معرفی و دانلود کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد نهم: افطار در کلیسا

عکس جلد کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد نهم: افطار در کلیسا
قیمت:
35000 تومان - 4.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد نهم: افطار در کلیسا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد نهم: افطار در کلیسا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد نهم: افطار در کلیسا

سرانجام پای استعمار به سرزمین ایران هم می‌رسد! کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد نهم: افطار در کلیسا چگونگی ورود اولین اروپایی‌ها را به کشورمان شرح می‌دهد. مهدی میرکیایی در این اثر تعامل شاهان مختلف را با بیگانگان تجزیه و تحلیل می‌کند تا درک عمیق‌تری از ماهیت رابطه‌ی ایرانیان با حاکمان غربی پیدا کنیم.

درباره‌ی کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد نهم: افطار در کلیسا

ابریشم، فرش و صنایع دستی جاذبه‌هایی بودند که از قرن‌ها پیش تجار غربی را به ایران می‌کشاندند، اما گسترش استعمار اروپایی وضعیت کشورمان را مانند بسیاری از سرزمین‌های دیگر تغییر داد. آیا می‌دانید اولین حضور رسمی این سودجویان چه زمانی اتفاق افتاد؟ آیا حاکمان زیرک کشورهایی مثل پرتغال، اسپانیا و انگلیس باز هم تجارت را به‌عنوان بهانه‌ی ورودشان برگزیدند؟ مهدی میرکیایی با بیان حقایقی که آن‌ها را در کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد نهم: افطار در کلیسا می‌شنوید، شما را شگفت‌زده می‌کند!

پرتغالی‌ها اولین افرادی بودند که در گروه‌های بزرگ و با هدف کسب سود وارد ایران شدند. آن‌ها در جستجوهایشان برای یافتن هند، به جزایر خلیج فارس برخوردند. تجار دیگر کشورهای اروپایی هم با عبور از سرزمین امپراطوری عثمانی در شمال کشور، برای تجارت وارد تبریز شدند. ایران در این بازه زمانی توسط صفویان اداره می‌شد، سلسله‌ای که تمام توانش را برای ایجاد حکومتی شیعی به کار گرفته و البته اولین قدرت متمرکز را پس از سال‌ها پایه گذاشته بود.

شاه اسماعیل صفوی حضور پرتغالی‌ها را به شرط دریافت خراج پذیرفت و درخواست حاکمان اروپایی را برای تجارت رد کرد. او هیچ علاقه‌ای به تجارت با کفار خارجی نداشت و تا زمانی که مهاجران کشور پرتغال خراج سنگین را پرداخت می‌کردند چه دلیلی برای ارتباط بیشتر وجود داشت؟ اما حمله سلطان سلیم عثمانی به کشور، نظر او را تغییر داد. پس شاه اسماعیل که اتحاد با اروپایی‌ها را بهترین راه مقاومت می‌دید، تصمیمات بزرگی اتخاذ کرد.

مهدی میرکیایی، نویسنده‌ی کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد نهم: افطار در کلیسا با جزئیات شرح می‌دهد این شاه صفوی در قبال همکاری در زمان حمله نیروهای عثمانی، جزیره هرمز را به پرتغالی‌ها واگذار کرد و مسیر را برای تجارت اروپاییان باز گذاشت. اما پس از گذشت زمان و امضای قرارداد صبح با سلطان قدرتمند همسایه، حاکمان صفوی دیگر دلیلی برای باز کردن مرزها به روی غربی‌های مسیحی نداشتند. استعمارگران اروپایی چاره را در ایجاد فاصله بین سنی و شیعه دیدند؛ چراکه اتحاد میان این دو کشور مسلمان می‌توانست به تهدیدی قوی برای اروپا تبدیل شود و باید هرچه زودتر جلوی آن را می‌گرفتند... .

این کتاب آموزنده و مفید توسط انتشارات مهرک به چاپ رسیده و گروه فرهنگی سماوا نسخه‌ی صوتی آن را تهیه کرده است.

درباره‌ی مجموعه سرگذشت استعمار

نمی‌توان تاریخ اولین استعمار اتفاق افتاده در جهان را به‌راحتی مشخص کرد. حکومت‌ها از هزاران سال پیش برای به‌چنگ آوردن منابع دیگر سرزمین‌ها به قلمروهای دیگر لشگرکشی می‌کردند و در این راه از هیچ خشونتی رویگردان نبودند. با این حال استعمار به‌معنای امروزی با «عصر اکتشاف» در قرن پانزدهم میلادی آغاز شد. پادشاه جاه‌طلب کشور پرتغال برای تحقق کنجکاوی، گسترش مسیحیت و البته کسب ثروت ناوگانی مجهز را برای جست‌وجوی هند فرستاد. این سفر تاریخ جهان را برای همیشه دگرگون کرد و اتفاقاتی را رقم زد که مهدی میرکیایی آن‌ها را به زیبایی در مجموعه سرگذشت استعمار روایت می‌کند.

غارتگران اروپایی در مسیر خود به قاره آفریقا برخوردند، جایی که سنگ‌های قیمتی میان دانه‌های شن برق می‌زدند و زیبایی‌های چشمگیرش از نعمات بی‌پایان طبیعت حکایت داشت. سپس با فتح قسمت‌هایی از آفریقا، به سمت قاره‌ی آسیا بادبان کشیدند. آوازه‌ی دستاوردهای پرتغالی‌ها به‌حدی زیاد بود که خیلی زود انگلیس، هلند و اسپانیا هم به جمع استعمارگران پیوستند. آن‌ها با خودپسندی بی‌حدوحصرشان دیگر نژادها را غارت می‌کردند و علاوه بر تصاحب دارایی‌های طبیعی حتی مردم کشورهای دیگر را به بردگی می‌گرفتند.

