معرفی و دانلود کتاب صوتی فواید گیاهخواری

عکس جلد کتاب صوتی فواید گیاهخواری
قیمت:
۲۹۹۰۰ ۱۴,۹۵۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فواید گیاهخواری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فواید گیاهخواری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی فواید گیاهخواری

کتاب صوتی فواید گیاهخواری اثر نویسندۀ برجستۀ ادبیات معاصر ایران صادق هدایت، زوایای علمی و منطقی ضرورت گیاهخواری را برای انسان مورد تحلیل قرار می‌دهد و شیوۀ زندگی و عقاید یکی از مطرح‌ترین شخصیت‌های ادبی را به شما معرفی می‌کند.

دربارۀ کتاب صوتی فواید گیاهخواری:

صادق هدایت (Sadegh Hedayat) از زمان نوجوانی گیاه‌خواری پیشه کرد و در سن 25 سالگی کتاب فواید گیاه‌خواری (The Benefits of Vegetarianism) را با لحن و روایت به‌خصوص خود دربارۀ اهمیت گیاه‌خواری نگاشت. او در این کتاب، این سبک از زندگی را از جنبه‌های گوناگون بررسی می‌کند و صنعت ظالمانۀ تولید گوشت را مورد انتقاد شدید قرار می‌دهد.

وی از ویژگی‌های خوب گیاه‌خواری در این کتاب صوتی می‌گوید و همۀ رفتارهای بد انسان‌ها را نتیجۀ استفاده از گوشت حیوانات عنوان می‌کند. به اعتقاد او آنچه مردم همه روزه می‌خورند غذا نیست بلکه فریادها و ناله‌های حیوانات زنده‌ای است که بسیار وحشیانه کشته شدند، حیواناتی که زیبا بودند، زندگی آرامی را می‌گذراندند و برای انسان‌ها هیچ مزاحمتی نداشتند.

حدود صد سال از تاریخ چاپ این کتاب سپری می‌شود اما عقاید و سخنان صادق هدایت همچنان پیشرو و تازه است. این نویسندۀ ارزشمند در این کتاب بیان می‌کند که آدمی موجودی همه‌چیزخوار نیست و شیوۀ مطلوب زندگی برای انسان را گیاه‌خواری می‌داند و باور دارد که فقط با مصرف نکردن هر گونه گوشت است که انسان به آرامش دست می‌یابد.

هدایت در این کتاب از افراد مشهوری چون ناصرخسرو، ابوعلی سینا، شیخ عطار، شیخ نجم‌الدین رازی، مولانا و ... نام می‌برد و ادعا می‌کند که آنان نیز از خوردن گوشت دوری می‌کردند.

کتاب صوتی فواید گیاهخواری برای چه کسانی مناسب است؟

گوش دادن به این کتاب به تمامی افراد توصیه می‌شود. اگر دوست دارید به فردی گیاه‌خوار تبدیل شوید اما در عملی کردن این تصمیم شک و تردید دارید، این کتاب صوتی را گوش بدهید.

با صادق هدایت بیشتر آشنا شویم:

صادق هدایت در سال 1281 در تهران به دنیا آمد. هدایت یکی از نوادگان رضاقلی‌خان هدایت طبرستانی از مشاهیر دوران قاجار و نویسندۀ آثاری مانند «اجمل‌التواریخ» و «مجمع‌الفصحا» بود.

وی تا پایان دوران دبیرستان در ایران به سر برد اما برای ادامۀ تحصیل به پاریس رفت. صادق هدایت در سال 1309 تحصیلاتش را در پاریس نیمه‌تمام رها کرد و به تهران برگشت و در بانک ملی مشغول به کار شد. در همین ایام با نویسندگان بزرگی مانند بزرگ علوی، مسعود فرزاد و مجتبی مینوی آشنا شد و با کمک یکدیگر گروه ربعه را به وجود آوردند.

در نهایت صادق هدایت در خانۀ خود به زندگی‌اش با باز گذاشتن شیر گاز خاتمه داد. از میان دیگر آثار صادق هدایت می‌توان به بوف کور،سه قطره خون، زنده به گور، وغ وغ ساهاب، حاجی آقا، نیرنگستان، سایه روشن، مازیار، سگ ولگرد و... اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی فواید گیاهخواری می‌شنویم:

احتیاج خوراک طبیعتاً پیدا شده است. اول بدون ترتیب هر چه که می‌یافتند می‌خوردند. این یک خوراک بدون اراده و زورکی بوده. بیشتر میوۀ خوشایند درختان خودرو و گاهی دانه‌های دیمی و ریشه‌های گیاه‌ها و هنگامی گوشت جانورانی که برای دفاع از خود کشته بودند می‌خوردند. چون به نظر می‌آمده حیوانات یکدیگر را می‌خورند.

از زمان‌های قدیم که علم وجود نداشته، برخی از کسانی که دارای یک حس مشاهدات، بخش استدلال خداداد و احتیاج به متقاعد نمودن داشتند، پس از آنکه خوراک‌های گوناگون را سنجیده از مدنظر گذرانیدند، بعضی اصول و قوانین دربارۀ خوراک‌ها وضع نمودند. این‌ها عالم نبودند، این‌ها خیال‌پرست بودند. این طبقه از مردم که یک زندگانی جداگانه در جامعه می‌نمایند، شاعر، خردمند یا فیلسوف نامیده می‌شوند.

حقایقی که از قدیم این اشخاص آشکار نمودند همان نقدر از قلب آنان تراوش کرده که از فکرشان. قلب آنان گواهی داده که یک چیز آن قدر پست‌کننده مانند کشتار نمی‌تواند برای وجود انسان یک ضرورت حیاتی داشته باشد.

