معرفی و دانلود کتاب صوتی ماه و پروین: خاطرات همسر شهید جلال ذوالقدر

عکس جلد کتاب صوتی ماه و پروین: خاطرات همسر شهید جلال ذوالقدر
قیمت:
۴۵۰۰۰ 31500 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماه و پروین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماه و پروین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ماه و پروین: خاطرات همسر شهید جلال ذوالقدر

خدیجه پرپینچی، همسر شهید جلال‌الدین ذوالقدر، در کتاب صوتی ماه و پروین پای میز مصاحبه‌ای دل‌نشین با زینت السادات موسوی و مهناز حیدری نشسته است و روایت زندگی عاشقانه‌ی خود را با همسر شهیدش بازگو می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی ماه و پروین

مطالعه‌ی زندگی مردان و زنانی که در سال‌های پرالتهاب جنگ هشت‌ساله‌ی ایران و عراق جان خود را قربانی آرمان‌هایشان کردند، بیش از هر چیز یادآور مسئله‌ای است که گاه در اذهان عمومی مغفول می‌ماند: آن‌ها جوانان و سالمندانی بودند مثل ما؛ با مشکلات، ترس‌ها، امیدها، عاشقانه‌ها و آرزوهایی که هریک از ما مشابه آن را در زندگی خود تجربه کرده‌ایم. شهید جلال‌الدین ذوالقدر که بازخوانی بخش‌هایی از زندگی او را در کتاب صوتی ماه و پروین می‌شنویم نیز از این قاعده مستثنی نبود. او نیز همچون بسیاری از ما عشقی بزرگ و ارجمند را در سینه داشت و با این وجود، جانبازانه به میدان نبرد رفت تا جان خود را در راه آرمان والایش فدا کند. روایت این عشق را از زبان همسر شهید در این کتاب صوتی می‌شنوید.

شهید جلال‌الدین ذوالقدر در مهرماه سال 1338 در روستایی واقع در توابع شهر تاکستان چشم به جهان گشود. بیست‌وسه سال داشت که ازدواج کرد و زندگی مشترک خود را با خدیجه پرینچی در ابتدای سال‌های جوانی آغاز نمود. حاصل این ازدواج یک دختر بود و دریایی از خاطرات شیرین و گاه غم‌بار که پس از شهادت او به رشته‌ی تحریر درآمدند و بخشی از آن‌ها را در کتاب صوتی ماه و پروین می‌شنوید. تنها یک سال از ازدواج عاشقانه‌ی این شهید گذشته بود که در ام‌الرصاص عراق، بر اثر اصابت گلوله به درجه‌ی شهادت نائل آمد.

زینت السادات موسوی و مهناز حیدری مصاحبه با همسر این شهید پاکباز را ترتیب داده‌اند و در نهایت مستندی داستانی و مکتوب از زندگی شهید ذوالقدر در قالب کتابی گویا به همت نشر صوتی سماوا و انتشارات سوره‌ی مهر منتشر شد که اکنون در اختیار شما قرار دارد. کتاب صوتی ماه و پروین را با صدای زهرا سادات خلیلی می‌شنوید.

کتاب صوتی ماه و پروین برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مطالعه‌ی زندگینامه‌ی شهدا علاقه دارید، شنیدن کتاب صوتی ماه و پروین را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی ماه و پروین می‌شنویم

