معرفی و دانلود کتاب صوتی شیدا و صوفی

عکس جلد کتاب صوتی شیدا و صوفی
قیمت:
34000 تومان - 4.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شیدا و صوفی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شیدا و صوفی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شیدا و صوفی

چیستا یثربی در کتاب صوتی شیدا و صوفی به سراغ داستان قتل یک دختر 17 ساله رفته که به طرز مشکوک و مبهمی خفه شده است و یک خبرنگار برای حل این موضوع به سراغ آدم‌های مختلف این پرونده می‌رود تا بتواند راز این اتفاق را کشف کند.

درباره کتاب صوتی شیدا و صوفی:

در ادبیات داستانی ایران کمتر نویسنده‌ای را پیدا می‌کنید که به سراغ ژانر معمایی و جنایی برود و بتواند قصه‌ای پرتعلیق و پرکشش نیز خلق کند. کتاب صوتی شیدا و صوفی نوشته‌ی چیستا یثربی، روایتی بلند و اپیزودیک از یک قتل مرموز و عجیب است که در 76 فصل کوتاه نوشته شده و شخصیت‌های متنوعی نیز دارد.

کتاب شیدا و صوفی به خاطر داشتن ریتمی تند و وجود آدم‌های مختلف که هرکدام تکه‌ای از پازل این قتل هستند، می‌تواند شما را به راحتی جذب کند. همچنین شخصیت اول داستان یک زن خبرنگار با نام مستعار شیدا مستور یا چیستا است که برای باز کردن گره این ماجرا، با مشکلات شخصی و متعدد خودش نیز درگیر می‌شود.

رمان نیز بدون هیچ مقدمه‌ای و به سرعت وارد داستان اصلی می‌شود و پسری جوان به نام آرش را معرفی می‌کند که به خاطر پیدا شدن جسد سوخته دختری نوجوان به نام صوفی در دره‌ای عمیق، متهم به قتل است. از آن طرف شخصیت علی در کتاب پستچی چیستا یثربی نیز وارد داستان هیجان‌انگیز شیدا و صوفی می‌شود و نقشی مهم در ماجرای قتل ایفا می‌کند.

کتاب صوتی شیدا و صوفی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ماجراهای معمایی و جنایی علاقه دارید و از خواندن داستان‌های ایرانی لذت می‌برید، این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود.

چیستا یثربی را بیشتر بشناسیم:

او شاعر، نویسنده، نمایشنامه‌نویس، استاد دانشگاه، منتقد و فیلمنامه‌نویس ایرانی‌ست که در سال 1347 در خانواده‌ای کتاب خوان و فرهنگی به دنیا آمد. چیستا یثربی (Chista Yasrebi) رشته روانشناسی را برای تحصیل در دانشگاه انتخاب کرد و پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه الزهرا، مدرک دکترای خود را نیز در رشته تئاتر درمانی از کشور کانادا گرفت.

چیستا یثربی از همان کودکی درگیر کلمات و کتاب‌های گوناگون بود و پیش از آنکه به طور مداوم به نویسندگی و داستان‌نویسی روی بیاورد، سال‌ها در تئاتر و سینما فعالیت می‌کرد. او تاکنون بیش از پانزده نمایش را بر روی صحنه برده است که یکی از مشهورترین آن‌ها نمایش جنایات و مکافات نام دارد. این تئاتر موفق شد موفقیت‌های بین‌المللی کسب کند؛ از جمله حضور در جشنواره‌های مختلف خارجی و اجرا در جشنواره کلاسیک‌های روسیه در شهر مسکو که منجر به نامزد شدن در سه رشته و کسب جایزه بهترین بازیگر زن شد.

این نویسنده پرکار ایرانی علاوه بر تمامی این فعالیت‌های ادبی و هنری به ترجمه و تئاتر درمانی نیز مشغول بوده و فیلمنامه فیلم‌های «دعوت» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و «عکس دسته جمعی با خانم بزرگ» ساخته سیما تیرانداز را نوشته است.

