معرفی و دانلود کتاب صوتی عشق اول

عکس جلد کتاب صوتی عشق اول
قیمت:
۵۷۰۰۰ 39900 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عشق اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عشق اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی عشق اول

کتاب صوتی عشق اول نوشته‌ی ایوان تورگنیف، یکی از مشهورترین داستان‌های عاشقانه ادبیات روسیه به شمار می‌رود و شیفتگی و عشق آتشین پسری نوجوان به زنی بزرگتر از خود را به تصویر می‌کشد. این داستان برگرفته از زندگی شخصی خود نویسنده است.

درباره کتاب صوتی عشق اول:

ایوان تورگنیف در سال 1860 برای اولین بار کتاب صوتی عشق اول (First Love) را منتشر کرد. داستانی محبوب و عاشقانه که برگرفته از تجربیات شخصی خودش است.

کتاب عشق اول روایتی زنده و جذاب از عشق نوجوانی شانزده ساله به زنی بیست و یک ساله است که در همسایگی آن‌ها زندگی می‌کند؛ پرنسسی جوان به نام زیناییدا که طبع شعر دارد و سروده‌هایش را منتشر می‌کند. شخصیت اول داستان پس از دیدن او، در گردابی از احساسات متناقض و متغیر فرو می‌رود و نمی‌داند که چطور خود را آرام کند.

سرانجام شیفتگی این نوجوان از حد می‌گذرد و برای آنکه این زن را بیشتر بشناسد به بهانه‌های مختلف مدام به دیدار او می‌رفت تا اینکه یک روز متوجه رازی تلخ و عجیب می‌شود...

پس از انتشار داستان عشق اول، تورگنیف اعلام کرد که این اثر بخشی از زندگی واقعی‌اش بوده و معشوقه‌اش نیز پرنسس کاترین شاخوسکوی نام داشته است.

همچنین در زمان چاپ این داستان، برخی از منتقدان سبک نوشتاری اثر را نقد کردند و نوشتن آن را در زمانی که مسائل مهم اجتماعی و سیاسی وجود دارد، بیهوده و نامناسب دانستند. اما افراد دیگری همچون گوستاو فلوبر، رمان نویس فرانسوی، در نامه‌ای به تورگنیف از علاقه خود به داستان عشق اول گفت و زیناییدا را دختری هیجان‌انگیز و جذاب دانست.

کتاب صوتی عشق اول برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات روسیه علاقه‌مند هستید و از شنیدن داستان‌های عاشقانه لذت می‌برید، این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود.

ایوان تورگنیف را بیشتر بشناسیم:

او رمان نویس، داستان نویس، شاعر، نمایشنامه نویس و مترجم محبوب روسی بود که تاثیر شگرفی بر ادبیات روسیه گذاشت و هم اکنون از او به عنوان یکی از چهره‌های برجسته ادبیات جهان یاد می‌کنند. ایوان سرگیویچ تورگنیف (Ivan Turgenev) با نویسندگان بزرگی همچون تولستوی و داستایوفسکی هم عصر بود و در آن دوران که آن‌ها درباره وضعیت کلیسا و دین می‌نوشتند، ایوان به فکر اصلاحات اجتماعی در کشورش بود.

همچنین ایوان تورگینیف در بیشتر آثارش تصویری واقع گرایانه و پرمحبت از زندگی دهقانان روسی نشان می‌داد و طبقه روشنفکر جامعه روسیه را با نگاهی تیزبین و انتقادی بررسی می‌کرد.

او علاوه بر نوشتن شاهکار «پدران و پسران» در سال 1862 که به عنوان یکی از بزرگترین رمان‌های قرن نوزدهم شناخته می‌شود، آثار برجسته‌ی دیگری نیز از خود برجای گذاشته که برخی از آن‌ها عبارتند از: «مجموعه داستان کوتاه شکارچی در سایه‌روشن (1852)، رمان‌های «رودین (1856)، آشیانه نجبا (1859) در شرف وقوع (1860)، زمین دست نخورده (1877)»

در بخشی از کتاب صوتی عشق اول می‌شنویم:

