معرفی و دانلود کتاب صوتی فلسفه در کلاس درس

عکس جلد کتاب صوتی فلسفه در کلاس درس
قیمت:
48000 تومان - 5.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فلسفه در کلاس درس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فلسفه در کلاس درس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی فلسفه در کلاس درس

کتاب صوتی فلسفه در کلاس درس، برای آن دسته از دانش‌آموزانی نوشته شده است که مشتاق یادگیری اصول ابتدایی فلسفه هستند. ران شاو در ابتدای هر فصل، قصه‌ای شیرین از ازوپ را نقل کرده، و بعد نکته‌های آموزشی مربوط به آن قصه را با مخاطبین خود در میان گذاشته است.

درباره کتاب صوتی فلسفه در کلاس درس:

کلمه‌ی فیلسوف ریشه‌ای یونانی دارد. این واژه مرکب از دو کلمه‌ی فیلو به معنی دوستدار و علاقه‌مند، و سوفیا، به معنی دانش و حکمت است. پس فیلسوف به زبان ساده، یعنی فردی که دوستدارِ دانش است. در این صورت، هر انسانی که مشتاق آموختن باشد، می‌تواند خود را فیلسوف بداند. از دانش‌آموزی ده‌ساله گرفته، تا پیرمردی نود ساله!

اما دانشی که باید آموخت، دقیقا چیست و چه تعریفی دارد؟ طبق آموزه‌های سقراط، که او را نخستین فیلسوف تاریخ لقب داده‌اند، دانش مجموعه‌ای از اطلاعات و دانسته‌ها درباره‌ی یک موضوع خاص نیست، بلکه برخورداری از تواناییِ «درست اندیشیدن» است. درست اندیشیدن نیز مستلزم این است که از همان ابتدا، مانند سقراط حکیم، بپذیریم که تنها چیزی که به راستی می‌دانیم، این است که چیز زیادی نمی‌دانیم!

در کتاب صوتی فلسفه در کلاس درس (Philosophy in the classroom)، شما خود را در مدرسه‌ای می‌بینید که بر مبنای همین آموزه‌ها بنا شده است. با گوش سپردن به این کتاب صوتی، نکات فراوانی درباره‌ی موضوعات مهم فکری می‌آموزید؛ موضوعاتی مثل اهمیت دوستی، قدرت عشق، معنای خردمندی، لزوم تکیه بر خود، مفهوم زیبایی و... اما مهم‌تر از این‌ها، می‌آموزید که چگونه به طور مستقل فکر کنید و درباره‌ی موضوعات گوناگون بیندیشید.

ویژگی جذاب کتاب فلسفه در کلاس درس داستان‌محور بودن آن است. ران شاو (Ron Shaw) در ابتدای هر فصل از کتاب، یک قصه‌ی زیبا و آموزنده از ازوپ، نویسنده‌ی بزرگ دنیای باستان آورده است. بعد، نوبت به بررسی داستان‌ها می‌رسد. در این بررسی، مهم‌ترین نکات اخلاقی و فکری مطرح‌شده در داستان بیان شده، و مسائل اصلی که مربوط به موضوع آن فصل‌اند به صورت پرسش‌هایی با مخاطبین اثر به اشتراک گذاشته می‌شود. پرسش‌هایی که بی‌تردید، ذهن کنجکاو کودکان و نوجوانان را به تکاپویی شیرین و سودمند وامی‌دارد.

در نکوداشت کتاب صوتی فلسفه در کلاس درس:

کتاب فلسفه در کلاس درس، به معلمان کمک می‌کند تا از کنجکاوی طبیعیِ کودکان و نوجوانان استفاده کنند. این اثر برای هر معلمی که می‌خواهد دانش‌آموزان خود را درگیر تأمل جدی و بحث فلسفی معنی‌دار کند، یک منبع ارزشمند به شمار می‌رود. (آمازون)

کتاب صوتی فلسفه در کلاس درس برای چه کسانی مناسب است؟

علاوه بر کودکان و نوجوانان، معلمین و والدین نیز می‌توانند مخاطب این اثر باشند و از مطالب این کتاب در راستای تشویق شاگردان و فرزندان خود به اندیشیدن، استفاده کنند.

