معرفی و دانلود کتاب صوتی مادری

عکس جلد کتاب صوتی مادری
قیمت:
60500 تومان - 6.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مادری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مادری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مادری

برداشت‌هایی گاه خنده‌دار و گاه تکان‌دهنده از شادی‌ها و مبارزات روزمره‌ی مادری، که هلن سیمپسون آن‌ها را در کتاب صوتی مادری گردآوری کرده است. این کتاب مجموعه‌ای از چند داستان کوتاه را با موضوع تجربه‌ی شگفت‌انگیز مادر بودن در بر می‌گیرد.

درباره‌ی کتاب صوتی مادری

به سرزمین مادری خوش آمدید؛ به عرصه‌ی خستگی‌های بی‌پایان، از خودگذشتگی‌های مداوم، ستایش دست‌ها و پاهای کوچک و بوسه‌های مخملی و محتاطانه. در این سرزمین زنان و مردانی که روزگاری غرق در کار و روزمرگی به زندگی بی‌دغدغه‌ی خود می‌پرداختند، اکنون به پیشه‌ای تمام‌وقت مشغول‌اند که حتی لحظه‌ای خواب آسوده را نیز از آنان دریغ می‌کند. هلن سیمپسون در کتاب صوتی مادری (Motherhood) از خلال بریده‌هایی از چند اثر داستان کوتاه به قلم خودش، به زندگی ساکنان این سرزمین پررنج و البته زیبا می‌پردازد.

مادری یک شکل و شمایل مشخص ندارد. آنچه هریک از مادران از سر می‌گذرانند تجربه‌ای منحصربه‌فرد و در عین حال از حیث شباهت جنس رنج و بار مسئولیت، موقعیتی آشناست برای هر کس که از دور یا نزدیک دستی بر این آتش گدازان داشته باشد. در این کتاب صوتی با نمونه‌های مختلفی از این طیف آشنا می‌شوید؛ از مادری خسته که مشتاق پرداختن به دیگر جنبه‌های زندگی شخصی خود است، اما ناگریز است تمام توجهش را معطوف فرزندش سازد، تا «دوری» که تلاش‌های بی‌وقفه‌اش برای آرام کردن کانون خانواده باعث می‌شود در تلاش و تقلّایی مداوم برای مهار احساسات خود باشد. در کتاب صوتی مادری مجموعه‌ای از چند داستان کوتاه نوشته‌ی هلن سیمپسون را می‌شنوید که از کتاب‌های «جورج عزیز»، «هی آره زندگیتو بکن» و «مطابق با قانون اساسی» انتخاب شده‌اند.

ممکن است شما این سرزمین را به‌خوبی بشناسید، یا شاید از مهاجران تازه‌وارد آن به‌شمار بیایید. در هر صورت، به شنیدن این داستان‌هایی که بیش و پیش از هر چیز موقعیتی تماماً انسانی را به تصویر می‌کشند، نیاز دارید. ترجمه‌ی حسین کاظمی یزدی را از این اثر با صدای فریبا فصیحی و شهره روحی می‌شنوید. کتاب صوتی مادری به همت نشر صوتی جیحون و انتشارات کتاب سرای نیک تهیه و منتشر شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی تکه‌های نیک

انتشارات کتابسرای نیک مجموعه کتاب‌هایی را با عنوان «مجموعه تکه‌های نیک» منتشر کرده که ترجمه‌ای از مجموعه‌ی وینتیج مینی انتشارات پنگوئن است. این مجموعه در تلاش است که اطلاعات مختصر،‌ خواندنی و جذابی را درباره‌ی آثار ادبی به مخاطبان ارائه کند. آثاری که در این مجموعه منتشر می‌شوند، تنوع موضوعی جذابی دارند که از انتخاب آن‌ها لذت خواهید برد. کتاب مادری از جمله آثار موجود در بخش تکه‌های نیک است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی مادری

  • وقتی Vintage اعلام کرد که مجموعه‌ای از کتاب‌های خوش‌خوان را از مشهورترین نویسندگان جهان درباره‌ی تجربیاتی که ما را انسان می‌سازند منتشر می‌کند، نمی‌توانید خوشحالی من را تصور کنید. آن‌ها خوب به نظر می‌رسند و خوب خوانده خواهند شد. (Stylist)

  • هلن سیمپسون چنان استعداد سرشار از لطافتی دارد که نمی‌توان وضوح درخشان بینش‌هایش را نادیده گرفت. بسیاری از نویسندگان نمی‌توانند به اندازه‌ی هلن سیمپسون خنده‌دار باشند بدون اینکه صداقت غیر قابل انکار نوشته‌های او را قربانی کنند. (فیلیپ هنشر، Mail on Sunday)

