معرفی و دانلود کتاب صوتی غول بزرگ مهربان

عکس جلد کتاب صوتی غول بزرگ مهربان
قیمت:
۶۷۰۰۰ 46900 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی غول بزرگ مهربان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی غول بزرگ مهربان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی غول بزرگ مهربان

آیا تا به حال به سرزمین غول‌ها رفته‌اید؟ رولد دال در کتاب صوتی غول بزرگ مهربان، داستان دخترکی را به تصویر می‌کشد که یک شب به طور اتفاقی مردی غول پیکر را در اتاقش می‌بیند و پیش از آنکه بتواند خود را پنهان کند، آن موجود ترسناک او را می‌رباید. مجله تایم این رمان را به عنوان یکی از 100 کتاب برتر فانتزی در تمام دوران‌ها انتخاب کرده است.

درباره کتاب صوتی غول بزرگ مهربان:

هر شب در انگلستان چند بچه زیبا و کوچک به طرز مرموزی ربوده می‌شوند و هیچ کس نمی‌داند که ماجرا از چه قرار است تا وقتی که دخترکی یتیم به نام سوفیا درگیر این اتفاق می‌شود و راز آن را کشف می‌کند. رولد دال نویسنده محبوب کودکان در کتاب صوتی غول بزرگ مهربان (The BFG)، شما را با غولی به نام بی. اف. جی آشنا می‌کند که برخلاف دیگر دوستانش، قلبی مهربان و شخصیتی دلسوز و خوب دارد و پس از دزدیدن سوفیا و آوردنش به سرزمین غول‌ها او را نمی‌خورد و پیش خودش نگه می‌دارد.

به همین خاطر غول بزرگ مهربان تصمیم می‌گیرد که علیه دیگر غول‌های بدجنس گوشت خوار بجنگد و نگذارد که آن‌ها بچه‌ها کوچک را از خانه‌هایشان بدزدند.

رولد دال هنگامی که داستان غول بزرگ مهربان از مجموعه داستان های عجیب آقای دال را نوشت، آن را به دختر بچه‌ای به نام اولیویا تقدیم کرد که در سال 1962 در سن هفت سالگی به خاطر بیماری سرخک جان خود را از دست داده بود. همچنین 37 میلیون نسخه از این رمان از سال 2009 تاکنون و تنها در کشور انگلستان به فروش رفته و یک میلیون نسخه دیگر نیز در سراسر جهان فروخته شده است.

مجله تایم درباره رمان غول بزرگ مهربان می‌گوید: این داستان بلند با قلم جادویی دال نوشته شده و می‌تواند خوانندگان خود را به سفری شگفت انگیز در دل شهر لندن و سرزمین غول‌ها ببرد.

افتخارات و جوایز کتاب صوتی غول بزرگ مهربان:

- برنده BILBY Awards در سال 1991

- این کتاب در ترجمه آلمانی خود برنده جایزه Deutscher Jugendliteraturpreis به عنوان بهترین کتاب کودک در سال 1985 شده است.

- این اثر چهارمین کتاب از رمان‌های رولد دال بود که موفق شد که در میان 100 کتاب برتر دنیا قرار بگیرد و دال بیش از هر نویسنده‌ای این عنوان را کسب کرده است.

- انجمن ملی آموزش ایالات متحده بر اساس نظرسنجی آنلاین خود در سال 2007، این رمان را در میان 100 کتاب برتر کودکان قرار داد که برای معلم‌ها مناسب است.

- در سال 2012 در نظرسنجی منتشر شده توسط School Library Journal، کتاب غول بزرگ مهربان در میان رمان‌های برتر کودکان در رتبه 88 قرار گرفت.

- در سال 2003 براساس یک نظرسنجی مردمی به نام The Big Read که توسط BBC صورت گرفت، این کتاب به عنوان یکی از بهترین رمان‌های دوست داشتنی مردم انتخاب شد و در رده 56 جای گرفت.

