معرفی و دانلود کتاب صوتی کنار رود پیدرا نشستم و گریستم

عکس جلد کتاب صوتی کنار رود پیدرا نشستم و گریستم
قیمت:
31500 تومان - 3.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کنار رود پیدرا نشستم و گریستم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کنار رود پیدرا نشستم و گریستم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کنار رود پیدرا نشستم و گریستم

کتاب صوتی کنار رود پیدرا نشستم و گریستم اثر پائولو کوئیلو، درباره‌ی دختری به نام پیلار است که گذر زمان او را به زنی قوی و مستقل تبدیل کرده و پس از سال‌ها با معشوقه‌ی دوران کودکی خود روبه‌رو می‌شود، در صورتی که او بسیار تغییر کرده است.

کتاب صوتی کنار رود پیدرا نشستم و گریستم (By the River Piedra I Sat Down and Wept)، در سال 1994 منتشر شد و مورد توجه بسیاری قرار گرفت. در این اثر، ایمان، قدرت معجزه و شفای روحانی به شکل ویژه‌ای خودنمایی می‌کند، مخاطب را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد و و به روایت داستانی ایدوئولوژیک و مذهبی، در لفافه‌ی عشقی زمینی‌ می‌پردازد. عشق یعنی با دیگری یگانه شدن، و جرقه خدا را در دیگری پیدا کردن که اشک‌های پیلار در کنار رود پیدرا ما را به سوی این یگانگی هدایت می‌کند.

عشق‌های دوران نوجوانی اغلب به وصال نمی‌رسند یا به مرور زمان به دست فراموشی سپرده می‌شوند. این عشق‌ها اگر به سرانجام برسند بسیار اندک هستند. اما چه اتفاقی رخ می‌دهد زمانی که دو عاشق جوان بعد از یازده سال دوباره به یکدیگر برمی‌گردند؟

شخصیت اصلی داستان، زنی خسته و محزون است که از زندگی یکنواخت خود بیزار است و به جستجوی مفهوم والاتری از زندگی می‌گردد، اما چیزی نمی‌یابد. او پس از سال‌ها دوست و معشوقه‌ی قدیمی‌ خود را که اکنون یک مربی معنوی خوش‌تیپ و جذاب شده است، می‌بیند. پیلار در طول این سال‌ها به خوبی آموخته که چگونه احساساتش را دفع کند و دوستش نیز، برای دوری از مشکلات و دغدغه‌های زندگی به مذهب روی آورده است. اما اکنون دوباره به هم رسیده‌اند و در کنار هم قرار گرفته‌اند و در مسیری پر فراز و نشیب، با یکدیگر همسفر شده‌اند. در روستایی کوچک در فرانسه و در کنار آب‌های رودخانه‌ی پیدرا، رابطه‌ای خاص و قدیمی به واسطه‌ی بزرگترین پرسش‌های زندگی مورد امتحان قرار می‌گیرد. این دیدارها زندگی پیلار را تغییر می‌دهد.

پائولو کوئیلو (Paulo Coelho)، نویسنده‌ی پرطرفدار و درخشان برزیلی است که در اغلب آثارش به موضوع عشق و ایمان می‌پردازد. کتاب‌های او بین عموم مردم و در کشورهای مختلف جهان محبوب است. رمان کیمیاگر مشهورترین کتاب او، یکی از رمان‌های بسیار پرفروش دهه‌ی پایانی قرن بیستم جهان است. از دیگر آثار او عبارت‌اند از: ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد، جاسوس، عشق ورای ایمان، سلحشور نور، دست نوشته‌های آکرا.

در قسمت‌هایی از کتاب صوتی کنار رود پیدرا نشستم و گریستم می‌شنویم:

«کنار رودخانه پیدرا نشستم و گریه کردم. هوای زمستانی اشک‌های روی گونه هایم را سرد کرد و اشک‌هایم در آب‌های سردی که از کنارم می‌گذشتند، جاری شد. در جایی، این رودخانه به رودخانه‌ی دیگری می‌پیوندد تا سرانجام دور از قلب و چشم من، همه‌شان به دریا بریزند.»

«باشد که اشک‌های من تا دور دست بروند تا عشق من هیچ گاه در نیابد روزی برای او گریستم. باشد که اشک‌های من تا دور دست بروند تا من بتوانم رودخانه پیدرا و همه آنچه را که روزی در کنار هم داشتیم فراموش کنم. باید جاده‌ها، کوه‌ها و دشت‌های رویاهایم را فراموش کنم. رویاهایی که هیچ گاه به حقیقت نمی‌پیوندند. او گفت: زندگی کن. یادآوری خاطرات کار افراد مسن است.»

