معرفی و دانلود کتاب صوتی شغل مورد علاقه

عکس جلد کتاب صوتی شغل مورد علاقه
قیمت:
68000 تومان - 7.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شغل مورد علاقه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شغل مورد علاقه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شغل مورد علاقه

کتاب صوتی شغل مورد علاقه نوشته‌ی آلن دوباتن، راهنمایی کاربردی برای کسانی‌ست که می‌خواهند با شناخت علایق‌شان، شغلی مناسب برای خود پیدا کنند و یک زندگی رضایت بخش را تجربه نمایند. این کتاب از مجموعه مدرسه زندگی منتشر شده است.

درباره کتاب صوتی شغل مورد علاقه:

همانطور که می‌دانید در کنار یک رابطه عاشقانه دلچسب و زندگی پرآرامش، داشتن شغلی که متناسب با علایق و روحیه‌مان باشد، امری مهم است و یکی از الزاماتی محسوب می‌شود که زندگی هر فردی را کامل و بی‌نقص می‌کند. با این حال بسیاری از افراد، درک درستی از استعدادهای خود ندارند و نمی‌توانند کاری را بیابند که به رفاه و رشد آن‌ها منجر می‌شود. آلن دوباتن در کتاب شغل مورد علاقه (A Job to Love) تلاش کرده تا نگاه ویژه‌ای به این مسئله داشته باشد و ابعاد مختلف این موضوع را از منظر فلسفی، روانشناسی و فرهنگی بررسی کند.

به گفته دوباتن در زمان‌های قدیم مردم بیشتر برای کسب درآمد و گذران زندگی کار می‌کردند اما در قرون جدید این طرز تفکر منسوخ شده و انسان‌ها توقع دارند که علاوه‌بر به دست آوردن پول، معنا و رضایتی نیز در شغل خود پیدا کنند. همین مسئله‌ی بزرگ باعث شده که بحران‌های شغلی رایج باشند.

به همین خاطر کتاب شغل مورد علاقه تلاش کرده تا عواملی را بررسی کند که نگرش‌ها و عادات جدید را در شما شکل می‌دهد و از سردرگمی‌ها و مشکلاتی سخن می‌گوید که هر فردی در محل کارش با آن‌ها درگیر است. درنهایت با شنیدن این اثر درک جدیدی نسبت به این موضوع پیدا می‌کنید و رضایت بیشتری از زندگی‌تان خواهید داشت.

با مدرسه زندگی بهتر آشنا شویم:

آلن دوباتن درباره‌ی ماهیت و کارکرد مدرسه‌ی زندگی (The School of Life Library) می‌گوید: «مدرسه زندگی بیش از همه در جهت به چالش کشیدن دانشگاه‌های سنتی و نگرش آکادمیکِ حاکم بر آنها راه‌اندازی شده است. ما با این کار قصد داشتیم که دانش و فرهنگ را به نفع مردم عادی، از نو سازماندهی کنیم.»

مدرسه زندگی یک برند جهانی به شمار می‌رود و با داشتن بیش از 5 میلیون مشترک در یوتیوب، 343 هزار دنبال کننده در فیس بوک، 183 هزار دنبال کننده در اینستاگرام و 160 هزار دنبال کننده در توییتر، نزد بسیاری از افراد در سرتاسر جهان شناخته‌شده و معتبر است.

کتاب صوتی شغل مورد علاقه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از دنبال کنندگان کتاب‌های مجموعه مدرسه زندگی باشید، از شنیدن این کتاب صوتی نیز لذت خواهید برد. به علاوه کسانی که در زمینه شغلی و کاری خود، سوالات و مشکلاتی دارند می‌توانند از آموزه‌های این کتاب استفاده کنند.

آلن دوباتن را بیشتر بشناسیم:

او فیلسوف و نویسنده‌ای شناخته‌شده است که در آثار خود، از منظری فلسفی به موضوعاتی نظیر عشق، مرگ، شهرت، دوستی، افسردگی، اندوه، پوچی و... می‌پردازد. ویژگی متمایز آلن دوباتن (Alain de botton)، نگاه خاص او به مسائل گوناگون، و سبک نگارش شیرین و ساده‌اش است.

