معرفی و دانلود کتاب صوتی فرانسیسکو پیثارو

عکس جلد کتاب صوتی فرانسیسکو پیثارو
قیمت:
۴۱۰۰۰ ۲۸,۷۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فرانسیسکو پیثارو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فرانسیسکو پیثارو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی فرانسیسکو پیثارو

کتاب صوتی فرانسیسکو پیثارو نوشتۀ باربارا ای. سامرویل از مجموعه شخصیت‌های تأثیرگذار به روایت زندگی فاتح امپراتوری اینکا می‌پردازد.

فرانسیسکو پیثارو (Francisco Pizarro) یکی از شخصیت‌های تاثیرگذار تاریخی است که در تروخیوی اسپانیا شهری با قدمتی بیش از دو هزار سال به دنیا آمد. این شهر یکی از همان دژهای قرون وسطایی بود که بر فراز تپه‌ای بنا شده بود و دیوارهای بلندی از سنگ خارا داشت که از شهر حفاظت می‌کرد. ثبت تولد، مرگ و ازدواج در کلیسا، دادگاه یا در خانواده و یا بر جلد کتاب مقدس در آن روزگار کاری رایج بود، اما هیچ سند ثبت شده‌ای از تولد فرانسیسکو پیثارو به دست نیامده است. تاریخ واقعی تولد او برای مورخان هم‌چنان یک راز است. اما آن‌ها بر این باورند که او بین سال‌های ۱۴۷۱ و ۱۴۷۵ به دنیا آمده است. برخی از مورخان ادعا می‌کنند او پس از تولد روی پله‌های یک کلیسای محلی رها شده بود و برخی دیگر می‌گویند او در میان خوک‌ها بزرگ شده و ماده خوکی به او شیر داده است. البته این ادعا شایعه‌ای بی‌اساس بیش نیست.

مادر وی، خدمتکار بود و پدر وی سرهنگ گونسالو پیثارو، از افسران ارتش بود. سربازانش او را به سبب رشادت‌هایش در نبرد با ایتالیایی‌ها «رومن» و به سبب قامت رشیدش «بلند» می‌نامیدند. پدر و مادر وی هر کدام تعدادی برادر ناتنی به فرانسیسکو ارزانی کردند.

وی هیچ‌گاه به مدرسه نرفت و هرگز خواندن و نوشتن نیاموخت با این حال او به دنبال ماجرا، هیجان و مهم‌تر از همه ثروت فراوان بود و سرانجام موفق شد امپراتوری شکوهمندی را که اینکاها در عرض چهارصد سال بنا کرده و به اوج شکوفایی رسانده بودند، فتح کند.

از جمله رویدادهای مهم این امپراتوری می‌توان به مرگ توپا اینکا و جانشینی پسرش هوآینا کاپاک، شروع عصر طلایی اینکا، واگذاری تاج و تخت به توپا اینکا، کشته شدن مانکو اینکا به دست سربازان اسپانیایی و سقوط این امپراتوری اشاره کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
8 دقیقه
فصل اول: تب طلا
10 دقیقه
فصل دوم: دوره کودکی و نوجوانی
10 دقیقه
فصل سوم: دنیای جدید
19 دقیقه
فصل چهارم: در جستجوی بیرو
19 دقیقه
فصل پنجم: امپراتوری اینکا
7 دقیقه
فصل ششم: کشتار در کاخامارکا
12 دقیقه
فصل هفتم: به گروگان گرفتن آتاهوآلپا
17 دقیقه
فصل هشتم: دردسر در کوسکو
7 دقیقه
فصل نهم: سال‌های پایانی
6 دقیقه
فصل دهم: میراث پیثارو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی فرانسیسکو پیثارو
نویسنده
مترجمنیر علایی
راویبهروز طالبی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۵۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
۴۱۰۰۰ ۲۸,۷۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی فرانسیسکو پیثارو

Monir Naghikhani
۱۳۹۷/۹/۵
ممنون از شما، خسته نباشید، جالب بود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی فرانسیسکو پیثارو

برای دریافت کتاب صوتی فرانسیسکو پیثارو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.