معرفی و دانلود کتاب چشمان تاریکی

عکس جلد کتاب چشمان تاریکی
قیمت:
۳۱,۸۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چشمان تاریکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چشمان تاریکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چشمان تاریکی

کتاب چشمان تاریکی نوشته‌ی دین کونتز که یکی از آثار پرفروش نیویورک تایمز است، داستان دلهره‌آور و عجیبی دارد. در این رمان انسان‌ها بدون هیچ دلیلی می‌میرند و ماجرای آن شباهت بسیار زیادی به نحوه‌ی شیوع ویروس کرونا دارد و به نوعی نویسنده سال‌ها پیش این بیماری را پیش‌بینی کرده است.

درباره‌ کتاب چشمان تاریکی:

این رمان داستانی پر از هیجان و غیرقابل‌باور روایت می‌کند و حدود 40 سال پیش نوشته شده و اکنون با سپری شدن چندین دهه به دلیل شباهتی که با ویروس کرونا دارد، بر سر زبان‌ها افتاده است. ماجرای کتاب چشمان تاریکی (The Eyes of Darkness)، درباره‌ی ویروس کشنده‌ای با نام «ووهان=400» است که به عنوان سلاحی بیولوژیک استفاده می‌شود.

شباهت‌های رویدادهای کنونی (شیوع ویروس کرونا) با این رمان که در سال 1981 چاپ شده، به حدی زیاد است که در سراسر دنیا مردم را حیرت‌زده کرده؛ با این وجود داستان دین کونتز (Dean Koontz) با واقعیت کرونا تفاوت‌هایی دارد؛ به عنوان مثال در این کتاب، آمار قربانیان مبتلایان به ویروس «ووهان 400» صد درصد است؛ در حالی که مبتلایان به کرونا شانس بیشتری برای درمان دارند. البته نباید از این نکته غافل شد که مهم‌ترین تشابه کتاب چشمان تاریکی با ویروس کرونا، خاستگاه شیوع ویروس یعنی شهر ووهان در چین است.

خلاصه‌ی داستان کتاب چشمان تاریکی:

چشمان تاریکی زندگی مادری را روایت می‌کند که فرزندش را به سفر می‌فرستد. رهبر گروه مسافران تاکنون بارها این سفرها را بدون ‌خطر انجام داده است ولی این‌ بار رهبر گروه و تمام کودکانی که در این سفر حضور داشتند، بدون هیچ توضیحی نابود می‌شوند. مادر به کلیت این ماجرا مشکوک است اما تصمیم می‌گیرد با مرگ فرزندش کنار بیاید. مدتی بعد پیغام‌های عجیبی دریافت می‌کند و متوجه می‌شود که بیماری تنفسی جدیدی به سرعت در دنیا شیوع یافته که در برابر همه‌ی درمان‌های موجود مقاوم است. تمام این‌ها برای این مادر یک سوال ایجاد می‌کند: آیا ممکن است پسرش هنوز زنده باشد؟

نکوداشت‌های کتاب چشمان تاریکی:

- دین کونتز متخصص سبک نثر است و شاعرانگی‌اش بر شرارت و تنش می‌افزاید. او کاراکترهایی با ژرفا و غنای غیرمعمول می‌آفریند. (Seattle Times)

- نثری لغزان و توهم زا، نویسندگان جدی ممکن است با بهره‌گیری از تکنیک او خوب عمل کنند. (New York Times Book Review)

- در هر صنعتی، هنرمندانی حضور دارند که نه تنها فراموش‌نشدنی‌اند بلکه از مهارت خود بهتر از بقیه آگاهند. دین کونتز در میان این صنعتگران است. (Suspense Magazine)

- کونتز همواره قدرت توصیفی نزدیک به دیکنز داشته و توانایی این را دارد که ما را از یک صفحه به صفحه ای دیگربکوبد. در این زمینه رمان نویسان معدودی به پای او می رسند. ( Los Angeles Times)

- کونتز شاید بهتر از هر رمان‌نویس دیگری می‌تواند داستان‌های تخیلی مناسب با حال و هوای آمریکا بنویسد. رمان‌هایی که به واقعیت و سرسختی پلیدی‌ها و همچنین قدرت خوبی‌ها اعتراف می‌کنند که هرچه به سمت تعالی می‌روند در مقیاس وسیعی سرگرم‌کننده‌اند. (Publishers Weekly)

کتاب چشمان تاریکی مناسب چه کسانی است؟

این رمان دربردارنده‌ی داستانی است که شما را شیفته‌ی خود می‌کند. اگر به رمان‌های ترسناک، جنایی و علمی - تخیلی علاقه دارید، خواندن این اثر به شما توصیه می‌شود.

