معرفی و دانلود کتاب صوتی لپ قرمزی

عکس جلد کتاب صوتی لپ قرمزی
قیمت:
۸۰۰۰ 5600 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی لپ قرمزی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی لپ قرمزی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی لپ قرمزی

داستان دوستی‌های خالصانه که رنگ صداقت به خود می‌گیرند. ناهید هاشمیان در کتاب صوتی لپ قرمزی ماجرای دو کودکی را روایت می‌کند که به دور از هنجارهای طبقاتی جامعه، با یکدیگر طرح دوستی می‌ریزند. «لپ قرمزی»، دخترک ساده‌دل روستایی است که به «ترانه»، نوه‌ی خان قالیبافی یاد می‌دهد و به این ترتیب ثابت می‌کند ارزش دوستی‌ها فراتر از جایگاه اجتماعی انسان‌هاست.

درباره‌ی کتاب صوتی لپ قرمزی

برای کودکان امروزی که زندگی خود را در آپارتمان‌های کوچک شهری می‌گذرانند، دشوار است که با طبیعت بکر روستاها و صمیمیت مردم این نواحی ارتباط برقرار کنند. ناهید هاشمیان در کتاب صوتی لپ قرمزی دست کودک شما را گرفته و او را به روستایی زیبا در دل طبیعت می‌برد. البته تخیل هم به کمک تصاویر دلنشین نویسنده آمده‌اند تا مخاطب، زیبایی آفتاب، درخت، برکه و... را به‌نوع دیگری درک کند.

لپ قرمزی دخترک بازیگوش و کنجکاوی است که حین گشت‌و‌گذار در باغ‌های روستا سر از خانه‌ی ارباب در می‌آورد. ترانه، نوه‌ی ارباب نیز در این خانه زندگی می‌کند. این دو دخترک به‌زودی دوستی خود را آغاز می‌کنند و آن‌چنان به هم نزدیک می‌شوند که روی پشت‌بام در کنار هم می‌خوابند و ماجراجویی‌های زیادی را باهم تجربه می‌کنند. اما بالاخره روزی می‌رسد که ترانه باید دوستش را ترک کند و راهی شهر بشود. آیا دوستی آن‌ها در همین نقطه به پایان می‌رسد؟ آیا اصولاً دوستی‌های خالصانه پایانی دارند؟

می‌دانیم که اصلاح یک جامعه را باید از تربیت درست کودکان آن آغاز کنیم. برای اینکه پدران و مادران فردای این سرزمین ارزش‌ها و هنجارهای پوسیده‌ی اجتماعی را دور بریزند، لازم است که در کودکی معنای واقعی انسانیت را به آن‌ها بیاموزیم. درست به همین دلیل، ناهید هاشمیان در قالب یک داستان سرگرم‌کننده، به کودکان نشان می‌دهد که دختر ارباب و یک دختر ساده‌ی روستایی تفاوتی در انسان بودن ندارند. ثروت باعث برتری شخصیتی هیچ انسانی نخواهد شد و چه بهتر که کودکان ما این نکته را در نخستین ارتباط‌های اجتماعی خود بیاموزند.

لحن عاطفی و روایت پرکشش کتاب صوتی لپ قرمزی، آن را به داستانی شنیدنی و البته هیجان‌انگیز تبدیل کرده که علاوه‌بر سرگرم‌کننده بودن، برای کودکانتان آموزنده نیز هست. داستان حاضر را انتشارات مهرک به چاپ رسانده و گروه فرهنگی سماوا نیز نسخه‌ی صوتی آن را با خوانش عسل خانی منتشر کرده است.

کتاب صوتی لپ قرمزی برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان 9 تا 12 سال مخاطبان اصلی کتاب صوتی لپ قرمزی هستند و از شنیدن آن بسیار لذت خواهند برد.

با ناهید هاشمیان بیشتر آشنا شویم

ناهید هاشمیان، زاده‌ی 1346 در شهر بجنورد، نویسنده‌ و داستان‌نویس ایرانی است. او که در رشته‌ی الکترونیک و سپس صنایع به تحصیل پرداخته به‌زودی راه ادبیات و داستان‌نویسی را برگزید. البته نویسندگی او به دوران تحصیلش برمی‌گردد، زمانی که به خاطر انشاهای زیبایش مورد تحسین معلمان قرار می‌گرفت. مدتی بعد، به اصرار یکی از دوستانش تصمیم گرفت داستان‌هایش را منتشر کرده و به‌طور رسمی پا به دنیای قصه‌ها بگذارد. «مزرعه‌ها»، «مداد رنگی»، «چشمان تاریکی» و... عنوان برخی از کتاب‌های این نویسنده هستند.

در بخشی از کتاب صوتی لپ قرمزی می‌شنویم

خورشید هنوز در آسمان دیده می‌شد. دختر کوچولو سرش را بالا گرفت و چشم‌هایش را تنگ کرده بود. نگاهش لابه‌لای برگ‌های زرد و نارنجی دنبال چیزی می‌گشت. ناگهان، برگ‌ها تکانی خوردند و کلاغی پرید. دخترک سرش را دنبال کلاغ چرخاند. قدمی به سویش رفت و دور شدنش را تماشا کرد. حالا درست زیر درخت بزرگ میدان دهکده ایستاده بود. کمی دورتر، در بزرگ خانه‌ی ارباب دیده می‌شد. دخترک آرام به‌سوی در رفت. ایستاد و نگاه کرد ولی در بسته بود و او نمی‌توانست گل‌های رنگارنگ باغچه را ببیند.

باد سردی می‌وزید. دخترک دو طرف لباسش را بهم نزدیک کرد و به راه افتاد. هرجا درختی می‌دید به طرفش می‌رفت تا از روی برگ‌های رنگارنگ و خشک آن رد شود. حواسش به صدای خرد شدن برگ‌ها بود. از این درخت به آن درخت کشیده می‌شد و از خش‌خش برگ‌های خشک زیر درختان لذت می‌برد. هرچه از میدان دهکده دورتر می‌شد، درخت‌ها بیشتر و بیشتر به هم نزدیکتر و نزدیکتر می‌شدند. از جوی آب که پرید، وارد باغ بزرگی شد. خانه‌های دهکده دیگه به چشم نمی‌خوردند. در این باغ درخت‌ها همگی به هم نزدیک بودند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
63 دقیقه
لپ قرمزی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی لپ قرمزی
نویسنده
راویعسل خانی
ناشر چاپیانتشارات مهرک
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی
۸۰۰۰ 5600 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی لپ قرمزی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی لپ قرمزی

برای دریافت کتاب صوتی لپ قرمزی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.