معرفی و دانلود کتاب صوتی ماجراهای تام سایر

عکس جلد کتاب صوتی ماجراهای تام سایر
قیمت:
۹۴,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماجراهای تام سایر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماجراهای تام سایر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ماجراهای تام سایر

پرفروش‌ترین اثر پدر ادبیات آمریکا، یعنی مارک تواین، در قالب کتاب صوتی ماجراهای تام سایر در اختیار علاقه‌مندان به داستان‌های کلاسیک ماجراجویانه قرار گرفته است. این کتاب شامل داستان‌هایی ماجراجویانه، هیجان‌انگیز و خنده‌دار، درباره‌ی پسربچه‌ای به نام تام سایر است که در کنار خاله پالی، دوستش هاکلبری فین و بقیه‌ی اهالی سینت پترزبورگ در کنار رود می‌سی‌سی‌پی، روزگار خود را می‌گذرانند.

درباره‌ی کتاب صوتی ماجراهای تام سایر

«جمعیت در راهروی میان نیمکت‌ها صف کشید: مردی سالمند و محتاج؛ رئیس پست‌خانه که روزهای بهتری را هم دیده بود. بخش‌دار و خانمش؛ چون در آن آبادی در میان چیزهای غیرلازم، بخش‌دار هم داشتند. قاضی صلح... و بعد زیبای آبادی و به دنبالش یک گروهان جوان لباس‌چمنیِ روبان‌به‌سینه‌ی عاشق‌کُش و جمعیتی از همه‌ی آقا-کارمندهای آبادی، دیواره‌ای از چشم‌چرانان روغن‌مالیده با نیش‌های باز که مدتی در درگاه کلیسا ایستاده و به سرعصاهاشان مک زده بودند تا آخرین نفر از قطار دختران از برابر سوزن‌بانی‌شان عبور کند...»

برخلاف تصور بسیاری از افراد، کتاب صوتی ماجراهای تام سایر (The Adventures of Tom Sawyer)، اثر مارک تواین (Mark Twain)، صرفاً متعلق به نوجوانان نیست؛ بلکه این کتاب یکی از شاهکارهای ادبیات کلاسیک است که به دلیل جذابیت‌های ویژه‌ی خود، از قبیل طنزآمیزی و روایت حوادث ماجراجویانه، توجه و علاقه‌ی کودک و نوجوان و بزرگسال را به یک میزان جلب می‌کند. مارک تواین چنان جایگاهی در ادبیات آمریکا دارد که ویلیام فاکنر او را پدر ادبیات آمریکا خوانده است. بخش زیادی از مهارت این نویسنده، از همین چند خط توصیف صحنه‌ی برگزاری مراسم در کلیسا و افراد حاضر در این جمع پیداست.

تام سایر پسرکی است که در حوالی رود می‌سی‌سی‌پی، همراه با خاله‌ی پیر خود زندگی می‌کند. تام در تمام آن منطقه مشهور به بازیگوشی و شیطنت است. خاله، معلم‌ها و همکلاسی‌های تام هیچ‌وقت از دردسرهای او در امان نیستند و همیشه دلشان می‌خواهد یک درس حسابی به او بدهند، بلکه آرام بگیرد. تام عاشق بازیگوشی کردن در راه مدرسه همراه با دوستش هاکلبری فین و تلاش برای جلب توجه دختر زیبایی به نام بکی است. اما ماجرا به همین شیطنت‌های ساده و دردسر درست کردن‌ها ختم نمی‌شود؛ در بخش‌هایی از کتاب صوتی ماجراهای تام سایر، به قلم مارک تواین، با اتفاقاتی روبه‌رو می‌شویم که واقعاً مصیبت‌بار هستند و حتی خود تام و دوستش هاک را هم به دردسر می‌اندازند.

اتفاقات و داستان‌های کتاب صوتی ماجراهای تام سایر که مارک تواین آن‌ها را بر اساس کودکی خود و دیگر کسانی که می‌شناخته خلق کرده است، گاهی ما را به شدت می‌خندانند، گاهی هیجان‌زده و احساساتی می‌کنند و گاهی هم می‌ترسانند. یک روز تام سایر را می‌بینیم که سعی دارد به بکی نزدیک شود و علاقه‌اش را به او نشان دهد و روزی دیگر او را همراه با هاکلبری فین در حالی می‌یابیم که در قبرستان شاهد اتفاق خطرناکی می‌شوند که نباید آن را می‌دیدند. روز دیگری نیز به دنبال این دو دوست، وارد مخفی‌گاه فرد خطرناکی به نام جو سرخپوسته می‌شویم و به ماجراجویی‌های خود ادامه می‌دهیم.

معرفی و دانلود کتاب صوتی ماجراهای تام سایر

بد نیست بدانید که مارک تواین این اثر درخشان و پرطرفدار خود را ادامه داده و در جلد بعدی با نام «ماجراهای هاکلبری فین»، به داستان‌های دوست تام سایر پرداخته است.

