معرفی و دانلود کتاب صوتی آداب دنیا

عکس جلد کتاب صوتی آداب دنیا
قیمت:
43000 تومان - 4.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آداب دنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آداب دنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آداب دنیا

روایتی معمایی از پروندهٔ قتلی عجیب‌ و رازآلود! یعقوب یادعلی، نویسندهٔ پرحاشیهٔ رمان‌های فارسی در کتاب صوتی آداب دنیا داستان رازآلود پلیس توبیخ شده‌ای را روایت می‌کند که رسیدگی به یک پروندهٔ غیرعادی را بر عهده می‌گیرد.

درباره کتاب صوتی آداب دنیا:

برخی از رمان‌ها با حذف عناصری همچون زمان و مکان و قاعده و قانون مخاطب خود را از قواعد دنیای عادی دور می‌کنند. این داستان‌ها شما را مثل بادبادکی سبکسال در آسمان خیالتان رها می‌کنند و به شما اجازه می‌دهند که آزادانه به هر سو پرواز کنید. کتاب آداب دنیا یکی از این رمان‌ها است که یعقوب یادعلی، نویسندهٔ آن تا پایان داستان تعلیق را حفظ می‌کند و شما را با انبوهی از سؤالات، معماها و سردرگمی‌ها آزاد می‌گذارد.

شخصیت اصلی این رمان به دنبال مردی است که ناپدید شده است. او در این بین به ویلایی پا می‌گذارد که ساکنین عجیبی دارد. آن‌ها با ظاهر ساده خود، رازهای عجیبی را نزد خود حفظ کرده‌اند. در این بین حسی آشنا دوباره در دل او زنده می‌شود و وی را دگرگون می‌کند. چراکه اتاقی در آن ویلا وجود دارد که باز کردن آن ممنوع است.

لحن شاعرانهٔ نویسنده در روایت داستان ابعاد خشن آن را تا حدی کمرنگ کرده و هرچه به پایان رمان نزدیک می‌شوید، از شاعرانگی آن نیز کم می‌شود. درونمایهٔ اصلی کتاب صوتی آداب دنیا معمایی و اجتماعی است و شما را مدام با اتفاقات عجیب و غیرقابل پیش‌بینی‌اش غافلگیر می‌کند. داستان‌هایی که در این رمان دنبال می‌کنید همچون کلافی در هم پیچیده به هم گره خورده‌اند و در پایان به نوبت گره‌گشایی می‌شوند.

پای‌بندی یادعلی به سبک واقع‌گرایی، مانع حضور عناصر متافیزیکی در این اثر نمی‌شود و شما می‌توانید چهره‌های عجیب پنهان در شخصیت‌ها را مشاهده کنید. تمامی این چهره‌ها هرچه داستان جلوتر می‌رود، از سایه بیرون می‌آیند و اتفاقات ریز و درشتی را با خود به همراه می‌آورند. این داستان چند وجهی و رازآلود دومین رمان از نویسنده به شمار می‌آید.

یادعلی پیش از این در اولین رمانش «آداب بیقراری» موفق به دریافت جایزه هوشنگ گلشیری شد. اما چیزی نگذشت که این رمان جنجال‌هایی برای او به همراه داشت. به عقیده برخی این اثر باعث نشر اکاذیب بوده و شامل محتوای توهینی به قومیت‌ها است و این موضوع موجب بازداشت و محاکمهٔ نویسنده شد.

کتاب صوتی آداب دنیا مناسب چه کسانی است؟

اگر به رمان‌های معاصر فارسی با ژانر پلیسی و معمایی علاقه دارید، شنیدن رمان آداب دنیا می‌تواند مورد پسند شما واقع شود.

یعقوب یادعلی را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده معاصر و فیلم‌ساز برجسته در سال 1349 در نجف‌آباد اصفهان به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در رشته فیلم‌سازی ادامه داد و بعد از فارغ‌التحصیلی فعالیت حرفه‌ای خود را به عنوان کارگردان صداوسیما شروع کرد. یعقوب یادعلی در داستان‌هایش نوعی تعلیق را به همراه ابهام به کار می‌گیرد که این موضوع او را به یک نویسندهٔ تجربه‌گرا تبدیل کرد.

وی برای نوشتن کتاب «آداب بی‌قراری» جایزه هوشنگ گلشیری را از آن خود کرد. اما چند وقت بعد به علت انتقادات شدیدی که نسبت به لحن نوشتارش که به قوم لر شبیه بود، دستگیر شد و به مدت دو ماه در زندان به سر برد و بعد از آن دوباره نیز یک سال به زندان محکوم شد. از جمله دیگر آثار یادعلی می‌توان به «احتمال پرسه و شوخی»، «مثل تنی پشت و رو شده» و «حالت‌ها در حیاط» اشاره کرد. این نویسندهٔ برجسته و توانا در سوم اسفند سال 1400 از دنیا رفت.