دین کونتز را بیشتر بشناسیم:

او در 9 ژوئن 1945 در پنسیلوانیا به دنیا آمد و برای نوشتن رمان‌های مهیج و پر‌تعلیقش شهرت دارد. آثار وی بی‌تاثیر از وضعیت خانوادگی‌اش نیست. دین در کودکی از سوی پدر الکلی مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفت اما تلاش می‌کرد روحیه‌ی خود را حفظ کند و به مادرش برای مقاومت قوت قلب دهد. این نویسنده سال آخر دانشگاه را سپری می‌کرد که برنده‌ی مسابقه‌ی داستان خیالی Atlantic Monthly شد. همین موضوع موجب شد که به نویسندگی به صورت حرفه‌ای روی بیاورد. آثار وی تاکنون به 38 زبان زنده‌ی جهان ترجمه شده و بیش از 500 میلیون نسخه از آن‌ها به فروش رفته است. 14 رمان از او در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفته‌ است.

در بخشی از کتاب چشمان تاریکی می‌خوانیم:

تینا برگه‌ها را انداخت و به سمت در دوید.
چراغی که آنجلا خاموش کرده بود را روشن کرد.
به سمت میز آنجلا رفت. روی صندلی نشست و کامپیوتر را روشن کرد. روی نمایشگر فقط یک صفحه آبی ساده دیده می‌شد.
در کشوی وسطی یک کتاب با شماره کد رمزی بود که دسترسی به اطلاعات حساس ذخیره شده در حافظه مرکزی کامپیوتر را امکان پذیر می‌کرد. تینا کتاب را ورق زد و کد را پیدا کرد: 1001012.

عبارت مهمانان ویژه ظاهر شد که هرگز از آن‌ها بهای خدمات درخواست نمی‌شد. این رقم‌ها در هزینه‌های زندگی آن‌ها اصلاً شمرده نمی‌شد.
تینا کلمه عبور خودش را هم وارد کرد. این لیست برای هتل اهمیت زیادی داشت و بدون کلمه عبور دسترسی به آن امکان‌پذیر نبود.
کامپیوتر نام او را پرسید و تینا آن را تایپ کرد.
مطابقت داشت و صفحه پاک شد.
تینا رمز دسترسی را وارد کرد و در صفحه نمایش عبارت «لطفا منتظر بمانید» ظاهر شد.
دست‌هایش عرق کرده بودند. دستش را با دستمالی خشک کرد و همان اطلاعاتی که آنجلا دقایقی پیش درخواست کرده بود را مجدداً درخواست کرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چشمان تاریکی
نویسنده
مترجمناهید هاشمیان
ناشر چاپیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات260
زبانفارسی
شابک978-622-208-728-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چشمان تاریکی

Pegah
۱۴۰۲/۳/۲۹
جزو کتابایی بود که نمیشد حدس زد آخرش چی میشه زیاد ربطی به کرونا و این داستانا نداشت ولی واقعا قشنگ و جالب بود تایمتو هدر نمیدی سر خوندنش دین کونتز واقعا نویسنده خوبیه ترجمه هم عالی بود
kkk
۱۴۰۲/۹/۱۱
کتاب خیلی جالبی بود طوری که دوست داری زودتر ببینی اخرش چی میشه و اخرش هم تقریبا غیر قابل پیش بینی بود واقعا ارزش خوندن داشت من که یک روزه تمومش کردم
شکریه عبدالرحیمی
۱۴۰۰/۱۰/۶
فقط به خاطر تعریفی که ازش شده بود و ارتباطش با کرونا خوندم ولی ارتباطی نداشت مثل یک فیلم تخیلی درجه ۳ بود با پایانی غیر قابل باور
Maedeh Arani Kashani
۱۴۰۰/۳/۲۹
ایده کتاب جالب بود و معمای داستان رو خوب پردازش کرده بود، اما مستقیما نمی‌تونه ربطی به کووید ۱۹ داشته باشه
zaynab azizi
۱۴۰۱/۱۱/۱۴
کتابی که زاویه تفکرات انسانها رو تغییر میده و لازمه بدون در نظر گرفتن سبک نوشتاری خونده بشه
Somayeh Roohagh
۱۴۰۰/۵/۳۱
خیلی جالب بود! ترجمه کتاب هم روان و خوب بود و داستان طوری بود که نمیشد ازش دست کشید!
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب چشمان تاریکی

برای دریافت کتاب چشمان تاریکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.