با ران شاو بیشتر آشنا شویم:

ران شاو معلمی برجسته و نویسنده‌ی آثاری پرتعداد در زمینه‌ی آموزشِ فلسفه و حکمت است؛ او بیش از هر چیز، به دنبال پرورش مهارت‌های فکری در دانش‌آموزان است. شاو در آثار خود، با لحن دبیرانه‌ی جذابی که بی‌گمان حاصل تجربه‌های او در زمینه‌ی تدریس است، شوق آموختن را در مخاطبین کم‌سن‌وسال خود پدید می‌آورد. از او جز کتاب فلسفه در کلاس درس (که با عنوان فلسفه در مدرسه نیز شناخته می‌شود)، کتاب به من می‌گند مک‌کنا نیز به فارسی ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب صوتی فلسفه در کلاس درس می‌شنویم:

در یک روز تابستانی، ملخی در کشتزار، به این سو و آن سو می‌جهید، و برای دل خودش آواز می‌خواند. مورچه‌ای از کنارش گذشت که خوشه‌ای گندم را با سختی بسیار، به سوی لانه‌اش می‌برد. ملخ به مورچه گفت: «چرا نمی‌آیی با من بازی کنی و این‌ همه به خودت سختی می‌دهی؟» مورچه گفت: «من برای زمستان غذا اندوخته می‌کنم، و پیشنهاد می‌کنم تو هم چنین کاری انجام بدهی.» ملخ گفت: «چرا نگران زمستان باشیم؟ ما که اکنون غذای فراوانی داریم.» مورچه به راه خود رفت و همچنان به کار گردآوری غذا می‌پرداخت. هنگامی که زمستان رسید، ملخ غذا نداشت، و دریافت که به زودی از گرسنگی می‌میرد. اما مورچه‌ها هر روز غذا را از انبار بیرون می‌آوردند و بین خودشان تقسیم می‌کردند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
پیشگفتار مترجم
3 دقیقه
سخن نویسنده
1 دقیقه
سخنی با معلمان
3 دقیقه
پیشینه‌ی آموزش فلسفه به دانش‌آموزان
2 دقیقه
چرا فلسفه را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهیم؟
5 دقیقه
سودهای آموزش فلسفه به دانش‌آموزان
5 دقیقه
رهنمودهای آموزشی
6 دقیقه
شادی - پدر و دو دخترش
6 دقیقه
مهربانی - خرگوش‌ها و قورباغه‌ها
6 دقیقه
داوری - مورچه و شفیره
5 دقیقه
زور - داستان باد شمال و خورشید
5 دقیقه
همکاری - بسته‌ی چوب
5 دقیقه
خودبینی - درخت صنوبر و بوته‌ی تمشک
5 دقیقه
خوشی و درد - پسرها و قورباغه‌ها
5 دقیقه
خردمندی - مورچه و ملخ
6 دقیقه
دوستی - خرگوش و دوستان بسیار
5 دقیقه
پشتیبانی - شیر و موش
6 دقیقه
ثروت - خسیس و طلاهایش
5 دقیقه
خودباوری - میمون و شتر
6 دقیقه
پیگیری آرزوها - دختر شیردوش و سطلش
6 دقیقه
تکیه بر خود - بلدرچین و جوجه‌هایش
6 دقیقه
زیبایی - طاووس و ملکه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی فلسفه در کلاس درس
نویسنده
مترجمحسن سالاری
راویالهه پرسون
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۴۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب علمی و آموزشی کودک
قیمت نسخه صوتی
48000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی فلسفه در کلاس درس

حمیدرضا محمدی اصل
۱۴۰۱/۵/۱۴
مفید و خوب برای کودکانی که در جامعه کمتر حضور دارند
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی فلسفه در کلاس درس

برای دریافت کتاب صوتی فلسفه در کلاس درس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.