سر ساعت هشت با موهایی آراسته و کاکلی بالابرده به دهلیز خانه‌ای که پرنسس در آن زندگی می‌کرد، وارد شدم. خدمتکار پیر با آن چهره‌ی عبوسش نگاهی به من کرد و از روی اکراه از نیمکش برخاست. صداهای شادمانه‌ای در پذیرایی پیچیده بود. من در را باز کردم و از تعجب واپس رفتم. زیناییدا وسط اتاق روی یک صندلی ایستاده بود و کلاهی مردانه در دست داشت و پنج نفر مرد دورش جمع شده بودند و می‌کوشیدند که دست در کلاه ببرند و زیناییدا کلاه را بالا می‌برد و آن را به شدت تکان می‌داد.

زیناییدا تا من را دید، فریاد زد: «صبر کنید! صبر کنید! یه مهمون تازه اومد. باید به اون هم یه بلیط داد.» و به نرمی از صندلی فروجست و آستین من را گرفت و گفت: «با من بیاید، چرا ایستادید؟ آقایون اجازه بدید مهمون تازه رو معرفی کنم... موسیو این آقای ولدمار پسر همسایه‌مونه.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
8 دقیقه
چند کلمه درباره این داستان
6 دقیقه
فصل اول
4 دقیقه
فصل دوم
3 دقیقه
فصل سوم
16 دقیقه
فصل چهارم
5 دقیقه
فصل پنجم
5 دقیقه
فصل ششم
14 دقیقه
فصل هفتم
7 دقیقه
فصل هشتم
15 دقیقه
فصل نهم
7 دقیقه
فصل دهم
7 دقیقه
فصل یازدهم
7 دقیقه
فصل دوازدهم
5 دقیقه
فصل سیزدهم
5 دقیقه
فصل چهاردهم
8 دقیقه
فصل پانزدهم
15 دقیقه
فصل شانزدهم
10 دقیقه
فصل هفدهم
6 دقیقه
فصل هجدهم
5 دقیقه
فصل نوزدهم
8 دقیقه
فصل بیستم
11 دقیقه
فصل بیست و یکم
9 دقیقه
فصل بیست و دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی عشق اول
نویسنده
مترجمسروش حبیبی
راویایوب آقاخانی
ناشر چاپیانتشارات فرهنگ معاصر
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۵۷۰۰۰ 39900 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی عشق اول

