معرفی و دانلود کتاب صوتی شب‌های روشن

عکس جلد کتاب صوتی شب‌های روشن
قیمت:
۶۳۰۰۰ 44100 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شب‌های روشن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شب‌های روشن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شب‌های روشن

شاهکاری بی‌تکرار از ادبیات کلاسیک روسیه! کتاب صوتی شب‌های روشن یک رمان کوتاه درخشان به قلم غول ادبیات داستانی روسیه، فئودور داستایوفسکی است. این داستان عاشقانه که از آثار دوره‌ی اولیه‌ی نویسندگی داستایوفسکی به شمار می‌رود، درباره‌ی عشق پرشور جوانی خیالباف و رمانتیک‌مسلک به زنی زیبا به نام ناستنکا است.

درباره کتاب صوتی شب‌های روشن:

فئودور داستایوفسکی شب‌های روشن (White Nights) را در سال 1848 به رشته‌ی تحریر درآورد؛ یعنی در آغاز دوران نویسندگی خود. با این حال، بیشتر منتقدین امروزه بر این باورند که این داستان بلند، هم‌شأن بزرگ‌ترین رمان‌های او (آثاری چون ابله و جنایت و مکافات) است. در اینکه آیا به راستی چنین است یا نه می‌توان تردید داشت. اما در اینکه کتاب‌ شب‌های روشن در نوع خود یک اثر درخشان و ماندگار است، جای هیچ شک و تردیدی نیست.

شخصیت اصلی این داستان راوی بی‌نام‌ونشانی است که بیشتر در عالم تخیل خود سیر می‌کند، تا جهان واقع. او یکی از آن دسته خیالبافانِ بریده از واقعیتی است که ده‌ها نمونه‌ی دیگرش را در سایر کارهای نویسنده می‌شناسیم. به واقع، اغراق نیست اگر راوی کتاب شب‌های روشن را نیای کاراکترهایی چون راسکولنیکف در رمان جنایت و مکافات، یا مرد زیرزمینی در کتاب یادداشت‌های زیرزمینی بدانیم. نیایی که البته از شرارت‌های نهفته در نهاد اخلاف خود بی‌بهره است، و نقطه‌ی اشتراکش با آنها، بیشتر از هر چیز ناتوانی‌اش از ایجاد تعادل میان ذهن و عین (خیال و واقعیت) است.

باری، این شخصیتِ پیچیده و جذاب، در تمام مدت عمر خود از چشیدن طعم عشق بی‌بهره بوده و درباره‌ی آن تنها خیال می‌بافته است. تا اینکه در شبی از شب‌های سپید سن پطرزبورگ (شب‌های روشن یا شب‌های سپید عنوانی است برای توصیف برهه‌ای خاص در بخش‌هایی از سرزمین روسیه، که در آن خورشید شب‌ها نیز در آسمان می‌درخشد)، به طور اتفاقی زنی جوان را می‌بیند که توسط مردی غریبه با مزاحمت مواجه شده است. راوی به یاری زن ناشناس می‌شتابد و بعد از دور راندن مرد مزاحم، بازو به بازوی او می‌دهد؛ و اینگونه، ناگهان در دل شبی سپید، عشقی شدید در قلب جوان راوی جوانه می‌زند. اما دریغا که پیش از این، بذر عشق مردی دیگر در قلب زن جوان و زیبای داستان کاشته شده است. با این حال راوی به جلب محبت زن امیدوار باقی می‌ماند...

نکوداشت‌های کتاب صوتی شب‌های روشن:

- فراموش نشدنی. (Yomu Teader)
- یک شاهکار مسلم! (Barnes & Noble)
- داستانی متأثرکننده درباره‌ی عشق و تنهایی، به قلم نابغه‌ی برجسته‌ی ادبیات روسیه. (Penguin)

اقتباس‌‌های سینمایی از کتاب صوتی شب‌های روشن:

رمان شب‌های روشن یکی از پراقتباس‌ترین آثار ادبی‌ست. این داستان کم‌حجم همواره مورد توجه هنرمندان گوناگون در نقاط مختلف جهان بوده است. آنچه در ذیل می‌بینید، عناوین برخی از بهترین آثار سینمایی ساخته‌شده با الهام از عاشقانه‌ی ماندگار نویسنده‌ی بزرگ روس‌اند:

