معرفی و دانلود کتاب صوتی ماجرای ناپدید شدن ونکا راکول

عکس جلد کتاب صوتی ماجرای ناپدید شدن ونکا راکول
قیمت:
۱۰۹۲۰۰ 76440 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماجرای ناپدید شدن ونکا راکول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماجرای ناپدید شدن ونکا راکول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ماجرای ناپدید شدن ونکا راکول

یک راز هولناک سه دوست قدیمی را بعد از سال‌ها به یکدیگر متصل می‌کند. گیوم موسو در کتاب صوتی ماجرای ناپدید شدن ونکا راکول داستان دختری را روایت می‌کند که یک شب سرد برفی غیب می‌شود و هیچ‌کس خبری از او ندارد؛ تا 25 سال بعد...

درباره‌ی کتاب صوتی ماجرای ناپدید شدن ونکا راکول

همان‌طور که از عنوان کتاب صوتی ماجرای ناپدید شدن ونکا راکول (The Reunion) برمی‌آید، می‌توان حدس زد که با رمانی جنایی-معمایی روبه‌رو هستیم. در سال 1992 به سر می‌بریم. ونکا راکول 19 ساله، زیباترین و جذاب‌ترین دختر مدرسه‌ی «تکنوپل سوفیا آنتوپولیس» است؛ مدرسه‌ای معروف در شهر ریویرای فرانسه. ونکا با معلم فلسفه‌ی خود، الکسیس، ارتباطی پنهانی دارد و تصمیم می‌گیرد یک شب از خوابگاه بیرون برود تا با او فرار کند. ونکا و الکسیس در یک شب سرد که تمام شهر زیر بارش برف و طوفان مدفون شده است، نقشه‌ی خود را عملی می‌کنند. آن‌ها با یکدیگر فرار می‌کنند و دیگر هیچ‌وقت خبری از ونکا نمی‌شود. کتاب صوتی ماجرای ناپدید شدن ونکا راکول با این اتفاق شروع می‌شود.

25 سال بعد، در روز جمعه 12 می‌2017، جشن پنجاهمین سالگرد بازگشایی مدرسه‌ی تکنوپل سوفیا آنتوپولیس برگزار می‌شود. مدرسه‌ای بین‌المللی که در سال 1967 برای کمک به مهاجران تأسیس شده است. مدیر کنونی مدرسه، خانم فلورانس گیرار از تمامی دانش‌آموختگان دعوت می‌کند تا در این روز به جشن سالگرد بیایند. دعوتنامه‌ی خانم گیرار به دست توماس، ماکسیم و فانی -نزدیک‌ترین دوستان ونکا- نیز می‌رسد. چهار دوست که زمانی پیوند و الفتی جدایی‌ناپذیر میانشان برقرار بود. اما از وقتی که فارغ‌التحصیل شدند تا کنون، با یکدیگر دیداری تازه نکرده‌اند. پذیرش این دعوت به مثابه سفر در زمان است و بازگشت به شبی که ونکای 19 ساله برای همیشه ناپدید شد. آیا میان این سه دوست قدیمی با ناپدید شدن ونکا خط‌وربط معناداری نهفته است؟

گیوم موسو (Guillaume Musso) در این کتاب صوتی مدام در حال سفر از گذشته به حال و از حال به گذشته است. بخشی از داستان را در سال 2017 روایت می‌کند و قسمتی دیگر را در سال 1992. راویان هر بخش نیز با یکدیگر متفاوت هستند. گاهی داستان را از دریچه‌ی راوی سوم شخص می‌شنویم و گاهی از زبان یکی از شخصیت‌ها. اما از خلال این پرش‌های زمانی و روایی دست آخر راز ناپدید شدن ونکا راکول برای ما فاش می‌شود و به حقیقت هولناکی که پشت پرده‌ی این اتفاق است پی می‌بریم.