Marzieh Gholipoor
۱۴۰۰/۴/۲۱
سلام
واقعا عالی بود هم محتوای داستان که همه صحنه‌های موجود داخل داستان رو به صورت واضح و قابل تصور به تصویر میکشی
و هم طرز بیان راوی کاملا با احساس و عالی مطابق با جو داستان و ماجراهای اون بیان میشد
بااینکه یک نفر راوی این داستان جذاب بود ولی در افراد مختلف حتی با جنسیت‌های مختلف اونها لحن رو
عوض میکرد
واقعا راوی ماهر و عالی بود دست مریزاد
و اما محتوای داستان که احساسی و عاشقانه بود و حکایت دختری داشت با ویژگی‌های اخلاقی و کارهای خاص که به داستان تازگی داده بود
و نوجوان ۱۶ ساله‌ای که علی رقم ۵ سال فاصله سنی به او دل باخته بود داستان رو زیاد قابل پیش بینی نمیکرد و این هم مزیت خوبی برای داستان بود
خداقوت
📚الناز محمدی📚
۱۴۰۱/۵/۲۸
🍁 این کتاب اولین کتاب عاشقانه از ادبیات روس بود که خوندم. برای من ایوان تورگنیف قلمی روان، ریز و با جرئیات و همچنین بسیار واقعی داشت. بر خلاف رمان جنگ و صلح لئو تولستوی که داستانی عشقی آمیخته با سیاست بود، این کتاب صرفا عاشقانه بود. برای اون دسته از دوستانی که کتاب رو سطحی و تو خالی و فقط عشقی بگم خطاب کرده بودند، می‌خوام که چه اشکالی داره که روسیه رو یک بار هم فقط از بعد رمانسی ببینیم و بهش بپردازیم!
درمورد گوینده که باید بگم دست مریزاد، واقعا بی نظیر بودند. صداشون با توجه به افراد و شخصیت‌ها تغییر می‌کرد و اصلا خسته کننده نبود.
در طول کتاب برای شخص اول داستان، آن جوان ۱۶ ساله دلسوزی میکردم و برایش بسیار ناراحت میشدم. او واقعا عاشق شده بود!!! جین آستین توی آخرین رمان خودش ‘سندیتون’ درباره‌ی عشق میگه؛ عشق مثل طاعون میمونه! تو‌ نمی‌فهمی‌ چه زمانی و با چه کسی به سراغت میاد! به نظر من این جوون هم فارغ از اختلاف طبقاتی و سنی واقعا عاشق شده بود!!
در کل کتاب زیبا با جوی پر از شورونشاط و خواسته‌های جوانی بود که من از شنیدنش لذت بردم. ممنون دوست عزیزم کتابراه …☘️
سجادعسگری
۱۴۰۲/۳/۲
از وقتی که براش گذاشتم پشیمونم نه اینکه با سلیقه من جور نباشه چون عشق رو زیر سوال برده و نام کتاب رو هم گذاشته اولین عشق‌ من اولین داستانی بود که از این نویسنده گوش دادم. هوا و هوس و شیطنت بچه گانه چه ربطی ب عشق داره. خیلی از ما از این داستانک‌ها تو زندگی تجربه کردیم و میشناسیم فرق بین عشق واقعی و ناپختگی نوجوونی را. یه بچه ۱۶ ساله که در طول داستان فقط چند کلمه با اضطراب و دست پاچگی با دختری حرف زده بعد ۴ سال ول میکنه میره بعد قرار میشه برگرده ببیندش میگه حالا بیخیال کار دارم چند هفته دیگ میرم و... آخه کی واسه عشقش تعلل میکنه اصلا این چجور عشقیه که نویسنده داره درموردش کتاب مینویسه پس اینطور باشه که ما‌ام هممون یپا نویسنده ایم کافیه یه دختری که تو بچگی دیدیم رو بیاییم با چاشنی مزخرفات درموردش بنویسیم و کتاب تحویل بدیم. خدای من سم واقعی بود. حیف آقای آقاخانی با این صداش که گذاشت واس این کتاب
sadaf khd
۱۴۰۱/۷/۸
یک داستان عاشقانه روسی و زیبا پر از تشبیهات و جملات ادبی شیرین و قشنگ واقعا لذت بردم. اولین بار بود که از این نویسنده چیزی میخوندم و دلم خواست از این کتاب شروع کنم که باید بگم خیلی خوشم اومد توصیفات و تشبیهات نویسنده کاملا شیوا و روان و گیرا بود و داستان کاملا ملموس بود مخصوصا اینکه اول کتاب گفته و میشه این به نوعی جزو خاطرات خود نویسنده هستش!
کل کتاب شمارو درگیر این عشق سرانجامش میکنه و سادگی و زیباییش و درسی که میده واقعا قشنگه توصیه میکنم حتما بخونید و گوش بدید.
