معرفی و دانلود کتاب رویای ارواح: مجموعه داستان

برای دانلود قانونی کتاب رویای ارواح و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رویای ارواح و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رویای ارواح: مجموعه داستان

کتاب رویای ارواح مجموعه‌ای شامل هفت داستان کوتاه به قلم نویسندگانی برجسته از سرتاسر جهان است. داستان‌های «حمله‌ی موفقیت‌آمیز»، «راج زمستانی» و «نامه» که در این کتاب حاضرند، به ترتیب به قلم کیم استانلی رابینسون، نیکلاس. ای. دیکاریو و ویلیام سامرست موآم نوشته شده‌اند.

درباره‌ی کتاب رویای ارواح

کتاب رویای ارواح مشتمل بر هفت داستان کوتاه از بزرگ‌ترین نویسندگان جهان است. از ویلیام سامرست موآم (William Somerset Maugham)، یکی از چهره‌های نام‌آشنای ادبیات، دو داستان کوتاه به نام‌های «نامه» و «جزیره» در این کتاب وجود دارد. این نویسنده‌ی انگلیسی، با نگارش دومین کتابش به نام «لیزای محله‌ی لمبث» به چنان شهرتی دست یافت که طبابت را کنار گذاشت و تا آخر عمر به نوشتن مشغول شد.

از نویسنده‌ی نام‌آشنای دیگر، میخائیل سالتیکوف شچدرین (Mikhail Saltykov-Shchedrin)، طنزنویس معروفِ قرن نوزدهم، داستان «چطور یک دهاتی خوراک دو کارمند را پخت» را می‌خوانیم. این داستان در مورد دو کارمند است که پس از تعطیلی اداره بازنشسته می‌شوند و به سن‌پترزبورگ نقل‌مکان می‌کنند.

«ا. ب. 11 1 86»، داستان سومِ کتاب رویای ارواح، اثری از جویس کارول اوتس (Joyce Carol Oates) است. این داستان درباره‌ی پسری هجده‌ساله به نام دنی است که همه‌ی بزرگترها اعم از مادرخوانده و پدرخوانده‌اش و معلمانش با او رفتاری عجیب دارند. او زیاد اجتماعی نیست و احساس تنهایی می‌کند. حتی خانم جیسون، معلمی که پیش‌تر به نظر می‌آمد به صحبت‌های او گوش می‌سپارد و درکش می‌کند، نسبت به او بی‌توجه می‌شود. جویس کارول اوتس موفق به دریافت جایزه‌ی PEN/Malamud برای یک عمر دستاورد ادبی شده است.

معرفی و دانلود کتاب رویای ارواح

«حمله‌ی موفقیت‌آمیز» نام داستانی دیگر از کتاب رویای ارواح است که به قلم کیم استانلی رابینسون (Kim Stanley Robinson) نوشته شده. این نویسنده‌ی آمریکایی را برای سه‌گانه‌ی مشهور او (مریخ سرخ، مریخ سبز و مریخ آبی) می‌شناسند. کیم استانلی رابینسون برای داستان‌های کوتاه و بلندش موفق به دریافت جوایزی نظیر هوگو، نبولا، ورلد فنتسی و... شده. داستان حمله‌ی موفقیت‌آمیز بر اساس یک فرض ساده شکل گرفته است: چه اتفاقی می‌افتاد اگر پرواز شوم بر فراز هیروشیما با کمی تغییر انجام می‌شد؟

نیکلاس. ای. دیکاریو (Nicholas A. DiChario) شاید مهجورترین نویسنده‌ی این کتاب باشد، اما او یکی از پرکارترین نویسندگان داستان کوتاه است. «راج زمستانی»، داستانی که در کتاب رویای ارواح می‌خوانیم، در سال 1993 نامزد دریافت پنج جایزه‌ی ادبی از جمله جوایز هوگو و ورلد فنتسی شده است.