کتاب صوتی ماجراهای تام سایر را نشر صوتی آوانامه با صدای مهبد قناعت پیشه و بر اساس ترجمه‌ی ابوالحسن تهامی منتشر کرده. نسخه‌ی متنی کتاب را نیز انتشارات نگاه به چاپ رسانده است.

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب صوتی ماجراهای تام سایر

  • فیلم آمریکایی ماجراهای تام سایر (The Adventures of Tom Sawyer)، به کارگردانی نورمن تاروگ (Norman Taurog) که در سال 1938 اکران شد، با اقتباس از این کتاب ساخته شده است.

  • فیلم موزیکال تام سایر (Tom Sawyer)، محصول سال 1973 در کشور آمریکا نیز با اقتباس از این کتاب مارک تواین و به کارگردانی دان تیلور (Don Taylor) ساخته شده است.

  • هیروشی سایتو (Hiroshi Saitô) در سال 1980 براساس این اثر، انیمه‌ای ژاپنی ساخت که تام سایر را به تعداد زیادی از افراد در سراسر جهان معرفی کرد. این انیمه که The Adventures of Tom Sawyer نام داشت، توسط کمپانی انیمیشن‌سازی نیپون (Nippon Animation) تولید شده بود.

  • سال 1989، کمپانی‌های نینتندو و اسکوئر، به‌صورت هم‌زمان، نسخه‌هایی از بازی تام سایر را که براساس شخصیت این داستان بود روانه‌ی بازار کردند.

کتاب صوتی ماجراهای تام سایر برای چه کسانی مناسب است؟

گوش سپردن به کتاب صوتی ماجراهای تام سایر را به تمام افرادی که دوست دارند با شنیدن و خواندن داستان‌های پرماجرا هیجان‌زده شوند و اوقاتی مفرح را برای خود بسازند، توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی ماجراهای تام سایر می‌شنویم

تام سایر در صبح روز دوشنبه، اولین روز هفته، ذلیل و بدبخت بود. در روزهای دوشنبه او همیشه آن‌طور بود. چون‌که با روز دوشنبه، هفته‌ی زجرآور و دیرگذر دیگری در مدرسه شروع می‌شود. تام معمولاً آن روز را با این آرزو شروع می‌کرد که ای‌کاش تعطیلی آخر هفته وجود نداشته باشد. چون‌که رفتن دوباره به اسارت و تحمل غل‌وزنجیر را نفرت‌انگیزتر می‌کند. تام همان‌طور درازکش به فکر رفت. دفعتاً به نظرش رسید که چه خوب بود مریض می‌شد. چون می‌توانست خانه بماند و مدرسه نرود. خب... امکان نیم‌بندی وجود داشت.

شروع کرد به وارسی یک‌یک اعضا و جوارحش. هیچ دردی پیدا نشد. بازرسی را از سر گرفت. این‌بار نشانه‌هایی از ورم معده در خود دید و سعی کرد آن‌ها را تشویق کند که زیاد شوند و امید زیادی هم به آن بست. اما نشانه‌ها خیلی زود ضعیف شد و یک‌سره از بین رفت. بیشتر به بحر اندیشه فرو رفت. ناگهان چیزی کشف کرد. یکی از دندان‌های پیشین بالایش لق بود. عجب بخت خوبی! به قول خودش می‌خواست پیش‌درآمد را بیاید و آه‌وناله را شروع کند که به فکرش رسید اگر با چنان استدلالی به محکمه برود، خاله دندانش را می‌کند و با آن کار دردش می‌اندازد. در نتیجه به نظرش رسید که فعلاً دندان را به‌عنوان ذخیره نگاه دارد و بیشتر جست‌وجو کند...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 2
نمونه 1
25 دقیقه
شناسنامه - پیشگفتار - فصل یک: تام و خاله پالی
1 دقیقه
پانوشت‌های فصل یک
19 دقیقه
فصل دو: دوغاب‌مال پرافتخار
21 دقیقه
فصل سه: ژنرال تام، در گیرودار جنگ و عشق
32 دقیقه
فصل چهار: خودنمایی در مدرسه‌ی یکشنبه
1 دقیقه
پانوشت‌های فصل چهار
17 دقیقه
فصل پنج: سوسک «وشگونی» و طعمه‌اش
33 دقیقه
فصل شش: ساعات شاد - تام با بکی آشنا می‌شود
18 دقیقه
فصل هفت: پیمان کنه‌رانی
1 دقیقه
پانوشت فصل هفت
16 دقیقه
فصل هشت: بازسازی‌های تاریخ
20 دقیقه
فصل نه: فاجعه در گورستان
19 دقیقه
فصل ده: سوگند خطیر
14 دقیقه
فصل یازده: تام و عذاب وجدان
1 دقیقه
پانوشت فصل یازده
16 دقیقه
فصل دوازده: گربه و شربت مسکن
22 دقیقه
فصل سیزده: دریازنان جوان
18 دقیقه
فصل چهارده: دزدکی رفتن تام به خانه
15 دقیقه
فصل پانزده: تام از اوضاع باخبر می‌شود
28 دقیقه
فصل شانزده: نخستین آسیب‌های چپق
12 دقیقه
فصل هفده: خاطرات قهرمانان گمشده
28 دقیقه
فصل هجده: رویای عجیب
8 دقیقه
فصل نوزده: تام حقایق را بازمی‌گوید
17 دقیقه
فصل بیست: اصالت وجود تام آشکار می‌شود
23 دقیقه
فصل بیست‌ویک: فصاحت و گنبد طلایی آق‌معلم
1 دقیقه
پانوشت فصل بیست‌ویک
11 دقیقه
فصل بیست‌ودو: نقل قول «هاک‌فین» از کتاب مقدس
1 دقیقه
پانوشت فصل بیست‌ودو
20 دقیقه
فصل بیست‌وسه: رستگاری ماف‌پاتر
1 دقیقه
پانوشت فصل بیست‌وسه
5 دقیقه
فصل بیست‌وچهار: روزهای پرجلال و شب‌های پرملال
20 دقیقه
فصل بیست‌وپنج: در کاویدن گنج زیرخاکی
26 دقیقه
فصل بیست‌وشش: ارواح خواب‌آلود
1 دقیقه
پانوشت فصل بیست‌وشش
9 دقیقه
فصل بیست‌وهفت: کارآگاهان جوان
10 دقیقه
فصل بیست‌وهشت: در کنام جو سرخپوسته
23 دقیقه
فصل بیست‌ونه: هاک، در تعقیب جو سرخپوسته
28 دقیقه
فصل سی: تام و بکی در غار
1 دقیقه
پانوشت فصل سی
28 دقیقه
فصل سی‌ویک: اقدامات اکتشافی
1 دقیقه
پانوشت فصل سی‌ویک
9 دقیقه
فصل سی‌ودو: شرح داستان نجات
30 دقیقه
فصل سی‌وسه: تقدیر جو سرخپوسته
9 دقیقه
فصل سی‌وچهار: رازی که فاش می‌شود
20 دقیقه
فصل سی‌وپنج: نظم جدید امور

