معرفی و دانلود کتاب صوتی قلبی به این سپیدی

عکس جلد کتاب صوتی قلبی به این سپیدی
قیمت:
۱۳۲۰۰۰ ۶۶,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قلبی به این سپیدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قلبی به این سپیدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی قلبی به این سپیدی

ترکیبی شگفت‌انگیز از عشق، معما، ماجراجویی، فلسفه و خشونت! کتاب صوتی قلبی به این سپیدی، رمان بی‌نظیر خاویر ماریاس داستانی پرتلاطم از زندگی «خوان» را برایتان روایت می‌کند که سال‌هاست از اتفاقات تلخ گذشته فاصله گرفته اما ازدواجش با «لوییزا» زمینه‌ساز احساساتی می‌شود که او را به بازخوانی گذشته وامی‌دارد؛ گذشته‌ای سرشار از خشم و گناه و رنج. دریافت جایزه‌ی دوبلین در سال 1997 از افتخارات این رمان هیجان‌انگیز است.

درباره‌‌ی کتاب صوتی قلبی به این سپیدی

تصور کنید به‌تازگی ازدواج کرده‌اید و همراه با همسرتان نخستین روزهای ماه عسل را در سواحل میامی می‌گذرانید. چه احساسی دارید؟ قطعاً خوشحال و خوشبخت خواهید بود و احساس می‌کنید که در حال گذراندن بهترین روزهای عمرتان هستید؛ اما نظر خوان کاملاً متفاوت است. او مرد جوانی است که سال‌ها از گذشته‌ی شوم خود فرار کرده اما هنگامی که در حال گذراندن روزهای خوش ماه عسل در کنار لوییزا است، اتفاقات گذشته در برابر چشمانش مجسم می‌شوند. او که همچنان علاقه‌ای به دانستن رازهای خاک‌خورده‌ی خانواده‌اش ندارد، بالأخره تصمیم می‌گیرد خاطرات خود را از پدرش، «رانز» در ذهن مرور کند تا بلکه آرامش گمشده‌ی خود را دوباره به دست بیاورد.

کتاب صوتی قلبی به این سپیدی (A Heart So White)، رمانی پرکشش و هیجان‌انگیز، نوشته‌ی خابیر ماریاس (Javier Marías)، از درخشان‌ترین آثار ادبی اسپانیا به شمار می‌رود که در زمان کوتاهی توانست به کتابی محبوب و پرطرفدار در سراسر دنیا تبدیل شود. اثری که تا آخرین جملات، شما را مجذوب خود خواهد کرد.

نخستین صحنه‌های رمان شما را با اولین روزهای سردرگمی خوان روبه‌رو می‌کند. روزهایی که قرار بوده خاطرات خوشی را برای او و تازه‌عروسش رقم بزنند اما برعکس، به او می‌فهمانند که ازدواج او از همین حالا محکوم به شکست است. این روزها همه چیز «ترزا» را به یاد او می‌آورد. عشق و همسر اول پدرش که درست در روزهای ماه عسل، با شلیک گلوله، به زندگی خود پایان می‌دهد. چه چیزی باعث می‌شود یک نوعروس، در همان روزی که سرانجام به همسرش رسیده، خودکشی را انتخاب کند؟ این سوالی‌ست که مدت‌ها ذهن خوان را به خود مشغول کرده بود اما او بالأخره توانسته بود آن را فراموش کند. اکنون حال‌و‌هوای روزهای ماه عسل باعث می‌شوند، گریزی به این اتفاق بزند و آن را به چشم دیگری ببیند. ترزا با خودکشی می‌خواست چه حقایقی را درمورد پدر خوان آشکار کند؟

اتفاقات، پیوسته و به‌سرعت رخ می‌دهد. وقایع ریتم تندی دارند و مدام با بازگشت‌هایی به گذشته همراه هستند. در این بین، در بخش‌هایی از داستان، برای لحظاتی کوتاه آرامش برقرار می‌شود تا راوی از جهان‌بینی خود و احساساتش نسبت به انسان‌‌ها برایتان بگوید. او مفاهیم ساده و قراردادهای اجتماعی، مانند ازدواج را به چالش می‌کشد و در جست‌و‌جوی تفسیر عمیق‌تری از زندگی، اساسی‌ترین باورهای انسانی را زیرورو می‌کند.

خابیر ماریاس تقابل دو نسل را برای مخاطب به تصویر می‌کشد؛ پدر و پسری که زندگی آن‌ها در روز ازدواجشان برای همیشه دگرگون شده است. پسر گمان می‌کند که با پرده برداشتن از راز زندگی پدر به آرامش خواهد رسید، غافل از اینکه دانستن برخی حقایق تاوان سنگینی دارد!