درنهایت به داستان رویای ارواح (Son Makara) می‌رسیم که نام کتاب از آن گرفته شده. ولادیمیر کارالنکو (Vladimir Korolenko) داستان خود را درباره‌ی محکومیت سقراط به مرگْ در آتنِ باستان روایت می‌کند. سقراط برای مردم آتن، مانند خرمگسی است که برای اسب مزاحمت ایجاد می‌کند. مردم آتن تصمیم می‌گیرند خرمگس ناآرام را بکشند تا دوباره سیمای خدایان بدرخشد. این در حالی است که بعضی شهروندان به یاد می‌آورند که سقراط چطور توانسته بود به تنهایی مردم را از اعدام ناعادلانه‌ توسط ژنرال‌ها پس از پیروزی در نبرد آرجنوسا برهاند و به این ترتیب مقابل ظالمانی که پانصد نفر را به کام مرگ فرستاده بودند قد علم کند.

کتاب رویای ارواح گنجینه‌ای ادبی است که جلوه‌هایی از ادبیات فرانسه، روسیه، آمریکا و انگلستان را در یک اثر گرد هم آورده است. این اثر توسط انتشارات افکار با ترجمه‌ی مهرناز رحیمی منتشر شده.

کتاب رویای ارواح برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به داستان کوتاه مخاطبین اصلی این کتابند.

در بخشی از کتاب رویای ارواح: مجموعه داستان می‌خوانیم

مرد از خشم منفجر شد: «به اندازه‌ی کافی شنیدم.» رو به دری گفت: «موظف نیستم هر آن‌چه را که اینجا شنیده‌ام محرمانه نگه دارم. می‌توانید مطمئن باشید که در دادگاه نظامی کاپیتان ژانویه به‌ عنوان مدرک استفاده خواهد شد.» او برگشت و به ژانویه، چنان با تنفرِ در حال غلیان نگاه کرد که ژانویه فهمید. برای این افراد اقرار به اینکه ژانویه راست می‌گفت یعنی آن‌ها اشتباه کرده‌اند. هر کدام از آن‌ها به خودی خود در ساخت سلاحی که ژانویه از آن استفاده نکرده بود، مسئول بودند. وقتی ژانویه این را فهمید، دستش آمد که محکوم است.

صدای بسته شدن در پشت سر دکتر هنوز دفتر کوچک را می‌لرزاند. ژانویه در تخت سفری‌اش نشست. سیگاری بیرون آورد. زیر نگاه سرد سرهنگ دری، درحالی‌که دستش می‌لرزید آن را روشن کرد. یک پک زد. سرش را بلند و به سرهنگ نگاه کرد. شانه‌هایش را بالا انداخت و توضیح داد: «بهترین شانسم بود.» فایده داشت، برای اولین بار و تنها یک بار تحقیر سرد در چشمان سرهنگ تبدیل به کورسویی سخت از احترام یک وکیل شد.

دادگاه نظامی دو روز طول کشید. متهم به‌علت سرپیچی از دستورات در نبرد، کمک و همدردی با دشمنْ مجرم شناخته شد. مجازات او مرگ با جوخه‌ی آتش بود. ژانویه بقیه‌ی روزهای زندگی‌اش به ندرت صحبت می‌کرد و بیشتر از همیشه پشت ماسکی که مدت‌ها پشت آن مخفی شده بود فرو رفت. کشیشی برای ملاقات با او آمد.

فهرست مطالب کتاب

چطور یک دهاتی خوراک دو کارمند را پخت
نامه
ا . ب. 11 1 86
حمله‌ی موفقیت‌آمیز
راج زمستانی
رویای ارواح
جزیره

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رویای ارواح: مجموعه داستان
نویسنده، ، ، ، ،
مترجممهرناز رحیمی
ناشر چاپینشر افکار
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات247
زبانفارسی
شابک978-964-228-050-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رویای ارواح

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رویای ارواح

برای دریافت کتاب رویای ارواح و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.