معرفی و دانلود کتاب صوتی شاه آسمان و هفت گردان: مجموعه داستان‌های شاهنامه - جلد دوازدهم

عکس جلد کتاب صوتی شاه آسمان و هفت گردان: مجموعه داستان‌های شاهنامه - جلد دوازدهم
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شاه آسمان و هفت گردان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شاه آسمان و هفت گردان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شاه آسمان و هفت گردان: مجموعه داستان‌های شاهنامه - جلد دوازدهم

کتاب صوتی شاه آسمان و هفت گردان که از جمله داستان‌های شاهنامه‌ی ابوالقاسم فردوسی می‌باشد، اثری شیوا، بازنویسی‌شده و روان به قلم محسن دامادی است. در این اثر از سرنوشت کی‌کاووس پس از جنگ هاماور مطلع می‌شوید و به قصه‌ی هوس پادشاهی‌اش بر آسمان‌ها گوش می‌سپارید. همچنین داستان هفت پهلوان ایرانی که برای شکار به شکارگاهی در توران می‌روند نیز در پی آن حکایت آمده است.

درباره‌ی کتاب صوتی شاه آسمان و هفت گردان

شاهنامه‌ی فردوسی از جمله گنجینه‌های زبان و ادب فارسی است که مفاهیم ارزشمندی را در قالب داستان‌هایی زیبا و افسانه‌ای به مخاطب منتقل می‌کند. به لطف تلاش و ذوق ادبی ایرانیان، این مجموعه‌ی منظوم تا به امروز سینه‌به‌سینه و نسل‌به‌نسل راهش را میان مخاطبان پیدا کرده و همچنان در بین فارسی‌زبانان محبوب و پرطرفدار است. بسیاری از نویسندگان امروزی همچون محسن دامادی نیز، داستان‌های شاهنامه را در قالب نثر و با بیانی ساده و امروزی به رشته‌ی تحریر درآورده‌اند تا درک بهتر مفاهیم این شاهکار ادبی را برای مخاطبان آسان‌تر کنند. کتاب صوتی شاه آسمان و هفت گردان که جلد دوازدهم از مجموعه داستان‌های شاهنامه محسوب می‌شود، از جمله‌ی این سبک آثار است که با ترکیب نثر داستانی و اشعار شاهنامه، این روایت‌های کهن را برای مخاطب تعریف می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی شاه آسمان و هفت گردان

در مجلد پیشین شنیدیم که کی‌کاووس، شاه ایران، در جنگ هاماوران پیروز شد و دل به دختر پادشاه مغلوب هاماور، یعنی سودابه سپرد. سپس در تله‌ی مکروحیله‌ی پادشاه هاماور گرفتار شد و به زندان افتاد تا در غیابش، ایران دچار جنگ و آشوب شود. پس از جانفشانی‌ها و دلاوری‌های رستم و دیگر جوانان ایرانی، او از بند خلاصی یافت و به کشورش برگشت تا شعله‌ی فتنه و هرج‌ومرج را در ایران‌زمین خاموش کند و آرامش را به این سرزمین بازگرداند. حالا داستان را در مجلد دوازدهم، یعنی کتاب صوتی شاه آسمان و هفت گردان پی می‌گیریم تا ببینیم سرنوشت، پس از خوابیدن طوفان مشکلات و حوادث، چه برای پادشاه ایران مقدر کرده است.

زمانی که کی‌کاووس از بند مشکلات رهایی یافت، با مردمان سرزمینش به نیکی و مهربانی رفتار کرد. آرامشی که پس از جنگ‌های طولانی بر زندگی پادشاه حاکم شده بود، او را به فکر ساختن کاخی عظیم و پرشکوه برای خود انداخت. او برای ساخت این کاخ، آرزوها و برنامه‌هایی شگرف داشت؛ تا آنجا که آدمیان از پس ساخت آن برنمی‌آمدند و از این رو، او از دیوان برای ساخت قصر شکوهمندش کمک گرفت. دیوها پس از شکست در جنگ مازندران، گوش به فرمان کاووس بودند و از او اطاعت می‌کردند. اما بیگاری کشیدنشان برای ساخت قصر رویایی پادشاه چنان برایشان سنگین آمد که به ابلیس پناه بردند تا آن‌ها را از شر این وظیفه خلاص کند. با راهنمایی ابلیس، آن‌ها یکی از میان خود برگزیدند تا شاه را برای ساخت یک هواپیما و رفتن به ملک آسمان و سروری بر آن وسوسه کند...

