معرفی و دانلود کتاب صوتی شخصیت سالم

عکس جلد کتاب صوتی شخصیت سالم
قیمت:
24000 تومان - 2.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شخصیت سالم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شخصیت سالم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شخصیت سالم

محمدرضا سرگلزایی در کتاب صوتی شخصیت سالم، به هفت پرسش مهم و کاربردی در حوزه‌ی روانشناسی سلامت و بالیدگی به صورت صریح و کامل پاسخ می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی شخصیت سالم (Normal personality):

تعریف انسان‌ها از شخصیت سالم چیست؟ متخصصان و روان‏شناسان بسیاری از گذشته تا به امروز درباره‏‌ی ‌شخصیت سالم نظریات و سخنان ارزنده‌ای ارائه کرده‌اند. عده‌ای سلامت شخصیت را در عدم وجود مشکلات روانی به شمار می‌آورند. عده‌ای دیگر سلامت شخصیت را شکوفایی استعدادهای شخصی می‌‏دانند. به همین دلیل می‌گویند شخصی که موفق به شکوفا کردن استعدادها و شناخت خود نشده، از شخصیتی سالم برخوردار نیست. آن‌ها عقیده دارند که فرد صاحب شخصیت سالم، در درون خود اهداف و انگیزه‌‏های آگاهانه‌ای دارد و به دنبال تجربه‏‌های جدید است. چنین شخصیتی دائما در پی رشد و عبور از چالش‌‏ها است.

از نظر بعضی دیگر از متخصصان و روان‏شناسان، شخصیت سالم به این بستگی دارد که جامعه تا چه اندازه شخص را در برآورده ‏کردن نیازهایش کمک می‌‌کند. این دسته از افراد عقیده دارند که سلامت روان موضوعی اجتماعی است و نه فردی. جامعه‌‏ی سالم باید امکان رشد و شکوفایی مردم خود را برآورده کند.

به عقیده‌ی متخصصان شناخت‏‌گرا، انسان دارای شخصیت سالم، در زندگی امید دارد. بدان معنی که می‏‌تواند در برابر حوادث مختلف در زندگی، آن‌‏ها را به طوری تعبیر کند که به «احساس خوب» و «امید» منجر شود. چنین شخصی می‏‌تواند در مواجه شدن با مشکلات و سختی‏‌ها، پس از قبول کردن آسیب وارد شده، راهکاری برای تعبیر امیدوارانه‏‌ی حوادث پیدا کند و در پی راه‌‏حل باشد. شخصیت سالم، صاحب خودپنداری مثبت و سالم است، می‏‌تواند احساسات خود را قبول کند و با دیگران ارتباطات خوبی برقرار کند، می‌‏تواند مستقلانه و هدفمند تصمیم‌‏گیری کند و در زمان حال به بهترین شکل زندگی کند.

دکتر سرگلزایی تاکنون ده‏‌ها جلد کتاب ارزنده و مفید در زمینه‌‏های روان‏پزشکی، روان‏شناسی، پزشکی و عرفان چاپ کرده است و در این کتاب صوتی به تمام پرسش‌های شما درباره‌ی شخصیت سالم پاسخی جامع و کامل می‌دهد.

محمدرضا سرگلزایی را بیشتر بشناسیم:

محمدرضا سرگلزایی در سال 1349 در استان سیستان و بلوچستان چشم به جهان گشود. او تا به امروز کتاب‌های فراوانی در زمینه‏‌ی مهارت‏‌های زندگی، فلسفه‏‌ی زندگی، عرفان، اعتیاد، سبک زندگی و... به نگارش درآورده است. او کودکی و نوجوانی خود را در استان خراسان سپری کرد و همزمان با پایان جنگ تحمیلی برای شروع تحصیلات دانشگاهی خود به دانشکده‌‏ی پزشکی زاهدان رفت. وی در سال 1376 برای تحصیل در رشته‏‌ی روان‏‌پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی مشهد رفته و حدود 3 سال بعد، یکی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه شد. ورود به عرصه‏‌ی روان‌‏پزشکی تغییرات زیادی در نوع نگرش و نگاه دکتر سرگلزایی به وجود آورد. او که تا قبل از این ورود، در تعبیر سلامت روان تمایلات عرفانی داشت، با ورود به عرصه‏‌ی روان‏پزشکی و روان‏کاوی و تحقیق و پژوهش در آثار مربوط به این زمینه، گرایشی منطق‌‏محور پیدا کرد.

دکتر سرگلزایی عقیده دارد که گرایش به نظریات صوفیانه و عرفانی برای جامعه‌‏ی فعلی ما مضر است. نیاز این جامعه‌‏، برخورداری از دیدگاهی منطق‌‏محور و تفکری منتقدانه است. نسل اول کتاب‌های دکتر سرگلزایی مانند کتاب «کوزه‏‌ای از آب بحر» گرایشی عرفانی و نسل دوم کتاب‏‌های وی مانند کتاب حاضر «شخصیت سالم» و «حرف‏‌هایی برای امروزی‏‌ها» گرایشی منطقی دارند.