برخی از مهم‌ترین آثار چیستا یثربی عبارتند از: «پستچی، او یک زن، خواب گل سرخ، خواب تا مهتاب، من آناکارنینا نیستم، کوتاه کردن موی مرده، نمایشنامه پری خوانی عشق و سنگ، کفش‌های آبنباتی از جوان هریس (ترجمه)، داستان‌های بیدل شاعر نوشته‌ی جی. کی. رولینگ (ترجمه).»

در بخشی از کتاب صوتی شیدا و صوفی می‌شنویم:

بهار زایمان سختی داشت. بعدش نازا شد. من بچه می‌خواستم. گفتم: پرویز که نمرده. گفت: بله سر و مر و گنده‌اس اما بچه‌ی من و بهار نیست. با تعجب نگاهش کردم. خندید. «پس گفتن که بچه‌ی بهاره آره؟ این خانواده استاد دروغن. همه دسته جمعی و هماهنگ باهم. بچه‌ی ما یه دختر نارس بود که تا به دنیا اومد، مرد. خودم خاکش کردم؛ می‌تونم ببرمت سر مزارش، همین الان.» گفتم: «پس پرویز کیه؟ آرش واقعا پسرشه؟» گفت: «پسرش نیست اما اینکه پرویز کیه، خودتون با هوش سرشارتون باید بفهمید. آرش هم تا قبل از این ماجرا نمی‌دونست که پسر پرویز نیست اما حالا می‌دونه.» گفتم: «صبر کنید! شما با بهار رابطه داشتید، چطوری باهاش آشنا شدید؟» گفت: «وکیل همیشه محرم خانواده‌هاست. من وکیل منصور و مشکات بودم. » گفتم: «نسبتی دارید؟» گفت: «اگه باهوشی چرا می‌پرسی؟»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
47 دقیقه
بخش اول
46 دقیقه
بخش دوم
41 دقیقه
بخش سوم
49 دقیقه
بخش چهارم
46 دقیقه
بخش پنجم
53 دقیقه
بخش ششم
48 دقیقه
بخش هفتم
32 دقیقه
بخش هشتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شیدا و صوفی
نویسنده
راویشهین نجف زاده
ناشر چاپینشر قطره
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
34000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شیدا و صوفی