جوایز و افتخارات یعقوب یادعلی:

- برنده مسابقه بزرگ داستان عصر پنجشنبه برای داستان «مثل تنی پشت و رو شده»
- برنده جایزه هوشنگ گلشیری برای کتاب «آداب بی‌قراری»
- انتخاب کتاب «احتمال پرسه و شوخی» به عنوان کتاب سال نویسندگان و منتقدان مطبوعات
- انتخاب داستان «تیمسارها و دکه» به عنوان تک داستان برگزیده از سوی داوران

در بخشی از کتاب صوتی آداب دنیا می‌شنویم:

نوعی از غلط کردن هست که جنم می‌خواهد. ژن دارد. روش و منش می‌طلبد و جا و مکان. جایی دنج و پرت که به هیچ دردی نخورد جز غلط کردن. آذر اهل این حرف‌ها نبود. ژنش را نداشت. درعوض هروقت نیاز داشت خودش را به غلط کردن بیندازد، میرفت می‌نشست کنار یک صخره که به اندازهٔ قد یک آدم از زمین بیرون زده بود و بقیه اسمش را گذاشته بودند صخرهٔ آذر.

گاهی آن‌جا می‌نشست رو به سیفی‌کاری‌ها و مزرعه و چشم‌انداز کوه، آتش کوچکی درست می‌کرد، کتابی دست می‌گرفت و می‌خواند و نمی‌خواند تا وقتی که آفتاب بنشیند به نوک کوه. آن وقت بود که کتاب را می‌بست. دست‌ها را چفت می‌کرد روی پاهای نیمه جمع شده‌اش و آنقدر نگاه میکرد تا گرگ و میش عصرگاهی به سیاهی بزند و او بتواند به ذهنش مجال جولان بدهد دربارهٔ غلط‌های کرده و نکرده، بهانه‌ها، هیجان‌ها و غصه‌های این روزهایش را نشخوار کند.

مثل حالا که داشت با چوبی آتش را هم میزد و بی‌دلیل یاد مادرش افتاد و ورنپریده گفتن‌هایی که از زبانش نمی‌افتاد. باز آتش را هم زد و خیره شد به جرقه‌های کوچکی که توی آن غروب می‌پریدند توی هوا و غیب می‌شدند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
23 دقیقه
بخش یک
12 دقیقه
بخش دو
18 دقیقه
بخش سه
25 دقیقه
بخش چهار
17 دقیقه
بخش پنج
15 دقیقه
بخش شش
25 دقیقه
بخش هفت
26 دقیقه
بخش هشت
37 دقیقه
بخش نه
23 دقیقه
بخش ده
30 دقیقه
بخش یازده
36 دقیقه
بخش دوازده
24 دقیقه
بخش سیزده
30 دقیقه
بخش چهارده
29 دقیقه
بخش پانزده
9 دقیقه
بخش شانزده
35 دقیقه
بخش هفده
45 دقیقه
بخش هجده
31 دقیقه
بخش نوزده
23 دقیقه
بخش بیست
31 دقیقه
بخش بیست و یک

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آداب دنیا
نویسنده
راویمحمد عمرانی
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
43000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آداب دنیا

Mozhgan
۱۴۰۲/۷/۱۹
داستانی جنایی معمایی بود و البته درام. چند آدم بودندکه هرکدام دچار اختلالات روانی و مشکلات خانوادگی بودندولی درظاهر چیزی بروز نمی‌دادند و در جریان ناپدید شدن کسی که آن جا کار میکرد همه مظنون به قتل بودن سرانجام یکی از آنهاکه در مرگ نوید نقش مهمی داشت اعتراف میکند که درگذشته به نوید چه ضربه روحی است وارد کرده و نوید خود را فدا خاطرات تلخ گذشته کرد. افرادی پولدار که ظاهرازندگی سرشار از خوشی و همیشه در حال تفریح بودن ولی در واقع پر از مشکلات و پنهان کاری بودند.
Mahroo Makhlooghian
۱۴۰۱/۱۲/۲۴
داستان کتاب تا حدود زیادی تکراری و از نیمه‌ی داستان پایانش قابل حدس بود. من توقع بیشتری داشتم ولی در کل ارزش خواندن دارد. به نظر من شخصیت پردازیها ضعیف بود و خیلیها در داستان بودن که بهشون پرداخته نشد.
فیروزه شیرینکام
۱۴۰۲/۴/۱۷
با سلام وعرض ارادت. کتاب خوبی بود چند فصل اول یکمی کند پیش رفت اما کم کم جذب کتاب شدم و لذت بردم. حس و حال خوبی داشت. صدای راوی دلنشین و بدون تپق بود. ممنون وخسته نباشید.
آرین نیاسری
۱۴۰۱/۱۰/۲۶
دنیای ما آدمها میتونه به بزرگی یا کوچکی ذهن اونا باشه از واقعیتهای زندگی با این کتاب وارد دنیا آن‌ها خواهید شد که به هم پیوند میخورند
زهرا بابایی
۱۴۰۱/۱۰/۲۰
چقدر زیبا بود من دوبار گوش کردم. هم سوژه عالی هم خوانش. پیشنهاد میکنم کسایی که ژانر جنایی معمایی دوست دارن حتما گوش کنن
شقایق شفیع پور
۱۴۰۱/۱۱/۲۱
اوایل داستان منو زیاد نگرفت اما در کل بدک نبود.
حسن لطفی پارسا
۱۴۰۱/۵/۶
عالی بی‌نظیر
خدا رحمت کنه آقای یارعلی رو
مریم حاجی مهدی
۱۴۰۱/۱۲/۲
کتاب دوست داشتی بود و لذت برم
شهرام زنگی بند
۱۴۰۱/۹/۲۲
صدای عالی عمرانی و موضوع جالب کتاب
فائزه بوریایی
۱۴۰۱/۹/۵
صدای روای عالی و داستان عالی
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آداب دنیا

برای دریافت کتاب صوتی آداب دنیا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.