معرفی و دانلود کتاب صوتی شب‌های ورامین

عکس جلد کتاب صوتی شب‌های ورامین
قیمت:
۴۰۰۰۰ 28000 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شب‌های ورامین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شب‌های ورامین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شب‌های ورامین

چه سبک نثر صادق هدایت را بپسندیم و چه کتاب‌های او در زمره‌ی آثار موردعلاقه‌ی ما نباشند، انکارپذیر نیست که حضور او در ادبیات معاصر ایران نقطه‌ی عطف مهمی به شمار می‌رود. در کتاب صوتی شب‌های ورامین مخاطب داستانی کوتاه از این نویسنده‌ی صاحب‌سبک هستید که پیش‌تر در مجموعه داستانی با عنوان سایه روشن منتشر شده است. این اثر را با صدای گرم رضا عمرانی و فریبا متخصص، هنرمندان مطرح کشورمان می‌شنوید.

درباره‌ی کتاب صوتی شب‌های ورامین

مجموعه داستان سایه‌روشن دربرگیرنده‌ی هفت داستان کوتاه به قلم صادق هدایت (Sadegh Hedayat) است که برای نخستین بار در سال 1312 منتشر شد. کتاب صوتی شب‌های ورامین یکی از این هفت داستان است. فریدون، فرنگیس، گلناز و نسترن‌باجی چهار شخصیت اصلی این داستان کوتاه هستند. فریدون و فرنگیس زن و شوهرند. گلناز خواهر ناتنی فریدون است و نسترن‌باجی دایه‌ی اوست. هسته‌ی داستان اختلاف فکری فاحشی است که فریدون و فرنگیس بر سر مسائل اعتقادی با یکدیگر دارند. آن‌ها عاشقانه یکدیگر را دوست دارند، اما گاهی این تفاوت فکری میانشان فاصله می‌اندازد. مرگ فرنگیس فریدون را دگرگون می‌کند و با اتفاقاتی که در طول داستان می‌افتد، فریدون دست آخر دچار جنون می‌شود...

هدایت در این اثر تفاوت زیست میان دو قشر سنتی -به نمایندگی فرنگیس- و قشر متجدد -به نمایندگی فریدون- را به چالش کشیده است. نکته‌ی قابل توجه در آثار او و به‌خصوص این داستان کوتاه این است که او در پردازش شخصیت‌هایش دچار آسیب تیپ‌سازی نمی‌شود. فرنگیس با وجود این که در این داستان نماد سنت‌گرایی است، به موسیقی علاقه دارد و ساز می‌نوازد. این تقابل‌ها در کنار تضاد بزرگ‌تری که میان فرنگیس و فریدون وجود دارد، این داستان را به اثری شنیدنی تبدیل کرده است.

خرافه‌پرستی، نقد درون‌مایه‌های مذهبی و بازنمایی جوامع مردسالار و سرکوبگر، از جمله مضامینی هستند که در ادبیات صادق هدایت و به‌طور ویژه در این اثر او به چالش کشیده شده‌اند.

کتاب صوتی شب‌های ورامین برای چه کسانی مناسب است؟

اگر طرفدار ژانر داستان کوتاه هستید و می‌خواهید از خلال خواندن آثار یکی از بزرگترین نویسندگان ایران، با اندیشه‌های او آشنا شوید، شنیدن این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم.

با صادق هدایت بیشتر آشنا شویم

حتی اگر مخاطب جدی ادبیات هم نباشید، بی‌شک آوازه‌ی صادق هدایت به گوشتان رسیده است و احتمالاً نام او در ذهنتان با عنوان مهم‌ترین کتاب او یعنی «بوف کور» پیوند می‌خورد. «سه قطره خون»، «پروین دختر ساسان»، «وغ‌وغ ساهاب» و «علویه خانم» از دیگر آثار شناخته‌شده‌ی این نویسنده هستند. هدایت علاوه‌بر داستان‌نویسی، در ترجمه و پژوهش هم آثار مهم و ماندگاری از خود به جا گذاشته است. او ترجمه‌ی متون کهن ایرانی و همچنین، آثار نویسندگان مطرحی همچون چخوف، سارتر و کافکا را در کارنامه‌ی پربار خود دارد. یکی از ویژگی‌های متمایزکننده‌‌ی نثر هدایت، تسلط او بر ادبیات کوچه‌بازاری است. هدایت آثار پژوهشی ارزشمندی هم در این زمینه دارد که دو کتاب «فرهنگ عامیانه‌ی مردم ایران» و «نیرنگستان» از مهم‌ترین آن‌ها هستند. او در 48 سالگی در پاریس و پس از سوزاندن تمامی آثار خود دست به خودکشی زد.

جایزه‌ی ادبی صادق هدایت از سال 1381 توسط بنیاد صادق هدایت و خانواده‌ی او راه‌اندازی شده است و هر ساله فارسی‌زبانان سراسر دنیا با ارائه‌ی آثار خود در آن شرکت می‌کنند.

