معرفی و دانلود کتاب قلعه حیوانات

عکس جلد کتاب قلعه حیوانات
قیمت:
30000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قلعه حیوانات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قلعه حیوانات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قلعه حیوانات

کتاب قلعه حیوانات، داستانی هیجان‌انگیز و شجاعانه از جورج اورول است. گروهی شجاع از حیوانات اهلی طی یک اقدام آرمان‌گرایانه و انقلابی، اداره مزرعه را به‌ دست می‌گیرند تا برابری، رفاه و عدالت را در آن برقرار سازند.

اینبار خوک‌‌های مزرعه دست به کار شده و رهبری این جنبش را به‌ دست گرفته‌اند. اما باز هم طبق روال همیشه گروه جدید نیز به رهبری خوکی به نام ناپلئون ناخواسته راه صاحب سابق مزرعه را پیش گرفته و از باقی حیوانات سوء استفاده می‌کنند.

در کتاب قلعه حیوانات (Animal farm)، شاهد این اتفاقات جالب هستیم. اما با وجود این انقلاب عظیم و شجاعانه، زندگی سایر حیوانات تا آن‌جا که یادشان بود همان بود که همیشه بود. به طور معمول گرسنه بودند، روی مشتی کاه می‌خوابیدند، از استخر آب می‌نوشیدند، در مزرعه کار می‌کردند، در زمستان از سرما و در تابستان از مگس در رنج بودند. آن‌ها که پیرتر بودند گاه سعی می‌کردند به خاطر بیاورند که روزهای اول انقلاب زمانی که آقای جونز تازه اخراج شده بود اوضاع از امروز بهتر بود یا نه. ولی چیزی به خاطرشان نمی‌آمد و معیاری نداشتند که زندگی جدید خود را با آن قیاس کنند.

به هر تقدیر آن‌ها فرصت تفکر نداشتند. تنها بنجامین مدعی بود که جزئیات زندگی طولانی‌اش را به خاطر دارد و می‌داند که همه چیز همان است که همیشه بوده و بعدها نیز به همین شکل خواهد ماند، زندگی نه بدتر می‌شود، نه بهتر و می‌گفت گرسنگی و مشقت و حرمان از قوانین لایتغیر زندگی‌ست.

با تمام این احوال هیچ‌گاه حیوانات نا امید نشدند، حتی برای یک لحظه هم احساس افتخارآمیز و امتیاز عضو مزرعه‌ حیوانات بودن را از یاد نبردند.

جورج اورول (George Orwell) در آثار خود همه‌ وسایل و ابزار و عناصر داستان‌های علمی - تخیلی را به کار می‌گیرد، اما در واقع تالیفات او بیش از هر چیز تبلیغاتی‌ است: تبلیغات بر ضد کمونیسم و شیوه‌ حکومت استالین، و اصولا هر نوع رژیم استبدادی. هر چند که آثار خود را بر اساس اعتقادات سیاسی‌اش پایه‌گذاری می‌کند، از جنبه‌های هنری آن‌ها نیز غافل نمی‌ماند. او رمان‌نویسی را عالم اخلاق می‌دانست و از همین رو بود که راه سیاسی خود را در طغیان علیه‌ بی‌رحمی‌ها و سنگدلی‌های طرفداران فرانکو و استالین پیدا کرد.

در بخشی از کتاب قلعه حیوانات می‌خوانیم:

در ماه آوریل در مزرعه‌ حیوانات، اعلام جمهوریت شد و بنابراین برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری برای انتخاب رییس‌جمهور منتخب حیوانات واجب شد. جز ناپلئون نامزدی برای انتخابات ریاست‌جمهوری نبود و او هم به اتفاق آرا انتخاب شد. در همان روز انتخابات شایع شد اسناد جدیدی درباره‌ همکاری‌های سنوبال با آقای جونز به دست آمده است و تازه معلوم شده که سنوبال فقط قصد نداشته است که جنگ گاودانی را با شکست مواجه سازد، بلکه سنوبال در سنگرِ آقای جونز می‌جنگیده است. در حقیقت او به عنوان سرکرده‌ قوای آدم‌ها با شعار «زنده باد آدمیزاد» وارد جنگ گاودانی شده و زخمی که - هنوز هم معدودی به خاطر داشتند - بر پشت‌اش وارد آمده جای دندان‌های ناپلئون بوده است.