- فیلم سینمایی شب‌های روشن، ساخته‌ی لوکینو ویسکونتی (1957)
- فیلم سینمایی شب‌های روشن، ساخته‌ی فرزاد موتمن (1381)
- فیلم سینمایی دو عاشق (Two Lovers)، ساخته‌ی جیمز گری (2008)
- فیلم سینمایی شب‌های سفید ساخته ایوان پیرایف (1959)
- فیلمی سینمایی چهار شب یک رویابین از رابرت برسون (1971)
- فیلمی سینمایی شب‌های سفید به کارگردانی آلن سیلور (2005)
- فیلم سینمایی چهار شبِ یک رویاباف (Four Nights of a Dreamer)، ساخته‌ی آندره برسون (1971)

کتاب صوتی شب‌های روشن مناسب چه کسانی است؟

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی کلاسیک توصیه می‌کنیم.

با فئودور داستایوفسکی بیشتر آشنا شویم:

فئودور میخائیلوویچ داستایوفسکی (Fyodor Mikhailovich Dostoyevsky) یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان قرن نوزدهم بود که با مجموعه آثار درخشانش تاثیری ژرف بر ادبیات روسیه و جهان گذاشت. او در رمان‌های بزرگ خود راوی دشواری‌های زندگی در جهانی‌ست که بنیان‌های اخلاقی‌ آن سست و لرزان شده است. اگرچه نوشته‌های داستایوفسکی در زمان حیاتش به اندازه‌ی کافی شناخته شده و پرخواننده بودند، با این حال خود او هرگز از طریق نوشتن به آن رفاه مادی‌ که حسرتش را می‌خورد نرسید. وی بیشتر عمر را در بدهکاری و تنگدستی سپری کرد، و نوشتن برایش در حکم تقلایی برای زنده ماندن بود.

فئودور داستایوفسکی در تاریخ نه فوریه‌ی 1881، بر اثر مشکلات ریوی از دنیا رفت. در روز خاکسپاری‌اش از او به عنوان پیامبر روسیه یاد کردند؛ پیامبری که سعی داشت از پسِ روایت گناه و خون و جنون، به کشف گوهرِ پاک انسانی نائل آید. از مهم‌ترین آثار وی می‌توان به موارد پیش رو اشاره کرد: «همزاد، یادداشت‌های خانه‌ی اموات، یادداشت‌های زیرزمینی، قمارباز، ابله، شیاطین، جنایت و مکافات، برادران کارامازوف، شوهرباشی».

در بخشی از کتاب صوتی شب‌های روشن می‌شنویم:

ناستنکا که در حال گریه کردن بود و نمی‌توانست جلوی بارش قطرات اشکش را بگیرد گفت: «هرگز... هرگز اینطور نخواهد شد. ما به آن صورت از هم جدا نمی‌شویم. داستان دو غروب دیگر چیست؟»

با اشتیاق گفتم: «ناستنکا، ناستنکا، تو هیچ می‌دانی که مرا پس از چندین سال طولانی با خود آشتی داده‌ای؟ حالا می‌دانی که دیگر مثل گذشته، در مورد خودم بد قضاوت نمی‌کنم؟ هیچ می‌دانی که درباره خودم، دیگر این تفکرات منزجرانه و ناامیدکننده را ندارم؟ زندگی من همچون گناه و جنایت بزرگی بود. خواهش می‌کنم که فکر نکنی که در صحبت‌هایم اغراق کرده‌ام. به خاطر خدا، اینطور فکر نکن! ناستنکا، گاهی دچار افکار مالیخولیایی می‌شوم و چنیین حرف‌های غم‌انگیزی می‌زنم. وقتی این افکار به ذهنم هجوم می‌آورند، احساس می‌کنم که دیگر از ادامه‌ی زندگی عاجزم و نمی‌توانم یک زندگی واقعی داشته باشم...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
28 دقیقه
شب اول
29 دقیقه
شب دوم (بخش یک)
32 دقیقه
شب دوم (بخش دو)
17 دقیقه
شب سوم
29 دقیقه
شب چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شب‌های روشن
نویسنده
مترجممحمدجواد نعمتی
راویاحسان کرمی
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۱۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۶۳۰۰۰ 44100 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شب‌های روشن