نشر صوتی ماه‌آوا ترجمه‌ی آریا نوری را از این رمان جنایی برگزیده است و آن را در قالب کتاب صوتی به علاقه‌مندان این ژانر عرضه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی ماجرای ناپدید شدن ونکا راکول

  • تعدد راوی، داستان‌پردازی در فضای دوست‌داشتنی دبیرستان، کشف راز و رمزهای میان دوستان صمیمی... همگی از عوامل موفقیت این داستان و پرمخاطب بودن آن است. (هارلان کوبن)
  • یک تریلر بسیار جذاب از نویسندۀ پرفروش فرانسوی. (Michele Leber)
  • نوستالژی و احساس گناه؛ ترکیبی بی‌نظیر برای روایت یک رمز و راز دیرین. موسو به بهترین شکل ممکن داستانی معمایی و پرتعلیق را روایت می‌کند. (ناشران هفتگی)

کتاب صوتی ماجرای ناپدید شدن ونکا راکول برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های جنایی و معمایی علاقه دارید، شنیدن این کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با گیوم موسو بیشتر آشنا شویم

نویسنده‌ی کتاب موفق دختری از بروکلین، گیوم موسو (Guillaume Musso)، داستا‌ن‌نویسی خلاق و خوش‌ذوق است که سال 1976 در فرانسه زاده شد. وی که از همان نوجوانی استعداد و علاقه‌اش را به نوشتن کشف کرد، در سن 19 سالگی سفری به آمریکا داشت، اما پس از چند ماه به زادگاهش بازگشت. در همان سنین جوانی او تصادف شدیدی را تجربه کرد و خوش‌بختانه از این حادثه مرگبار جان سالم به در برد و همین امر ایده‌ای برای نوشتن رمان «و بعد» شد؛ رمانی که مخاطبان فرانسوی زبان استقبال کم‌نظیری از آن کردند و به بیش از 20 زبان ترجمه شد. موسو در سال 2005 افتخار کسب جایزه‌ی بهترین رمان عاشقانه را از آن خود کرد و با توجه به اقتباس‌های سینمایی که از رمان‌های وی می‌شد عنوان بهترین رمان سازگار با سینما را نیز دریافت نمود.

در بخشی از کتاب صوتی ماجرای ناپدید شدن ونکا راکول می‌شنویم

قبل از آنکه به مهمانی برود، باید به خانه‌اش بازمی‌گشت. مطمئن بود فردا دوستش هم او را مورد شماتت قرار خواهد داد. کفش‌هایش را از پا درآورد و آن‌ها را در کیفش گذاشت، سپس با پای برهنه به مسیرش ادامه داد. همچنان در مسیر مستقیم و بتنی‌ای پیش می‌رفت که در امتداد صخره‌های ساحلی قرار داشت. هوا تازه بود و روحش را جلا می‌داد. توفان باعث شده بود تا هوا کاملاً پاک شود و ستارگان به‌خوبی در پهنای آسمان در دیدرس قرار گیرند. آن منظره‌ی بی‌نظیر، با گذار از کوه‌های آریر پی، از آنتیب تا خلیج نیس امتداد یافته بود. پشت کاج‌ها و دور از دیدرس، مجموعه‌ای از زیباترین خانه‌های آن منطقه قرار گرفته بودند. صدای موج‌هایی به گوش می‌رسید که کف‌های خود را به این سو و آن سو می‌پراکندند. می‌توانستی اوج قدرت و توان امواج را احساس کنی.

