معرفی و دانلود کتاب صوتی شهروند و مافیا

عکس جلد کتاب صوتی شهروند و مافیا
قیمت:
50000 تومان - 5.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شهروند و مافیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شهروند و مافیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شهروند و مافیا

کتاب صوتی شهروند و مافیا نوشته‌ی عرفان شکوهی، به تاریخچه و قوانین بازیِ دسته‌جمعی و بسیار محبوبِ مافیا می‌پردازد. این کتاب، با استفاده از منابعِ خارجیِ مربوط به این بازی، انواعِ مختلفِ این بازی و نقش‌های متعددی که در آن وجود دارند را توصیف می‌کند و با دیدی جامعه‌شناسانه و روان‌شناسانه، بازیِ مافیا را بررسی می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی شهروند و مافیا

بازیِ مافیا، یک بازیِ دسته‌جمعی و با مکانیزمِ نقش‌های پنهان است که در آن گروهی کوچک از بازیکنانِ آگاه در برابرِ گروهی بزرگ از بازیکنانِ ناآگاه قرار می‌گیرند و با استدلال و فریبِ یکدیگر تلاش می‌کنند پیروز شوند. این بازی که با نام‌های «گرگینه»، «دزد و پلیس» و «آدم‌کش» نیز بازی می‌شود، در بهارِ سال 1986 توسط یکی از استادانِ روان‌شناسی دانشگاه مسکو به نامِ دیمیتری دِیویدُف خلق شد. هدفِ او از ایجادِ این بازی، کمک به پژوهش‌های روان‌شناسی، آموزشِ روش‌های مختلف خواندنِ زبانِ بدن و همینطور آموزشِ ارتباطاتِ غیرکلامی به دانش‌آموزان بود. بازیِ مافیا، به سرعت در دیگر دانشگاه‌های شوروی شهرت پیدا کرد و پس از مدتی، محبوبیتِ این بازی به اروپا و آمریکا نیز گسترش یافت.

عرفان شکوهی در کتاب صوتی شهروند و مافیا، به این نکته می‌پردازد که با اینکه مافیا یک بازیِ دسته‌جمعی و بسیار سرگرم‌کننده است، می‌تواند نکاتِ جامعه‌شناختی و روان‌شناختیِ فراوانی را به ما آموزش دهد. به بیانِ او، اگر ما بتوانیم منطق‌های ریز و درشت حاکم بر این بازی را کشف کنیم، قادر خواهیم بود تصویری ساده‌شده از جهان و همینطور رفتار انسان در ذهن‌مان بسازیم.

در بخش‌های آغازینِ کتاب صوتی شهروند و مافیا، هسته‌ی اصلی بازی مافیا موردِ بررسی قرار می‌گیرد. عرفانِ شکوهی در این کتاب، به انواعِ مختلفِ بازی‌های گروهی و دسته‌جمعی می‌پردازد و تفاوت‌های آن‌ها با یکدیگر را نشان می‌دهد. پس از این، عرفان شکوهی به مهارت‌های موردِ نیاز برای موفق شدن در بازیِ مافیا اشاره می‌کند و اصطلاحاتِ مورد استفاده در این بازی را معرفی می‌کند.

در فصل‌های پایانیِ این کتاب، نقش‌های مهم و جذابی که بازیکنان می‌توانند در بازیِ مافیا به عنوان شهروند یا مافیا برعهده بگیرند بررسی می‌شوند. بسیاری از این نقش‌ها، برای کسانی که تجربه‌ی زیادی در بازیِ مافیا ندارند جدید هستند و با استفاده از این نقش‌ها می‌توان این بازی را بسیار جذاب‌تر کرد.

کتاب شهروند و مافیا، توسط انتشارات ارشدان در سال 1400 چاپ شده و نسخه‌ی صوتی این کتاب در سال 1402 توسط نشر صوتی آذرسا روانه‌ی بازار کتاب شده است.

کتاب صوتی شهروند و مافیا برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی شهروند و مافیا برای کسانی که به بازی‌های دسته‌جمعی و به طور ویژه بازیِ مافیا علاقه‌مند هستند، جذاب خواهد بود. دیگر مخاطبینِ این کتاب، کسانی هستند که دوست دارند در موردِ روان‌شناسی و تاریخچه‌ی این بازی بیشتر بدانند.

در بخشی از کتاب صوتی شهروند و مافیا می‌شنویم

تقابل گروه مافیا در برابر گروه شهروندان آن‌قدر جدی و مهیج است، که بازیکنان تا قبل از پیروزیِ یکی از این دو گروه، آرام نمی‌گیرند. نظرات مختلفی درباره‌ی کمینه‌ی تعداد افراد موردِ نیاز برای انجام بازی مافیا وجود دارد. برخی می‌گویند دست‌کم 10 نفر برای انجام بازی نیاز است؛ در حالی که برخی دیگر معتقدند که بازیِ مافیا را با گروه‌های کوچک 5 نفره نیز می‌توان انجام داد.

در مافیا، بازیکنان به طور مخفیانه، تعیین نقش می‌شوند و به 2 دسته‌ی «مافیا»، که همدیگر را می‌شناسند، یعنی اقلیتِ آگاه؛ و «شهروند»، اکثریتِ ناآگاه تقسیم می‌شوند. پیروزی در این بازی برپایه‌ی تواناییِ فریبِ دیگران یا شهروندانِ ساده استوار شده است که در آن هر کسی در جایگاه وکیل، باید در برابر یک قاضیِ بی‌طرف از خود دفاع کرده و شواهد و سرنخ‌های اتهامِ دیگران را رو کند و با استدلال، دیگران را متقاعد نماید که بی‌گناه بوده و فردِ دیگری متهم است. و در نهایت این هیئت منصفه، که متشکل از خودِ بازیگران است، رأی می‌دهند که آیا توضیحات و استدلال‌های آن فرد پذیرفته شده است یا خیر.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
47 دقیقه
بخش اول
45 دقیقه
بخش دوم
46 دقیقه
بخش سوم
21 دقیقه
بخش چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شهروند و مافیا
نویسنده
راوینازنین آذرسا
ناشر چاپیانتشارات ارشدان
ناشر صوتی آذرسا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۳۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی علمی و آموزشی، کتاب‌های سرگرمی
قیمت نسخه صوتی
50000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شهروند و مافیا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شهروند و مافیا

برای دریافت کتاب صوتی شهروند و مافیا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.