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ماجراهای تام سایر
نویسنده
مترجمابوالحسن تهامی
راویمهبد قناعت پیشه
ناشر چاپیانتشارات نگاه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۱۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ماجراهای تام سایر

اعظم سادات میره
۱۴۰۲/۱۱/۸
من هم کتاب تام سایر و هم کتاب هاکلبری فین رو با صدای آقای قناعت‌پیشه گوش دادم. هر دو عالی بودند. راوی در تام سایر چون داستان از زبان سوم شخص روایت میشه، با صدای اصلی خودش می‌خونه و برای شخصیت‌ها صداسازی می‌کنه. اما چون داستان هاکلبری فین از زبان اول شخص مفرده، آقای قناعت‌پیشه صدای بچگانه داره. به نظرم هر دو روایت در نوع خود خوب هستند.
Mehdi Nik
۱۴۰۲/۱۱/۲۴
کتابی جالب از مارک تواین با ترجمه خوب و روان جناب تهامی و البته روایتی بهتر از آقای قناعت‌پیشه. برای آن‌ها که در سالهای دور کارتون و فیلم بر اساس این کتاب را دید‌ه‌اند یادآوری دلنشین و خاطره‌انگیزی‌است.
امید برتیانی
۱۴۰۲/۷/۱۲
با وجود اینکه انگار داستان کودکانه اما بسیاری جذاب و زیبا بود. تا به حال هیچ اثری ندیده بودم که اینطور دنیای کودکی رو به تصویر بکشه. نحوه‌ی روایت هرچند کمی اغراق آمیز بود اما به خوبی برای تصویر کردن ماجرا موثر بود
رضا اکبری
۱۴۰۲/۶/۲۲
مارک تواین معرکه اس عاشق داستانهاشم در عین سادگی و با نصر روان پر از نکته‌های باحاله. نگم براتون چه موزیک‌هایی داره پس زمینه. حتما پیشنهاد میکنم گوش کنید راوی هم یکی از بهترین اجراهاش انجام داده
Maryam Rajabi
۱۴۰۲/۶/۲۷
چقدر زیبا یک اثر ارزنده و زیبا از مارک تواین که با صدای زیبا و دلنشین مهبد قناعت پیشه، زنده شده واقعا آقای قناعت پیشه بی نظیره یه موهبت
MAHMA 789
۱۴۰۲/۹/۲۷
تام سایر کتاب بسیار جذابی بود بافرزندم هرشب گوش کردم من را به دوران نوجوانی پرتاب کرد 😄
رقیه پورفرح
۱۴۰۲/۸/۲۱
جالب بود بیشتر برای بچه‌ها خوبه
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ماجراهای تام سایر

برای دریافت کتاب صوتی ماجراهای تام سایر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.