نوید
۱۴۰۱/۸/۱۷
نثری روان و کاملادر چهارچوب ادبی.
داستایوفسکی از معدود نویسنده‌های کلاسیک هست که نوشته هاش برای من جاری پیش میره.
در ضمن فیلمی به همین اسم با برداشتی آزاد از همین کتاب ساخته شده به شدت توصیه میکنم نگاه کنید خالی از لطف نیست. اگر اشتباه نکنم ساخته فرزاد موتمن. من شاید پانزده شانزده سال قبل دیدم فیلم رو.
ف ه
۱۴۰۱/۱۲/۶
از داستایوفسکی شاهکارهایی به جا مونده که این اثر پیش اونها شبیه قصه‌های من درآوردی مادربزرگهاست! برای نوجونها شاید خوب باشه اما فضای کار اصلا شباهتی به جنایت و مکافات، ابله یا حتا قمارباز نداره. اگر داستایوفسکی رو با اون فضاها میشناسید و میپسندید این کتابو پیشنهاد نمیدم!
لیلا رضایی
۱۴۰۱/۹/۲۲
گاهی داستانهای قدیمی اینقدر زیبا هست که آدم دلش می‌خواهد کتاب رو بیشتر از یکبار بخواند همچون این داستان کاملا تجربه چنین موردی رو داشتم خیلی دردناک است زمانی که در اوج تنهایی با چنین عشقی یک طرفه روبرو می‌شوی صدای خواننده عالی تشکر از کتابراه
شیرین حسنی نژاد
۱۴۰۲/۴/۱۶
خوب بود، متفاوت بود و قبلا داستان مشابهی نخونده بودم ولی انقدر این کتاب معروفه که انتظار داشتم عالی باشه، با اینکه کوتاه بود تا آخرش خسته شدم، شایدم من زیاد متوجه عمق مطلب نبودم یا سلیقم نبود
امیر خوینی
۱۴۰۱/۱۱/۷
در مقایسه با کتاب برادران کارمازوف به نظر من پایینتر است. در مجموع کتاب خوبی است هر چند از نظر من بخشی از آن مطالب فلسفی و خسته کننده را شامل می‌شود.
رها نادری
۱۴۰۱/۳/۱۲
عالی واقعا رویا پردازانه خواننده رو غرق خودش می‌کنه داستایوفسکی معجزه‌ای بود در نویسندگان وا روشی نو جدید جالب و هیجان انگیز برای خوانندگان احسنت
نازنین چم حیدر
۱۴۰۱/۴/۲۹
حکایت بسیاری از داستانهای عاشقانه امروزی.
که حتی در آخرین لحظه هم میتونه همه چیز تغییر کنه و دگرگون بشه
آناهیتا لطیفی
۱۴۰۰/۱۰/۱۳
کتاب خوبی بود! فقط اینکه یک کوچولو من و یاد این دخترهای امروزی مینداخت که در نهایت به پسری که روشون کراش دارن میگن داداشی😂😂
مریم قسمتی
۱۴۰۰/۶/۲۵
عاشقانه‌ای زیبا و متفاوت،! که در عین کوتاه بودن بسیار تاثیر گذار بود
یوسف لطفی
۱۴۰۲/۴/۱۴
گویندگی کاملا دلنشین. داستانی خیره کننده و در آخر شوکه کننده!
الناز علیشاهی
۱۴۰۱/۱۲/۱۲
بسیار جذاب و البته غمگین یک عشق نافرجام که همه یک بار تجربه کردیمش
Moozhan H
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
به نظر من کتاب خیلی خوبی بود مثل همه کتابهای داستایوفسکی پر از اسامی
Rahil najafi
۱۴۰۰/۸/۴
خیلی کلاسیک بود اما در نوع خود زیبا بود درست لحظه‌ی وصال فراق از در می‌رسد
طاها مهدوی نیا
۱۴۰۲/۱۰/۸
بسیار داستان زیبا و دلنشینی داشت پیشنهاد میشه حتما.
لیلا نوروزی
۱۴۰۲/۱/۱۱
خوشم نیومد چون نمیتونم با فانتزی ارتباط معناداری برقرار کنم
مشاهده همه نظرات 23

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شب‌های روشن

برای دریافت کتاب صوتی شب‌های روشن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.