معرفی و دانلود کتاب صوتی سی و نه پله

عکس جلد کتاب صوتی سی و نه پله
قیمت:
52000 تومان - 5.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سی و نه پله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سی و نه پله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سی و نه پله

کتاب صوتی سی و نه پله نوشته‌ی جان بوکان، داستانی ماجراجویانه در زمان جنگ جهانی اول را روایت می‌کند که قهرمان داستان ریچارد هانی، افسر سازمان اطلاعات انگلستان، باید نقشه‌های فرانکلین اسکودر جاسوس آلمانی را خنثی کند. کتابخانه مدرن این رمان را به عنوان یکی از 100 کتاب برتر انگلیسی زبان در قرن بیستم انتخاب کرد.

درباره کتاب صوتی سی و نه پله:

سال 1914 میلادی است و جنگ جهانی در اروپا آغاز شده است. ریچارد هنی مامور سازمان اطلاعات انگلستان، پس از کسب ثروت و انجام ماموریت‌های خود در آفریقای جنوبی به لندن باز می‌گردد و این شروع ماجراهای هیجان‌انگیز و خطرناک برایش می‌شود. درواقع ریچادر هنی شخصیت اصلی داستان‌های جان بوکان نویسنده اسکاتلندی است که در کتاب صوتی سی و نه پله (The Thirty-Nine Steps) برای اولین بار معرفی می‌شود.

این رمان ابتدا در سال 1915 به عنوان سلسله داستانی‌هایی در پاورقی مجله بلک وود به چاپ می‌رسید، اما در همان سال انتشارات بلک وود و پسران، تصمیم گرفت که آن را به شکل یک رمان منتشر کند.

داستان این کتاب به حال و هوای اروپا در زمان جنگ جهانی اول می‌پردازد؛ زمانی که در همه کشورها جاسوس‌ها پراکنده هستند و امنیت و ثباتی برقرار نیست. به همین خاطر سازمان جاسوسی بریتانیا از ریچارد هنی درخواست کمک می‌کند تا راز سی و نه پله را کشف کند. عنوانی مرموز که از زبان مردی به نام فرانکلین اسکودر شنیده می‌شود. او روزنامه‌نگار و جاسوسی آلمانی‌ست و می‌خواهد ماموریتی را در شهر لندن به پایان برساند.

این رمان اولین اثر جان بوکان بود که در چنین سبکی نوشته می‌شد و خودش نیز آن را ترکیبی از درام‌های شخصی و سیاسی می‌دانست. همچنین سی و نه پله از اولین رمان‌هایی به شمار می‌رود که قهرمان داستان طوری به تصویر کشیده می‌شود که همواره در حال فرار است و چنین ویژگی، بعدها در سینمای هالیوود به شدت مورد استفاده قرار گرفت.

جان بوکان در زمان نوشتن کتاب سی و نه پله، به بیماری زخم اثنی عشر مبتلا بود و هنگام استراحت در بستر، آن را نوشت؛ بیماری که تا آخر عمر با او همراه بود. از این رمان اقتباس‌های فراوانی شده که فیلم سینمایی سی و نه پله به کارگردانی آلفرد هیچکاک مشهورترین آن‌ها به حساب می‌آید.

جان بوکان (John Buchan) را بیشتر بشناسیم:

او رمان نویس، خبرنگار و کارمند عمومی اسکاتلندی بود که توانست علاوه بر زندگی عادی و داشتن شغل‌های درآمدزا، نویسنده‌ای حرفه‌ای نیز باشد و رمان‌های تاریخی، معمایی و ... را منتشر کند.

بوکان در سال 1875 در اسکاتلند به دنیا آمد و پس از آن در دانشگاه‌های گلاسکو و آکسفورد تحصیل کرد. او برای یک دوره شغلی در حوزه وکالت در سال 1902 به آفریقای جنوبی سفر کرد و همواره عشق او به این کشور در داستان‌هایش مشهود بوده است.

پس از بازگشت به انگلستان، جان بوکان در نشریه‌هایی همچون رویترز می‌نوشت و در زمان جنگ جهانی اول به عنوان یکی از مدیران دولت انگلستان فعالیت می‌کرد و همین تجربیات باعث شد که او یک کتاب تاریخ بیست و چهار جلدی درباره جنگ بنویسد که بعدها نیز خلاصه شد.