اقتباس‌های هنری از کتاب صوتی غول بزرگ مهربان:

- فیلم انیمیشنی در سال 1989 از روی این داستان ساخته شد.
- نمایشی در سال 1991 به کارگردانی دیوید وود در تئاتر ویمبلدون به نمایش درآمد.
- در بین سال‌های 1986 تا 1998 از این رمان برای داستان‌های کمیک روزنامه‌های طنز اقتباس می‌شد.
- فیلم تئاتری در سال 2016 به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و با مدیریت والت دیزنی پیکچرز ساخته شد.
- یک مجموعه تلویزیونی براساس رمان‌های رولد دال در حال ساخت است که بخشی از مجموعه انیمیشن‌های نتفلیکس به حساب می‌آید.

کتاب صوتی غول بزرگ مهربان برای چه کسانی مناسب است؟

این رمان شیرین و سرگرم کننده برای کودکان و نوجوانان جذاب و شنیدنی خواهد بود.

رولد دال را بیشتر بشناسیم:

نویسنده محبوبی که همه کودکان عاشق نوشته‌هایش هستند و مجله Time او را یکی از پرخواننده‌ترین و تاثیرگذارترین نویسندگان دوران معاصر می‌داند، کسی جز رولد دال (Roald Dahl) نیست.

دال در سال 1916 در ولز از پدر و مادری نروژی به دنیا آمد. او دوران کودکی خود را در انگلستان گذارند و اوایل جوانی برای کار در یک شرکت نفت به آفریقا رفت. با شروع جنگ جهانی دوم، به نیروی هوایی سلطنتی پیوست و خلبان یک جنگنده شد اما سرانجام در سن بیست و شش سالگی به واشنگتن دی سی سفر کرد و آنجا بود که به طور جدی وارد دنیای داستان نویسی شد. اولین داستان کوتاه رولد دال که ماجراهای او در جنگ را بازگو می‌کند در The Saturday Evening Post به چاپ رسید و به همین ترتیب این اتفاق، شروع مسیری درخشان و طولانی برای این نویسنده بود.

او به عنوان فردی شناخته می‌شود که با شناخت و احاطه کامل بر دنیای کودکان، برایشان داستان‌های مهیج و طنزگونه می‌نوشت. آثاری که همواره مملو از مفاهیمی همچون امید به زندگی، تلاش و شادی است؛ اما رولد دال هیچ گاه با زبانی مستقیم و نصیحت‌گونه، با کودکان مواجه نمی‌شد؛ بلکه دنیایی تخیلی و جذاب برای آن‌ها خلق می‌کرد تا اول از همه بچه‌ها با داستان‌هایش ارتباط برقرار کنند.

رولد دال در گفته‌های خود اشاره کرده بود که داستان‌هایش برگرفته از افسانه‌هایی است که مادرش برایش تعریف می‌کرد و تجارب کودکی خودش بوده و به همین ترتیب توانسته جهان فانتزی خود را خلق کند.

از مهم‌ترین آثار او می‌توان به «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی»، «جیمز و هلوی غول پیکر» و «جادوگرها» اشاره کرد. البته دال چندین مجموعه داستان، شعر کودک، فیلمنامه، داستان بزرگسال، نمایشنامه و آثار غیرداستانی را در کارنامه هنری خود دارد.

کتاب چارلی و کارخانه‌ی شکلات سازی از مشهورترین آثار این نویسنده به شمار می‌رود که از روی آن فیلمی جذاب و محبوب به کارگردانی تیم برتون ساخته شده است. به غیر از این، آثار دیگر رولد دال نیز مورد اقتباس قرار گرفته‌اند.

سرانجام رولد دال براثر یک بیماری نادر در سال 1990 میلادی درگذشت و پس از آن موزه و مرکز قصه‌های رولد دال در شهر گریت میسندن انگلستان تاسیس شد. این موسسه فعالیت‌های خیرخواهانه انجام می‌دهد و کودکان 6 تا 12 ساله نیز می‌توانند برای آشنایی بیشتر با قصه‌های دال به آنجا بروند.