زمانی با سرزنش و گاهی با لحن تند و خشم‌آلود یا ترحم و هنگامی با تصویرهای روشن و زننده یا به وسیله یک منطق محکم در اطراف قرون و سرزمین‌ها دربارۀ گوشت‌خواری قضاوت نمودند. نمونۀ زندگانی آنان دلایل عقیدۀ ایشان را تقویت می‌کند. زیباترین و دلیرترین و نافذ‌ترین آن‌ها کسانی بودند که زندگانی آنان سبب مرگ دیگری را فراهم نمی‌آورده است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
16 دقیقه
فصل اول - فداییان شکم
19 دقیقه
فصل دوم - خوراک‌ طبیعی انسان
11 دقیقه
فصل سوم - تجزیه‌ی شیمایی مواد خوراکی
28 دقیقه
فصل چهارم - تاریخ گیاه‌خواری
13 دقیقه
فصل پنجم - مضرات گوشت
9 دقیقه
فصل ششم - پختن خوراک
22 دقیقه
فصل هفتم - اخلاق و گیاه‌خواری
11 دقیقه
فصل هشتم - برتری گیاه‌خواری
11 دقیقه
فصل نهم - آزمایش‌های عملی
7 دقیقه
فصل دهم - اقتصاد و گیاه‌خواری
21 دقیقه
فصل یازدهم - جواب ایرادات
7 دقیقه
فصل دوازدهم - انجام‌نامه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی فواید گیاهخواری
نویسنده
راویحسین نصیری
ناشر صوتیانتشارات گیوا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۵۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه، کتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه صوتی
۲۹۹۰۰ ۱۴,۹۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی فواید گیاهخواری

مهران راستی
۱۴۰۲/۷/۲
گوینده واقعا خوب و قلم نویسنده روان. ولی محتوای اثر فقط افکار یک ذهن بیماره و نه منطقی ونه علمی. آخه مگه انسان فقط غریزه هست که فقط بر اساس غریزه تحلیل میکنه؟!!! بله گوشت زیاد مضر هست ولی آخه نخوردنش هم مضرِ. این حس نویسنده ضعف قلبِ نه رقّتِ قلب. اشتباهات این چنینی بعضا به ضرر طبیعت بوده مثل کاری و که تو امریکا با کشتن حیوانات وحشی برای نجات حیواناتی مثل آهو و بز کوهی انجام شد. این کار باعث به هم ریختن زنجیره غذایی شد و اتفاقا هم گیاهان خوراکیشون از بین رفت و بعد خود این حیوانات هم نابود شدند. حالا تصور کنید حیوانات اهلی خورده نشن و در طبیعت رها بشن خوب زنجیره غذایی حیوانات جور دیگه به هم میریزه. اگه حیوانت وحشی تو محیطی باشن اونها با خوراک بیشتر هم تعدادشون بیشتر میشه و هم نسل گاو و گوسفندی که دیگه انسان رهاشون کرده بیشتر به خطر میفته. علی الخصوص از طرف حیوانی مثل گرگ که یه گوسفند رو میخوره ولی کلیشون رو فقط میکشه. البته چنتا حرف میزنه یک جا میگه اصلا خوراک فقط خام و گیاهی و یکجا میگه گغیر گوشتی و... ضمنا رد کردن پخت و پز یعنی حتی از دست دادن پروتئین‌های گیاهی مثل حبوبات. اشتباه نکنید بسیاری از فرق با همین حیله وارد میشن. شخص فریب خورده با نخوردن مواد غذایی پخته نه تنها گوشت که حبوبات و غله و... رو هم از دست میده بعد در اثر ضعف شدید هر چرندی به خوردش بدی نمیتونه تشخیص بده درست و غلطش رو.
مرضیه
۱۴۰۱/۳/۲۰
این کتاب الگوی تغذیه درست وبر پایه گیاهخواری را آموزش میدهد اینکه انسان اصلا گوشتخوارنیست وخوردن گوشت بیماری آوراست وهمچنین ظلم به موجودات دیگر است.
مهناز عادلی
۱۴۰۱/۱۱/۳
کسانی که در مسیر گیاهخواری هستند مطالعه کنند. البته همه انسانها به این اطلاعات نیاز دارن اما خب دنبالش نمیرن....
nil hosseinzadeh
۱۴۰۱/۱۰/۸
یکی از بهترین کتاب‌ها راجع به گیاهخوار شدن و تغییر سبک زندگیه که واقعا دیدگاه صادق هدایتو به این نوع زندگی دوست داشتم💙
Shahram ghasemi
۱۴۰۱/۴/۶
از نظر علمی مطمعن نیستم این گفته‌های نویسنده واقعیه یا نه اما بد نبود و حرف جدیدی توش بود که باعث تفکر میشه
رضا احمدی
۱۴۰۰/۸/۲۸
بی نظیر مثل همیشه
صادق هدایت مگه میشه بد باشه
وحید رحیمی
۱۴۰۰/۷/۲۷
کتابی بسیار عالی و مفید
سارا عباسی
۱۴۰۰/۸/۳
کتابی که باید در مدارس تدریس بشه بنظرم
Kamran Izadi
۱۴۰۰/۲/۱۶
قلم نویسنده خیلی ساده و روان هست👍
مهران افشار
۱۴۰۱/۳/۹
خوب و اموزنده بود
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب صوتی فواید گیاهخواری

برای دریافت کتاب صوتی فواید گیاهخواری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.