این شاهکار شنیدنی را انتشارت چشمه با برگردان مهسا ملک‌مرزبان به چاپ رسانده و نشر صوتی رادیو گوشه نیز آن را به‌صورت کتاب گویا منتشر کرده است. کتاب صوتی قلبی به این سپیدی را با صدای نیما رئیسی، هنرمند برجسته‌ی کشورمان می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی قلبی به این سپیدی

  • جایزه منتقدان روایت اسپانیایی (1992)
  • جایزه ادبی بین‌المللی دوبلین (1997)

نکوداشت‌های کتاب صوتی قلبی به این سپیدی

  • ظریف‌ترین و با استعدادترین نویسنده در ادبیات معاصر اسپانیا! (بوستون گلوب)
  • من مجذوب کتاب قلبی به این سپیدی شدم. (مارینا وارنر، گاردین)
  • تکنیک چالش‌برانگیز و فریبنده‌ی ماریا در کتاب قلبی به این سپیدی به اوج خود می‌رسد. (نیویورک تایمز)
  • این کتاب به‌طرز درخشانی نوشته شده است. (جیمز وودال، تایمز)
  • به همان اندازه که منحصر‌به‌فرد است، رمانی سرگرم‌کننده و هوشمندانه هم هست. (واشنگتن پست)

کتاب صوتی قلبی به این سپیدی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال رمانی جذاب و هیجان‌انگیز هستید که ژانرهای معمایی و عاشقانه را به درون‌مایه‌ی فلسفی آمیخته باشد، باید بگوییم که بهترین نمونه‌ی آن هم‌اکنون روبه‌روی شماست.

با خاویر ماریاس بیشتر آشنا شویم

نویسنده و مترجم اسپانیایی که در روزنامه‌نگاری هم دستی داشت. خابیر ماریاس، زاده‌ی 20 سپتامبر 1951، یکی از نویسندگان به‌نام اسپانیا بود که آثارش به 42 زبان ترجمه شده و همچنان در سراسر دنیا به فروش می‌رسد. از آثار این نویسنده تاکنون کتاب‌های «شیفتگی‌ها» و «قلبی به این سپیدی» ترجمه شده و در اختیار خوانندگان فارسی‌زبان قرار گرفته است.

خابیر ماریاس پس از سال‌ها آفرینش ادبی، در 11 سپتامبر 2022 درگذشت.

در بخشی از کتاب صوتی قلبی به این سپیدی می‌شنویم

همان‌طور که قبلاً هم گفتم، این «ناراحتی آغازین» در اولین قدم در سفر ماه عسلمان در من پدید آمد، در میامی که جای مزخرفی‌ است اما برای تازه‌عروس و دامادها ساحل بی‌نظیری دارد. در نیواورلئان حالم بدتر شد و در مکزیکو و هابانا بدتر از قبل، حالا نزدیک به یک سال است، از زمانی که از آن سفر برگشتیم و خانه‌مان را به آن شکل عجیب‌و‌غریب افتتاح کردیم، این حس در من رشد کرد و بهتر بگویم، درون من و شاید درون هردومان خانه کرد.

اما ناراحتی دومم با قدرت هر چه تمام‌تر در پایان سفر ایجاد شد. در هابانا که به نوعی اهل آنجا هستم یا دقیق‌تر بگویم یک‌چهارمم متعلق به آن‌جاست، چون مادربزرگ و پدربزرگ مادری‌ام (مادرِ ترزا و خوانا آگیلرا) آنجا به دنیا آمدند، و مادرم هنوز بچه بود که به مادرید رفتند. این حس توی همان هتلی به من دست داد که سه شب را در آن گذراندیم. (آن‌قدر پول نداشتیم و اقامتمان در هر شهری کوتاه بود)، یک روز بعدازظهر که رفته بودیم قدم بزنیم لوییزا حالش بد شد، راستش به قدری بد که پیاده‌روی را فراموش کردیم و زود به اتاقمان برگشتیم تا بتواند استراحت کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
32 دقیقه
بخش اول - قسمت اول
23 دقیقه
بخش اول - قسمت دوم
33 دقیقه
بخش دوم - قسمت اول
35 دقیقه
بخش دوم - قسمت دوم
19 دقیقه
بخش سوم - قسمت اول
38 دقیقه
بخش سوم - قسمت دوم
10 دقیقه
بخش چهارم
33 دقیقه
بخش پنجم - قسمت اول
25 دقیقه
بخش پنجم - قسمت دوم
25 دقیقه
بخش ششم - قسمت اول
19 دقیقه
بخش ششم - قسمت دوم
16 دقیقه
بخش ششم - قسمت سوم
27 دقیقه
بخش هفتم - قسمت اول
30 دقیقه
بخش هفتم - قسمت دوم
15 دقیقه
بخش هشتم - قسمت اول
21 دقیقه
بخش هشتم - قسمت دوم
23 دقیقه
بخش نهم - قسمت اول
30 دقیقه
بخش نهم - قسمت دوم
27 دقیقه
بخش دهم - قسمت اول
23 دقیقه
بخش دهم - قسمت دوم
29 دقیقه
بخش یازدهم - قسمت اول
31 دقیقه
بخش یازدهم - قسمت دوم
26 دقیقه
بخش دوازدهم - قسمت اول
24 دقیقه
بخش دوازدهم - قسمت دوم
21 دقیقه
بخش سیزدهم - قسمت اول
26 دقیقه
بخش سیزدهم - قسمت دوم
26 دقیقه
بخش چهاردهم - قسمت اول
29 دقیقه
بخش چهاردهم - قسمت دوم
29 دقیقه
بخش چهاردهم - قسمت سوم
31 دقیقه
بخش چهاردهم - قسمت چهارم
30 دقیقه
بخش پانزدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی قلبی به این سپیدی
نویسنده
مترجممهسا ملک مرزبان
راوینیما رئیسی
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ ساعت و ۲۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۳۲۰۰۰ ۶۶,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی قلبی به این سپیدی

