معرفی و دانلود کتاب صوتی فهم فلسفه: اندیشه در روزگار باستان و دوره یونانی مآبی

عکس جلد کتاب صوتی فهم فلسفه: اندیشه در روزگار باستان و دوره یونانی مآبی
قیمت:
60000 تومان - 6.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فهم فلسفه: اندیشه در روزگار باستان و دوره یونانی مآبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فهم فلسفه: اندیشه در روزگار باستان و دوره یونانی مآبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی فهم فلسفه: اندیشه در روزگار باستان و دوره یونانی مآبی

کتاب صوتی فهم فلسفه: اندیشه در روزگار باستان و دوره یونانی مآبی، نوشته‌ی جون ا. پرایس، به شرح زندگی فیلسوفان یونان و دوران کلاسیک و دوران یونانی ‌مآبی می‌پردازد و شما را با سوالات فلسفی دوران یونان باستان تا به امروز آشنا می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی فهم فلسفه: اندیشه در روزگار باستان و دوره یونانی مآبی:

اولین فیلسوفانِ دنیای غرب به پیشاسقراطیان معروفاند، به عبارتی فیلسوفانی که قبل از سقراط (469-399 ق.م.) زندگی می‌کردند که طالس و آناکسیماندروس و آناکسیمنس و فیثاغورس و هراکلیتس و پارمنیدس و زنون و امپدوکلس و آناکساگوراس و اتمیان نام داشتند. هر فیلسوف طبیعت جهان را با دور شدن از اسطورهها و روی آوردن به تحقیقات علمی میکاوید. این فیلسوفان به اهمیت تغییر و پایداری، اعداد و اتمها پی بردند.

کسانی که پس از سقراط وارد صحنۀ فلسفه شدند سوفیست‌هایی همچون پروتاگوراس، گورگیاس و تراسوماخوس بودند. این سوفیست‌ها بر این اعتقاد بودند که حتی اگر حقیقت غایی وجود داشته باشد، ذهن بشر قادر به شناخت آن نیست. در نظر آنان معرفت محدود به موقعیتی است که در دسترس قرار دارد.

سقراط با سوفیستها موافق نبود که شناخت حقیقت غایی ناممکن است. او بر این اندیشه بود که شناخت حقیقت غایی ممکن و آن بالاترین خیرهاست. ما میتوانیم با اهمیت دادن به نفس و تزکیۀ آن به دانستن حقیقت نایل شویم. در نظر او بدون چنین معرفتی فضیلت اخلاقی ممکن نیست. خوشبختی تنها با دست یافتن به دانش نیکی میسر است.

افلاطون با سقراط همعقیده بود که ما میتوانیم نفس و صوَرِ جاودانی را بشناسیم: حقیقت، زیبایی و نیکی. او در «تمثیل غار» و «خطِ منقسم» خود نحوۀ دست یافتن به این هدف را توضیح داد.

با از راه رسیدن مسیحیت، به طرد افکار ناتورآلیستی (طبیعتگرایانه) فیلسوفانِ هلنی به نفع خدای متشخص (شخص مانند) و متعالی برمیخوریم. مسیحیان این دیدگاه رواقی را نمیپذیرفتند که «خدا در همه چیز است و همه چیز در خداست». آنان همچنین دیدگاههای کلبی و اپیکوری و شکاندیشانه را نسبت به خدا، جهان یا زندگی پس از مرگ نمیپذیرفتند. مسیحیان به دنبال خدایی منفک از علم میگشتند تا فقط روی خدا تمرکز کنند. فیلسوفانی که از میان متفکران مسیحیِ قرون وسطی بیرون آمدند، تأثیری بهسزا در سرتاسر جهان به جا نهادند که تا به امروز نیز پایدار بوده است.

آشنایی با افکار و نظریات این فیلسوفان ما را درجریان نخستین سوالات و نخستین پاسخ‌ها درمورد طبیعت جهان و مایی که در آن زندگی می‌کنیم، قرار می‌دهد. این دانشمندان، حدود 600 سال قبل از میلاد پرسش‌هایی مانند «جهان چگونه به وجود آمد؟» و «جهان از چه چیزی ساخته شده است؟» را پرسیده‌اند. آن‌ها می‌خواستند بدانند که چه چیزی و چه نیرویی تمام کره‌ی زمین را منسجم نگه می‌دارد، به گونه‌ای که هیچ چیز متلاشی نمی‌شود.

درباره‌ی مجموعه فهم فلسفه:

این مجموعه‌ی درخشان، دربردارنده‌ی زندگی‌نامه بعضی از محبوب‌ترین و برجسته‌ترین اندیشمندان تاریخ است. این اثر نحوه‌ی تأثیر آرای فلسفی این فیلسوفان را بر مکتب‌های فکری بعدی شرح می‌دهد. شما می‌توانید از طریق شنیدن کتاب صوتی فهم فلسفه: اندیشه در روزگار باستان و دوره یونانی مآبی (Medieval and modern philosophy) مفاهیم باارزش فلسفی و کاربرد آن‌ها در زندگی شخصی را بیاموزید.

افلاطون را بیشتر بشناسیم:

افلاطون، زمانی که سقراط حدودا 42 ساله بود (427 ق.م)، در آتن یونان به دنیا آمد. او سقراط را معلم خود به شمار می‌آورد و سقراط را الگوی خود می‌دانست. اگرچه افلاطون برای پی‌ریزی فلسفه‌ی نخست خود از آموزه‌های سقراط الگو گرفت، اما اندیشه‌ی فلسفی او توانست متفکران بسیاری را در جهان تحت‌تاثیر قرار دهد.