دوباتن در سال 2008 عضو هیئت مؤسس یک سازمان جدید آموزشی به نام مدرسه زندگی شد. از مهم‌ترین کتاب‌های او می‌توان به «جستارهایی در باب عشق»، «هنر سیروسفر»، «تسلی‌بخش‌های فلسفه»، «پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند»، «هنر همچون درمان»، «خوشی‌ها و مصائب کار»، «یک هفته در فرودگاه» و «در باب مشاهده و ادراک» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی شغل مورد علاقه می‌شنویم:

با اینکه مسئله‌ی تعیین یک هدف شغلی، مشکلی جدی و فراگیر است، اما تاکنون آنچنان که شایسته است به قدر کافی، گسترده و دقیق به آن پرداخته نشده است. در واقع عموماً سردرگمی‌هایمان را، در مورد انتخاب مسیر شغلی، نقطه ضعفی می‌دانیم که فقط اندکی آزارنده است و تأثیر چندانی بر کسانی ندارد که دچارش هستند. سردرگمی را خیلی ساده نشانه‌ی گیجی و بی‌عملی می‌دانیم، نشانه‌ی اینکه به شکلی غیرمنطقی غرغرو یا مشکل‌پسند هستیم. چه بسا آن را از تبعات بد عادتی و ناز کردن بدانیم («باید به‌خاطر داشتنِ این شغل شاکر هم باشی») یا آن را علامت آزارنده‌ی فقدان تعهد کاری و یا بوالهوسی بدانیم. اما به این دلیل به چنین قضاوت‌های نسبتاً تند و زننده‌ای در مورد خودمان می‌رسیم که تحت طلسم ایده‌ای سترگ و اغلب ویرانگر هستیم، که می‌توان آن را «اسطوره‌ی رسالت» نامید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
2 دقیقه
متن روی جلد
12 دقیقه
بخش اول: مقدمه - قسمت یک: از چه زمانی شغلی خواستیم که مورد علاقه‌مان باشد
16 دقیقه
قسمت دو:‌ فقدان اطلاعات در مورد فرصت‌های موجود
10 دقیقه
بخش دوم: موانع هدفمند بودن - قسمت یک: اسطوره‌ی رسالت
22 دقیقه
قسمت دو: پریشانی ذهن ما -پارت اول
19 دقیقه
قسمت دو: پریشانی ذهن ما -پارت دوم
21 دقیقه
بخش سوم: جنبه‌های لذت‌بخش کار - قسمت یک: تشخیص علاقه‌هایتان - پارت اول
21 دقیقه
قسمت یک: تشخیص علاقه‌هایتان - پارت دوم
17 دقیقه
قسمت دو: مقابله با کلید کردن روی یک شغل
11 دقیقه
قسمت سه: خطا در مورد خروجی / ورودی مشاغل
5 دقیقه
قسمت چهار: یک شغل چه حال و هوایی دارد؟
20 دقیقه
بخش چهارم: موانع بیرونی و بازدارنده‌های درونی - قسمت یک: چارچوب‌های شغلی خانواده
8 دقیقه
قسمت دو: والدینی که فرزندان را وابسته‌ی خود می‌کنند
13 دقیقه
قسمت سه: خطرات موفقیت
11 دقیقه
قسمت چهار: اعتماد به نفس و نداهای درونی
7 دقیقه
قسمت پنج: دام کمال‌گرایی
9 دقیقه
قسمت شش: دام وظیفه‌گرایی
11 دقیقه
قسمت هفت: سندروم شیاد پنداری
13 دقیقه
قسمت هشت: دام سرمایه‌گذاری شغلی
20 دقیقه
قسمت نه: این اگر ایده‌ی خوبی بود، به ذهن من نمی‌رسید
10 دقیقه
قسمت ده: اصلاحات آری و انقلاب نه
8 دقیقه
قسمت یازده: نیروی انگیزه‌بخش مرگ
15 دقیقه
بخش پنجم: تسلی بخشی‌ها - قسمت یک: شادکامی و انتظارات - پارت اول
21 دقیقه
قسمت یک: شادکامی و انتظارات - پارت دوم
16 دقیقه
قسمت دو: همدلی با خویشتن - پارت اول
13 دقیقه
قسمت دو: همدلی با خویشتن - پارت دوم
13 دقیقه
قسمت سه: چرا هیچ‌وقت یک شغل کافی نیست
14 دقیقه
قسمت چهار: از نو عاشق شویم
6 دقیقه
قسمت پنج: شغلی که به قدر کافی خوب است

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شغل مورد علاقه
نویسنده
مترجممحمدهادی حاجی بیگلو
راویکامبیز خلیلی، هوتن شاطری پور
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
68000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شغل مورد علاقه