در بخشی از کتاب صوتی شب‌های ورامین می‌شنویم

فرنگیس بعد از جمع‌آوری روی میز، دنبال شوهرش از پله‌ها بالا رفت. نیم ساعت بعد چراغ‌ها خاموش بود و همه به خواب رفته بودند، مگر جغدی که فاصله به فاصله ناله می‌کشید. دو ماه بعد فرنگیس با موهای ژولیده، تن لاغر، چهره‌ی پژمرده، پای چشم گودرفته و کبودرنگ در تخت خواب افتاده بود. نه خواب داشت و نه خوراک. گاهی قلبش ول می‌شد، تک‌سرفه می‌کرد، رنگ لبش می‌پرید، نفسش بند می‌آمد و به خودش می‌پیچید. نصفه‌شب‌ها از خواب‌های ترسناک می‌پرید و فریاد می‌زد. به‌اندازه‌ای در زحمت بود که یک بار خواست شیشه‌ی دیجیتال ر اسر بکشد و اگر در همین وقت فریدون نمی‌رسید، خودش را آسوده کرده بود.

فریدون شب و روز با رنگ پریده، سیمای پریشان و چشم‌های بی‌خوابی‌کشیده روی صندلی راحتی پهلوی تخت خواب او نشسته بود. دقیقه‌ای آرام نداشت. یا نبض فرنگیس را می‌شمرد، یا گرمای تن او را روی کاغذ یادداشت می‌کرد، یا دنبال حکیم می‌دوید، یا قاشق‌قاشق شربت به او می‌خوراند و هر دفعه که قلب او می‌گرفت، دنیا به نظرش تیره و تار می‌شد. یک روز طرف غروب که فریدون بالای تخت فرنگیس نشسته بود و چشمش به چهره‌ی لاغر فرنگیس دوخته شده بود، جلوی روشنایی چراغ مژه‌های بلند او را می‌دید که نیمه‌باز مانده بود. مثل این بود که لبخند می‌زد و آهسته نفس می‌کشید...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
32 دقیقه
شب‌های ورامین

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شب‌های ورامین
نویسنده
راویرضا عمرانی، فریبا متخصص
ناشر چاپینشر روزگار
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۴۰۰۰۰ 28000 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شب‌های ورامین

محمد حسینی
۱۴۰۱/۶/۱۳
همیشه افرادی پیدا خواهند شد که از خرافات مردم به نفع خود استفاده کنند
چه خواهر ناتنی فریدون چه سیاست مداران
چه دینداران فرقی نمیکند
به نظر من این داستان کوتاه دارد به ما اشاره میکند
که بی دلیل و منطق چیزی را باور نکنیم
با عقل سلیم چیزی را کامل درک کنیم
از فهمیدن حقایق نترسیم به دل ماجرا بزنیم
و واقعیت‌ها را خودمان بفهمیم
علت جنون فریدون را نفهمیدم!!
خاطره
۱۴۰۱/۱۲/۱۳
بدون شک پنج ستاره که هیچ پنج هزار ستاره برای داستان‌های صادق هدایت کم. داستانی عرفانی وپرمعنی. داستانی با طعم تلخ حقیقت. تمام داستان‌های صادق هدایت خواننده رو به فکر واندیشه وامیداره و از عشق‌های ابکی و دروغ وخبری نیست. اطلاعات گسترده وقلم روان نویسنده هر خواننده‌ای رو جذب میکنه. این داستان خوندنش واجب💯👌
عماد
۱۴۰۱/۷/۸
واقعا عالی بود و علاوه بر تصویر سازی‌های فوق العاده آدم رو یاد فیلم دکتر اسلیپ مینداخت و در آخر به خرافی بودن و خذافه ساز‌ها و هدفشون از ساختن خرافات رو بر ملا میکنه و اینکه انسان با هر مشقتی هم که شده باید حقیقت رو کشف کنه و تاتیرشون رو در آزار و اذیت گشتگانم کشف کنه عالی بود حتما توصیه میکنم
سید مهراب موسوی
۱۴۰۲/۱۲/۲۷
به نسبت بقیه داستان‌های هدایت ضعیف تره ولی خب داستان رو اگر با توجه به اون زمانه مقایسه کرد باید گفت که دیدگاه خیلی جلو تری از بقیه افراد اون دوران داشته..
شقایق شفیع پور
۱۴۰۱/۱۱/۸
قلم صادق هدایت که بی نظیره. اما اجرای خانم متخصص و آقای عمرانی فوق العاده بود. دستمریزاد
سینا اخلاقی
۱۴۰۱/۹/۳
قبلاً هم نظرم بابت نویسنده گفتم توصیف محل داستان طوریه که فکر میکنید خودت آنجایی
پریسا کاظمی
۱۴۰۱/۱۰/۲۳
کتاب‌های صادق هدایت قشنگن نسبت به حجم کتاب قیمتش بالاست، نیم ساعته کل کتاب
محمد عسگری
۱۴۰۱/۱۱/۱۰
بسیار عالی بود انگار به یک نمایش رادیویی گوش میکنید
خانوم راد
۱۴۰۱/۱۰/۲۸
خوب بود ولی جنون فریدون درپایان خیلی کلیشه‌ای بود
آنا دال
۱۴۰۱/۱۱/۲۲
اجرای صوتی خوبی داشت 👍🏽
علیرضا رستگاری
۱۴۰۱/۹/۶
بنظرم در کتابهای ایرانی خیلی عالی بود
سورن سلیمی
۱۴۰۱/۷/۲۹
خیلی قشنگ و مثل همیشه درست
فاطمه دباغ
۱۴۰۱/۱۲/۳
خیلی زیبا و کوتاه
مشاهده همه نظرات 13

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شب‌های ورامین

برای دریافت کتاب صوتی شب‌های ورامین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.