معرفی و دانلود کتاب صوتی شفای رابطه دختر با مادر

عکس جلد کتاب صوتی شفای رابطه دختر با مادر
قیمت:
۵۴,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شفای رابطه دختر با مادر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شفای رابطه دختر با مادر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شفای رابطه دختر با مادر

کتاب صوتی شفای رابطه دختر با مادر اثری از ایولین بسوف، روان‌درمانگر و استاد روان‌شناسی و مشاوره دانشگاه است. او با به‌کارگیری داستان‌ها، اسطوره‌ها و تجربیات افراد، راهکارهایی را به دختران و زنانِ جوان ارائه داده است تا از طریق آن‌ها بتوانند بر تعارضاتی که با مادرِ خود دارند، فائق آمده و کیفیت ارتباط خود را بهبود ببخشند.

درباره‌ی کتاب صوتی شفای رابطه دختر با مادر

ایولین بسوف (Evelyn S. Bassof) در کتاب صوتی شفای رابطه دختر با مادر (Mothering Ourselves) بر موضوع رابطه‌ی مادر و دختر متمرکز است. اما چرا مادر و نه پدر؟ و چرا دختر و نه پسر؟

در سال‌های اولیه‌ی زندگی، جهان برای کودک از نگاه فردی دیگر، یعنی مادرش معنی پیدا کرده و تجربه می‌شود. مادر است که بیش از هر کسی، مراقبِ کودکِ خود است و بیشترین زمان را با او می‌گذراند. اگر این رابطه از همان ابتدا ناکارآمد و پر از چالش باشد، بر شیوه‌ی رشد فرد و کیفیتِ زندگیِ او در آینده تأثیر خواهد گذاشت. اتاق‌های درمان مملو از افرادی است که به‌دلیل عدم توانایی در برقراری ارتباط با والدین خود، نتوانسته‌اند بر مشکلات فائق آمده و به اضطراب، افسردگی و دیگر اختلالات روانی دچار شده‌اند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی شفای رابطه دختر با مادر

بسوف در کتاب شفای رابطه دختر با مادر می‌گوید ضعف و بی‌پناهی که دختران از ابتدای دورانِ کودکیِ خود احساس می‌کنند، آن‌ها را آسیب‌پذیرتر می‌کند. این احساس ضعف و کاستی، که گاه از سوی عرف و جامعه، گاه از خانواده‌ی آن‌ها به این دختران القا می‌شود، آن‌ها را به‌سمت قوی‌ترکردن رابطه‌ی مادر و دختر، قهرمان‌سازی و الگوبرداری از مادر سوق می‌دهد؛ به‌طوری که دیگر حتی قادر نیستند هیچ نوع نقص و کاستی را در وی ببینند و بپذیرند. به این ترتیب است که ادامه‌ی زندگیِ خود را به زندگیِ مادر پیوند می‌زنند و اگر رفتار یا عملی ناشایست از او ببینند، اگر نامهربانی و بی‌عدالتی از وی تجربه کنند، اگر مادر، تهدیدی برای آینده‌ی آن‌ها هم به‌شمار بیاید، باز هم او را مقصر ندانسته و هرگونه برخوردی از مادر، حتی اگر آزاردهنده و نادرست باشد را نیز می‌پذیرند.

ایولین بسوف در کتاب صوتی شفای رابطه دختر با مادر از تجربه‌های زندگیِ شخصی خود و رویدادهای زندگی مراجعانش، افسانه‌ها و داستان‌های معاصر و اساطیر و الگوهای کهن استفاده می‌کند تا به دخترانِ جوان بیاموزد چطور باید بر مشکلات و ناهماهنگی‌هایی که با مادرِ خود احساس می‌کنند، غلبه کرده و این رابطه را غنی‌تر و عمیق‌تر سازند. او به این نکته اشاره می‌کند که گاه باید بتوانیم بپذیریم که مادرمان، مهربان‌ترین، کامل‌ترین و بهترین مادر و زن روی زمین نیست. مادر نیز یک انسان است و مانند هر انسانِ دیگری، مملو از نقص‌ها و مشکلات است. رسیدن به این درجه از آگاهی، به دختر کمک می‌کند تا مادر را با نگاهی واقع‌بینانه‌تر بنگرد و همین درک، بر رفتار و وضعیتِ سلامتِ روانِ او در آینده، تأثیرگذار است.