بین خواهران حاج داوود، به شهین جان حس نزدیکی خاصی داشتند. همسر اون هم پاسدار بود و تو جبهه می‌جنگید. می‌دونستم دلشوره‌ی شوهرش رو داره. دم غروب دست روی شکم می‌ذاشت و به بهانه‌ی پیاده‌روی سلانه‌سلانه تو حیاط قدم می‌زد و اینجوری حس دلتنگی و نگرانیش رو می‌پوشوند اما این بهانه‌ها نمی‌تونست منو فریب بده. می‌فهمیدم جسمش تو این خونه‌ست و روحش هزاران کیلومتر دورتر از ماست. جا خوردن‌هاش از صدای زنگ خونه، رنگ‌به‌رنگ شدناش وقت صحبت با تلفن، بغضش تو مهمونی‌ها، بی‌اشتهاییش سر سفره‌ی غذا، حواس‌پرتی‌هاش موقع صحبت؛ همه و همه برای من آشنا بودند. اسفندماه 1363 فرزندش به دنیا اومد. به‌خاطر دایی شهیدش اسمشو قاسم گذاشتن. یه نوزاد زیبا با گونه‌های سرخ و موهای پرپشت مشکی. آقا حجت دوازدهمین روز تولد فرزندش اومد مرخصی. راه زیادی طی کرده و خسته و خاکی بود. هرچی گفتیم کمی بره بخوابه و خستگی در کنه به خرجش نرفت که نرفت. در جواب مرتب تکرار می‌کرد: «حیف نیست بگیرم بخوابم و وقتمو هدر بدم؟» و نوشکفته‌ش رو تو آغوش گرفته بود و تکون‌تکون می‌داد که آروم بگیره.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
آرم
4 دقیقه
دیباچه
7 دقیقه
پند و اندرز دوستانه
12 دقیقه
ارمغان نامه
17 دقیقه
گوشت را به خواستگاری بفرست
14 دقیقه
زندگی ساده‌ی روستایی
12 دقیقه
مشق کودکی
13 دقیقه
تب نوباوگی
12 دقیقه
کوچه‌های ناآرام قزوین
16 دقیقه
هوای انقلاب
18 دقیقه
همه‌چیز لطف خداست
9 دقیقه
زندگی جاریست
13 دقیقه
روزگاری بر مراد
13 دقیقه
مگیر از من نگاهت را
13 دقیقه
بار سفر
11 دقیقه
لبخند بزن ستاره
17 دقیقه
به‌سوی آسمان
16 دقیقه
نامه‌ی آخر
12 دقیقه
صدای اذان پدر
28 دقیقه
مرهم دل سوخته
19 دقیقه
تلخ و شیرین
10 دقیقه
کرامتی که تمام نمی‌شود

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ماه و پروین: خاطرات همسر شهید جلال ذوالقدر
نویسنده،
راویزهرا سادات خلیلی
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۴۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی انقلاب و دفاع مقدس، کتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه صوتی
۴۵۰۰۰ 31500 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ماه و پروین

sarbaz cyberi
۱۴۰۲/۱/۲
این کتاب زندگی نامه یکی از همسران شهدا است. تا الان کتاب‌هایی که در این حوزه خونده بودم معمولا همسر شهید بعد از شهادت همسرش ازدواج نمی‌کرد، اما در این کتاب از روی اجبار و حرف و حدیث‌های بقیه ازدواج مجدد انجام میشه. البته در دیدگاه جامعه گذشته و حتی جامعه کنونی این کار معمولا یک اقدام ناپسند محسوب و میشه که به نظرم کاملا غلطه. صدای راوی خوب بود میشد باهاش ارتباط گرفت. نثر زندگی نامه روان و خوب بود. در کل نقدی که به کتاب وارد هست اینه که خیلی کوتاه و خلاصه بود. البته اینکه زندگی مشترک اون‌ها در حد چند ماه بوده و خاطرات برای حدود ۴۰ سال پیش هست و راوی بخاطر برده خیلی از اتفاقات رو، هم بی تاثیر نیست، ولی بنظرم میشد بیشتر بهش پرداخت.
زهرا شعبانزاده
۱۴۰۲/۷/۷
نویسنده خوب نوشته بود و گوینده صدای خوبی داشت. از عاشقانه‌های شهید بزرگوار و سیده خانم لذت بردم. اما هیچ وقت فکر نمیکردم که به همسر شهید زخم زبان بزنند ما مدیون شهدا و همسران و فرزندان شهدا هستیم.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ماه و پروین

برای دریافت کتاب صوتی ماه و پروین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.