معرفی و دانلود کتاب صوتی افسانه دختر ننه سرما: داستان افسانه‌ای هدیه خداوند به ننه سرما

عکس جلد کتاب صوتی افسانه دختر ننه سرما: داستان افسانه‌ای هدیه خداوند به ننه سرما
قیمت:
۲۴,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی افسانه دختر ننه سرما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی افسانه دختر ننه سرما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی افسانه دختر ننه سرما: داستان افسانه‌ای هدیه خداوند به ننه سرما

افسانه‌ها می‌گویند، در آخرین روزهای پاییز هر سال، ننه سرما باید سری به «برف‌پری» بزند و آنجا از «ابرپری» برای طبیعت و مردم تقاضای باران کند اما قرار است در کتاب صوتی افسانه دختر ننه سرما، یلدا هم به کمکش بیاید. نازنین آذرسا در این کتاب یکی از افسانه‌های کهن فارسی را با تخیل نیرومند خود پرورده و در اختیار علاقه‌مندان داستان‌های کهن ایرانی قرار داده است.

درباره‌ی کتاب صوتی افسانه دختر ننه سرما

امسال هم مثل هر سال، قرار است ننه سرما راهی کوه و دشت بشود. جایی که می‌تواند کوه برف‌پری را ملاقات کند و بر فراز آن، ابرپری را ببیند. ننه سرما در روزهای آخر پاییز وظیفه دارد به ابرپری بگوید امسال هم گل‌ها، شکوفه‌ها، باغ‌ها و انسان‌ها را از باران بی‌نصیب نگذارد. تابه‌حال، مردم آبادی هر سال از نعمت باران برخوردار شده‌اند، به این خاطر که ننه سرما سختی سفر در کوهستان را به جان می‌خریده تا بهار هر سال سبزتر و پرگل‌تر از سال قبل باشد. اما این‌بار با همه‌ی سال‌های پیشین متفاوت است. ننه سرما آن‌قدر پیر شده که دیگر توان کوه‌پیمایی را ندارد. بااین‌اوصاف، چه کسی می‌تواند از ابرپری تقاضای باران کند؟ چه کسی توان این را دارد که به جای ننه سرما، عازم کوه‌های بلند شود؟

نازنین آذرسا با الهام از داستان‌های کهن فارسی، ماجراهای ننه سرما و یلدا را در کتاب صوتی افسانه دختر ننه سرما برایتان روایت می‌کند. افسانه‌ای که نشان می‌دهد طبیعت و زندگی انسان تا چه حد به هم گره خورده‌اند.

یلدا، دختر پریزاد که می‌بیند جانی در پاهای از رمق‌افتاده‌ی ننه سرما نمانده، تصمیم می‌گیرد، امسال خودش از ابرپری تقاضای باران کند. البته هم خودش و هم ننه سرما به‌خوبی می‌دانند راهی که یلدا انتخاب کرده، سخت و پر از اتفاقات جورواجور است. یلدا در این مسیر پرپیچ‌و‌خم با دوستان و رخدادهای تازه‌ای روبه‌رو خواهد شد. او درحقیقت هدیه‌ی خداوند به ننه سرماست تا چرخ طبیعت همچنان بچرخد و دنیا زیباتر و زیباتر بماند.

کتاب صوتی افسانه دختر ننه سرما را از سوی نشر آذرسا و با خوانش نازنین آذرسا می‌شنوید.

کتاب صوتی افسانه دختر ننه سرما برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانان علاقه‌مند به افسانه‌های ایرانی و داستان‌های کهن فارسی، از شنیدن کتاب صوتی افسانه دختر ننه سرما بسیار لذت خواهند برد.

با نازنین آذرسا بیشتر آشنا شویم

نازنین آذرسا، نویسنده، گوینده و البته مؤسس نشر صوتی آذرسا است که سال‌ها به داستان‌نویسی و داستان‌خوانی مشغول بوده. او که تحصیلات خود را در رشته‌ی مهندسی محیط‌زیست به پایان رسانده، در دوره‌ی کارشناسی ارشد برای نخستین بار به علاقه و استعداد خود در زمینه‌ی گویندگی پی می‌برد. این نویسنده فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1391 آغاز کرد و تاکنون آثاری از جمله: «قصه‌های شب یلدا»، «سیندرلا»، «شش داستان مفهومی شنیدنی» و... را نگاشته و با صدای دلنشین خود روایت کرده است.

در بخشی از کتاب صوتی افسانه دختر ننه سرما می‌شنویم

یهو ننه از جا پرید. با ترس و غصه رفت دست یلدا رو کشید. «وای ننه نه! کجا می‌ری؟ دردت به جون ننه. مگه نشنیدی حکایت دیو سیاه قصه رو جان ننه؟ این دیو بدسرشت روسیاه همیشه همین روزا، همین دما، میاد می‌شینه کنار چشمه‌ی حوض طلا تا اسیر کنه یه دختر موسیاه و چارقدی حنا. آخه توی قصه‌ها اومده که اگه دست دیو برسه به این دختر دیگه اون سال برف نمیاد، باد نمیاد. چهچه بلبلا توی آبادی و صحرا نمیاد. نه، نه ننه. رفتن تو رفتن آرش با کمان و تیرشه. هر دختری بره تو دل اون دشت سیاه، شک نکن اسیرشه.»

یلدا از روی ایوون چهاردری زل زد به آبادی. به جایی که سال‌های دور، یه شب برفی، تو همین حوالی، گذاشته بودنش پشت در خونه‌ی ننه سرما. از اون شب ننه سرما و اهل ده شدن همه کس‌و‌کارش. شدن قوم و خویشش. درسته ننه مادر واقعی‌ش نبود اما با بودنش یلدای قصه‌ی ما نه غصه داشت، نه دردی.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
57 دقیقه
افسانه دختر ننه سرما

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی افسانه دختر ننه سرما: داستان افسانه‌ای هدیه خداوند به ننه سرما
نویسنده
راوینازنین آذرسا
ناشر صوتی آذرسا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۵۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی افسانه دختر ننه سرما

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی افسانه دختر ننه سرما

برای دریافت کتاب صوتی افسانه دختر ننه سرما و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.