کتاب صوتی شفای رابطه دختر با مادر، راهنمایی برای بهبود این رابطه است. زبانِ اثر روان، شیوا، دلنشین، آکنده از احساسات موجه و مملو از راه‌حل‌هایی عملی و پیشنهاداتی کاربردی است. هدف ایولین بسوف از نگارش این اثر، نه به خشم آوردن دختر یا یادآوریِ نقص‌های شخصیتِ مادر که ایجاد آگاهی از ریشه‌ی چالش‌های این رابطه و برداشتنِ گام‌هایی برای حلِ آن‌هاست.

کتاب شفای رابطه دختر با مادر به همت بنیاد فرهنگ زندگی، با ترجمه‌ی سارا کهربایی و خوانش مریم محبوب در اختیار مخاطبان و علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی شفای رابطه دختر با مادر

  • کتاب شفای رابطه دختر با مادر کتابی بی‌نظیر است. این کتاب آنچنان مرا به اشتیاق آورد که آن را بلافاصله برای خانم بارداری که از بارداری خود خشنود نبود، فرستادم. (ادا لشان، نویسنده‌ی کتاب خداحافظی کردن را بیاموز)
  • مطالعه‌ی کتاب شفای رابطه دختر با مادر را به‌شدت توصیه می‌کنم... کتابی است بسیار احساسی و در عین حال از رویکردِ منطقیِ عمیقی نیز برخوردار است. در این کتاب، هم مشکلات و هم راه‌حل‌های آن‌ها به تصویر کشیده شده‌اند. (بوک‌لیست)
  • شفای رابطه دختر با مادر به‌راستی کتابی فوق‌العاده است. (سوزان آلن توت، نویسنده‌ی کتاب شکوفایی: دخترانگی به سبک یک شهر کوچک)
  • کتاب شفای رابطه دختر با مادر، ارزیابیِ دوباره‌ای است از ارتباط زنانگی، مادری و پیوندهای مادرانه که می‌تواند نقطه‌ی شروعی برای مطالعاتِ فرهنگی، قومیتی و جغرافیایی باشد. (ژورنال جنسیت و آموزش)

کتاب صوتی شفای رابطه دختر با مادر برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی شفای رابطه دختر با مادر را به تمام دخترانی که می‌خواهند رابطه‌ی خوبی با مادر خود داشته باشند و همین‌طور تمام مادرانی علاقه‌مندند کیفیتِ رابطه‌ی خود را با دخترشان بهبود بخشند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی شفای رابطه دختر با مادر می‌شنویم

از میان بسیاری از داستان‌هایی که در مورد فجایع و رشادت‌های زلزله سال 1988 ارمنستان در روزنامه‌ها چاپ شد، یک داستان به‌شدت مرا تحت تأثیر قرار داد. در آن روز سرد ماه دسامبر، دختر 4 ساله‌ای به‌ نام گایانه به‌همراه مادرش، سوزانا پتروسیان، به دیدار عمه‌ی گایانه، کارینه که در آپارتمانی در شهر کوچک لینکن زندگی می‌‎کرد رفته بودند. سوزانا داشت لباس‌هایی را که کارینه برای فروش گذاشته بود، امتحان می‌کرد، او تازه لباس مهمانی مشکی زیبایی با آستین‌های پفی را از تنش درآورده بود که اثاثیه یک‌دفعه شروع به لرزیدن کردند. سوزانا درحالی‌که لباس زیر به تن داشت گایانه را قاپید و به‌طرف در دوید، اما قبل از اینکه بتوانند به‌جای امنی برسند، کفِ زمین باز شد و دیوارها فرو ریخت.