«عشق به یک ماده‌ی مخدر می‌ماند، در آغاز احساس سرخوشی و تسلیم مطلق به آدم دست می‌دهد، روز به روز بیشتر می‌خواهی، هنوز معتاد نیستی اما از آن احساس خوشت می‌آید و فکر می‌کنی می‌توانی در اختیار خودت داشته باشی، چند دقیقه به معشوق می‌اندیشی و بعد سه ساعت فراموشش می‌کنی. اما کم‌کم به آن شخص عادت می‌کنی و کاملاً به او وابسته می‌شوی، حالا دیگر سه ساعت به او فکر می‌کنی و دو دقیقه فراموشش می‌کنی. اگر در دسترس تو نباشد، همان احساسی را داری که معتادهای خمار دارند. معتاد برای به دست آوردن مواد، تن به هر کاری می‌دهد و تو هم حاضری به خاطر عشق دست به هر کاری بزنی. پس تنها باید به کسی عشق بورزیم که می‌توانیم او را در کنارمان داشته باشیم»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
45 دقیقه
بخش اول
44 دقیقه
بخش دوم
41 دقیقه
بخش سوم
55 دقیقه
بخش چهارم
56 دقیقه
بخش پنجم
41 دقیقه
بخش ششم
37 دقیقه
بخش هفتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کنار رود پیدرا نشستم و گریستم
نویسنده
مترجمبهاره دادرس
راوینازنین آذرسا
ناشر صوتی آذرسا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
31500 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کنار رود پیدرا نشستم و گریستم

