معرفی و دانلود کتاب صوتی اعتیاد: از سبب‌شناسی تا درمان

عکس جلد کتاب صوتی اعتیاد: از سبب‌شناسی تا درمان
قیمت:
24000 تومان - 2.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اعتیاد: از سبب‌شناسی تا درمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اعتیاد: از سبب‌شناسی تا درمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اعتیاد: از سبب‌شناسی تا درمان

آیا راه درمانی برای اعتیاد وجود دارد؟ محمدرضا سرگلزایی، روانپزشک و استاد دانشگاه، در کتاب صوتی اعتیاد: از سبب‌شناسی تا درمان درباره دلیل علمی ایجاد اعتیاد در بدن و روش‌های مختلف درمان آن صحبت می‌کند.

درباره کتاب صوتی اعتیاد: از سبب‌شناسی تا درمان:

در طی سال‌های اخیر با پیشرفت علم پزشکی تعریف اعتیاد کمی تفاوت پیدا کرده است. به این شکل که به هر رفتاری که دارای ویژگی‌هایی مثل پیشروی، عدم کنترل، ادامه داشتن و مشغولیت ذهنی باشد، اعتیاد می‌گویند. به‌خصوص زمانی که این رفتار اثرات منفی زیادی به همراه داشته باشد. دکتر محمدرضا سرگلزایی در کتاب اعتیاد: از سبب‌شناسی تا درمان بعد از ارائه تعریف خود از اعتیاد، به بررسی عوامل تشدیدکننده و راه‌های درمان آن پرداخته است.

این نویسنده و روان‌شناس سرشناس، تابه‌حال تحقیقات زیادی در حوزهٔ اعتیاد و راه‌های مختلف درمان آن انجام داده و کتاب‌های زیادی در این زمینه نوشته است. با شنیدن این کتاب می‌توانید دیدگاه عمیق‌تری نسبت به موضوع اعتیاد و افرادی که به آن مبتلا شده‌اند به دست آورید. همچنین متوجه می‌شوید که افراد معتاد نه بی‌اراده و خطاکار، بلکه بیمارانی شناخته می‌شوند که باید به آن‌ها برای درمان بیماری‌شان کمک کرد.

دکتر سرگلزایی در کتاب صوتی اعتیاد خصوصیات افراد معتاد به مواد مخدر و انواع رفتارهای معتادگونه را برمی‌شمرد و به شما این اطمینان را می‌دهد که راهکارهایی برای درمان اعتیاد وجود دارند. کافی است از این راهکارها اطلاع پیدا کنید و در مواجهه با افراد معتاد با آگاهی و درک بیشتری رفتار کنید.

کتاب صوتی اعتیاد: از سبب‌شناسی تا درمان مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای همهٔ افرادی که درگیر اعتیاد هستند و همچنین اطرافیان آن‌ها مناسب است. علاوه‌براین اگر دوست دارید درمورد این مسئله بیشتر بدانید و اطلاعات خود را در زمینه اعتیاد افزایش دهید، با شنیدن این کتاب نکات بسیار ارزشمندی را یاد می‌گیرید.

محمدرضا سرگلزایی را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده و روان‌شناس ایرانی در سال 1349 در استان سیستان و بلوچستان به دنیا آمد. او کودکی و نوجوانی خود را در استان خراسان سپری کرد و هم‌زمان با پایان جنگ تحمیلی برای شروع تحصیلات دانشگاهی خود به دانشکده پزشکی زاهدان رفت. محمدرضا سرگلزایی در سال 1376 برای تحصیل در رشته روان‏‌پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی مشهد رفت و حدود 3 سال بعد، یکی از اعضای هیئت‌علمی این دانشگاه شد.

وی تا به امروز کتاب‌های زیادی در زمینه مهارت‏‌های زندگی، فلسفه زندگی، عرفان، اعتیاد و سبک زندگی نوشته است. دکتر سرگلزایی عقیده دارد که گرایش به نظریات صوفیانه و عرفانی برای جامعه فعلی ما مضر است. نیاز این جامعه‌‏، برخورداری از دیدگاهی منطق‌محور و تفکری منتقدانه است. نسل اول کتاب‌های دکتر سرگلزایی مانند کتاب «کوزه‏‌ای از آب بحر» گرایشی عرفانی و نسل دوم کتاب‏‌های وی مانند کتاب «شخصیت سالم» و «حرف‏‌هایی برای امروزی‏‌ها» گرایشی منطقی دارند.

از دیگر آثار این نویسنده و روان‌شناس برجسته می‌توان به «من این سرنوشت را نمی‌‏خواهم»، «هزارویک‌شب میان خواب و بیداری»، «زندگی، فکر و دیگر هیچ»، «رنسانس» و «انسان، فلسفه، عرفان» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی اعتیاد: از سبب‌شناسی تا درمان می‌شنویم:

سه بخش ضروری در برنامهٔ درمانی اعتیاد عبارت‌اند از: درمان دارویی، روان‌درمانی و آموزش خانواده. درمان دارویی باهدف برطرف ساختن علائم ترک صورت می‌گیرد. بسیاری از موارد همچون تریاک و مخدرهای شبه تریاک مثل هروئین، کدئین و کریستال و همچنین الکل وابستگی فیزیولوژیک ایجاد می‌کنند. یعنی علاوه بر وابستگی روانی، بدن فرد به مواد وابسته می‌شود و قطع ناگهانی مواد علائم ترک یا بازگشت ایجاد می‌کند که بیماران آن را خماری می‌نامند.