هانیه هژبرالساداتی
۱۴۰۱/۱۲/۱۲
کیفیت صدا، بیان گوینده و انتخاب موسیقی عالی. کتاب ریتم کندی دارد و سرشار است از درونکاوی‌های راوی. برای دوستانی که بنا بر توضیحات کتاب، احتمالا انتظار یک رمان هیجان انگیز دارند، ممکن است ملال آور باشد. هر چند برای من بسیار جذاب بود. از متن کتاب هیچ کس هرگز به من نگفته بود، غم چقدر شبیه ترس است… هیچ کس هرگز نمیتواند بفهمد که آن دیگری در تنهایی چه می‌کند. همه دیوونه اند؛ هر کسی مشکلاتی داره… این، یکی از فواید تکراره؛ همه چی رو وارونه و آشنا جلوه میده؛ چیزی که تو زندگی واقعی تو رو منزجر می‌کنه، اگه چند بار توی صفحه تلویزیون ببینی، برات جذاب میشه!!!! انتظار اعتیاد آور است. وقتی نمیخواهی چیزی را بدانی، انگار دنیا کم خطر میشود…طلایی‌ترین عبارت کتاب از نظر من: بر خلاف باور عموم، ماه همیشه پشت ابر میماند، چون واقعیت محض آن واقعیتی است که بر همگان پوشیده است و ناگفته باقی میماند؛ به کلام یا تصویر ترجمه نمیشود و مخفی و مکتوم میماند!
ام البنین ابانی
۱۴۰۳/۱/۲۲
به نظرم نویسنده برداشت شخصی خودش رو از روابط بین آدم ها رو با کمی وسواس بیان میکنه. برداشتی که شاید با نظرات ما هم در این مورد شبیه باشه. به همین دلیل با اینکه خیلی جاها جملات تکراری به کار میبره ولی برای ما آزار دهنده نیست. البته شاید اگر کتاب متنی رو بخونیم احساس ملال و بی حوصلگی برامون ایجاد بشه ولی کتاب صوتی رو اگر گوش کنیم برامون شیرین خواهد بود. در کل این کتاب رو دوست داشتم
مهتاب کارشناس
۱۴۰۲/۸/۲۵
رمانی نفس گیر درباره‌ی رازهای خانوادگی است؛ اسراری که قدرت و تأثیر بی رحمانه‌ای دارند و می‌توانند خیلی چیزها را نابود کنند
ممنونم از کتابراه
سارا
۱۴۰۲/۱۱/۱۸
صدای گوینده بسیار گیرا و قوی بود. ولی داستان بسیار ملال آور و خسته کننده بود. پر از توضیحات اضافه تا جایی که خط اصلی داستان گم میشد.
ز اسلامی
۱۴۰۲/۱۰/۲۶
نویسنده خلاقیت زیادی داشت و کتاب خوبی بود صدای گوینده عالی بود فقط بعضی جاها خیلی حوصله سربر بود
مریم اسدی
۱۴۰۱/۱۲/۱۰
باز از کتابراه سپاسگزارم بابت صداگذاری این کتاب، کتاب جذاب و زیباست توصیه میکنم حتما گوش کنید.
آوا روشن روان
۱۴۰۲/۲/۱۴
کتاب‌های خاویرماریاس را دوست دارم بخصوص که ترجمه‌ی مهسا ملک مرزبان هم باشه
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی قلبی به این سپیدی

برای دریافت کتاب صوتی قلبی به این سپیدی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.