در گذشته، در اینجا، اتفاقاتی تراژیک رخ داده بودند. همین امواج، پیش از این سبب مرگ گردشگران، ماهی‌گیران و یا عشاقی شده بودند که برای خلوت به آن جا رفته بودند. مسئولان، به واسطه‌ی انتقادات شدیدی که از ایشان می‌شد، سرانجام مجبور شدند با ساخت مانع، از نزدیک شدن بیش از اندازه‌ی مردم به صخره‌ها جلوگیری کنند. به این منظور، پله‌هایی با نرده‌هایی در دو طرف آن‌ها نصب شده بود تا افرادی که می‌خواستند از آن‌جا دیدن کنند، در امان باشند. اما وقوع یک توفان کافی بود تا آن جا باز هم خطرناک شود. مانون به جایی رسید که توفان باعث شکستن یک کاج شده بود. درخت هم روی بخشی از نرده‌ها افتاده و آن‌ها را شکسته بود. همین مسئله نیز سبب شده بود که مسیر مسدود شود. دیگر نمی‌شد جلوتر رفت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
37 دقیقه
فصل اول
54 دقیقه
فصل دوم
21 دقیقه
فصل سوم
40 دقیقه
فصل چهارم
31 دقیقه
فصل پنجم
26 دقیقه
فصل ششم
27 دقیقه
فصل هفتم
33 دقیقه
فصل هشتم
30 دقیقه
فصل نهم
38 دقیقه
فصل دهم
36 دقیقه
فصل یازدهم
39 دقیقه
فصل دوازدهم
45 دقیقه
فصل سیزدهم
37 دقیقه
فصل چهاردهم
32 دقیقه
فصل پانزدهم
43 دقیقه
فصل شانزدهم
40 دقیقه
بخش آخر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ماجرای ناپدید شدن ونکا راکول
نویسنده
مترجمآریا نوری
راویتایماز رضوانی
ناشر چاپینشر البرز
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۰۹۲۰۰ 76440 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ماجرای ناپدید شدن ونکا راکول

