معرفی و دانلود کتاب صوتی شایو

عکس جلد کتاب صوتی شایو
قیمت:
33000 تومان - 3.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شایو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شایو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شایو

آیا کسی هست که تباه نشده باشد؟ شاید بتوان این جمله را پرسش اصلی کتاب صوتی شایو نوشته‌ی اوسامو دازای دانست. داستانی غم انگیز از جامعه فروپاشیده ژاپن پس از جنگ که مشکلاتی نظیر فقر، گرسنگی و فساد دامن تمامی خانواده‌ها را دربر گرفت. ماجرای این رمان نیز درباره دختری جوان است که همراه با مادر بیمار و برادرش زندگی سختی را می‌گذرانند.

درباره کتاب صوتی شایو:

یکی از مهم‌ترین رمان‌های ژاپنی که درباره اثرات مخرب جنگ جهانی نوشته شده و تغییر تدریجی ژاپن سنتی و فئودالی را به یک جامعه صنعتی و مدرن نشان می‌دهد، کتاب صوتی شایو (The Setting Sun) نام دارد. اثری برجسته و قدرتمند که در سال 1956 منتشر شد و توانست بازتاب دهنده بسیاری از بحران‌های اجتماعی و اخلاقی جامعه ژاپن باشد.

کتاب شایو داستان زوال یک خانواده اشرافی است و کازوکو دختر مطلقه یک بیوه‌ی اشراف زاده، به عنوان شخصیت اول کتاب، ماجرا را روایت می‌کند. او به همراه مادر پیر و برادرش نائوجی مانند دیگر خانواده‌های ژاپنی باید زندگی قدیمی خود را پشت سر بگذارند و دوباره از نو شروع کنند. در طول این داستان غم انگیز شما با تغییرات عظیم اجتماعی آن دوران ژاپن آشنا می‌شوید و رنجی را که این ملت به خاطر اشغال کشورشان توسط آمریکایی‌ها می‌کشند، درک خواهید کرد.

سرانجام رمان شایو تا جایی پیش می‌رود که مادر کازوکو بیمار می‌شود و آن‌ها به خاطر شرایط سخت مالی مجبور می‌شوند به کلبه‌ای در حومه شهر بروند. همچنین برادرش که در طول جنگ به تریاک اعتیاد پیدا کرده، ناپدید شده و خودش نیز در رابطه‌ی عاشقانه‌اش ناکام مانده است. سرانجام تمام اتفاقات تلخ شخصی باعث ناراحتی و رنج هر چه بیشتر کازوکو می‌شود.

کتاب صوتی شایو به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به ادبیات ژاپن علاقه‌مند هستید و می‌خواهید با فرهنگ و تاریخ این کشور آشنا شوید، این کتاب برای شما مناسب است.

اوسامو دازای را بیشتر بشناسیم:

او یکی از برجسته‌ترین و تاثیرگذارترین نویسندگان قرن بیستم ژاپن بود که داستان نویسان بزرگی چون هاروکی موراکامی نیز خود را وامدار اوسامو دازای (Osamu Dazai) می‌دانند.

دازای به خاطر داشتن سبک خاصی که اشاراتی به زندگی شخصی‌اش نیز دارد، توانسته ذهن بسیاری از مخاطبان را شیفته خود کند. همچنین او از سنت ادبیات ژاپنی فراتر رفته و توانسته خودش را با ادبیات مدرن تطبیق دهد؛ به همین خاطر با وجود عمر کمش تاثیر زیادی بر فرهنگ کشورش گذاشت.

بیشتر موضوعات کتاب‌های اوسامو دازای درباره طبیعت انسان، بیماری‌های روانی، روابط اجتماعی و ژاپن پس از جنگ جهانی است. برخی از مهم‌ترین آثار او که به فارسی ترجمه شده‌اند، عبارتند از: «شایو، نه آدمی»

در بخشی از کتاب صوتی شایو می‌شنویم:

درماندگی؛ دیگر ادامه زندگی ممکن نیست. موج‌های درد همچون ابرهای سپیدی که پس از طوفان و تندر دیوانه‌وار در آسمان پخش و پلا می‌شوند، بی‌رحمانه خودشان را به دلم می‌کوبند. شور سهمگینی که بایستی نامش دلهره باشد، دلم را آنچنان می‌چلاند که اشکم در می‌آید. نبضم را به پت پت می‌اندازد و راه نفسم را می‌بندد. گاه و بی‌گاه همه چیز جلوی چشمانم تیره و تار می‌شود. حس می‌کنم جانم از سر انگشتانم به بیرون تراوش می‌کند. چند روزی‌ست که باران غم افزایی باریدن گرفته؛ هرکاری افسرده‌ام می‌کند.

