معرفی و دانلود رایگان کتاب صوتی سفرهای مرجاپولو - جلد اول: از کلات تا خوزستان

عکس جلد کتاب صوتی سفرهای مرجاپولو - جلد اول: از کلات تا خوزستان
قیمت:
رایگان
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سفرهای مرجاپولو - جلد اول: از کلات تا خوزستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سفرهای مرجاپولو - جلد اول: از کلات تا خوزستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سفرهای مرجاپولو - جلد اول: از کلات تا خوزستان

نام مارکوپولو با سفرهای بی‌حد و مرزش گره خورده است. اما در کتاب صوتی سفرهای مرجاپولو - جلد اول: از کلات تا خوزستان این مرجان محمدبیگی است که در قاموس مارکوپولو ظاهر می‌شود و شما را با خود در سفرهایش به اقصی نقاط ایران همراه می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی سفرهای مرجاپولو - جلد اول: از کلات تا خوزستان

مرجان محمدبیگی در کتاب صوتی سفرهای مرجاپولو - جلد اول: از کلات تا خوزستان به تأسی از مارکوپولو به روایت دیده‌ها و شنیده‌ها و تجربیات خود از خلال سفرهایش به شرق و غرب و شمال و جنوب ایران پرداخته است. در قسمت اول این مجموعه سفرنامه، مرجان محمدبیگی شما را با خود در سفر پرماجرایش همراه می‌کند. سفری که از کلات نادری، منطقه‌ای خوش‌آب‌وهوا در شمال شرقی خراسان رضوی، آغاز می‌شود، سرزمین‌های تماشایی بافق، سیرجان، رفسنجان و کرمان را پشت سر می‌گذارد و از سرزمین‌های پرحرارتی همچون خوزستان، اهواز، شوشتر، شوش دانیال، ایذه و قم سر در می‌آورد.

سفرنامه‌ها یکی از مهم‌ترین گونه‌های ادبی هر سرزمین و فرهنگی به شمار می‌آیند. مطالعه‌ی سفرنامه‌ها دریچه‌ای رو به سوی بینشی عمیق و دقیق از شرایط اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی مردمان مختلف ادوار گوناگون تاریخ، مقابل ما می‌گشاید. روایتی که ساکنان یک منطقه از محل زندگی خود ارائه می‌دهند، با روایت کسی که برای اولین بار با آن جغرافیا و فرهنگ مواجه می‌شود، تفاوت بسیاری دارد. صحبت از برتری گونه‌ای به گونه‌ی دیگر در میان نیست اما در دست داشتن روایت‌های مختلف از نقطه‌نظرهای گوناگون برای شناخت و درک بهتر هر جغرافیایی ضروری به حساب می‌آید.

نکته‌ی قابل توجه در کتاب صوتی سفرهای مرجاپولو - جلد اول: از کلات تا خوزستان در این است که مرجان محمدبیگی به سراغ اماکن کمترشناخته‌شده‌ی شهرهای مقصد خود رفته است و روایت خود را از رویارویی با آن‌ها با ما به اشتراک می‌گذارد. او برای کتاب خود از لحن محاوره استفاده کرده است تا مخاطب با کلام او الفت بیشتری پیدا کند.

نشر صوتی کانون فرهنگی چوک این اثر را با صدای نویسنده در قالب کتاب صوتی تهیه و منتشر کرده است.

کتاب صوتی سفرهای مرجاپولو - جلد اول: از کلات تا خوزستان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به شنیدن سفرنامه‌های صوتی علاقه دارید، شنیدن این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی سفرهای مرجاپولو - جلد اول: از کلات تا خوزستان می‌شنویم

با فردوس شهر انار، شهری پر از زیبایی، تاریخ به‌یادماندنی و طبیعت دل‌نشینش خداحافظی کردم که برم سمت بیرجند. در راه برگشت به بیرجند به پیشنهاد آقای هزاری یه توقفی تو بشرویه داشتیم. یکی از لذت‌های سفر اینه که تو از یه شهری هیچ ایده‌ای نداری؛ ولی وقتی واردش می‌شی با مناظر و جاذبه‌هایی روبه‌رو میشی که فکرشم نمی‌کردی.