در اواسط تابستان موزز، زاغ اهلی، پس از چندین سال باز در قلعه‌ حیوانات پیدایش شد. هیچ تغییری نکرده بود. باز کار نمی‌کرد و هنوز با همان آهنگ از سرزمین شیر و عسل صحبت می‌کرد. بر تنه‌ درختی می‌نشست، بال‌های سیاه‌اش را بر هم می‌زد و با هرکس که میدان می‌داد حرف می‌زد. با منقار بزرگ‌اش به آسمان اشاره می‌کرد و با طمطراق می‌گفت: «رفقا، آن بالا، آن بالا درست پشت آن ابر سیاه، سرزمین شیر و عسل است. همان سرزمینی که ما حیوانات بدبخت در آن برای همیشه از رنج کار آسوده می‌شویم.» حتی مدعی بود که در یکی از پروازهای دور و درازش آن‌جا را دیده است: جایی پر از مزارع جاودانی شبدر و پرچین‌هایی که روی آن‌ها قند و کلوچه می‌روید.

خیلی از حیوانات گفته‌های او را باور می‌کردند، و منطق‌شان هم این بود که زندگی اکنون پر مشقت است، انصاف در این است که دنیای بهتری در جای دیگری وجود داشته باشد. موضوعی که درک‌اش سخت و مشکل بود. رویه‌ خوک‌ها در مقابل موزز این بود که گفته‌های او را درباره‌ی سرزمین شیر و عسل با طرز اهانت‌آمیزی تکذیب می‌کردند، اما با این حال به او اجازه می‌دادند بی‌ آن‌که کاری انجام دهد در مزرعه بماند و حتی روزانه یک ته استکان آبجو هم برایش منظور کرده بودند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قلعه حیوانات
نویسنده
مترجمامیر امیرشاهی
ناشر چاپینشر روزگار
سال انتشار۱۳۹۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات124
زبانفارسی
شابک978-964-374-447-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قلعه حیوانات

میلاد فرهمند
۱۳۹۹/۲/۵
یکی از بهترین کتاب‌های جرج اورول میتونه آیینه هر جامعه‌ای باشه که دیکتاتوری در اون جاریه و یاداور این نکته که جهل و فقر اساس سپردن جوامع به دیکتاتورهاست سپردن با دستهای خود اون ملت
مسلم امیدی
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
کتاب بسیارخوبی هست ارزش مطالعه کردن دارد. مضمون کتاب حکایت از حال و احوال جوامع امروز دارد حتمابخوانید. باتشکر از کتابراه
احسان تاذری
۱۳۹۹/۱/۲۴
داستان واقعا جالبی بود شباهت زیادی به وضعیت کنونی ما داره واقعا یه شاهکار از جرج اورول هست
Parisa Rajabi
۱۳۹۸/۱۰/۲۴
خیلی کتاب جذابیه توصیه میکنم بعد از مطالعه حتما نقداشا تو گگل سرج کنید
Mehdi Jiba
۱۳۹۷/۱۱/۱۹
کتاب خیلی خوبی بود و واقعا درباره خود ما هم صدق میکنه ولی انتظار نداشتم اینطور تموم بشه
مجید لیراوی
۱۳۹۷/۳/۱
این کتاب رو قبلا خوندم
از اون کتابهایی هست که حتما بیاد خوند
آرزو رافعی
۱۳۹۹/۱/۲۲
این کتاب وضع کنونی ما رو ترسیم کرده. بر هممون واجبه که این کتاب رو با دقت مطالعه کنیم.
محمدرضا زاهدی
۱۳۹۸/۱۱/۱۲
داستان خیلی روان و گیرایی داشت، ترجمه هم خیلی خوب بود
behy kh
۱۳۹۷/۴/۲۶
بسیار جذاب و واقعی
برگرفته از اتفاقات اطراف
عماد ترک زاده
۱۳۹۶/۱۱/۲۵
عجب کتابی، واقعا توصیه میکنم خوندنشو
میلاد نظری
۱۳۹۸/۶/۲۱
بینظیره، خوندن این کتابو به همه توصیه می‌کنم 👌
Dina Salmani
۱۳۹۷/۱۰/۹
تاریخ تکرار میشود... درهمه دوران. عااالی بود
saeed khani
۱۳۹۷/۲/۲۰
حال و روز امروز ماست
mohammad reza ebraheemi
۱۳۹۶/۱۲/۶
عالی و پرتقالی‌. حتما دانلود کنید
9898 zia
۱۳۹۹/۱۰/۲۸
فوق العاده زیبا
متاسفانه همین اتفاق در کشور ما رخ داده
مشاهده همه نظرات 17

راهنمای مطالعه کتاب قلعه حیوانات

برای دریافت کتاب قلعه حیوانات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.