معرفی و دانلود کتاب صوتی عشای ربانی ملحدان

عکس جلد کتاب صوتی عشای ربانی ملحدان
قیمت:
۴۰,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عشای ربانی ملحدان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عشای ربانی ملحدان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی عشای ربانی ملحدان

کتاب صوتی عشای ربانی ملحدان، دربردارنده‌ی دو داستان کوتاه از انوره دو بالزاک است که فضایی واقع‌گرایانه و اجتماعی دارند. داستان کوتاه عشای ربانی ملحدان، در مورد پزشکی است که علیرغم ادعای بی‌ایمانی و ملحد بودن سالی چندبار برای مراسم مذهبی به کلیسا می‌رود و همین باعث حیرت دوست او می‌شود. نویسنده در داستان تراژیک سرباز وظیفه، قصه‌ی مادری اشراف‌زاده و پسر سربازش را می‌گوید که جنگ و انقلاب بین‌شان فاصله انداخته و نمی‌توانند یکدیگر را ملاقات کنند.

درباره‌ی کتاب صوتی عشای ربانی ملحدان

داستان اول این کتاب صوتی، عشای ربانی ملحدان (La Messe de l'athée) نام دارد و ماجرای پزشک و جراح چیره‌دستی به نام دکتر دسپلن را روایت می‌کند که ادعا دارد آتئیست است! روزی دوست و دستیار سابق او، دکتر بیانشون برای مراسم عشای ربانی به کلیسا می‌رود. او در بدو ورود دکتر دسپلن را در کلیسا می‌بیند و جا می‌خورد. کمی او را زیر نظر می‌گیرد و پس از خروج دکتر، به سراغ کشیش می‌رود و در مورد دسپلن از او پرس‌وجو می‌کند. کشیش می‌گوید دسپلن سالی چهار بار برای اجرای مراسم عشا به کلیسا می‌آید. چند سال بعد، دکتر بیانشون دوباره دکتر دسپلن را در همان کلیسا می‌بیند. این بار مستقیماً به سراغ او می‌رود و دلیل آمدنش به کلیسا را از خودش می‌پرسد. دسپلن می‌گوید در زمان دانشجویی، بسیار فقیر بود و هیچ پولی نداشت. وقتی صاحب‌خانه بیرونش کرد، او جایی را نداشته برود. اما همسایه مذهبی و فقیرش، به او کمک کرد و سرپناهی برایش فراهم ‌آورد. این مرد خود کارگر بود و زندگی سختی داشت ولی برای دسپلن به پدری معنوی تبدیل شد و با کمک او دانشگاهش را به پایان رساند. پس‌ازآن‌ دسپلن تصمیم گرفت به هر نحوی لطف این مرد را جبران کند...

داستان سرباز وظیفه (Le Réquisitionnaire)، در کوران انقلاب فرانسه و حین جنگ وانده (بین سلطنت‌طلبان و انقلابیون) اتفاق می‌افتد. در این داستان زنی اشراف‌زاده و ثروتمند به نام مادام دو دِی در ملکی به‌تنهایی زندگی می‌کند. او دو روز است که خود را در خانه حبس کرده و همین باعث شده مردم به او مظنون شوند که سلطنت‌طلبان را در خانه‌اش پنهان کرده. وقتی تاجری به خانه‌ی این زن می‌آید، مادام دو دِی به این مرد اعتراف می‌کند پسرش که در ارتش سلطنت‌طلبان است به او نامه نوشته و گفته اسیر انقلابیون شده. اما گفته ظرف سه روز فرار می‌کند و خود را به خانه‌ی مادرش می‌رساند و آنجا پنهان می‌شود. مادام دو دی به تاجر می‌گوید تا حالا دو روز گذشته و انتظار دارد تا فردا، پسرش بیاید. او می‌گوید برای فردا شب و وقتی او بیاید مهمانی‌ای برپا خواهد کرد، اما...

کتاب صوتی عشای ربانی ملحدان (The Atheist's Mass) متشکل از دو داستان معروف انوره دو بالزاک (Honoré de Balzac) است که هر دوی آن‌ها جزو مجموعه‌ی کمدی انسانی او هستند. داستان اول بیشتر فلسفی است و سعی می‌کند مسأله‌ی اخلاق و مدارا را پیش بکشد. در این قصه، دکتر دسپلن بااینکه اعتقاد مذهبی ندارد، ولی برای جبران لطف دوست مذهبی‌اش، به کلیسا می‌رود و هزینه‌ی مراسم عشا را متقبل می‌شود. به این شکل از مردم می‌خواهد که برای آمرزش دوستش دعا کنند؛ روح و آمرزش چیزهایی هستند که دسپلن به آن‌ها اعتقادی ندارد ولی چون دوستش عمیقاً به آن‌ها معتقد بود، او هم به آن‌ها احترام می‌گذارد. این دو مرد یکدیگر را درک کرده بودند و درعین‌حال داشتن عقایدی متفاوت، بهترین دوست هم بودند. در اینجا بالزاک از تساهل و مدارای اجتماعی و مذهبی سخن می‌گوید.

