معرفی و دانلود کتاب صوتی بانوی اعتدال بهاران

عکس جلد کتاب صوتی بانوی اعتدال بهاران
قیمت:
15000 تومان - 1.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بانوی اعتدال بهاران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بانوی اعتدال بهاران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بانوی اعتدال بهاران

کتاب صوتی بانوی اعتدال بهاران، مجموعه اشعار امیرحسین مدرس است که در قالب‌های غزل، رباعی، نیمایی و سپید سروده شده‌اند. این کتابِ گویا دربردارنده‌ی 36 شعر است که فضایی عارفانه و عاشقانه دارند و با صدای خودِ شاعر روایت می‌شوند. مدرس از سرشناس‌ترین مجریان تلویزیون ایران است و این کتاب دومین دفتر شعر او به حساب می‌آید.

درباره‌ی کتاب صوتی بانوی اعتدال بهاران

شعر ایرانی قدمتی بیش از سه هزار سال دارد و یکی از کهن‌ترین انواع ادبیات در دنیا به‌شمار می‌رود. از شعر دوران پیش از اسلام، آثار چندانی باقی نمانده ولی تصور بر این است که سنت شعری بیشتر شفاهی بود و گاهی به شکل آواز و همراه با موسیقی خوانده می‌شده. پس از اسلام و در دوران سامانیان بود که شعر ایرانی به معنای واقعی ظهور کرد و نبوغ خود را نشان داد. گرچه پادشاهان ایران سست بودند و کشور معمولاً مورد تخت و تاز و در معرض آشوب بود، اما شعر و ادبیات فارسی به‌مرور تکامل پیدا می‌کرد و ریشه می‌دواند و قدرتمندتر می‌شد.

در طول بیش از هزار سال، قالب‌ها و سبک‌های مختلفی شکل گرفتند و به این‌گونه‌ی ادبی عمق و غنای بیشتری بخشیدند. دیگر شعر صرفاً برای درباریان و مراسم‌های خاص نبود، بلکه هرکسی می‌توانست شعر بگوید و بشنود و از آن لذت ببرد. در حدود صدسال پیش هم نیما یوشیج در فرم شعر دست برد و سعی کرد آن را متحول کند. حاصل تلاش او شکل‌گیری سبک شعر نوی فارسی بود که تمام ساختار شعر قدیمی را به هم ریخت و ارکان شعری را بازتعریف کرد. نیما شعر را از قیدوبند وزن، زبان و ساختار کلاسیک رها کرد و آن را به ادبیات امروز آورد. پس از او، شعرای دیگر تلاش کردند از اشعار غربی بیشتر الهام بگیرند و ژانرها و سبک‌های متنوع‌تری در شعر فارسی به وجود آورند. شعر امروز ایران میراث‌دار چند هزار سال هنر و ادبیات به‌شمار می‌رود و شاعر امروزی از نظر تکنیک، فرم و محتوا روی شانه‌های ادبای بزرگی ایستاده است.

کتاب صوتی بانوی اعتدال بهاران، مجموعه اشعار امیرحسین مدرس، بازیگر و مجری تلویزیونی، است که برای سرودن آن از چندین قالب‌ معروف شعری بهره گرفته و در چند سبک سروده شده‌اند. او خود را محدود به یک فرم نکرده و در چارچوب خاصی نمانده است. به خاطر همین در این دفتر شعر، هم شعر نیمایی را می‌توان دید و هم شعر سپید، هم اشعاری در قالب غزل وجود دارند و هم چندین رباعی. گرچه این کتاب گویا، از نظر فرم کاملاً متنوع است ولی شاعر از لحاظ محتوایی مسیر مشخصی را پی می‌گیرد. اشعار او مضامینی عاشقانه و عرفانی دارند و از این نظر از یکدیگر چندان دور نیستند. درواقع عشق، روحِ همه‌ی این سروده‌هاست و آن‌ها را به یکدیگر پیوند می‌دهد.

نکته‌ی قابل‌توجه دیگری که در کتاب صوتی بانوی اعتدال بهاران به چشم می‌خورد، گستردگی و غنای واژگان بکار رفته در اشعار است. امیرحسین مدرس که فارغ‌التحصیل رشته‌ی ادبیات فارسی است، مشخصاً با متون کهن فارسی آشنایی دارد و آن‌ها را مطالعه نموده. او حتی چندین اثر پژوهشی و تصحیحی هم در زمینه‌ی متون کهن منتشر کرده است. همه‌ی این‌ها کمک کرده او دایره‌ی واژگان وسیعی از لغات ادبی و کهن داشته باشد و در شعرهای این کتاب گویا به‌کرات از آن‌ها استفاده کند. این غنای ادبی مخصوصاً در غزل‌ها و رباعی‌ها بهتر خود را نشان داده و شعر او را جذاب‌تر کرده است.

کتاب صوتی بانوی اعتدال بهاران با صدای شاعر کتاب، امیرحسین مدرس منتشر شده است. نسخه‌ی چاپی این دفتر شعر را نشر نیستان منتشر کرده.

کتاب صوتی بانوی اعتدال بهاران برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن این کتاب گویا به علاقه‌مندان شعر معاصر فارسی توصیه می‌شود.

با امیرحسین مدرس بیشتر آشنا شویم

امیرحسین مدرس (متولد 1349)، مجری، بازیگر، نویسنده و شاعر است. او در رشته‌ی ادبیات فارسی تحصیل کرده و از اواسط دهه‌ی 1360 در صداوسیما مشغول به کار است. مدرس بیشتر به خاطر مجری‌گری در برنامه‌های تلویزیونی نیم‌رخ و کوله‌پشتی شناخته می‌شود. او در چندین سریال و فیلم سینمایی هم بازی کرده. مدرس تاکنون دو کتاب شعر «بانوی اعتدال بهاران» و «مبتلای اقیانوس» و کتاب پژوهشی «جام باقی» را به انتشار رسانده. او برای تدوین و تصحیح متون کهنی که در کتاب «وحی بر توفان» گردآوری کرده بود، در چهلمین دوره‌ی جایزه‌ی کتاب سال مورد تقدیر قرار گرفت.

در بخشی از کتاب صوتی بانوی اعتدال بهاران می‌شنویم

برای دست‌های من دعا کنید؛
ای شما که قلبتان باغِ ذکر و چشم‌هایتان مسیر هجرت ستاره‌هاست
باز نوبت من است تا میان کوچه‌های آسمان رها شوم
برای دست‌های من دعا کنید؛
باز نوبت من است تا میان کوچه‌های آسمان گِدا شوم...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
31 دقیقه
قسمت اول
46 دقیقه
قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بانوی اعتدال بهاران
نویسنده
راویامیرحسین مدرس
ناشر صوتیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه صوتی
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بانوی اعتدال بهاران

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بانوی اعتدال بهاران

برای دریافت کتاب صوتی بانوی اعتدال بهاران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.