معرفی و دانلود کتاب صوتی ترجمان الاشواق

عکس جلد کتاب صوتی ترجمان الاشواق
قیمت:
۴۸۰۰۰ ۳۳,۶۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ترجمان الاشواق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ترجمان الاشواق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ترجمان الاشواق

ترجمه‌ای موزون از مجموعه‌ی اشعار محیی‌الدین بن عربی، فیلسوف، ادیب و عارفِ زاده‌ی اندلس. کتاب صوتی ترجمان الاشواق دربردارنده‌ی 61 شعر عاشقانه و عارفانه‌ی درخشان است که در گذار قرن ششم و هفتم هجری قمری سروده شده‌اند.

درباره‌ی کتاب صوتی ترجمان الاشواق

محیی‌الدین ابن عربی (Ibn Arabi) شاعر، فیلسوف و صوفی قرن شش و هفت هجری، دیوان شعر ترجمان الاشواق (Tarjumán al-ashwáq) را در رثای عشق آتشین خود به دختری پارسا و نیکوکار به‌نام «نظام» سروده است. ابن عربی در محضر درس ابوشجاع زاهر بن رستم‌ بن ابی الرجاء اصفهانی تلمذ می‌کرد که با دختر او آشنا شد و سراسر قلبش آماج تیر دل‌گشای عشق گشت؛ عشقی الهام‌بخش که سرایش دیوانی استوار و ماندگار را برای او و دوست‌داران ادبیات عرب به ارمغان آورد. سرودن 61 غزل یا به تعبیر خود شاعر قصیده‌ی این کتاب که عنوان آن را به «شرح آرزومندی‌ها» نیز ترجمه کرده‌اند، حدود ده سال به طول انجامید. رنالد نیکلسون در ابتدای قرن بیستم میلادی اشعار ترجمان الاشواق را از عربی به انگلیسی ترجمه کرد و بعدتر گل بابا سعیدی ترجمه‌ی انگلیسی او را به فارسی برگرداند، اما وجه تمایز این کتاب با دیگر ترجمه‌های موجود در این است که امیرحسین اللهیاری با کلامی شیوا ابیات این دیوان را در ترجمه‌ی فارسی به نظم درآورده است.

ابن عربی پس از سرایش اشعار ترجمان الاشواق تحت انتقاد و فشار اجتماعی قرار گرفت و به خواست و خواهش تنی چند از دوستانش شرحی بر این کتاب نوشت که در آن لب به اقراری اجباری گشود و وانمود کرد که این اشعار را در بستری عارفانه سروده است و نه برای معشوق‌ای زمینی. «آن دختر عرب که عربی فصیح نتواند»، «ریسمان حُسن»، «هر زبانی از او سخن گوید» و «عزیزترین سرزمین حق» عناوین تعدادی از قصاید این دیوان شعر هستند.

کتاب صوتی ترجمان الاشواق برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به شعر و ادبیات از شنیدن این کتاب صوتی لذت بسیاری خواهند برد.

با محیی‌الدین ابن عربی بیشتر آشنا شویم

محیی‌الدین ابن عربی در سال 560 هجری قمری در اندلس، بخشی از اسپانیای امروزی، به دنیا آمد و پس از 78 سال زندگی که قاطبه‌ی آن را صرف تفلسف و تألیف آثار ادبی و عرفانی کرد، در دمشق چشم از جهان فرو بست. او که اندیشه‌اش ملهم از عرفان مسیحی بود بر فلسفه و عرفان اسلامی تأثیر شگرفی بر جای گذاشت. ملاصدرا او را یکی از منشأهای تحول دینی در جهان اسلام و واضع عرفان نظری اسلامی می‌داند. «فتوحات مکیه»، «فسوس الحکم»، «انشاء الدوائر»، «عقله المستوفر» و «مواقع النجوم» عناوین تعدادی از آثار این فیلسوف و ادیب جهان اسلام هستند که به فارسی ترجمه شده‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی ترجمان الاشواق می‌شنویم

به بیشه‌ی نقاب بر از کبوتران جماعتی
به سایه‌سار حسن خود نشسته گرم صحبتی

حوالی عظم گروه اشتران و آهوان
نهاده و گشاده خوش بساط عیش و عشرتی

کنون شتر بدار‌ای رفیق بر منازلی
کزان بجاست نک خرابه‌ای و مشت تربتی

بگری و موی سر کنان دل جوان خسته را
که روز هجر وانهاده شد غریق غربتی

کجا شدند آن گذشتگان؟ به کعبه یا حما؟
مگر خرابه‌ها کنند سوی او اشارت

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
38 دقیقه
بخش اول
31 دقیقه
بخش دوم
31 دقیقه
بخش سوم
33 دقیقه
بخش چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ترجمان الاشواق
نویسنده
مترجمامیرحسین الهیاری
راویامیرحسین الهیاری
ناشر چاپیانتشارات مولی
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۱۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های شعر خارجی
قیمت نسخه صوتی
۴۸۰۰۰ ۳۳,۶۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ترجمان الاشواق

اسحاق آراد
۱۴۰۱/۱۰/۹
گوش دادن به مجموعه اشعار حین مطالعه گاه ناچیزی مرگ و یا بعد از آن لذت فهم فراز و نشیب زندگی ابن عربی شیخ اکبر را چند برابر می‌کند، بخصوص که معشوق ابن عربی زاده اصفهان ایران است
کامبیز رفیع
۱۴۰۱/۱۲/۹
ترجمه و شعر فوق العاده…. بسیار رنگین و عاشقانه…. حکمت و عشق تر…. یک شاهکاره
علی شکری
۱۴۰۱/۱۱/۷
مدتها بود دنبال این کتاب بودم و خوشحالم که حالا دارمش
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ترجمان الاشواق

برای دریافت کتاب صوتی ترجمان الاشواق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.