محمدعلی کلوندی
۱۴۰۰/۱۲/۵
کتاب راهنمایی‌های تغریبا کامل ‌درستی را برای یافتن شغلی مناسب ومطابق شخصیت ‌و توانایی‌های شما رو بهتون توصیه میکنه، البته با خواندن کتاب شاید به جای یک شغل به چند شغل برسید. شما با خواندن کتاب متوجه خواهید شد که هرشغلی علاوه بر مزیت‌ها وویژگی‌های مختص به خود معایبی هم دارد وهیچ شغلی به صورت کامل وصددرصدی با شما همخوانی ندارد وشمارو کمک میکنه شغلی که بیشترین هماهنگی با شماره داره انتخاب کنید
امیر حسین
۱۴۰۲/۱۱/۱۴
کتاب خوبی هست، شروع زیبا و مفیدی داره، طوری که به محض شروع کتاب جرقه‌هایی در ذهنم ایجاد کرد، مثلا به این موضوع اشاره میکنه که یکی از راه‌های پیدا کردن علاقه فردی، دقت در رفتار کودکی ان ها است و چیز‌هایی که در کودکی دوست داشتن، اما متاسفانه هر چه جلوتر رفتم مطالب کتاب از موضوع اصلی ان دورتر و دورتر میشد، در کل کتاب خوبی هست اما برای پیدا کردن علاقه فردی قطعا کتاب‌های بهتری وجود داره.
David
۱۴۰۱/۸/۱۶
بی‌نظیر مثل دیگر آثار این فیلسوف برجسته و هم عصر ما که تلاش داره تا فلسفه رو بصورت کاربردی در زندگی‌های روزمره ما نشان بده. این کتاب برای افرادی که در حال انتخاب هدف و شغل آینده هستند و همچنین افرادی که در مورد انتخاب شغل مردد هستند و یا نسبت به شغل فعلی کمی دلسرد هستند مناسب هست.
ترجمه، نحوه خوانش و صدای گوینده هر سه بسیار خوب هستند.
محمد زارعی
۱۴۰۱/۲/۱۵
کتاب بسیار خوبی بود به من خیلی بینش داد در مورد یافتن یک شغل رضایت بخش نکته‌ای که در این کتاب خیلی من رو به وجد آورد این بود که در این کتاب آقای روی اون اشاره کردن که شغل خاص نیست که دل شما را می‌رباید بلکه جنبه‌ای خاص است که شما بدان اشتیاق دارید و از قضا آن جنبه در آن شغل هویداست
فریده ملایی
۱۴۰۳/۱/۱۱
از کتابراه ممنونم که کتابهای کاربردی ومفیدرا بصورت متنی و صوتی دراختیار ما می‌گذارد، این کتاب ازاون کتابهایی هست که فوق العاده مفید برای من بوده و مطمئنم هرکس این کتاب رابخواند افق دیدش کاملا گسترده خواهد شد.
محمدرضا نوری گاوگانی
۱۴۰۱/۷/۱۹
چیزی که متوجه شدم ازاین کتاب اینه که اولین تجربه توهرشغل وفعالیت وزمینه‌ای مثلابازارهای مالی دیدگاه وذهنیت روتشکیل میده حالاخوب باشه ذهنیت هم مثبته اگه تجربه منفی بود ذهنیت ودیدگاه هم منفی میشه
شیوا حبیبی پور
۱۴۰۰/۱۰/۶
این کتاب به من کمک کرد که خودم را از بند بسیاری از طرز فکر‌های غلط که جامعه به من قبولانده بود، رهاکنم و درست‌ترین تصمیم ممکن را بگیرم. با تشکر
Hamid Mahdian
۱۴۰۰/۷/۲۴
اونقدری که در نمونه قبل خرید جلوه میکرد, چشمگیر نبود و مطالب زیادی ساده و یا ابتدایی شرح داده شده و به شخصه برام کارایی نداشت.
کلاگری
۱۴۰۱/۱۲/۱۷
کتاب خوبی بود و دید من رو نسبت به اینکه هیچ شغل ایده الی وجود نداره باز کرد بلکه هرشغلی نواقص و مزایای خودشو داره
Ghazal Zr
۱۴۰۲/۱/۲۸
هیج راهنمایی خاصی نمیکنه تو کتاب موضوعش برخلاف اسمش جالب نیست من که خوشم نیومد
saeed saeed
۱۴۰۱/۵/۱۰
کتاب مفیدتری میتونست باشه اگر رکو پوست کنده تر و خلاصه تر بود
مروا هستم ✌️
۱۴۰۱/۲/۳
دنبال چیزای خیلی عجیب و کاربردی توی این کتاب نباشید، خوب بود در حد یادآوری
mahdieh ss
۱۴۰۱/۶/۱۷
حتی برای کسی مثل من که سابقه کاری ندارم هم مناسب بود
Seyed Ali Khavaniki
۱۴۰۱/۶/۱۵
خسته کننده است
بویژه لحن و ریتم یکنواخت گوینده محترم
علی چگنی
۱۴۰۰/۱۱/۳
خوب بود... ولی زیاد کمکم نکرد
مشاهده همه نظرات 16

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شغل مورد علاقه

برای دریافت کتاب صوتی شغل مورد علاقه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.