معرفی و دانلود کتاب صوتی مبتلای اقیانوس

عکس جلد کتاب صوتی مبتلای اقیانوس
قیمت:
16000 تومان - 1.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مبتلای اقیانوس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مبتلای اقیانوس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مبتلای اقیانوس

کتاب صوتی مبتلای اقیانوس، گزیده اشعار نو و کلاسیک امیرحسین مدرس است که عموماً مضامینی مذهبی، عاشقانه یا اجتماعی دارند. در این دفتر بیش از چهل شعر وجود دارد که برخی از آن‌ها در فرم نو و سپید سروده شده و برخی دیگر در قالب‌هایی همچون غزل ارائه شده‌اند. این کتاب اولین مجموعه شعر مدرس است.

درباره‌ی کتاب صوتی مبتلای اقیانوس

شعر فارسی، سنتی چند هزارساله دارد و از غنی‌ترین اشعار دنیا محسوب می‌شود. از روزگار کهن تا به امروز، شعر ایرانی از جنبه‌های مختلف، مخصوصاً از لحاظ فرم، تحول و تکامل زیادی پیدا کرده. قالب‌های متنوعی همچون غزل، قصیده، رباعی، مثنوی و... همگی فرم‌هایی بوده‌اند که در این مدت شکل گرفتند و به تنوع شعری کمک کردند. اما تقریباً از صدسال پیش بود که شعر فارسی مسیر دیگری را پیش گرفت. نیما قالب‌های کلاسیک را زیر سؤال برد و سعی کرد شعر را بازتعریف کند و آن را با زبان و فرم مدرن هماهنگ سازد. شعر کلاسیک عموماً بر ظاهر اصرار داشت و قافیه و وزن بیرونی را برجسته می‌کرد. نیما اما این نظام را برهم زد و بر وزن درونی تأکید کرد. این‌چنین بود که شعر نوی فارسی به وجود آمد. نیما بستری مهیا کرد و پس از او شعرای دیگر، فرم‌های جدیدتری در قالب نو به وجود آورند؛ ساختارهایی مثل آزاد یا سپید. شاعر امروزی برای بیان اشعارش امکانات زیادی دارد و می‌تواند از قالب‌های مختلف بهره ببرد. امیرحسین مدرس ازجمله شعرای معاصر است که از همین امکان بهره برده و در فرم‌های متنوعی شعر می‌گوید.

کتاب صوتی مبتلای اقیانوس دربردارنده‌ی اشعاری از امیرحسین مدرس است که هم قالب نو و هم کلاسیک دارند. کتاب او از 44 شعر و دوازده طرح شعر تشکیل شده که بخشی از آن‌ها در فرم نو سروده شده‌اند و بخشی دیگر قالب غزل دارند. اشعار او در این دفتر، دارای مضمون عرفانی، عاشقانه یا اجتماعی هستند و مدرس متناسب با محتوای شعرش، از فرم‌های گوناگون بهره می‌برد و هر بار قالبی متمایز را انتخاب می‌کند تا بتواند حرفش را بهتر بزند. از دیگر ویژگی‌های این کتاب، تنوع واژگان و گستردگی آن است. شاعر، کلمات شاعرانه و مخصوصاً کلمات قدیمی را به‌خوبی می‌شناسد و به شکلی ماهرانه از آن‌ها استفاده می‌کند. همین غنا باعث شده اشعار کتاب برای مخاطب جذاب‌تر شوند و او را بیشتر درگیر نمایند.

اشعار کتاب صوتی مبتلای اقیانوس را خودِ امیرحسین مدرس خوانده و انتشارات نیستان آن را منتشر کرده است.

کتاب صوتی مبتلای اقیانوس برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب گویا به دوستداران شعر معاصر فارسی توصیه می‌شود.

با امیرحسین مدرس بیشتر آشنا شویم

امیرحسین مدرس (متولد 1349)، نویسنده، شاعر، مجری و بازیگر است. او عموماً به خاطر اجرای برنامه‌های تلویزیونی معروف است: «کوله‌پشتی» و «نیم‌رخ» از محبوب‌ترین برنامه‌هایی هستند که او مجری‌گری آن‌ها را بر عهده داشته. مدرس در رشته‌ی ادبیات فارسی فارغ‌التحصیل شده و چندین کتاب پژوهشی، تصحیحی و شعر منتشر کرده است. «جام باقی» نام اثر پژوهشی اوست و «بانوی اعتدال بهاران» و «مبتلای اقیانوس» مجموعه اشعار او هستند. کتاب «وحی بر توفان» مجموعه‌ای از متون تاریخی است که مدرس آن را گردآوری و تصحیح کرده. او به خاطر این اثر در چهلمین دوره‌ی جایزه‌ی کتاب سال مورد تقدیر قرار گرفت.

در بخشی از کتاب صوتی مبتلای اقیانوس می‌شنویم

به خانه آمدم اما نشانی از تو نبود
ز خانه‌ای که در آن عشق غایب است چه سود
دریغ و درد که خورشید شوق صبح امید
غروب کرد و فروخفت و تیرگی افزود
ز کهکشان درخشان لحظه‌ها بنگر
یکی ستاره نمانده در آسمان کبود
مذاب اشک چو آتشفشان ز دیده رود
ز داغ آن‌همه شادی که در دلم فرسود
عجب نبین که دلم خاک رهگذاران شد
که برکشند ز خالی فتاده خیمه عمود
چه مانده است از آن تک‌سوار، غیر از گرد
چه مانده زآتش آن کاروان، به غیر از دود
خیال بستم و دیدم شکوفه‌باران است
بهار بود و تو بودی ولی گذشت چه زود
نسیم و خرمن گل بود و رقص ابراهیم
کنون به سینه نشسته‌ست آتش نمرود
چه روزها که به شوق نگاه تابانت
به خانه آمدم اما نشانی از تو نبود

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
40 دقیقه
بخش اول
51 دقیقه
بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مبتلای اقیانوس
نویسنده
راویامیرحسین مدرس
ناشر صوتیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه صوتی
16000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مبتلای اقیانوس

T.p.4119
۱۴۰۲/۸/۵
با صدای آقای مدرس این اشعار لطیف دو چندان زیبا شده. پیشنهاد میکنم گوش کنید. من چند بار گوش دادم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مبتلای اقیانوس

برای دریافت کتاب صوتی مبتلای اقیانوس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.