کتاب صوتی مادری برای چه کسانی مناسب است؟

اگر مادر هستید یه به‌زودی قرار است به جرگه‌ی مادران بپیوندید، شنیدن این کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با هلن سیمپسون بیشتر آشنا شویم

هلن سیمپسون (Helen Simpson) رمان‌نویس و داستان‌نویس انگلیسی است که در سال 1957 در بریستول متولد شد. او در دانشگاه آکسفورد به تحصیل در رشته‌ی زبان انگلیسی پرداخت و در همان سال‌ها نگارش حرفه‌ای داستان کوتاه را آغاز کرد. اولین مجموعه داستان او با عنوان «چهار پای برهنه در رختخواب و داستان های دیگر» در سال 1990 منتشر شد و دو جایزه‌ی سامرست موام و نویسنده جوان سال ساندی تایمز را برای هلن سیمپسون به ارمغان آورد و سپس دومین مجموعه‌اش با نام «جورج عزیز»، برنده‌ی جایزه‌ی Hawthornden شد. او در سال 1993، به‌انتخاب گرانتا به‌عنوان یکی از 20 رمان‌نویس برتر زیر 40 سال برگزیده شد و در سال 2011 نیز موفق شد جایزه‌ی PEN/O.Henry را برای داستان «دفتر خاطرات یک سال جالب» از آن خود کند. هلن سیمپسون همچنین عضو انجمن سلطنتی ادبیات است.

در بخشی از کتاب صوتی مادری می‌شنویم

بعد از آمدن بچه‌ی اول، دوم و سوم در فاصله‌ی چهار سال، خودش را مثل بیسکوییت تکه‌تکه کرد و حالا همه‌جا پخش شده بود. دوری صبح زود در آستانه‌ی باغچه ایستاده بود و ستونی از هوای سرد را تو می‌کشید. بعد از پهن کردن ملافه، و سکندری‌خوران گذشتن از کنار قلوه‌سنگ‌ها و بدن‌های خواب، آن بیرون، هوای نیمه‌روشن ماه مارس و سرمای نعنایی‌اش را تنفس کرد. تنها موجودی که غیر از او آنجا بود، گربه‌ی همسایه بود که با وقار هرزه‌ای قرن نوزدهمی که از شبی لذت‌بخش برمی‌گردد، بالای حصار ول می‌گشت. این همان چیزی بود که دوری به دنبالش بود. اطمینانی گربه‌ای از این که او آنجا جایی دارد. البته می‌توانستید انتظار داشته باشید که مصون بمانید. ولی مطمئناً باید بخشی از وجودتان بتواند خودتان را بدون ایجاد مشکل خطاب قرار دهد. همه‌ی این‌ها نمی‌توانست قبلاً گفته شده باشد. او گربه را نگاه می‌کند که شانه‌هایش را خم می‌کند و بی‌صدا از روی حصار به جاده سرازیر می‌شود. امروزه اندک افرادی که هنوز دوری را می‌بینند، اذعان دارند که او زنی افسرده‌حال و کم‌روست که چاق شده است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
متن پشت جلد
3 دقیقه
یادداشت سرپرست مجموعه
3 دقیقه
درباره‌ی نویسنده
24 دقیقه
عدس‌ها و سوسن‌ها
13 دقیقه
کافه سوسایتی - قسمت اول
15 دقیقه
کافه سوسایتی - قسمت دوم
22 دقیقه
هی آره، زندگیتو بکن - قسمت اول
16 دقیقه
هی آره، زندگیتو بکن - قسمت دوم
18 دقیقه
هی آره، زندگیتو بکن - قسمت سوم
21 دقیقه
هی آره، زندگیتو بکن - قسمت چهارم
27 دقیقه
هی آره، زندگیتو بکن - قسمت پنجم
13 دقیقه
هوای سنگین - قسمت اول
20 دقیقه
هوای سنگین - قسمت دوم
21 دقیقه
هوای سنگین - قسمت سوم
25 دقیقه
یک روز صبح زود - قسمت اول
19 دقیقه
یک روز صبح زود - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مادری
نویسنده
مترجمحسین کاظمی یزدی
راویفریبا فصیحی، شهره روحی
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۲۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
60500 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مادری

میلاد میلادپور
۱۴۰۱/۱۱/۲۸
با توجه ب سبک زندگی امروز رنجهایی ک مادر امروز میکشه از بچه داری رو با حوصله فهرست میکنه و میگه، اما نگاه کتاب نگاه تک بعدی و درواقع تنها صحبت از سختیهای مادر بودن هستش و ب نظرم همه چیز مادری این نیست. هرچند شنیدن و دانستن این سختیها قطعن مفیده.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مادری

برای دریافت کتاب صوتی مادری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.