور را اداره کنیم

  • یک کتاب کوچک دلپذیر. (جان ویلسون – کریستیانیتی تودی)

  • کتاب چگونه یک کشور را اداره کنیم مجموعه‌ای از نکات مهم است که خوانندگان خود را به دنیای سیسرون می‌فرستد. این کتاب شهروند-خوانندگانی را خلق می‌کند که بیشتر از قبل در مورد سیاست فکر می‌کنند. (برت ایوانز – اینساید استوری)

  • بینش سیسرون به‌اندازه‌ی 2000 سال پیش معتبر است و سخنرانان و حاکمان امروزی می‌توانند به‌طور دائمی از توصیه‌های او استفاده کنند. (الکساندر آدامز)

کتاب صوتی چگونه یک کشور را اداره کنیم برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کسانی که دوست دارند رفتار رهبران و سخنوران را بیشتر درک کنند یا قصد دارند خود به سخنوری قدرتمند تبدیل شوند مفید خواهد بود. علاقه‌مندان به فلسفه، سیاست و فلسفه‌ی سیاسی از خواندن این اثر لذت خواهند برد.

با مارکوس تولیوس سیسرون بیشتر آشنا شویم

مارکوس تولیوس سیسرون (106 تا 43 پیش از میلاد) دولتمرد برجسته و نویسنده‌ی پرکار رومی بود. از میان نوشته‌های سیسرون دوازده اثر فلسفی باقی مانده است. یکی از ویژگی‌های مهم نوشته‌های او توصیف بی‌طرفانه از مکتب‌های فلسفی است که در آن دوره رواج داشته‌اند. کتاب‌های «چگونه پیر شویم»، «حمله‌ای بر دشمن آزادی» و «چگونه دوستی کنیم» از آثار تأثیرگذار مارکوس تولیوس سیسرون است که به فارسی ترجمه شده‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی چگونه یک کشور را اداره کنیم می‌شنویم

ذهن ما تمام واژه‌ها و ایده‌هایی را که زمان فکر کردن و سخن گفتن به کار می‌بریم در خود نگه می‌دارد.حافظه‌ی هوشیار اگر در کار نباشد حتی اگر با بیشترین دقت ممکن طراحی شده باشد سخنرانی بی‌ارزشی خواهد بود. پس می‌توانید ببینید چرا خطیبان واقعی تباری دیریاب‌اند. آن‌ها باید بر گستره‌ی وسیعی از مهارت‌هایی مسلط باشند که حتی استادی در یکی‌شان دستاوردی بزرگ محسوب می‌شود. پس بیاییم پسرمان و هر آن‌کسی را که شهرت و افتخارش برایمان مهم است به اصرار وا‌داریم قدرت و عظمت و پیچیدگی این کار را بداند. نباید فرض کنند با پیروی از قوانین و یافتن معلمی درست یا پشت سر گذاشتن تمرین‌های متداول می‌توانند خطیب خوبی شوند. باید توانایی رسیدن به هدفشان را داشته باشند اما باید خیلی بیشتر کار کنند.

معتقدم هیچ‌کس نمی‌تواند خطیب بزرگی شود مگر پایه‌ای محکم و استوار در گستره‌ی تمام و کمال دانش بشری داشته باشد. این دانش اساس هر آن چیزی خواهد بود که می‌گوید و به آن غنا می‌بخشد. اگر خطیبی چنین پیشینه و آموزشی نداشته باشد هرآن‌چه بگوید پوچ و کودکانه خواهد بود. بی‌شک حرفم این نیست که خطیب باید همه‌چیز را بداند، به‌خصوص در میانه‌ی معرکه‌ی زندگی امروزی؛ اما به این باور رسیدم که هرکسی که نام خودش را خطیب می‌گذارد باید بتواند به شایستگی هر آن موضوعی را که سر راهش قرار می‌گیرد را رفع‌ورجوع کند تا هم ظاهر و هم محتوای سخنرانی‌هایش کیفیت خوبی داشته باشد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
17 دقیقه
مقدمه
30 دقیقه
بخش اول: چگونه یک کشور را اداره کنیم
29 دقیقه
بخش دوم: ترغیب
25 دقیقه
بخش سوم: جنگ
4 دقیقه
بخش چهارم: سخن آخر سیسرون

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چگونه یک کشور را اداره کنیم: راهنمای باستانی برای رهبران جدید
نویسنده
مترجمشبنم بزرگی
راویمیلاد فتوحی
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۴۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه صوتی
۳۹۰۰۰ 19500 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چگونه یک کشور را اداره کنیم

حسن صفره
۱۴۰۲/۶/۳
نکته ظریفش اینجاست که اکثر سیاست‌های اجرایی آزمون و خطاست
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چگونه یک کشور را اداره کنیم

برای دریافت کتاب صوتی چگونه یک کشور را اداره کنیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.