ترجمه کاملا قابل قبول بود و صدای گوینده هم خیلی عالی بود ولی من ترجیحم این بود چندین صدا اجرا بشه که حس بهتری رو القا کنه گوینده در شخصیت‌های زن چندان جالب نبود...
اما در کل هم کتاب قشنگی بود هم گوینده به شیرینی کتاب اضافه کرده بودند
ممنون از کتابراه
مهدی اقدسی
۱۴۰۰/۵/۲۷
سلام خدمت همه دوستان کتاب خوان
در مورد کتاب بگم کتاب خوبی هست و دو روزه تمومش کردم. به یمن صدای خوب خواننده به راحتی با داستان ارتباط برقرار میکنی و فضای داستان رو متجسم میکنی البته همونجور که سایر دوستان هم اشاره کردن صدای یه مرد که میخواد طنازی و عشوه گری زن داستان رو شبیه سازی بکنه تنها نکته در
منفی کتاب هستش.
اما مورد کتاب هر کس برداشتی داره و صد البته که درباره عشق هست و از نوع عشق اول آنهم در دوران جوانی نویسنده. میخوام دو جمله از این داستان رو بگم. یک جمله از زبان پسرک ۱۶ ساله داستان که میگه: بگذار روان شناسان هر چه میخواهند بگویند.
و یک جمله از وصیت پدرش: پسرم از این سعادت و بدبختی و زهر و شیرین عشق دوری کن.
فاطمه خجسته
۱۴۰۱/۲/۲۹
داستان عاشقانه‌ای با شور و اشتیاق‌ها و سنت شکنی‌های به سبک روسی هست. خیلی روان و ساده ادامه یافت و به پایان رسید، لحنی صمیمی و ترجمه‌ای روان داره که با احساس و پرشور خوانده شده.
برای سرگرمی و عوض شدن حال و هوا، مخصوصا اگر به لحاظ ذهنی خسته باشید، لحظات هیجان انگیز عاشقانه‌ای رو به گونه‌ای فارغ و
بی‌خیال از حوادث دنیا و خلاصه شده در شخصیت‌های داستان رقم زده که با التهاب‌های سنین بزرگسالی و نوجوانی، در هم آمیخته شده هست.
آنطور که در ابتدای کتاب گفته شده، این رمان عاشقانه برگرفته از واقعیت هست که اشاره کوتاهی به مفاهیمی چون عشق ممنوعه، طبقات اجتماعی، زندگی پرنسس‌های روسی، آداب و رسوم و... داره.
س حسنپور
۱۴۰۰/۴/۱۴
عرض سلام احترام به تمام مخاطبان کتابراه
ذکر جزییات کتاب رو دوست داشتم توصیفات صحنه مکان ظاهر افراد خیلی خوب بود، واقعیت‌هایی از دوران نوجوانی رو بیان کرده بود که شاید برای هر انسانی فارق از جنسیت پیش امده باشه ولی در همان زمان و شاید سالها بعد سعی در انکار آن دارند، فصل اخر که هم که با شخصیت منطقی
این جوان روبه رو شدیم هم دوست داشتم و به نظر من پایان خوبی بود. و اما لحن و صدای راوی فوق العاده بود فقط بجای خانمها صحبت نمیکردن بهتر بود، یجوری میشه ادم وقتی میبینه یه اقا سعی داره صدای خانم هارو تقلید کنه خیلی خوشایند نیست.
تشکر از کتابراه
محدثه کرمی
۱۴۰۰/۴/۱۱
کتاب قشنگی با جزءیتات خوب که تصور صحنه سازی داستان اسونتر میکنه ولی صدای گوینده فقط به عنوان راوی داستان قشنگ بود نه به جای همه شخصیت‌ها شخصیت‌های زن داستان به خصوص شخصیت اصلی که انقدر هم زیبای هاش توصیف شده با اون صدا اصلا هموخونی نداشت واین از تاثیرگذاری جذابیت داستان کم میکرد اگ گوینده مناسب بود هرشخصیت جذابتر میشد مثلا صدای داداش ایلایدا اگ اشتباه نکنم همون شخصیت زن اصلی شبیه مردهای سن بالا بود واین تو ذوق ادم میزد
محمد اسائیان
۱۴۰۲/۹/۲۴
چقدر این اثر جمع و جور، باطراوت و جالب بود. در عین حال که قدرت دیگر آثار نویسنده را نداشت و به جز موضوع عشق و احوالات یک نوجوان مسئله دیگری در بر نداشت، ولی حس خوبی را به خواننده منتقل میکند. ایوان تورگنیف جزو نویسندگان بزرگ روس است که آثارش در کنار دیگر بزرگان روس مثل داستایفسکی و تولستوی و چخوف و و... قرار میگیرد. از نظر برخی منتقدین کتاب خوانان، رمان خاطرات یک شکارچی جزو بزرگترین آثار داستانی است.
