معرفی و دانلود کتاب صوتی شبیه عطری در نسیم

عکس جلد کتاب صوتی شبیه عطری در نسیم
قیمت:
۵۴۰۰۰ 37800 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شبیه عطری در نسیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شبیه عطری در نسیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شبیه عطری در نسیم

کتاب صوتی شبیه عطری در نسیم رمانی زیبا به قلم رضیه انصاری است. موضوع این اثر پیرامون زندگی و دغدغه‌های سه جوانِ مهاجر ایرانی‌ست که برای مدتی در شهر برلین آلمان ساکن شده‌اند. گفتنی است که این کتاب جایزه‌ی مهرگان ادب را برای نویسنده‌ی خود به ارمغان آورده است.

درباره کتاب صوتی شبیه عطری در نسیم:

ادبیات مهاجرت عنوانی است برای توصیف دسته‌ای خاص از آثار ادبی، که موضوع آنها درباره‌ی زندگی افراد مهاجرنشین است. در این دسته از آثار (خصوصاً در کار نویسندگان کشورهای جهان سومی) موضوع هویت و عوامل برسازنده‌ی آن در مرکز اثر جای دارد؛ هویتی که غالباً در معرض تهدید و زیر بار فشارِ فرهنگی بیگانه است.

در زبان فارسی داستان‌های درخشانی با موضوع مهاجرت نوشته شده‌ است، که از جمله‌ی آنها می‌توان به دو رمان مهمِ «همنوایی شبانه‌ی ارکستر چوب‌ها» و «ثریا در اغما» اشاره کرد. کتاب صوتی شبیه عطری در نسیم نیز یکی دیگر از آثار داستانیِ فارسی‌زبان در گونه‌ی ادبیات مهاجرت است.

رضیه انصاری در این رمان زندگی سه دوست به نام‌های بهزاد، کیا و پیمان را به تصویر می‌کشد؛ سه دوستِ دور از وطن که در کشور آلمان رحل اقامت افکنده‌اند؛ داستانِ کتاب بیشتر از هر چیز پیرامون روزمرگی‌های حال حاضر زندگی این سه شخصیت می‌گردد؛ اما از خلالِ این روزمرگی‌ها، گذشته‌ی کاراکترها نیز رفته‌رفته برای مخاطب آشکار می‌شود. در این بین نیز، گهگاه در دیالوگ‌ها گریزی به مسائل سیاسی و اجتماعی‌ زده می‌شود.

درباره‌ی زبان رمان نیز، باید گفته شود که همچون ساختار اثر، ساده و خالی از ابهام است و مخاطب را به راحتی با خود همراه می‌کند. خلاصه‌ی کلام اینکه گوش سپردن به این رمانِ گویا، بی‌تردید تجربه‌ای خوشایند برای داستان‌خوان‌های ایرانی خواهد بود.

افتخارات کتاب صوتی شبیه عطری در نسیم:

- برنده جایزه مهرگان ادب
- نامزد جایزه بنیاد گلشیری

کتاب صوتی شبیه عطری در نسیم مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به ادبیات امروز ایران، خصوصاً دوست‌دارانِ رمان‌هایی با تم سیاسی - اجتماعی، قطعاً کتاب شبیه عطری در نسیم را خواهند پسندید.

با رضیه انصاری بیشتر آشنا شویم:

رضیه انصاری در شمیران تهران و در سال 1353 متولد شده است. کتاب شبیه عطری در نسیم نخستین رمان اوست؛ اثری که پس از انتشار توانست تا حدودی نام نویسنده‌اش را در میان دنبال‌کنندگان جدی ادبیات امروز فارسی مطرح کند. او پس از این کتاب، دو اثر داستانی دیگر نیز به چاپ رساند، که به ترتیب عناوین پیش‌‌ رو را بر خود دارند: «تریو تهران» و «زنی با سنجاق مرواری».

در بخشی از کتاب صوتی شبیه عطری در نسیم می‌شنویم:

سکه‌ی یک یورویی را که می‌اندازد توی شکاف، یک چرخ‌دستی از زنجیر دراز چرخ‌دستی‌های فروشگاه زنجیره‌ای آزاد می‌شود. از کنار انواع و اقسام نان غلات، بیسکوئیت، آبنبات و شکلات رد می‌شود، و به غرابه‌های زهرماری می‌رسد. یک بسته هاینکن برمی‌دارد و یک بسته هکس، برای شب‌های هجرانی خودش جلوی تلویزیون.

چند قدم عقب‌گرد می‌کند. چند بسته شکلات هم برمی‌دارد و همه را می‌گذارد توی چرخ‌دستی. از قسمت شوینده‌ها و مواد بهداشتی یک مایع ظرف‌شویی پریل برمی‌دارد و چند اسکاج؛ پودر ماشین لباس‌شویی کالگون؛ از یخچال مواد غذایی هم چند جور پنیر؛ پنج پاکت شیر؛ فرانکفورتر و چند جور کالباس. هنوز دستش می‌رود که مثل سال‌های عصب‌کشی و زردزخم زندگی مشترک، پنیر فیلادلفیا بردارد. چرا انتخاب‌های او را به انتخاب‌های خودش ترجیح می‌داد؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
25 دقیقه
یک: چهارپایه‌ی لق زندگی
20 دقیقه
دو: بگذار بر زمین خود بایستم
28 دقیقه
سه: هیچ
27 دقیقه
چهار: شبیه عطر زنی در نسیم
17 دقیقه
پنج: آشپزباشی‌ها، یا دارکوب می‌کوبد
16 دقیقه
شش: پانزده درجه زیر صفر
21 دقیقه
هفت: سال نو مبارک
22 دقیقه
هشت: نتیجه‌ی چخوفی
23 دقیقه
نه: رمبش یک ستاره
31 دقیقه
ده: پرتره‌ی یک تنهایی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شبیه عطری در نسیم
نویسنده
راویهنگامه سنجر
ناشر چاپیانتشارات آگه
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۵۴۰۰۰ 37800 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شبیه عطری در نسیم

همایون شیوایی
۱۴۰۰/۵/۲۳
برای من شیوه گفتاری کتاب و نوای صاف و ساده گوینده جذاب بود! بجز چند اشتباه کوچک در گویش درست زبان دستوری پارسی، کشش داستان کتاب که در واقعیت داستانی ندارد تازگی داشت! «درست همانند نوری که در سیاهچاله‌ای حبس شده باشد» گوینده کتاب مزمرایزم کرد، و تمام کتاب را بدون سکته‌ای گوش کردم. مشتاق آنم که دیگری داستان از مهربانو رضیه انصاری بخوانم. و اما باید از گویش مهربانو هنگامه سنجر که صدایشان هنگامه هست سپاسگزار بود.
همایون ۴۴ سال دور از خانه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شبیه عطری در نسیم

برای دریافت کتاب صوتی شبیه عطری در نسیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.