ماجراهای وحشیگری استعمارگران قلب هر انسانی را به درد خواهد آورد، اما آشنایی با وقایع آن سال‌ها بی‌اغراق برای همه‌ اجباری است. مجموعه سرگذشت استعمار به ما کمک می‌کند واقعیت‌های قرن پانزدهم که ریشه نابرابری‌های امروز هستند را ببینیم و در تحلیل مسائل روز هوشمندانه‌تر عمل کنیم. مهدی میرکیایی، نویسنده این مجموعه‌ی پانزده جلدی ما را به قلب کشورهای استعمارشده می‌برد تا درکی جامع از روابط ملل در قرون گذشته به دست آوریم. این اثر ارزشمند می‌تواند انتخابی عالی برای نوجوانان علاقه‌مند به تاریخ باشد؛ با این وجود تمام افراد حق‌جو که می‌کوشند اطلاعات تاریخی خود را گسترش دهند می‌توانند از کتاب‌های سرگذشت استعمار بهره ببرند.

در پایان باید گفت این مجموعه آموزنده توسط انتشارات مهرک به چاپ رسیده و نشر صوتی سماوا نسخه‌ی گویای آن را تهیه کرده است.

افتخارات مجموعه سرگذشت استعمار

  • اثر شایسته تقدیر در سی‌ونهمین جایزه کتاب سال (1400)
  • اثر شایسته تقدیر در بیست‌ونهمین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران (1400)

کتاب صوتی سرگذشت استعمار - سرگذشت استعمار - جلد نهم: افطار در کلیسا مناسب چه کسانی است؟

نوجوانان علاقه‌مند به تاریخ و افرادی که مطالعه‌ی قبلی در این حوزه نداشته‌اند، ‌مخاطبان اصلی کتاب افطار در کلیسا هستند.

با مهدی میرکیایی بیشتر آشنا شویم

مهدی میرکیایی فارغ‌التحصیل دکترای تاریخ پس از اسلام و استاد دانشگاه علامه طباطبایی است. او آثار متعددی در زمینه ادبیات و تاریخ تالیف کرده که مجموعه سرگذشت استعمار شناخته‌شده‌ترین آن‌هاست. شایان ذکر است دکتر میرکیایی در سال 1378 و 1381 جایزه‌ی کتاب سال جمهوری اسلامی را به دست آورد. از دیگر افتخارات این نویسنده‌ی ایرانی می‌توان به اثر برگزیده جشنواره کتاب‌های کمک آموزشی رشد در سال 1386، برنده لوح زرین هجدهمین جشنواره کتاب در 1395 و برگزیده جشنواره خاتم در سال 1395 اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد نهم: افطار در کلیسا می‌شنویم

پونزدهم رمضان 1117 هجری قمری شاه عباس با گروهی از درباریان و روحانیان اصفهان به کلیسایی که مسیحیان اروپایی به تازگی توی اصفهان ساخته بودند رفت. شاه وقت ورود به کلیسا کفش‌هاش رو درآورد و وقتی به تصاویر حضرت عیسی (ع) و حضرت مریم (ع) رسید در برابر اون‌ها تعظیم کرد. کشیش‌های اروپایی می دونستند که مسلمون‌ها توی ماه رمضون روزه می‌گیرند به همین دلیل به احترام شاه و همراهانش از آوردن شراب به کلیسا خودداری کرده بودند اما شاه دستور داد که راحت باشن و جام‌های شراب رو به گردش دربیارند.

بعد به بهونه آزمایش مزه شراب یه مقداری از اون رو نوشید و به همه همراهانش دستور داد که اون رو امتحان کنن. درباریان و حتی روحانیان اصفهانی چاره‌ای جز امتحان نداشتند. اون‌ها مجازات هولناک افرادی که از دستور شاه سرپیچی می‌کردن رو دیده بودن و مجبور شدن روزه خودشون رو با نوشیدن شراب باطل کنن. شاه صبر کرد تا تمام ایرانی‌هایی که توی کلیسا بودن جام‌هاشون رو خالی کنن و بعد رو به کشیشی که مسئول کلیسا بود گفت... .

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
57 دقیقه
بخش اول
51 دقیقه
بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد نهم: افطار در کلیسا
نویسنده
راویپیمان طالبی
ناشر چاپیانتشارات مهرک
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۴۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب علمی و آموزشی نوجوان
قیمت نسخه صوتی
35000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد نهم: افطار در کلیسا

زنده باد ایران
۱۴۰۲/۶/۲۹
متن روان. گویندگی خوب. این جلد به تاریخ استعمار با محوریت کشور ایران و سلسله صفویه می‌پردازد. مطالعه این کتاب را به گروه‌های سنی نوجوان تا بزرگ سال توصیه می‌کنم
عیسی زاده
۱۴۰۱/۱۲/۱۳
این جلد در مورد آنچه در ایران گذشت، هست.
نگاهی به ایران از زاویه تلاش استعمار.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد نهم: افطار در کلیسا

برای دریافت کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد نهم: افطار در کلیسا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.