M R
۱۴۰۱/۱۰/۳
خوب بود، یک داستان پلیسی فرانسوی مربوط به یک قتل که بیست و پنج سال پیش اتفاق افتاده و در زمان حال دوباره به جریان میفته. قهرمان داستان یک نویسنده معروفه که زمانی در دبیرستانی درس میخونده وبرای برگزاری مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس مدرسه ش به اونجا برمیگرده و به نحوی دوباره با گذشته و اتفاقات اون روان مرتبط میشه. روایت داستان و مرتبط هست. بخشی از فصلهای کتاب مربوط به گذشته و بخشی مربوط به حال حاضر هست. در مورد آخر داستان فقط میتونم بگم خیلی پیچیده ست و چند شخصیت در ارتباط نزدیک باهم قرار میگیرن اما بعضی موارد کوچیک حل نشده باقی میمونه. روی هم رفته به عنوان کتاب جنایی و معمایی اثر قابل قبولی بود. و در پایان مثل سایر آثاری که جناب رضوانی اجرا کردن، روایت جذاب و صدای دلنشین ایشون لذت شنیدن این داستان رو هزارچندان کرده. از اجرای گیرا و زیباشون بسیار لذت بردم.
وحید شریفی
۱۴۰۱/۱۰/۲۵
اسم کتاب اصل محتوا ان را توضیح میدهد ژانر crime fiction
به طور کلی محتوا معنادار و اکثر بخش‌ها‌ی کتاب مفهوم و مرتبط است‌ی جاهایی از این زمان میپره به قدیم (تلفیقی از چند زمان است)
یک مقدار جزییات اضافه بی اهمیت و ازاردهنده نوشته شده اوایل کتاب بسیار خشک و نامملوس و با توضیح جزییات بی اهمیت فصل
است
از هشت (نیمه داستان) داستان بهتر میشه‌ی چیزایی میشه فهمید کم کم همه چی مفهوم پیدا میکنه ارتباطات مشخص میشه سرنخ‌ها پررنگ میشن و در هر فصل پرده از یک راز برداشته میشه
در کل داستان حالت تکراری و کپی ندارد
و خود داستانی منحصر به فرد با هدف خیلیی بزرگ و قشنگ خفظ خانواده دارد
نحوه‌ی اتمام داستان هم غیر قابل پیشبینی و جذاب و تقریبا هپی اندینگ است و هدفمند
Samira Naraghi
۱۴۰۱/۱۰/۱۱
خدای من! بی نظیر بود... کتاب تمام شده و من هنوز درگیر داستان هستم... چقدر زیبا نویسنده به جزییات می‌پرداخت و محیط‌ها رو به طرز شگفت انگیزی چنان سه بعدی تداعی میکرد که مخاطب به درون قصه پرتاب میشد.. و چقدر غافلگیری برای مخاطب در نظر گرفته بود.. به نظرم نویسنده شاهکاری خلق کرده بود که در عین پیچیدگی در هیچ کجای قصه حوصله مخاطب را برای لحظه‌ای سر نمی‌برد و صدای بی نظیر گوینده که چنان با احساس قصه را روایت میکرد که در اعماق ذهن هم رسوخ میکرد اجازه بدید دست مریزاد بگم به این گوینده بی نظیر که کلامش به قدری گویا و رسا است که بر دل عجیب مینشیند.. در حاضر با یک سوال ذهنم درگیر شده آیا باز کتابی به چنین خوبی و با گویندگی به این قدرت پیدا خواهم کرد؟
Mehdi tanha
۱۴۰۲/۸/۲۱
سلام من منتقد نیستم، نقد خوب هم بلد نیستم، اما اگر بخوام نقد بنویسم، باید بگم که داستان پردازی داستان خوب بود اما به نظر می‌آمد با هدف غافلگیر کردن خواننده در شخصیت پردازی‌ها کمی متفاوت عمل کرده اند، از بعضی شخصیت‌ها چیزی دیده می‌شد که انتظار نمیرفت، پدر و مادر شخصیت اصلی یکی از آن‌ها بود... راز داری‌ها هم با هدف غافلگیری بیش از حد و بی دلیل و منطق بود، اما در مجموع به شخصه لذت بردم.. تشکر
سجادعسگری
۱۴۰۲/۱/۴
گیوم موسو با این رمان شد نویسنده مورد علاقه من هرچند در رمان دختر بروکلین نواقصی بود ولی این بی نقص بود. کشش خیلی بالایی داشت پر از غافلگیری بود از ابتدا تا انتهای داستان سراپا گوش میشید. فراز و فرود خوبی داشت و حتی توضیحاتی‌ام که در مورد فرعیات داستان میداد جالب و لذت بخش بود. آقای رضوانی محشره. صدای قوی و لحن گیرا همه چیز بی نقص و عالی بود به همه توصیه میکنم این اثر رو از دست ندن
نیره هندی
۱۴۰۱/۹/۲۶