سوزانا، گایانه و کارینه توی انبار افتاده بودند و میان توده‌ای از بتن خورد شده و آوار محاصره شدند. سوزانا متوجه شد که با وجود کمردرد شدید، می‌تواند قدری حرکت کند. او کورمال‌کورمال در سرما و تاریکی و آوار، یک شیشه مربای تمشک و تکه‌ای لباس پیدا کرد، لباس را چندلا کرد و زیر دخترش پهن کرد تا جای خواب کوچکی برایش درست کند. با وجود سرما، جوراب‌های ساق‌بلندش را درآورد و آن‌ها را دور سر گایانه پیچید تا گرمش کند. در روز دوم، کارینه به‌علت زخم‌هایش درگذشت و سوزانا باقی‌مانده‌ی مربا را به دختر گرسنه‌اش داد. روزها و شب‌ها با سرمایی بی‌رحم و تاریکی مطلق گذشت. گایانه غذا نمی‌خواست، اما تشنگی شدیداً به او فشار می‌آورد: «مامان من یه نوشیدنی می‌خواهم لطفاً یه چیزی به من بده.» سوزانا دچار توهم شد و شیشه‌های لیموناد را دید اما وقتی به آن‌ها رسید، ناپدید شدند. سوزانا فکر کرد دختر کوچک بدون آب و آبمیوه به‌زودی از تشنگی خواهد مرد. به‌همین‌دلیل، برای نجات دخترش انگشتانش را با لبه‌ش شیشه برید و با خون خودش دخترش را تغذیه کرد. در روز هشتم از اسارت‌شان، گروه نجات و شوهر سوزانا آن‌ها را پیدا کردند و سریعاً به بیمارستان رساندند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
25 دقیقه
مقدمه: مادر گمشده
52 دقیقه
بخش اول: زخم‌ها - فصل اول: مادر به دختر - تعریف‌ها، عدم تأیید، بی‌توجهی
56 دقیقه
بخش اول: زخم‌ها - فصل دوم: مادران به عنوان الگو
59 دقیقه
بخش اول: زخم‌ها - فصل سوم: جای خالی مراقبت مادرانه - دختر بی‌پناه
60 دقیقه
فصل اول: زخم‌ها - فصل چهارم: آسیب عشق تملکی
46 دقیقه
بخش دوم: حقایق جدید - فصل پنجم: بازخوانی سرزمین اوز
62 دقیقه
بخش سوم: شفادهنده‌ها - فصل ششم: رابطه‌های اصلاحی
55 دقیقه
بخش سوم: شفادهنده‌ها - فصل هفتم: مادر طبیعت مادری شفادهنده
54 دقیقه
بخش سوم: شفادهنده‌ها - فصل هشتم: دگرگونی‌های خلاقانه - قلم و قلمو
63 دقیقه
بخش چهارم: آشتی - فصل نهم: کفش‌های نقره‌ای

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شفای رابطه دختر با مادر
نویسنده
مترجمسارا کهربایی
راویمریم محبوب
ناشر صوتیانتشارات بنیاد فرهنگ زندگی دیجیتال
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۵۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شفای رابطه دختر با مادر

zahhra.ketabkhan
۱۴۰۲/۱۱/۱۵
زخم مادری، برای بعضی از افراد واضح و روشن و برای خیلی از آدم‌ها گنگ و زیر پوستی وجود داره. جامعه مرد سالار، طی سالیان متمادی با رفتارهای ضد زن رنج زیادی رو برای مادران ما رقم زده و طبیعی که دنیای امروز ما (به خصوص مادر زمین) انقدر دردمند و آشفته است. برای ما دخترانی که آغازگر نظریه آشوب هستیم؛ و بهترین نقطه آغاز شفا، نگاه تازه به رابطه خودمون با مفهوم مادره. بخش‌های ابتدایی کتاب، مرهم جادویی درک شدن رو بهتون هدیه میده تا باور کنید تنها کسی نیستید که شاید بدترین احساسات رو همراه اولین زن زندگیتون تجربه کردید.
در ادامه سه ابزار شفابخش بهتون پیشنهاد میشه در انتها کفش‌های نقره‌ای رو می‌پوشید تا مادر زخمی خودتون رو که دختر کوچک بی پناهیه در آغوش بگیرید
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شفای رابطه دختر با مادر

برای دریافت کتاب صوتی شفای رابطه دختر با مادر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.