معرفی و دانلود رایگان کتاب سفرهای مرجاپولو - جلد اول: از کلات تا خوزستان

عکس جلد کتاب سفرهای مرجاپولو - جلد اول: از کلات تا خوزستان
قیمت:
رایگان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سفرهای مرجاپولو - جلد اول: از کلات تا خوزستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سفرهای مرجاپولو - جلد اول: از کلات تا خوزستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سفرهای مرجاپولو - جلد اول: از کلات تا خوزستان

اهل مسافرت باشید یا نباشید، مرجان محمدبیگی فرصتی عالی در اختیار شما قرار داده تا در کتاب سفرهای مرجاپولو - جلد اول: از کلات تا خوزستان گوشه‌ای از سرزمین پهناور ایران را بهتر بشناسید. کتاب حاضر سفرنامه‌ای است که با بیانی صمیمی از جاذبه‌های فرهنگی، طبیعی و تاریخی شرق و جنوب ایران برایتان می‌گوید.

درباره‌‌ی کتاب سفرهای مرجاپولو: جلد اول

این‌بار قرار است به جای مارکوپولو با «مرجاپولو» همراه شویم تا مرجان محمد‌بیگی ما را به سفری شگفت‌انگیز در گوشه‌‌وکنار ناشناخته‌ی ایران ببرد. کتاب سفرهای مرجاپولو: جلد اول قرار است از جاذبه‌های نواحی شرقی و جنوبی ایران برایتان تعریف کند. بله! این کتاب یک سفرنامه است اما نه از آن سفرنامه‌هایی که با لحن خشک، تنها ویژگی‌های جغرافیای شهرها را برایتان توصیف می‌کنند. برعکس، لحن صمیمی نویسنده به کمک نگاه تیزبین او هم زیبایی‌های طبیعی ایران را به شما نشان می‌دهد و هم از آداب‌و‌رسوم مردم این نواحی برایتان می‌گوید. اگر از ژانر سفرنامه فقط کتاب سفرنامه‌ی ناصر خسرو را به یاد دارید، دیگر وقت آن رسیده که با نمونه‌های جدید و البته جذاب این ژانر روبه‌رو شوید.

ناگفته نماند که مرجان محمدبیگی تلاش کرده تا در کتاب سفرهای مرجاپولو: جلد اول شما را به سراغ دیدنی‌هایی ببرد که تابه‌حال از چشم گردشگران و حتی پژوهشگران پنهان مانده است. کتاب حاضر را کانون فرهنگی چوک به مرحله‌ی چاپ و انتشار رسانده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های سفرهای مرجاپولو

سفرهای مرجاپولو نام مجموعه کتاب‌هایی است که مرجان محمدبیگی در آن‌ها از ماجرای سفرهایش به سراسر ایران نوشته است. کتاب حاضر جلد نخست این مجموعه است و رخدادهای سفر به شرق و جنوب ایران، یا به قول نویسنده، از کلات تا خوزستان را دربرمی‌گیرد.

کتاب سفرهای مرجاپولو: جلد اول برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ژانر سفرنامه، آن هم از نوع مدرن آن علاقه دارید، خواندن کتاب سفرهای مرجاپولو را هرگز از دست ندهید. مطالعه‌ی این کتاب برای دانشجویان رشته‌ی ایرانشناسی نیز بسیار مفید خواهد بود.

با مرجان محمدبیگی بیشتر آشنا شویم

مرجان محمدبیگی، زاده‌ی 1360، نویسنده و جهانگرد ایرانی است. او که از نوجوانی آرزوی مسافرت به سراسر دنیا را داشته، خیلی زود سفرهای خود را به کشورهای مختلف آغاز می‌کند. آنچه که او را به سوی سفرنامه‌نویسی سوق داد بیماری سرطانی بود که در پاییز 1397 او را درگیر خود کرد. پس از رهایی از سرطان بود که مرجان محمدبیگی تصمیم گرفت تا یادگاری از دیدنی‌ها و شنیدنی‌های سفرهایش برای سایر انسان‌ها به جا گذاشته و آن‌ها در قالب سفرنامه به چاپ برساند.

در بخشی از کتاب سفرهای مرجاپولو: جلد اول می‌خوانیم

بالاخره رسیدم به مقصد، به کلات... به عمارت زیبای خورشید...