هرچه از فوق العاده بودن وبینظیر بودن این کتاب بگم کم گفتم کتابی جذاب وپرکشش که حتی به محض بیدار شدن اول دگمه خوانش کتاب رو میزدم وحتی شبها قبل از خواب هم به ادامه‌اش تاگوش نمیدادم دلم آروم نمی‌گرفت که ببینم بالاخره چی میشه واما خوانش آقای رضوانی بی‌نظیر ومحشر بود طوری که دیگه میخوام تمام کتابایی که با خوانش ایشونه بخونم
ستاره
۱۴۰۲/۱۲/۲۵
با تشکر از کتابراه و آقای تایماز رضوانی که با صدای گرم و دلنشین این داستان رو جذابتر کردن. کتاب در مورد جنایتی صحبت میکند که در چندین سال قبل اتفاق افتاده و کسی به خاطر این قتلها محاکمه نشده بود. ماجرا خیلی مهیج و رازآلود بود. پایمال شدن خون بی گناهی که نه دادخواهی داشت و نه خون بهایی پرداخت شد (آقا معلم الکسیس) آدموناراحت میکنه
سارا بنیس
۱۴۰۲/۵/۳
یه اثر خیلی معمولی و پر از اشکال.. اصلا دلیل اینهمه تعریف رو نمیفهمم. از اینجا به بعد اسپویل داره کامنتم. من سالهاست از هر ملل دارم کتاب جنایی میخونم, شخصیت قاتل باید بهش پرداخته بشه کسی باشه که چیزی بیشتر از هیچی ازش بدونیم نه اینکه بیست صفحه‌ی اخر یه کارکتر تقریبا خارج از داستان تعریف کنی بعد بگی این قاتل بوده.
عسل
۱۴۰۲/۱۱/۱۱
جنایی، معمایی با گویندگی عالی. ترجمه روان. سال ها قبل دختری زیبا به نام ونکا ناپدید میشه که همه فکر می‌کنند با معلم فلسفه خودفرار کرده. اما بعد از سالها دوست قدیمی دختر شروع به تحقیق می‌کند و با ماجراهایی رو به رو می‌شود که برایش غیر قابل باوره. پیشنهاد میکنم حتما این کتاب را گوش بدید
کامران بلوریان
۱۴۰۲/۵/۱۳
کتاب عجیبی بود در عین اینکه در طول داستان همش میخوای ازش دل بکنی ولی باز یه جاهایی میرسه که دستت رو از روی دکمه‌ی استاپ برمیداری و ترجیح میدی ادامه داستان رو بشنوی علتش هم ریتم غیر یکنواخت کتاب بود یه جاهایی یکنواخت میره جلو تا لحظه‌ای که میخوای خسته بشی یکدفعه ریتم عوض میشه و اتفاق جدیدی رخ میده
Nahid Ghovanloo
۱۴۰۱/۸/۲۸
چرا چرا چرا..!!؟؟؟
داستان جذاب
روایت حرفه‌ای و بی‌نقص
این موزیک بی‌ربط با صدای بلند، اونهم در حساس‌ترین قسمتهای داستان،،!!!!!
این انتخاب موزیک و میکس، زحمات نویسنده، مترجم، راوی و کل مجموعه را به باد داد
حیف از صدای زیبای آقای رضوانی
گلاره احمدی
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
سلام و عرض ادب خدمت شما عزیزان با این که تمام کتاب های صوتی که تا الان شنیدم همگی عالی بودند ولی این داستان بسیار روان جذاب و پر کشش بود. و صدای راوی که بسیار دلنشین و با احساس باعث جذابیت بیشتر داستان میشد. قطعا توصیه میکنم به شنیدن این داستان زیبا
آرشاوین
۱۴۰۱/۱۲/۲۶
داستان خوبی بود در ژانر جنایی معمایی همراه با پیچیدگیها و مشکلات و مسائل روحی و عاشقانه که پیچش‌های خوبی هم داشت همچنین توصیف افراد و پوشش و... و مکانها هم به جذابیت داستان کمک میکنه و صدای دلنشین و گیرای جناب رضوانی هم اثربخشی آن را بیشتر میکند
دیانا دیانتی
۱۴۰۱/۱۲/۵
داستان در مورد قتل افراد‌ی است که مورد قضاوت دیگران بودند. و عذاب وجدان دست اندرکاران و شاهدان قتل. در فصل دهم پرشی در داستان دیده می‌شود، نمی دانم مشکل از ترجمه است یا نویسنده، در کل باید برای شنیدن این کتاب صبور بود چون به جزئیات بسیار پرداخته.
نیلوفر ملکی
۱۴۰۱/۱۱/۲۱
به نظرم کتاب متوسطی بود پر از اسم شخصیت‌های مختلف که مخصوصا در فصل‌های اول گیج کننده بود و در ابتدا هم داستان سیر یکنواختی داشت در چهار فصل انتهایی ریتم داستان تند شد و داستان کاملا شکل گرفت کتاب دختری از بروکلین از این نویسنده رو خیلی بیشتر پسندیدم
مشاهده همه نظرات 59

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ماجرای ناپدید شدن ونکا راکول

برای دریافت کتاب صوتی ماجرای ناپدید شدن ونکا راکول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.