Samira Naraghi
۱۴۰۲/۱۲/۱۲
باید افتخار کرد که چنین نویسنده‌های بی نظیری در ایران زمین داریم که آثاری چنین فوق العاده خلق می‌کنند که با بهترین‌های انوری‌ها برابری که میکند هیچ گاها مایه شگفتی است.. داستان بی نهایت پیچیده‌ای بود از شخصیت‌های بسیار نسبت‌های فامیلی که گاها با خودم در حین گوش دادن تکرار کردم که درست به خاطر و در بسپارم تمام مدت گوش دادن با خودم میگفتم عجب ذهن فوق العاده‌ای داشته این نویسنده خدایا چنین پیچیده مرموز و فوق العاده اجازه می‌خوام به این نویسنده توانمند کشورمان از همین جا خسته نباشید و دست مریزاد بگم
امیر حسام
۱۴۰۱/۱۱/۲
اجرای کتاب عالی و بی نظیر بود و همین اجرا باعث جذابیت و ایجاد علاقه برای دنبال کردن موضوع می‌کرداما در واقع داستان محتوای شلوغی داشت و تمرکز خواننده رو میگرفت و این شلوغی در نهایت به یک داستان خاصی هم طی نشد و البته که خیلی از سناریو‌ها که به پلیس یا افراد نسبت داده شد غیر واقعی و دور از ذهن بود. اما در کل جالب بود😉
رابعه نظرپور همدانی
۱۴۰۲/۴/۳۱
چیستا یثربی نازنین عجب تخیلی داری بانو
حدود ۲۵ شخصیت که مدام دروغ میگن و جاشون عوض میشه و معلوم میشه این زنده است اون مرده اون بچه این بود یا نبود این به اون تجاوز کرد یا نکرد من که اول روی کاغذ اطلاعات شخصیت‌ها رو نوشتم که قاطی نکنم هرفصل اصلاحش میکردم انقدر عوض میشدن
ولی لذت بردم
ژیلما
۱۴۰۲/۸/۱۶
داستان فوق العاده است مثل بقیه کارهای خانمهای یثربی عالی،،، اما به شدت صدای راوی آزارم میداد انگار یک چیزی توی دهان داشت هنگام خواندن و سعی میکردم با کمترین صدای ممکن گوش بدم تا صدای ملچ و ملوچ دهان راوی رو نشنوم (با عرض شرمندگی)
مهوش طلوعی
۱۴۰۲/۶/۱۲
خانم چیستا قلم بسیار زیبایی دارند که قابل تقدیر هست اما تعداد زیاد شخصیت و تغییر پی در پی اسامی و شخصیتها، من و سردرگم میکرد و مدام به عقب بر میگشتم و دوباره گوش می‌دادم اما این از ارزش کتاب کم نمی‌کند دست مریزاد خانم یثربی
Majid nakhforoush
۱۴۰۰/۱/۲۵
سلام و باتشکر از گوینده محترم با اجرای زیباشون، کتاب خیلی شلوغی بود، اگر نمیتونی زود تمومش کنی هیچی نمیفهمی از کتاب، من بشخصه معتقدم نویسنده میتونست اینقدر شخصیاتهارو شلوغ نکنه، در پایان پیشنهاد نمیکنم این کتابو
حمیدرضا صدرائی
۱۴۰۲/۲/۹
کتاب نسبتا خوبی بود ولی اگر نویسنده شخصیت‌های کمتری را وارد داستان میکرد و تعلیق‌های کمتر اما پخته تری وارد داستان میکرد کتاب جذاب تری میشد، اما روی هم رفته برای یک نویسنده ایرانی اثر قابل قبولی بود.
ساناز غلام زاده
۱۴۰۰/۱/۲۵
می تونه یه سناریو باشه واسه سریال‌های عامه پسند. احساس میکنم تناقص‌هایی در داستان وجود داشت ولی ارزش نداشت که مجدد مرور کنم. در کل چندان قوی و منسجم نبود. و در خلق شخصیتها اغراق شده بود.
زهراقرائتی
۱۴۰۲/۱۲/۲۴
ممنونم از نویسنده و راوی خوب، ولی متاسفانه
از اواسط کتاب کاملا گیج شدم و شخصیت‌ها خیلی زیاد و پیچ در پیچ بود و همشون ازدواج فامیلی داشتند و بچه هاشون باهم بودن و کلا نپسندیدم کتاب و
زاها م
۱۳۹۹/۱۱/۲۵
از نظر معمایی بودن جالب بود ولی خیلی غیرواقعی همه چی بهم ارتباط پیدا میکرد. اجرا عالی بود
Mahroo Makhlooghian
۱۴۰۱/۶/۱۰
من دوست نداشتم کتاب رو. انگار یه نویسنده‌ی مبتدی نوشته. شاید برای نوجوونها جالب باشه
آذر
۱۴۰۱/۳/۲۰
داستان اغراق آمیز و دور از ذهن وشلوغی بود...
تنها خوبی که داشت راوی بود باعث می‌شد جذب بشم
سعیده صلواتیها
۱۳۹۹/۱۱/۲۳
چقد داستان شلوغی بود مغزم هنگ کرد.. ولی راوی عالی بود.
نیلو مزارعی
۱۴۰۰/۹/۱۷
خیلی خوب بود و پر هیجان
Sara Safaei
۱۴۰۰/۶/۱۴
اجرا عالی بود ولی بیش از حد شلوغ بود
مشاهده همه نظرات 16

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شیدا و صوفی

برای دریافت کتاب صوتی شیدا و صوفی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.