امروز صندلی حصیری را به ایوان بردم تا دوباره روی ژاکتی که از بهار امسال بافتنش را آغاز کرده بودم، کار کنم. کاموایش از پشم یاسی روشن است و من برای ژاکت با کاموای لاجوردی یکیش می‌‌کنم. کاموای یاسی روشن برای شال‌گردنی‌ست که مادر بیست سال پیش وقتی دبستان بودم، مادر برایم بافته بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
45 دقیقه
بخش یک: مار
41 دقیقه
بخش دو: آتش
44 دقیقه
بخش سه: گل‌های شب بو
35 دقیقه
بخش چهار: نامه‌ها
52 دقیقه
بخش پنج: بانوی من
40 دقیقه
بخش شش: افتاد مشکل‌ها
29 دقیقه
بخش هفت: وصیت نامه
8 دقیقه
بخش هشت: قربانیان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شایو
نویسنده
مترجممرتضی صانع
راویشهین نجف زاده
ناشر چاپیانتشارات کتاب فانوس
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۵۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
33000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شایو

الکس پاتر
۱۴۰۲/۱۰/۳۰
کتاب در مورد دوران جنگ ژاپن و تاثیر و حس حال شخصیت‌ها است که درحال تغییر، این رو بگم که از لحاظ کیفیت صوت بی‌نظیره ولی خود کتاب اشاره مستقیمی به دوران جنگ نداره و تاثیراتی که میگه و اشاره میکنه چیزی هست که بعضی از مردم همین الان هم تجربه میکنن، ولی در کل شخصیت پردازی‌اش خیلی خوبه و ارزشش رو داشت. و من خودم به شخصه از نوشته‌های اوسامو دازای لذت میبرم ولی به نظرم نسبت به کتاب‌های دیگه‌اش کمی ضعیف تر بود اما از خیلی از کتاب‌های امروزی که یک داستان کلیشه‌ای دارن بهتر بود، به نظر من که اگه اثار دازای یا فئودور و... رو بخونم خیلی بهتر از یک سری کتاب مثل کتابخانه نیمه شب، ما تمامش میکنیم و... است، از انجایی که کتاب‌های اوسامو و... نسلی هستن که همه نویسنده‌ها از اون نوع کتاب ایده کرفتن بنظرم خواندنشون ارزش بیشتری دارد.
regen
۱۴۰۱/۶/۲۸
در مورد خود کتاب باید بگم گفته میشه این اثر در مورد اثرات جنگ و دوره اشغال ژاپنه ولی در این اثر هیچ اشاره مستقیمی به جنگ و اون دوره تاریخی نمیشه. درسته که اول کتاب اشاره شده که برادرشون توی یه جزیره برای دوره نظامیش رفته ولی توی متن کتاب نمی‌تونید اشاره‌های مستقیم به تغییرات ژاپن و گذر از اون دوره رو مستند ببینید. ما در این اثر بیشتر با تحولات و احساسات شخصیتها سر و کار داریم. که من معتقدم نمیشه صرفا اون رو به اثرات جنگ نسبت داد چرا که همچین انحطاطی رو در دوران حاضر هم میشه در خانواده‌ها دید.
Mahshid Habibi
۱۴۰۰/۲/۱۸
اول اینکه گوینده خیلی خوب همه چیز توصیف میکنه و صدای جذابیم داره
فصل اول گیرای زیادی برام نداشت ولی رفته رفته جذبش شدم کتاب خوبیه توصیه میکنم گوش بدید
Mehrshad AJ
۱۴۰۰/۳/۱۰
چرا پاک میکنین نظرمو؟! چرا اینطور میشه وسط داستان یهو میره تو یه داستان دیگه... چند جاش مشکل داره... درستشون کنید خب...
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شایو

برای دریافت کتاب صوتی شایو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.