با خواندن رمانهای پدران و پسران، خاطرات یک شکارچی، خاک بکر میتوانید به عظمت این نویسنده پی ببرید.
سپاس از عوامل محترم
taha
۱۴۰۱/۲/۲۵
این کتاب بسیار روان و باب میل کسانی بود که به ژانر عاشقانه علاقه دارن، مثل جوان ها.
واقعا صدای خواننده عالی بود♥. و چون برای هر شخصیت صدای خود را تغییر میداد، اصلا کسل کننده نبود.
اما کتابی خاص و سطح بالا نبود که بتواند با کتاب‌های معروف عاشقانه رقابت کند.
در کل به نوبه خودش ارزش خواندن را که
دارد.
من پسندیدم، چون تمام فیلم و کتاب‌هایی که میبینم و میخوانم همه در ژانر عاشقانه هستند.
پایان غم انگیز و غیر منتظره‌ای داشت، گرچه باب میل مخاطب نخواهد بود، ولی از اینکه قابل پیشبینی نبود خوشم آمد.
از خواندن این کتاب لذت بردم. 🙏
Ghadr khaledi
۱۴۰۰/۴/۳
واقعا عالیییی. از ویژگیهای این کتاب ذکر دقیق جزئیات, ساده و روان بودن متن و از همه مهمتر از نظر من اینه که داستان واقعی بود... و همچنین صدای راوی داستان بینظیر و مسلط به کتاب بود که میتوانست خیلی خوب خودش رو با داستان وفق بده.
مرسی کتابراه. همین 😊☺️
زینب عموعلی
۱۴۰۰/۴/۵
جزئیات رو خیلی تاثیر گذار بیان میکنه بطوری ک تو ذهن واقعا تصوری بی نقص بوجود میاره، صدای اصلی راوی خیلی خوب بود.
شخصیت اصلی خانوم خیلی هوس باز بود خیلی رفتارهای خودپسندانه و بیمار گونه داشت و از زیباییش سواستفاده میکرد. و در آخر من کلیت داستان واسم کلیشه‌ای بود اما بخاطره توصیفات زیبا و به کار بردن فن مبالغه ارزش یه بار گوش دادنو داره... ممنونم از کتابراه
mary bahonar
۱۴۰۱/۷/۲۶
فوق العاده عالی. خوانش گوینده رو هم دوست داشتم، اما در مورد خود کتاب بیشتر میخوام تعریف کنم. اولا بنظرم برای آقایون کتاب مناسبیه، چون هر کتاب رومانتیکی نمیخونن آقایون ولی این خیلی مناسب بود. نکته دیگه البته داستان رو لو میده: برای کسایی که به یه دوست دلبر عشق زیادی داشتن ولی همون اندازه عشق رو و رو دریافت نکردن شاید خودشون کوچیک دیدن، خوندن این داستان خیلی مناسبه. چون میتونن ماجرای خودشون رو از بیرون نگاه کنن و احتمالا عزت نفس خروجی این همذات پنداری باشه
Sevda Ghanbari
۱۴۰۰/۷/۱۷
خوب بود متن زیبایی داشت صدای گوینده خوب بود ولی کاش فقط صدا ایشون برای یه نقش بود نه همه نقش‌ها اینطوری به نظرم دلنشین تر میشد و چیزی که من دریافت کردم این بود که دوران نوجوانی که من هم درونش هستم دوران سختی هست و پایدار نیست و بهتره بیشتر روی تصمیماتمون فکر کنیم و حتما مشورت بگیریم به نظرم کتاب و خیلی روی این موضوع تاکید داشت نویسنده بسیار زیبا همه چیز را با جزئیات تعریف می‌کرد و این چیزی بود که خیلی این رمان رو جذاب کرده.
سِودا قنبری💝
معصومه مولایی
۱۴۰۲/۶/۱۴
رمان دلنشینی بود راوی با احساس آنرا روایت می‌کرد ولی یک غم عجیبی داشت یک تجربه تلخ و واقعی
درباره علایق خود محتاط باشید بهترین دوستان حتی پدر خود آدم ممکنه به شما خیانت کنه، این درسته ولی خیلی سخته که کسی بتونه راز‌های خود را فاش نکنه وهمیشه مراقب باشه
یک واقعیت وجود داره اینکه آدم‌ها فقط به از
سود خود فکر میکنند کجا سودبیشتری برای آن‌ها وجود داره هر کسی که بتوانند استفاده کنند
همه آدم‌ها به خودشان اهمیت می‌دهند
مشاهده همه نظرات 462

راهنمای مطالعه کتاب صوتی عشق اول

برای دریافت کتاب صوتی عشق اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.