📚الناز محمدی📚
۱۴۰۱/۵/۲۸
🍁 کوئلیو بعد از خوندن کتاب‌های کیمیاگر، و‌ورونیکا تصمیم میگیرد بمیرد، کمانگیر و مجموعه هشت داستانک، در زندگیم آدم مهمی شد. کوئلیو یک کاتولیک پرتغالی هستش که توسط مذهب، اعتقادات و عشق به این جایگاه والا میرسه. در این کتاب پینار عشق زمینیش رو در نوجوانی گم کرد، به این بهانه به عشق خدا رسید، ‌از طریق اون این جلوه رو مجددا در عشق قدیمیش پیدا کرد! بهترین جمله کتاب: خدا پدر ماست، و مادر ما (باکره‌ی مقدس) و اون دوست نداره که بچه هاش ناراحت باشن! اما جای دیگه شنیده بودم که: هر که دراین بزم مقربتر است، جام بلا بیشترش می‌دهند! خیلی گیجم کرد! اما به اولی باورم بیشتره!
پائولو کوئلیو… دوستان واقعا این آدم خارق العاده کیه؟ جالبه بدونید که این آدم زندگی خیلی پرفراز و‌ نشیبی داشته! سه سال تا بیست سالگی توی آسایشگاه روانی بستری بوده! (شاید به خاطر همین آسایشگاه رو توی کتاب ‌ورونیکا اینقدر خوب به تصویر میکشه!)، یه مدت معتاد به مواد مخدر بوده، یه برهه توسط دولت به دلیل اعتقادات چپی تحت تعقیب بوده! و از طرفی دیگه، پیام اور صلح توی سازمان ملل بوده، عضو ویژه‌ی یونیسکو برای مبادلات فرهنگی بوده، با فقر جنگیده و مدرسه سازی برای فقرا داشته، ترانه سرایی، دانشجوی انصرافی حقوق، و عاشق سفر بوده!! اما به نظر من مهم‌ترین بازوی کمکی اون برای رسیدن به این جایگاه والا جهان گردیها و‌سفرهاش بوده (حتی به تهران و شیراز هم اومده!) اون سفر کرده، یاد گرفته، دنیا رو دیده و از پیله ‌ی خودش خارج شده، اندوخته هاش رو با تجربیات تلخ و شیرینش ترکیب کرده و به درجه‌ای از انسانیت رسیده که سزاوار ستودن هستش. بابت صدای گوینده هم اگر زیبا نیست، غیرقابل تحمل هم‌ نیست. یک تجربه‌ی متفاوت برای من بود.
ممنون دوست عزیزم کتابراه…☘️
فرزانه سلیمی
۱۳۹۹/۱/۱۴
کتاب خیلی آرامش بخش و الهام بخشیه... البته نسخه نمونه صوتیش رو که گوش دادم خیلی مسخره بود من خودم کتابشو خیلی وقت پیش خوندم... آدم با این کتاب یه دید جدیدی پیدا میکنه... داستان درمورد پسری هست که از طرف خداوند مامور شده تا مردم رو هدایت کنه و دوست دختر دوران کودکیش رو در بزرگسالی میبینه که حسابی و مشغول کار درس شده بوده و به هیچ چیز دیگری توجه نمیکرده... این دو نفر درکنار هم یک عشق پاک و خالصانه تجربه میکنند و به تعادل بین کار و زندگی و معنویت میرسند... در کل کتاب خوبیه... حال منو ک خیلی خوب کرد... قبل کیمیاگر اینو خونده بودم... به نظرم کتابهای پائلو کوئلیو واقعا شاکارند:) ) 👌🏻👍🏻
شیده بصیری ازاد
۱۳۹۸/۹/۳۰
صدای گوینده خوب بود اما اصلا به درد کتاب خواندن نمیخورد. متاسفنه مجبور شدم نیمه کاره کتاب را رها کرده و از کتابخانه‌ام پاکش کنم. انگار ایشان بجز کتاب درسی، رمانی مطالعه نکرده‌اند. بهتر است چنین مواردی از کتابراه حذف شوند تا در اعتماد شنوندگان به کتابراه خدشه وارد نشود.. با تشکر
رضا افشاری پویا
۱۴۰۱/۹/۲۸
با تشکر و سپاس فراوان از زحمات تیم تولید این کتاب صوتی
فقط یه موضوع هست اونم صدای خوانش کتاب که خوب هست اما انگار گوینده لحن گفتارش رو برای مستند حیات وحش تنظیم کرده
متاسفانه بیشتر از یک فایل رو نتونستم گوش بدم
افسانه ناظمپور
۱۴۰۰/۵/۱۴
حیف این کتاب که با صدای این خانم خوانده شده اصلاً نپسندیدم و کتاب را به نیمه نرسیده رها کردم هرچند که چند بارسعی کردم ادامه بدهم اما متاسفانه با این اجرای صوتی نمیشه ارتباط برقرار کرد
Jale Ahmadi
۱۳۹۸/۸/۲۲
صدای گوینده اصلا دوست نداشتم. مدل روایت مستند گونه گوینده باعث شد متاسفانه اصلا با کتاب ارتباط برقرار نکردم
Mis Mim
۱۳۹۸/۹/۱۳
چقدر بد میخونه😑 دیگه همیشه قبلش نسخه نمونه رو چک میکنم قول شرف🤚☹ حیف کتاب به این خوبی واقعاا
UC Browser
۱۴۰۰/۱۰/۲۴
هرچه داستان گوینده یهتر داشته باشد بیشتر ب جذابیت کتاب می‌افزاید من به شخصه با تک تک کلماتی ک گوینده روایت میکرد ارتباط برقرار کردم فوق العاده.
Sarab Andishe
۱۳۹۹/۶/۴
این کتاب رو چندین سال پیش خونده بودم وحس بسیار خوبی بهم دست داد.. پیشنهاد میکنم صوتی آن رو با این صدا گوش ندین
samaneh lashgari
۱۳۹۹/۵/۳۱
بنظر من یک صدای زیبا اثری نچندان قابل بحث رو زیباتر میکنه و صدای مثل این خانوم گوینده میتونه یک اثر زیبا و جاودان رو تبدیل به یک عذاب کنه
آتوسا پژوهش
۱۳۹۹/۱۲/۷
کتاب‌های پائولو کوئیلو واقعا معرکه آمد. اما گوینده کتاب چرا اینطوری میخونه؟ آدم سخت می‌تونه متن کتاب رو بفهمه
شیما عمادی
۱۴۰۰/۱۲/۵
بنظرم اصلا ارزش خوندن نداشت من نیمه کاره رهاش کردم🥸
صدای گویندشم تو این کارم بی تاثیر نبود
داستان سرد خشک یکنواخت😑
طناز شهریار محمدی
۱۴۰۰/۵/۲
کتاب عالی بود ولی گوینده جوری کتاب میخوند که آدم دچار سردرد میشد، حس کتاب گوش دادن و از بین برد.
Fereshteh Ejlali
۱۳۹۹/۱۱/۲۷
گوینده‌اش رو اصلا دوست نداشتم
قبل خرید حتما نمونه رو گوش کنید
حتی اگر کتاب رو می‌شناسید و..
زلیخا یوسفی
۱۳۹۹/۱۰/۱۵
اصلانمیشه با داستان ارتباط برقرار کرد، پایان هر جمله رو با لحنی صحبت میکرد که اصلا خوشایند نبود،
مشاهده همه نظرات 23

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کنار رود پیدرا نشستم و گریستم

برای دریافت کتاب صوتی کنار رود پیدرا نشستم و گریستم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.