ارسطو را بیشتر بشناسیم:

ارسطو در سال 384 ق.م. در ساحل تراکیای یونان چشم به جهان گشود. مادرش از یک خانواده‌ی طبیب بود و پدرش پزشک شاه مقدونیه، ناحیهای در شمال یونان. وقتی ارسطو 17 ساله بود، پدر و مادرش او را به آکادمی افلاطون فرستادند و او 20 سال، نخست بهعنوان دانشجو و سپس بهعنوان مدرس در آنجا ماند. در آکادمی، ارسطو به عقل مدرسه معروف بود.

شخصیت نبوغآمیز و شریف افلاطون تأثیری عمیق بر ارسطو نهاد، بهرغم اختلاف دیدگاههای فلسفی، ارسطو افلاطون را در تمام طول زندگی میستود. ارسطو پس از مرگ افلاطون آکادمی را ترک گفت تا به تألیف و تدریس مشغول شود. ازدواج کرد، ولی همسرش به هنگام زایمان دخترشان درگذشت. ارسطو بعدها با هرپولیس دیدار کرد که با او رابطهای طولانی و توأم با خوشبختی داشت. او کتابش در مورد فلسفۀ اخلاق، اخلاق نیکوماخوسی را به پسرشان نیکوماخوس اهدا کرد.

جون ا. پرایس نویسنده‌ی این کتاب را بیشتر بشناسیم:

خانم جون ا. پرایس (Joan A. Price) مدرک دکتری فلسفه از دانشگاه ایالتی آریزونا را دارد و استاد ممتاز فلسفه و مطالعات دینی در کالج شهر مسا واقع در آریزوناست. او مدت 35 سال در دوره‌ی لیسانس برای دانشجویان به تدریس فلسفه پرداخته است.

در بخشی از کتاب صوتی فهم فلسفه: اندیشه در روزگار باستان و دوره یونانی مآبی می‌شنویم:

فلوطین خدا را «واحد» یا «آن یگانه» می‌نامید. واحد منشاء هر چیزی است و منشائی است که ما باید به آن بازگردیم. واحد، جاودانه سرریز می‌شود و با این کار جهان را شکل می‌دهد.

فلوطین بسیاری از عقاید خود را از افلاطون و ارسطو گرفت، اما با این عقیدۀ ارسطو که نفس صورت جسم است و بدون جسم نمی‌تواند وجود داشته باشد، مخالف بود. فلوطین مثل افلاطون می‌اندیشید که نفس در وجود خود متکی به جسم نیست. می‌گفت جهان ساختاری زنده است که از منشاء واحد خود تا ابد ادامه پیدا می‌کند. واحد، نخست سرریز می‌شود، یا از خود صادر می‌شود تا نوس را به‌وجود بیاورد که همان اندیشۀ ناآلوده یا عقل الهی است. نوس در موادِ آسمانی سرریز می‌شود و نَفْسِ جهان را به‌وجود می‌آورد. نوس از نَفْسِ جهان سطوح گوناگونی از فعالیت را صادر می‌کند تا ماده یا جهان مادی و هر چیزی را که در آن است به‌وجود بیاورد. فلوطین توضیح داد که انسان‌ها می‌توانند به سوی سرچشمۀ تزکیۀ نفس صعود کنند. هدف نفس انسان بنا به گفتۀ فلوطین این است که به یگانگی با خدا برسد، «که تنها چیزی است که او را خرسند می‌سازد».

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
65 دقیقه
فصل اول: پیشا سقراطی‌ها؛ نخستین فیلسوفان یونان
42 دقیقه
فصل دوم: دوره کلاسیک؛ سوفیست‌ها و سقراط
39 دقیقه
فصل سوم: دوره کلاسیک؛ افلاطون
30 دقیقه
فصل چهارم: دوره کلاسیک؛ ارسطو
52 دقیقه
فصل پنجم: دوره یونانی مآبی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی فهم فلسفه: اندیشه در روزگار باستان و دوره یونانی مآبی
نویسنده
مترجمرضا علیزاده
راویمحسن خدری
ناشر چاپیانتشارات روزنه
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۴۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی
60000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی فهم فلسفه: اندیشه در روزگار باستان و دوره یونانی مآبی

Ehsan Zohuri
۱۳۹۹/۹/۲۵
اگر به تاریخ فلسفه قبل از مسیحیت علاقه دارید این کتاب یک دید کلی به شما خواهد داد. صدای گوینده بسیار دلنشین و گویا بود در تمام قسمت‌ها.
Ali Satariyan
۱۴۰۱/۷/۱۳
کتاب جالب و خوبی بود 👌👌
من به شخصه بیشتر با دیدگاه‌های سوفیست‌ها و شک اندیشان موافقم
Maziar Mohsenian
۱۴۰۰/۱۲/۱۰
کوتاه و مختصر و نسبتاً مفید با صداپیشگی حرفه‌ای و لذتبخش‌.
parastoo mohammadi
۱۴۰۰/۶/۱۱
خیلی کتاب مفهومی و خوبیه. باید قشنگ درکش کرد.
Sina zekavat
۱۳۹۹/۶/۶
کتاب بسیار خوبی است.
حسین کریمی
۱۴۰۱/۱۲/۵
بسیار عالی هر چند مختصر بود
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی فهم فلسفه: اندیشه در روزگار باستان و دوره یونانی مآبی

برای دریافت کتاب صوتی فهم فلسفه: اندیشه در روزگار باستان و دوره یونانی مآبی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.