معرفی و دانلود کتاب صوتی تخم مرغ‌های شوم

عکس جلد کتاب صوتی تخم مرغ‌های شوم
قیمت:
۳۷,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تخم مرغ‌های شوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تخم مرغ‌های شوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تخم مرغ‌های شوم

کتاب صوتی تخم مرغ‌های شوم اثر یکی از معروف‌ترین نویسندگان روس، میخائیل بولگاکف است. او این رمان کوتاه را در سال 1924 نوشت. به عقیده‌ی بسیاری از منتقدان ادبی،‌ این رمان جامعه‌ی شوروی آن زمان را به سخره می‌گیرد. این کتاب صوتی داستانی درباره‌ی یکی از اکتشافات جنجالی یک پروفسور نابغه است که به جای نجات مردم، فاجعه می‌آفریند.

درباره‌ی کتاب صوتی تخم مرغ‌های شوم

میخائیل بولگاکف (Mikhail Bulgakov) کتاب صوتی تخم‌ مرغ‌های شوم (The Fatal Eggs) را با روایت کشف تصادفی یک جانورشناس روس با نام پروفسور پرسیکوف آغاز می‌کند. او مرد سرسختی است که به‌صورت تمام‌وقت در آزمایشگاهش مشغول به کار است. مردی که وقت خود را با قورباغه‌ها و وزغ‌ها می‌گذراند و امیدوار است روزی با مطالعه روی آن‌ها، به نتیجه برسد. روزی پروفسور چند ساعت میکروسکوپ خود را روشن می‌گذارد و به‌دنبال کاری می‌رود. بعد از بازگشت، متوجه پدیده‌ی عجیبی می‌شود که او را به فکر فرومی‌برد. یک پرتو نور قرمز به‌طور ناگهانی ایجاد شده و آمیب زیر میکروسکوپ را به اندازه‌ی قابل‌توجهی بزرگ کرده است. پرسیکوف نمی‌خواهد خبر این کشف بزرگ به بیرون درز پیدا کند. اما نهایتاً این خبر فاش می‌شود؛ زیرا جامعه در حال حاضر بیش از هر چیزی به چنین کشفی نیاز دارد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی تخم مرغ‌های شوم

در همین زمان، یک بیماری ناشناخته در میان جوجه‌ها شیوع می‌یابد و باعث مرگ آن‌ها می‌شود. صاحب‌منصبان و مردم عادی از ادامه‌ی زندگی ناامید هستند و نمی‌دانند که برای زنده نگه داشتن جوجه‌ها و پرورش مرغ، باید چه کاری انجام دهند. پلیس مخفی به محض فهمیدن خبر کشف بزرگ پروفسور پرسیکوف، تجهیزات آزمایشگاهی او را مصادره می‌کند. دولت قصد دارد که برای تسریع رشد جوجه‌ها از این پدیده‌ی شگفت‌انگیز استفاده نماید. با وجود مخالفت پرسیکوف که هنوز این کشف را بر روی دیگر موجودات زنده نیازموده است، دولت کار خود را شروع می‌کند. همانطور که می‌توان انتظار داشت، افسار کار به دست مردم نابلد سپرده می‌شود و آن‌چه که نباید، اتفاق می‌افتد.

میخائیل بولگاکف این داستان علمی - تخیلی و طنز را در سال 1924 و درست مصادف با به قدرت رسیدن استالین نوشت. بلشویک‌ها در آن زمان اعتقاد داشتند که هر نوع کشف و اختراع علمی‌ای به کمال انسان منجر می‌شود. البته کتاب صوتی تخم مرغ‌های شوم در سال 1925 منتشر شد و از طرف جامعه، مورد استقبال قرار گرفت.

کتاب صوتی تخم مرغ‌های شوم پر است از تصاویر عجیب‌وغریب، لحظات سورئال‌، توصیفات تخیلی و طنز تاریک. شخصیت‌های این کتاب کاریکاتوری از جامعه‌ی آن روز شوروی هستند. میخائیل بولگاکف اثر خود را به گونه‌ای تمثیلی و نمادین نوشته است تا از تیغ سانسور در امان باشد.

محتوای سیاسی اثر کاملاً مشخص است: دولت‌مردان سعی دارند علم و جامعه را کنترل کنند؛ اما بی‌کفایتی آن‌ها باعث ایجاد هرج‌ومرج می‌شود. بعضی از منتقدین پرتو قرمز را نماد انقلاب اکتبر 1917 می‌دانند. انقلابی که امیدهای بسیاری را ناامید کرد.

شما می‌توانید این کتاب صوتی را با صدای علیرضا ناصحی بشنوید که رادیو گوشه در تهیه‌ و انتشار آن سهم داشته. نشر برج نسخه‌ی متنی این اثر را با ترجمه‌ی بابک شهاب منتشر کرده است.