از دیگر آثار او عبارت‌اند از: «من این سرنوشت را نمی‌‏خواهم»، «هزارویک شب میان خواب و بیداری»، «زندگی، فکر و دیگر هیچ»، «رنسانس»، «حرف‌‏هایی برای امروزی‏‌ها»، «انسان، فلسفه، عرفان» و... .

در قسمتی از کتاب صوتی شخصیت سالم:

برای مدتی افکارتان را بنویسید. بهترین روش این کار آن است که در یک دفتر خاطرات، همان طور که خاطراتِ روزانه را می‌نویسید، افکار خود را نیز بنویسید. بعد از چند روز، برگردید و دفتر خاطراتِ خود را بخوانید. افکارتان را مرور کنید و ببینید چقدر به «برچسب زنی» پرداخته‌اید. شرطِ موفقیت این تکنیک آن است که در هنگام نوشتن «خودسانسوری» نکنید. سعی نکنید اول افکارتان را اصلاح کنید و بعد آن ها را روی کاغذ بیاورید. ما برای «اصلاحِ عمیق خود» نیاز داریم ابتدا خودمان را به دقت مشاهده کنیم. قبل از این که به تغییر دادنِ افکارمان اقدام کنیم، لازم است افکارمان را به وضوح ببینیم و تاثیرشان را بر روحیه و احساسات مان درک کنیم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی کتاب
3 دقیقه
یادداشت ناشر
3 دقیقه
مقدمه
15 دقیقه
قسمت اول
13 دقیقه
قسمت دوم
16 دقیقه
قسمت سوم
27 دقیقه
قسمت چهارم
14 دقیقه
قسمت پنجم
14 دقیقه
قسمت ششم
16 دقیقه
قسمت هفتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شخصیت سالم
نویسنده
راویشاهین شرافتی
ناشر چاپینشر قطره
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی
24000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شخصیت سالم

Maedeh Azimi
۱۴۰۱/۱/۱۵
به نوجوونای هم سن خودم که درگیر ثروتمند شدن شهرت قدرت و.... هستن توصیه میکنم از سن ۱۵سال تا هرسنی که به سر میبرید و احساس کمبود برخی داشته هارو دارید بعضی جاها کلی گویی بود اما به نظرم کوتاهی در سخن نداشت و خیلی کوتاه یک سری قوانین زندگی رو که قطعا همه میدونیم به ما یاداوری کرده بود
AliReza Nasabolhosseini
۱۴۰۲/۱/۷
آقای دکتر سرگلزایی از اساتید بنام روانشناسی در کشورمان هستند و به شخصه از کتابها و سخنرانی‌های ایشان بهره‌های زیادی بردم این کتاب صوتی در عین موجز بودن به صورت خلاصه و قابل فهم مبانی شخصیت سالم را تشریح می‌کند.
Soodabe Jani
۱۴۰۲/۳/۲۳
خلاصه مفیدی از نظریات روانشناسی رو یکجا آورده و برای داشتن یک شخصیت سالم در تمام ابعاد (روانی، ارتباطی، جنسی، مذهبی و...) توصیه‌های خوبی داشت، مفید بود توصیه میکنم گوش کنید.
روژین طبیبی
۱۴۰۱/۱۰/۱۴
کتابی برای درک بهتره محیط پیرامونمون و شخصیت سازی سازگار با وقایع طبیعت یه جورایی به نکته‌های خوبی اشاره داره به هرکسی میشه پیشنهاد کرد حتی مادر پدرها
ghazale rafeie
۱۴۰۰/۱/۲۳
کتاب مفیدی هست و ممنون ولی خواننده‌ی کتاب خوب میخواند اینکه بحث با سوال مطرح میشود عالیست چون کتاب تقریبا علمی هست این پرسشگری خوب است... ممنون
Kosar Rahimzadeh
۱۳۹۹/۸/۲۵
کتاب خیلی خوبیه مطالب مفیدی ازش یاد گرفتم پیشنهاد میکنم بخونینش
abolfazl saeedi
۱۳۹۹/۶/۵
گوینده خیلی خوب هستند و عالی بیان میکنند ممنون از شما و همکارانتون
مهران کریمی
۱۴۰۲/۳/۱۶
کتاب بسیار مفیدی است خصوصا با صدای شاهین شرافتی.
سارا محمودی
۱۴۰۱/۵/۱
دکتر سرگلزایى عالى هستند و همیشه مطالب مفید ارائه میدن
abbas masjedian
۱۴۰۰/۱۰/۲۷
کتاب فوق العاده‌ای است... حتما گوش کنید.... بسیار اموزنده است
حسن عزیزی نژاد
۱۴۰۰/۶/۱۷
بسیار کاربردی هست این برنامه. خیلی ممنونم
Alireza Biglari
۱۳۹۹/۵/۷
واقعا عالی، متشکرم از گویندگان و دست اندرکاران.
شاهین توتونچی
۱۴۰۲/۹/۱۹
مختصر و مفید بود ممنون
Pari Sima Mazhari
۱۴۰۲/۵/۵
بسیار جمع بندی مفیدی بود
الناز نشاطی
۱۴۰۱/۸/۱
من دوست نداشتم و معمولی بود
مشاهده همه نظرات 18

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شخصیت سالم

برای دریافت کتاب صوتی شخصیت سالم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.