عمارت خورشید مثل جواهری بود میون این کوه‌های بلند، از محلی‌ها که درباره‌ش پرسیدم، گفتن این ‎کاخ،‏ محلِ امنی برای اختفای جواهرات نادرشاه بوده؛ مثل کوه نور و دریای نور و چه جایی برای نادرشاه، بهتر از این جا برای پنهون کردن غنائم جنگی که این کوه‌های نفوذناپذیر دورتادورش رو احاطه کردن، حصار طبیعی و تسخیرناپذیر‏ این راه نفوذ رو تقریباً غیرممکن کرده؛ حتی می‌گفتن تیمورلنگ چهارده‌بار به این کاخ حمله کرده؛ ولی هر بار ناکام مونده!

عمارت خورشید عمارت آجریه و زیباییش بیشتر به خاطر نمای خارجی کنگره دارشه که نوعی از معماری مغولی ‌هندیه. اسمش هم گویا از یکی از همسران نادرشاه گرفته شده. سنگ‌های نمای بیرونی عمارت، نقش میوه‌هایی مثل آناناس و موز بودن که متوجه شدم کار معماران هندی برج بوده که در واقع از خودشون، یادگاری ارزشمندی به جا گذاشتن.

عمارت خورشید سازه‌ای پُررمزورازه، از معدود بناهای دورۀ افشاری که ظاهراً قرار بوده آرامگاه نادرشاه باشه؛ وجود سرداب و کتیبۀ سوره ‎نباء‏ این فرضیه رو تقویت می کنه؛ ولی با این حال هنوز دربارۀ این بنا شک‌وشبهه زیاده!

راستش اون‌قدر این سازه زیبا بود که دل‌کندن ازش برام سخت بود؛ کب باورش میشه همچین بنایی در شمال شرق ایرانمون ان جوری زیبا، خفته باشه!

در جست‌وجوی جاذبه‌های دیگه زیبای کلات، رفتم سراغ مسجد کبود که گنبد فیروزه‌ایش رنگ‌وحال دیگه‌ای به مسجد داده بود.

فهرست مطالب کتاب

کلات
شرقِ باشکوه ایران
کرمان، سرزمین عجایب
سفر ماجراجویانه در جنوب ایران
سفر به سرزمین رودها و تمدن کهن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سفرهای مرجاپولو - جلد اول: از کلات تا خوزستان
نویسنده
ناشر چاپی خانه داستان چوک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات113
زبانفارسی
شابک978-622-94696-4-4
موضوع کتابکتاب‌های سفرنامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سفرهای مرجاپولو - جلد اول: از کلات تا خوزستان

ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۱۱/۴
مرجان محمدبیگی با عشق و اشتیاق از سفر می‌نویسد. نخست قلم او به مانند نگارش گزارش نویسی است و مشهد را هم‌چون گوینده خبر روایت می‌کند و وجه تمایزی برای قلمش نمی‌توان در نظر گرفت. مرجان محمد بیگی در سفرنامه‌اش از مشهد شروع می‌کند و به جنوب تمام می‌کند و در کرمان و جنوب گویی گرمای قلم مرجان بانو شارژ و می‌شود دستش به روایت سفرهای مرجاپولو، پر کشش می‌شود. از این کتاب می‌توان برای مرجعیت سفر به این مناطق استفاده کرد و جزئیات این دیار شناخت و به مثابه نقشه بازدید مناطق و انحصارات این سرزمین‌ها بهره برد. مرجان محمد بیگی با نثری روان و عامیانه به دل مخاطبانش نفوذ می‌کند و خوب از این عهده بر می‌آید. ایران به تعداد تمام ایرانیان شگفتی از یک منظر موقعیت مکانی دارد.
فرشاد فصیحی
۱۴۰۲/۳/۱۸
با تشکر ازنویسنده محترم خانم مرجان پلو. خیلی زیبا و با احساسات نوشته شده. و فقط در مقدمه اورده بودند به بیماری سختی دچار شدند ایا سلامتی برگشت.
Sadaf Akhlaghi
۱۴۰۱/۱۱/۲۹
کتاب جالبی بود
نگاه کردن به بخشی کوچکی از دنیا از دیدگاه یک خانم که از هیجان خوشش میاد و تجربه خودش رو به تصویر میکشه
ف. ن
۱۴۰۱/۱۲/۲۰
بد نبود، به زبان خودمانی نوشته شده و حس خوبی دارد.
سید مهدی مقیمی
۱۴۰۱/۱۲/۴
خوب و مفهومی بود تجربه جالبی حساب میشه
باباجان گودرزی
۱۴۰۱/۱۰/۲
خوب بود کتاب مفهومی بود
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب سفرهای مرجاپولو - جلد اول: از کلات تا خوزستان

برای دریافت کتاب سفرهای مرجاپولو - جلد اول: از کلات تا خوزستان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.