در بخشی از کتاب صوتی غول بزرگ مهربان می‌شنویم:

غول بزرگ مهربون پشت میز بزرگش توی غار نشسته بود و تکالیفش رو می‌نوشت. سوفی چهار زانو روی میز و کنار اون نشسته بود و به نوشتنش نگاه می‌کرد. تنگ شیشه‌ای تنها رویای خوبی که اون روز شکار کرده بودن، توش بود، بین سوفی و غول قرار داشت.

غول مهربون مداد خیلی بزرگی رو توی دست گرفته بود و باحوصله و دقت زیاد مشغول نوشتن چیزی روی یه تکه کاغذ بود. سوفی پرسید: داری چی می‌نویسی؟ غول مهربون گفت: هر رویایی برچسب مخصوص خودش رو داره که روی شیشه چسبونده میشه. وگرنه چطوری می‌تونم چیزی رو که فورا لازمش دارم، پیدا کنم؟

سوفی گفت: واقعا می‌تونی فقط با گوش کردن بفهمی که اون چه رویاییه؟ غول مهربون بدون اینکه از نوشتن چشم برداره، جواب داد: بله که می‌تونم.

سوفی گفت: آخه چجوری؟ از وزوز کردن و جنب و جوشش؟

غول بزرگ جواب داد: بفهمی نفهمی داری درست میگی. هر رویایی جنب و جوش و وزوز خودش رو داره. این گوش‌های بزرگ موسیقی شناس من می‌تونه اون‌ها رو تشخیص بده.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
1 دقیقه
متن پشت جلد
5 دقیقه
زمان جادوگری
5 دقیقه
چه کسی؟
4 دقیقه
آدم دزدی
7 دقیقه
غار
8 دقیقه
غ. ب. م
10 دقیقه
غول‌ها
19 دقیقه
گوش‌های حیرت انگیز
10 دقیقه
خنیار چمپر
15 دقیقه
خون تو شیشه کن
10 دقیقه
نوش گاز و بادهای پر سر و صدا
21 دقیقه
سفر به سرزمین رویاها
10 دقیقه
شکار رویاها
12 دقیقه
قارامب غورومب برای لاشه‌خور
26 دقیقه
رؤیاها
18 دقیقه
نقشه‌ی بزرگ
14 دقیقه
مخلوط کردن رؤیا
11 دقیقه
سفر به لندن
10 دقیقه
کاخ
24 دقیقه
ملکه
21 دقیقه
صبحانه‌ی شاهانه
29 دقیقه
نقشه
5 دقیقه
زمان تغذیه
6 دقیقه
نویسنده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی غول بزرگ مهربان
نویسنده
مترجمعلی هداوند
راویشهره روحی، هوتن شاطری پور، فرهاد اتقیایی، فریبا فصیحی تاش، زهره زاهدی
ناشر چاپیانتشارات سپاس
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی
۶۷۰۰۰ 46900 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی غول بزرگ مهربان

Black Onyx
۱۴۰۲/۸/۱۸
رولد دال اثر ضعیف نداره. همه جذاب و شنیدنی اگه امکانش هست از رنسام ریگز هم کتاب بذارید
میثاق جعفری
۱۴۰۰/۶/۱۴
قبل گوش کرده بودم ولی ارزش چندبارشنیدن رو داره
Maryam
۱۴۰۱/۶/۱۶
واقعا عالی بود ما خانوادگی گوش می‌کنیم و لذت می‌بریم
نسرین شاد
۱۴۰۰/۸/۲۴
پسرم خیلی دوست داشت ممنون
شهلا اشکش
۱۴۰۰/۸/۲۳
عالیه، دخترم قبل خواب گوشش میده
زینب اسعدی
۱۴۰۰/۷/۱۸
این کتاب به نظرمن جذاب هست حتما بخریدش
Mohtaram hajipour
۱۴۰۰/۱۰/۲۱
برای بچه‌ها خیلی سرگرم کننده ست
یزدان نگار
۱۴۰۰/۲/۱۵
خنده داره خیلی زیاد
طهورا نظری
۱۴۰۰/۲/۷
خیلی خیلی خوب بود.
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب صوتی غول بزرگ مهربان

برای دریافت کتاب صوتی غول بزرگ مهربان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.