این علائم بسته به نوع مادهٔ مصرفی، میزان مصرف، مدت مصرف و شرایط جسمانی بیمار بسیار متنوع‌اند و می‌توانند به‌صورت درد، بی‌قراری، لرزش، بی‌خوابی، عصبانیت، ضعف و سستی تظاهر پیدا کنند. تحمل این علائم بدون کمک پزشکی و مصرف داروی مناسب بسیار دشوار و در مواردی خطرناک است؛ بنابراین ترک اعتیاد بدون کمک پزشک به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

متأسفانه برخی بیماران که تجربه‌های متعدد ترک و مراجعه به مراکز درمانی داشته‌اند، پس از مدتی به تصور اینکه همهٔ داروها را می‌شناسند و با اثرات آن‌ها آشنا هستند، اقدام به خوددرمانی می‌کنند و بعضی از آن‌ها از خوددرمانی هم تجاوز کرده و برای دوستانشان نیز دارو تجویز می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
5 دقیقه
چه وقت می‌گوییم کسی دچار اعتیاد است؟
6 دقیقه
چه عواملی فرد را به سمت اعتیاد پیش می‌برد؟
9 دقیقه
چه عوامل روان‌شناختی فرد را مستعد اعتیاد می‌سازد؟
4 دقیقه
چگونه می‌توان الگوی روان‌شناختی را تغییر داد؟
4 دقیقه
در جلسات روان‌درمانی بیماران دچار اعتیاد چه اتفاقی رخ می‌دهد؟
8 دقیقه
آیا تکنیک‌هایی وجود دارند که امکان لغزش یا بازگشت بیماران را کاهش دهند؟
7 دقیقه
از دیدگاه اجتماعی چه عواملی زمینهٔ اعتیاد را فراهم می‌آورند؟
6 دقیقه
زمینه‌های معنوی یا معناشناختی اعتیاد کدامند؟
4 دقیقه
یک برنامهٔ درمانی جامع و علمی برای ترک اعتیاد چه بخش‌هایی دارد؟
5 دقیقه
چه مدت لازم است بیمار تحت درمان دارویی قرار داشته باشد؟
6 دقیقه
برنامه‌های درمانی سریع یا فوق سریع چه نوع درمان‌هایی هستند؟
10 دقیقه
برنامه‌های روان‌درمانی در درمان اعتیاد چه نقشی دارند؟
2 دقیقه
آیا طب سوزنی در درمان اعتیاد موثر است؟
19 دقیقه
خانواده‌ها در درمان اعتیاد چه نقشی دارند؟
8 دقیقه
آیا ممکن است مواد مخدر باعث ایجاد یا افزایش خلاقیت شوند؟
9 دقیقه
مصرف مواد مخدر چه خطراتی در پی دارد؟
5 دقیقه
اگر مواد مخدر تا این حد خطرناکند چرا در طبیعت وجود دارند؟
9 دقیقه
چگونه می‌توان به یک معتاد کمک کرد؟
4 دقیقه
درمورد اعتیادهای غیر شیمیایی چه راه‌حل‌هایی وجود دارد؟

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اعتیاد: از سبب‌شناسی تا درمان
نویسنده
راویحسن آزادی
ناشر چاپینشر قطره
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی
24000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اعتیاد: از سبب‌شناسی تا درمان

A.Kiani
۱۴۰۱/۴/۳۰
سلام ب خوانندگان عزیز
باید بگم ک این کتاب به صورت تیتروار توضیح میده و تقریبا به همه جزیات اشاره میکنه ولی کاش کتابی باشه که به صورت کامل مسائل رو شرح بده و برای زمان بعد از ترک و عدم وسوسه و گرایش دوباره (لغزش) به صورت شفاف و کامل صحبت کنه و بدانیم که باید چکار کنیم ک دوباره لغزش نکمیم.
من خودم
تا الان بارها ترک کردم ولی نتانستم مراقبت کنم.
یک سال و شش ماه و دوسال ترک کردم ولی بازم لغزش کردم.
الان دنبال راهکاری هستم ک دیگه برنگردم و بتانم پاکیمو حفظ کنم.
اگه دوستان کتابی در این باره میشناسن لطفا معرفی کنن تا استفاده کنم.
سپاس
Arash
۱۴۰۲/۵/۸
بسیار مطالعه شده و دقیق از پس اعتیاد بیماری ناعلاج در آمده احسن به انسان‌های باسواد و تجربه دیده کتابی بسیار زیبا
امیر حسن زاده
۱۴۰۱/۱۲/۲۵
کتابی بسیار عالی با مطالب کاربردی و قابل فهم... و صدای عالی آقای آزادی‌.
شنیدن این کتاب برای هر پدر و مادری واجب است
مهدی آذربویه
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
کوتاه مفید و مختصر
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اعتیاد: از سبب‌شناسی تا درمان

برای دریافت کتاب صوتی اعتیاد: از سبب‌شناسی تا درمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.