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب صوتی تخم مرغ‌های شوم

در سال 1996، سرگئی لومکین از روی این کتاب میخائیل بولگاکف، فیلمی با بازی الگ یانکوسکی ساخت. شبکه‌ی تلویزیونی رای در ایتالیا، با اقتباس از کتاب صوتی تخم مرغ‌های شوم، یک سریال دو قسمتی ساخت که در سال 1977 پخش شد. داگلاس بیکر، کارگردان انگلیسی، نمایشنامه‌ای بر اساس کتاب بولگاکف نوشت که در سال 2019 روی صحنه رفت.

نکوداشت‌های کتاب صوتی تخم مرغ‌های شوم

  • میخائیل بولگاکف علاوه‌بر این‌که وقایع اطرافش را به‌خوبی رصد می‌کرد، توانایی عجیبی در شناسایی نشانه‌های طنز در جامعه داشت. او در کتاب صوتی تخم مرغ‌های شوم، فضای آن روزهای جامعه‌ی شوروی را به سخره می‌گیرد. (روزنامه‌ی گاردین)

  • با اینکه کتاب صوتی تخم مرغ‌های شوم پر از اصطلاحات پزشکی ناآشناست، نثر روان و طنازانه‌ی میخائیل بولگاکف، منظور او را به‌درستی به مخاطب می‌رساند. (روزنامه‌ی تایمز)

  • شور و نشاط موجود در کتاب،‌ خواننده را سر ذوق می‌آورد. (دوریس لسینگ)

کتاب صوتی تخم مرغ‌های شوم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به خواندن داستان‌های علمی - تخیلی، طنز و سیاسی علاقه دارید، شنیدن کتاب صوتی تخم مرغ‌های شوم را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب صوتی تخم مرغ‌های شوم می‌شنویم

ماجرا چنین بود: زمانی‌که پروفسور چشم فرزانه‌اش را به عدسی نزدیک کرد، برای نخستین بار در تمام عمرش متوجه پرتو بسیار درخشان و ضخیمی شد که درون حلقه‌ی رنگارنگ نقش بسته بود. پرتو رنگ سرخ روشن داشت و مانند نوک ریز سوزن از لبه‌ی حلقه بیرون زده بود. تمام نامبارکی ماجرا این بود که پرتو چند ثانیه چشم کارکشته‌ی استاد چیره‌دست ما را میخکوب خودش کرد. پروفسور درون پرتو چیزی دید هزار مرتبه بااهمیت‌تر از خود پرتو که مانند کودک ناتوانی تصادفاً هنگام حرکت آینه و عدسی میکروسکوپ، تولد یافته بود. زندگی درون خط باریک و سرخ در جوش‌وخروش بود. آمیب‌های خاکستری شبه‌پاهایشان را بیرون داده بودند و با تمام قوا خود را به خط سرخ می‌کشاندند و داخلش به شکلی اسرارآمیز زنده می‌شدند. پنداری نیرویی روح زندگی را به جسمشان می‌دمید. داخل پرتو تولیدمثل به شکلی دیوانه‌وار -کلمه‌ی مناسب‌تری نمی‌توان برگزید- در جریان بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
14 دقیقه
فصل 1: سرگذشت پروفسور پرسیکوف
15 دقیقه
فصل 2: حلقه‌ی رنگی
19 دقیقه
فصل 3: شکار پرسیکوف
12 دقیقه
فصل 4: درازدووّا، زن کشیش
38 دقیقه
فصل 5: ماجرای مرغ‌ها
10 دقیقه
فصل 6: مسکو در ژوئن سال 1928
28 دقیقه
فصل 7: سرنوشت
13 دقیقه
فصل هشت: ماجرای ساوخوز (قسمت اول)
29 دقیقه
فصل هشت: ماجرای ساوخوز (قسمت دوم)
15 دقیقه
فصل 9: توده‌ی لولنده
16 دقیقه
فصل 10: فاجعه
19 دقیقه
فصل 11: نبرد و مرگ
7 دقیقه
فصل 12: ایزد سرمای خودرونشین

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تخم مرغ‌های شوم
نویسنده
مترجمبابک شهاب
راویعلیرضا ناصحی
ناشر چاپینشر برج
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تخم مرغ‌های شوم

Mohammad Hooshmand
۱۴۰۲/۸/۱۳
تخم مرغ‌های شوم را می‌توانیم چیزی بین سوررئالیسم و رئالیسم جادویی فرض کنیمجدا از این تخم مرغ‌های شوم، یکی از رکیک‌ترین آثار بولگاکف در نوع روایی است اما او باز هم به فرمالیسم محبوبش پای بند است و با زبانی کنایی و استعاری، در فرم اثرش از نمادگرایی استفاده می‌کند و برای مثال طنزهای تلخی که به کار یکی می‌برد (عنصر گروتسک) از مبیّنات چنین نکته‌ای به شمار می‌روددرواقع او از علم به سان تمهیدی برای ساخت داستان لایه لایه‌ی فرمالیستی و ابراز انتقادات سیاسی اجتماعی خود استفاده می‌کند
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تخم مرغ‌های شوم

برای دریافت کتاب صوتی تخم مرغ‌های شوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.