داستان سرباز وظیفه هم قصه‌ای تراژیک و اجتماعی است و بر مسأله‌ی خشونت جنگ تأکید می‌کند. جنگی که فاجعه‌ای انسانی را در پی دارد و حتی می‌تواند آدم‌های دور از میدان نبرد را هم از بین ببرد.

کتاب صوتی عشای ربانی ملحدان را نشر پارسه با ترجمه‌ی هانیه رجبی منتشر کرده است. نسخه‌ی گویای این کتاب به همت نشر صوتی جیحون در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

درباره‌ی مجموعه‌ی کمدی انسانی

کمدی انسانی (La Comédie humaine)، مجموعه رمان‌ها، داستان‌ها و مقالات به‌هم‌پیوسته‌ای هستند که انوره دو بالزاک بین سال‌های 1829 تا 1848 آن‌ها را نوشته. این مجموعه شامل 91 اثر کامل شده و 46 نوشته‌ی ناتمام است. بالزاک در این آثار جامعه‌ی فرانسه را در ابتدای قرن نوزدهم و دوران حکومت بوربون‌ها و ژوئیه توصیف می‌کند. این داستان‌ها عموماً فضایی واقع‌گرایانه دارند و دغدغه‌های اجتماعی، سیاسی و انسانی بالزاک را نشان می‌دهند.

کتاب صوتی عشای ربانی ملحدان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر طرفدار بالزاک و سبک واقع‌گرایانه‌ی او هستید، این داستان کوتاه را از دست ندهید. طرفداران داستان‌های تراژیک و اجتماعی صوتی از شنیدن این اثر لذت خواهند برد.

با انوره دو بالزاک بیشتر آشنا شویم

انوره دو بالزاک (1850-1799) داستان‌نویس و نمایشنامه‌نویس مطرح فرانسوی و یکی از پیشگامان ادبیات رئالیستی است. او بیشتر به خاطر مجموعه‌ی درخشان «کمدی انسانی» شناخته می‌شود که نزدیک به صد داستان، رمان و مقاله را دربرمی‌گیرد. بالزاک در این آثار، توصیفات درخشانی از جامعه‌ی فرانسه و مخصوصاً پاریس، در عصر پس از ناپلئون ارائه می‌دهد. او روی خیلی از نویسندگان پس از خود مثل فلوبر، زولا، پروست و دیکنز تأثیر گذاشت. بالزاک تا پیش از سی‌سالگی به کارهای زیادی وارد شد، از تجارت تا سیاست، ولی تقریباً در همه آن‌ها شکست خورد. درنهایت، علیرغم میل خانواده‌اش به نویسندگی روی آورد و خیلی زود استعداد و توانایی حیرت‌انگیزش را نشان داد. «بابا گوریو»، «آرزوهای بربادرفته» و «اوژنی گرانده» از معروف‌ترین آثار او محسوب می‌شوند.

در بخشی از کتاب صوتی عشای ربانی ملحدان می‌شنویم

بورجا بدهی‌های من و خودش رو پرداخت. پول دربونم داد. بعد وسایل هر دوی ما و صندوق پارچه رو توی گاری گذاشت و توی خیابون به راه افتاد. جلوی هر خونه‌ای که تابلویی برای اجاره مقابلش نصب شده بود توقف می‌کرد. کار منم این شده بود که بررسی کنم آیا اون اتاق رو به ما اجاره می‌دن یا نه. ظهر شده بود و ما همچنان اون دورواطراف دنبال یافتن اتاقی بودیم. اجاره‌بهای اتاق‌ها بسیار بالا بود. بورجا پیشنهاد داد که تو میکده‌ای ناهار بخوریم. گاری رو گذاشتیم جلوی مغاره. طرف‌های بعدازظهر بالاخره تو خیابون روهان گذر کومرس یه زیرشیروونی پیدا کردم که با پرده به دوتا اتاق جداگونه تقسیم شده بود. اجاره‌بهاش برای هرکدوممون شصت فرانک در سال بود. دست‌کم ما، من و دوست بیچارم جایی برای سکونت پیدا کردیم. با هم شام خوردیم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
23 دقیقه
فصل یک - قسمت یک: عشای ربانی ملحدان
26 دقیقه
فصل یک - قسمت دو
13 دقیقه
فصل یک - قسمت سه
19 دقیقه
فصل دو - قسمت یک: سرباز وظیفه
20 دقیقه
فصل دو - قسمت دو
17 دقیقه
فصل دو - قسمت سه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی عشای ربانی ملحدان
نویسنده
مترجمهانیه رجبی
راویافشین اعتماد، فریبا فصیحی، هوتن شاطری پور، فرهاد اتقیایی
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۵۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی عشای ربانی ملحدان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی عشای ربانی ملحدان

برای دریافت کتاب صوتی عشای ربانی ملحدان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.