بوکان به خاطر نوشتن رمان‌های اکشن و معمایی خود، محبوب و مشهور است و توانسته ماجراهای جاسوسی مختلفی بنویسد که فیلم‌، تئاتر و برنامه‌های رادیو و تلویزیونی فراوانی از روی آن‌ها ساخته شده است. سرانجام این نویسنده در اواخر عمر خود که به عنوان فرماندار کل در مونترال کانادا فعالیت می‌کرد، در سال 1940 درگذشت و به پاس خدمات و آثار ارزشمندش، انجمن جان بوکان در سال 1979 تاسیس شد.

کتاب صوتی سی و نه پله به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به کتاب‌های معمایی و هیجان انگیز علاقه‌مند هستید و می‌خواهید با شنیدن آن، آدرنالین خون‌تان بالا رود، این کتاب برای شما مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی سی و نه پله می‌شنویم:

مرا تصور کنید که در آن صبحگاه درخشان ماه می، ماشین چهل اچ‌بی خدا تومنی را در جاده‌های پر دست انداز خلنگی می‌راندم. اولش از روی شانه نگاه تندی به عقب می‌انداختم و با اضطراب به پیچ‌های بعدی می‌نگریستم. بعد دیگر با نگاهی منگ و چشمانی تنها، آنقدر باز که از جاده منحرف نشوم، مشغول راندن شدم. چون ناامیدانه در فکر چیزهایی بودم که که در دفتر جیبی اسکادر پیدا کرده بودم.

آن مرد کوچک کلی دروغ تحویلم داده بود؛ تمام شر و ورهایش درباره بالکان و آنارشیست‌های یهودی و کنفرانس‌ وزارت خارجه ظاهرسازی بود و همینطور هم کارولیدس و همان طور که خواهید شد فقط این هم نبود.

همه چیزم را در باور به داستان او گذاشته و دست تنها مانده بودم اما حالا دفترچه‌اش قصه‌ای متفاوت به من می‌گفت و به جای اینکه من مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید بترسم، دوباره دربست قبولش کردم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
30 دقیقه
فصل اول: مرد مرده
16 دقیقه
فصل دوم: شیر فروش سفرش را آغاز می‌کند
30 دقیقه
فصل سوم: ماجرای مهمان‌خانه‌دار ادیب
28 دقیقه
فصل چهارم: ماجرای نامزد انتخاباتی رادیکال
25 دقیقه
فصل پنجم: ماجرای کارگر راه سازی عینکی
40 دقیقه
فصل ششم: ماجرای باستان شناس تاس
27 دقیقه
فصل هفتم: یک ماهیگیر با طعمه مصنوعی
19 دقیقه
فصل هشتم: آمدن سنگ سیاه
18 دقیقه
فصل نهم: سی و نه پله
36 دقیقه
فصل دهم: اتحاد احزاب مختلف در دریا

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سی و نه پله
نویسنده
مترجمشیوا مقانلو
راویوحید رونقی
ناشر چاپینشر محتوای الکترونیک صاد
ناشر صوتی قناری
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
52000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سی و نه پله

محمدعلی احمدپور
۱۴۰۱/۲/۱۹
خیلی خیلی عالی بود
کتابی بسیار گیراست. اگر کسی کتاب را خونده باشه، میفهمه که چی میگم.
اگر هم نخونده که میتونه بدون دردسر حتی توی تاکسی یا اتوبوس یا مترو فایل صوتی کتاب رو گوش کنه..
البته یادم هست تلویزیون چند سال قبل فیلم ساخته شده از روی کتاب روهم نشون داد که اونم با اینکه قدیمی بود اما خوب فیلمی از کار دراومده بود..
درهرحال که برای من خیلی عالی بود
باتشکر ازدست اندرکاران کتابراه
M R
۱۳۹۹/۱۰/۱
داستان واتفاقاتی که برای قهرمان داستان میفته جذاب وهیجان انگیزه، داستان مقداری چاشنی سیاسی داره که کمی خسته کننده ست اما درمجموع بد نیست.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سی و نه پله

برای دریافت کتاب صوتی سی و نه پله و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.