در ادامه‌ی ماجرای پادشاهی کاووس بر آسمان‌ها، داستان دیگری از هفت گُرد یا همان پهلوان ایرانی در کتاب صوتی شاه آسمان و هفت گردان آورده شده که قصه‌ی به شکار رفتن این گردان ایرانی را در شکارگاه شاهانه‌ی سرزمین توران بازگو می‌کند. این پهلوانان که به جهت خودنمایی و قلدری به این شکارگاه رفته‌اند، با اتفاقاتی پیش‌بینی نشده مواجه می‌شوند. میان این قصه و قصه‌ی پیشین ارتباط معنایی خاصی وجود دارد؛ تا جایی که برخی پژوهشگران توالی این دو داستان را ایرادی برای شاعر و یا زنگ تفریحی در شاهنامه‌ی فردوسی در نظر گرفته‌اند!

کتاب صوتی شاه آسمان و هفت گردان اثری از محسن دامادی است. نشر صوتی جیحون و انتشارات کتاب‌سرای نیک، به ترتیب ناشران صوتی و متنی این اثر هستند و شما آن را با صدای فرهاد اتقیایی می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه داستان‌های شاهنامه

«مجموعه داستان‌های شاهنامه» آثاری را در بر می‌گیرد که با قلم شیوای محسن دامادی و به قصد آشناسازی مخاطب عام با داستان‌ها و ابیات شاهنامه نگاشته شده‌اند. نویسنده در هریک از مجلدهای سری کتاب‌ داستان‌های شاهنامه یکی از روایت‌های این اثر سترگ را مورد بازنویسی قرار داده. نویسنده کوشیده تا در تمامی مجلدها، رسم امانت را به‌خوبی به‌ جا بیاورد و در کنار ارائه‌ی شرحی از مجموعه‌ی ابیات، خود بیت‌ها را نیز در اختیار مخاطب قرار دهد. دسترسی هم‌زمان به ابیات و شرح آن‌ها نه‌تنها در خوانش شاهنامه، بلکه در درک بهتر سایر متون کهن نیز یاری‌رسان خوانندگان خواهد بود. گفتنی است که از اولین جلد مجموعه با نام «هفت خان رستم» هم‌زمان با سالروز بزرگداشت فردوسی رونمایی شد.

کتاب صوتی شاه آسمان و هفت گردان برای چه کسانی مناسب است؟

دوستداران زبان و ادب فارسی که از شنیدن داستان‌های شاهنامه‌ی فردوسی در قالب نثر استقبال می‌کنند، از این کتاب صوتی لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی شاه آسمان و هفت گردان: مجموعه داستان‌های شاهنامه - جلد دوازدهم می‌شنویم

کاووس این کاخ را باب دل خود و به گونه‌ای ساخت که هوا در آنجا همواره ملایم یا معتدل باشد. نه به سردی ماه دی، نه گرمای ماه تیر یا تابستان و تموز. با عطروبوی خوش گل‌های بهاری و مناسب برای شراب‌خواری.

چنین جایگاهی که دل خواست راست
که روزی بیفزود و هرگز نکاست
نبودی تموز ایچ پیدا ز وی
هوا عنبرین بود و بارانش می

پس از آن روزگاران برای کاووس و مردمان خوش بود. گویی هوای زمانه برای ایرانیان همواره بهاری باشد و در کنار نگار و دلدار خوش بگذرد. زیرا درد و رنج از جان مردمان دور و سهم دیوان سیاه‌دلی بود که در بند شاه ایران بودند.

همه ساله روشن بهاران بدی
گلان چون رخ غم‌گساران بدی
ز درد و غم و رنج دل دور بود
بدی را تن دیو رنجور بود

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
متن پشت جلد
4 دقیقه
پیشگفتار
28 دقیقه
شاه آسمان، کاخی باشکوه
21 دقیقه
شاهی در بیشه‌زار تنهایی
26 دقیقه
هفت گردان
23 دقیقه
گرازه‌ی دیده‌بان بازگشت
21 دقیقه
افراسیاب ناامید شد
26 دقیقه
الکوس و گزینش مردان جنگی
25 دقیقه
سخن پایانی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شاه آسمان و هفت گردان: مجموعه داستان‌های شاهنامه - جلد دوازدهم
نویسنده،
راویفرهاد اتقیایی
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۵۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شاه آسمان و هفت گردان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شاه آسمان و هفت گردان

برای دریافت کتاب صوتی شاه آسمان و هفت گردان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.