برفراز قله‌ای مخروطی‌شکل با راهی صعب‌العبور قلعه‌ی دختر بشرویه چشم‌نوازی می‌کرد؛ هر چی نگاهش می‌کردم با خودم فکر می‌کردم چطوری می‌شه تا بالای کوه رفت؟! از سه طرف مشرف بود به پرتگاه‌هایی غیرقابل عبور و تنها راه عبور، قسمت جنوبیش بود که اونم خیلی سخت بود. خیلی وقت نداشتم که بتونم بالا برم. این قلعه بیشتر کاربرد استراتژیکی و دفاعی داشته. با توجه به این که برفراز قله قرار داره از چهار طرف به کل فضای اطراف اشراف داره. قدمت قلعه‌ی دختر بشرویه به ساسانیان برمی‌گرده؛ خیلی جالبه که فهمیدم که این بناها فقط متعلق به ایران نیست؛ در آذربایجان هندوستان و لبنان هم از این قلعه دخترها وجود داره که همه‌شونم توی مکان‌های صعب‌العبور هستن. پایین قلعه یه چشمه‌ی آبی بود که کنار چشمه با دیدن دورنمای قلعه یکی از خوشمزه‌ترین چای عمرم رو خوردم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

88 دقیقه
سفرهای مرجاپولو - جلد اول: از کلات تا خوزستان - قسمت یک
75 دقیقه
سفرهای مرجاپولو - جلد اول: از کلات تا خوزستان - قسمت دو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سفرهای مرجاپولو - جلد اول: از کلات تا خوزستان
نویسنده
راویمرجان محمدبیگی
ناشر صوتی خانه داستان چوک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۴۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های سفرنامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سفرهای مرجاپولو - جلد اول: از کلات تا خوزستان

ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۱/۱۲/۲
کتاب صوتی سفرهای مرجاپولو، جلد اول، از کلات تا خوزستان، با صدای مرجان محمدبیگی، مانند یک نقشه گویا و شنیداری است که به نکات خاصی اشاره دارد که کمتر جایی از اون میشه شنید. البته ابتدا در خراسان جنوبی کمتر به ماجراجویی اشاره میشه اما در جنوب و قشم و کرمان و خوزستان به ماجراهایی زیبا و مفیدی اشاره دست می‌کند، مریزاد مرجان بانو. افتخارآفرینی برای ایران و ایرانی و مام وطن در این کتاب به خوبی و به زیبایی و سادگی و عزتمندانه می‌توان درک کرد و شنید یا خواند. برای رفتن به مکان‌هایی که در این کتاب از آن‌ها یاد شده، میشه به راحتی از این نقشه عاشقانه و احساسی و ریزبینانه استفاده کرد. حتی از غذا و صنایع دستی و رستوران‌ها و هتل‌های هر مکان نیز نام می‌برد این مرجان بانو. خداقوت بزرگواران.
ندا ندایی
۱۴۰۲/۷/۲۵
عالی بود واقعا طوری ک دلم می‌خاد واقعا گریه کنم ک چرا اینکتاب تموم شد من خودم مشهد زندگی میکنم و واقعا هیچ اطلاعاتی نداشتم درباره خراسان کلات، هتلی ک توی فردوس گفته شده بود و اکثر جایی ک گفتن رو رفتم اما هیچ اطلاعاتی ازشون نداشتم و وقتی این کتاب رو می‌شنیدم تمام اون تصاویر توی ذهنم شکل می‌گرفت به و شدت عالی بودممنونم خواهش میکنم بازهم جلدهای بعدی این کتاب رو اکران کنین من یکی از آرزوهام شناختن تموم بوم گردی‌های ایران هستش کاش میتونستم به این توری توی کتاب است سفر کنم واقعا عالی بود
ژیلا شجاعی
۱۴۰۱/۱۰/۲۰
پیشنهاد می‌کنم این کتاب صوتی زیبا رو با خوانش خود نویسنده گوش بدید تا سفر عیدتون و بتونین برنامه ریزی کنین
فایل اولش و گوش دادم و بسیار لذت بردم
انقد قشنگ توصیف شده که آدم فکر می‌کنه همین الان اونجاست
برای نویسنده موفقیت و دل خوشی فراوان آرزو می‌کنم
ممنونم کتابراه عزیزم تو یه دونه‌ای محض نمونه
ای🥰
کی دوست داره یه سفر سمت جنوب بره 🥰
فایل صوتی دوم رو گوش بده
عالی این خانم بی نظیره توصیفاش عالیه گوش بدید و لذت ببرید
👌👌👌🌷🌷🌷🌹🌹🌹
Sadaf Akhlaghi
۱۴۰۲/۷/۷
سفرنامه کلا جذابه چون تو رو بخش‌هایی آشنا میکنه که اون فرد زندگی کرده اینجوری میتونی توام اون لحظه رو حس کنی و اینکه تصمیم بگیری از اون ناحیه دیدن کنی یا نهاین کتاب مثل یه نقشه مصور که برات خونده میشه از نظر گفتار و لحن خیلی خوبهنویسنده یسری تجارب جذاب از مناطق مختلف در ارتباط با افراد بومی اونجا و محیط زندگی اون قسمت بیان کرده که باعث میشه دلت بخواد توهم به اونجا سفر کنی....
یکتا جعفری
۱۴۰۲/۳/۱۱
عالی بود. حتما دوستانی هستند که بعد از چند ماه کارو فشار زندگی تصمیم بگیرند چند روز یا ساعت‌هایی را فارغ از مشکلات بخواهند به روح و روان خود برسند. پس می‌توانند با خواندن چنین کتابهای بتوانند تصمیم بگیرند که کجا بروند و لذت ببرند و خود را برای روزهای آینده آماده کنند
maryam mafakheri
۱۴۰۲/۵/۳۱
آفرین به "مرجاپلو " چقدر چنین افرادی باعث پیشرفت صنعت گردشگری می‌شوند. از نگارش زیبای کتاب لذت بردم چه نام خوبی انتخاب کردید که باعث شد قبل از کتاب‌های دیگر آنرا بخوانم و چه صدای زیبایی دارید. با آرزوی موفقیت بیشتر برای شما و با تشکر از کتابراه.
معصومه بهزادی
۱۴۰۳/۱/۴
درود و عرض احترام خدمت شما و نویسنده کتاب مرجاپولو بنظرمن، سفری قابل لمس بسیار زیبا دلنشین و شادی‌بخش با خوانش زیبا ست فقط از شهر من مسجد سلیمان در استان خوزستان با اینهمه اصالت و جاذبه‌های تاریخی هم خوب میشد اگر یادی می‌کردید..
Negin
۱۴۰۲/۱۲/۲۷
برام جالب بود. اسم شهرهای رو گفت که حتی نشنیده بودم. به حدی خوب توصیف میکرد که راحت میشد تجسمش کرد. من که به شخصه دوست دارم تو تعطیلات عید برم و از نزدیک خراسان جنوبی رو ببینم به توصیفش بسنده نکنم. ممنون از کتابراه برای کتاب مفیدش
fatemeh jamaly
۱۴۰۲/۵/۲۸
من این کتاب رو توی چند روز گوش دادم من از این کتاب جاهای دیدنی کشور عزیزمان را بهت شناختم این کتاب صوتی بسیار اموزنده و مفید بود و من از نویسنده این کتاب واقعا ممنونم
مانا
۱۴۰۲/۳/۲۹
سفرنامه بسیار زیبا و کاملی بود چیزهایی دیدیم البته از چشم نویسنده و شنیدیم که خیلی جالب توجه بود و کم راهنمایی دقیقی برای من داشت از صدای راوی هم لذت کافی بردم. ممنون
علی مهری
۱۴۰۱/۱۲/۲۸
خیلی خوب بود گویندگی هم عالی بود یه جوری مکانی که درش هست رو توصیف می‌کنه که انسان خودش رو اونجا تصور می‌کنه. ممنونم مرجان عزیز ممنونم کتابراه عزیز
زهرا رفیعی
۱۴۰۱/۱۲/۲۲
عالی بود عالی خیلی چیزا یاد گرفتم از این کتاب. خیلی قشنگ توضیح داده شده همه چیز. خانم مرجان محمدبیگی عزیز منتظر جلد دوم کتاب با گویندگی زیبای شما هستم.
منیژه پورمحمدی
۱۴۰۱/۱۱/۲۰
ماجرای سفر جالب بود، فقط خیلی سریع رد میشد دوست داشتم کمی توضیحات بیشتر بود تا مکان متصور تر میشد. ولی در مجموع خیلی عالی بود
مرجان اسماعیلی
۱۴۰۲/۳/۱۳
به نظرم این کتاب بیشتر یک گزازش هست از سفرها. خلاقانه نوشته نشده. اینگونه اطلاعات رو میشه تو گوگل سرچ کرد و خوند.
مجید امیدوار
۱۴۰۲/۱۱/۱
اگر می خواهید با ایرانمون و جاهای دیدنی و تاریخ پر شکوه کشورمون آشنا بشید بسیار مفید فایده هست.
مشاهده همه نظرات 30

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سفرهای مرجاپولو - جلد اول: از کلات تا خوزستان

برای دریافت کتاب صوتی سفرهای مرجاپولو - جلد اول: از کلات تا خوزستان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.