معرفی و دانلود کتاب صوتی مثنوی معنوی (دفتر ششم)

عکس جلد کتاب صوتی مثنوی معنوی (دفتر ششم)
قیمت:
۲۰۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مثنوی معنوی (دفتر ششم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مثنوی معنوی (دفتر ششم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مثنوی معنوی (دفتر ششم)

جلال الدین محمد بلخی مشهور به مولوی در کتاب صوتی مثنوی معنوی (دفتر ششم)، بخشی از مهم‌ترین و ژرف‌ترین اندیشه‌های عرفانی و حکمت‌آمیز خود را در دل ابیات این دفتر جای داده است و با زبانی تمثیلی و داستانی آن‌ها را بیان می‌کند. این اثر به عنوان یکی از برترین کتاب‌های دنیا شناخته می‌شود.

درباره کتاب صوتی مثنوی معنوی (دفتر ششم):

یکی از برترین کتاب‌های ادبیات عرفانی و حکمت پارسی، کتاب مثنوی مولوی (The Masnavi) سروده‌‌‌ی جلال‌الدین محمد بلخی مشهور به مولانا و رومی است که آن را قرآنی به زبان فارسی می‌دانند و نشریه گاردین آن را به عنوان یکی از 100 کتاب برتر تاریخ بشریت می‌شناسد.

دیوانی شش جلدی که 26000 بیت دارد و در قالب مثنوی سروده شده است. مولوی به عنوان عارف مسلمان فارسی زبان، با استفاده از قصه‌های عامیانه و سرگرم کننده، عمیق‌ترین مفاهیم عرفانی و اسلامی را بیان کرده و پیام خود که عشق و وحدت الهی‌ست، به گوش مردمان چندین قرن رسانده است. کتاب مثنوی معنوی به عنوان اثری شاخص و ماندگار در دنیا شناخته می‌شود و تاکنون به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه شده است.

شخصیت‌های داستان‌های مثنوی معنوی (دفتر ششم) متعدد است و مولوی برای بیان مفاهیم صوفیانه‌ و عرفانی خود از چوپان و برده تا پیامبران و پادشاهان و حتی حیوانات استفاده کرده تا به هدف خود برسد.

درواقع صاحب نظران کتاب مثنوی را از نظر درک مخاطبان به سه دسته تقسیم کرده‌اند؛ بخش عام یا محکمات که خطاب به مردم عامه است و هرکسی می‌تواند درک خود را از اشعار داشته باشد؛ بخش خاص یا حدفاصل کمی سنگین‌تر از ابیات دیگر است و رمز و رازهای عرفانی بیشتری دارد و در آخر بخش اخص یا متشابهات که زبانی سخت و مبهم دارد که به آیات قرآن اشاراتی کرده و قابل تاویل هستند.

از این دیوان شعر تصحیح‌های مختلفی انجام شده که تصحیح رینولد نیکلسون، عبدالکریم سروش و محمدعلی موحد معتبرترین آن‌ها به حساب می‌آید.

کتاب صوتی مثنوی معنوی (دفتر ششم) به چه کسانی پیشنهاد می‌شود:

اگر به اشعار کهن ادبیات فارسی و داستان‌های عارفانه و پندآموز علاقه دارید و می‌خواهید با جهان عرفانی و معرفتی مولانا آشنا بشوید، شنیدن این کتاب صوتی برایتان لذت بخش خواهد بود.

جلال الدین محمد بلخی را بیشتر بشناسیم:

جلال‌الدین، خداوندگار، مولانا خداوندگار، مولوی، مولانا، مولوی رومی و ملای رومی همگی القاب جلال‌الدین محمد بلخی (Rumi) است که در قرن هفتم در شهر بلخ متولد شد. پدرش محمدبن حسین خطیبی معروف به بهاءالدین ولد از بزرگان صوفیه بود که از او با لقب سلطان العلماء نیز یاد می‌کنند.

تخلص مولوی در اشعارش، خاموش، خَموش و خامُش است و از این عارف بزرگ فارسی زبان آثار متعددی در قالب نثر و نظم به یادگار مانده که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: دیوان غزلیات یا کلیات شمس، فیه ما فیه، رباعیات، مجالس سبعه، مکتوبات.

بخش بسیار زیادی از اشعار و اندیشه‌های مولانا تحت تاثیر شمس تبریزی نوشته شده است، شمس، مولانا را که فقط 37 سال سن داشت، تبدیل به عارفی دل‌سوخته کرد و مسیر زندگی او را برای همیشه تغییر داد. حتی باعث ترک جایگاه تدریس و فتوای او شد. درباره‌ی شخصیت شمس صحبت‌ها و افسانه‌های متفاوتی وجود دارد که نمی‌توان به آن‌ها اعتماد کرد اما هر که بود در برهه‌ای از زمان وارد زندگی مولانا شد و مدتی در شهر قونیه زندگی کرد.

مولوی در بلخ (افغانستان فعلی) متولد شد اما به دلیل حمله‌ی مغول‌ها در نوجوانی به قونیه (ترکیه امروزی) مهاجرت کرد. همین موضوع امروزه محل بحث و جدال بسیاری بین ایران، افغانستان و ترکیه شده است چرا که هر سه‌ کشور، مولانا را میراث فرهنگی کشور خود به حساب می‌آورند اما درواقع شخصیت و اشعار این شاعر بزرگ فراملیتی و فراقومیتی است و این عارف را نمی‌توان محدود به کشور یا قومیتی خاص دانست؛ او و اندیشه‌هایش جهانی هستند و محدود کردن این اشعار به یک کشور خاص ظلم و جفا در حق اندیشه‌های مولانا به حساب می‌آید. سرانجام مولانا در سال 672 هجری قمری در قونیه وفات یافت.

گزیده‌ای از اشعار مثنوی معنوی (دفتر ششم):

اندر آمد پیش پیغامبر ضریر
کای نوابخش تنور هر خمیر
ای تو میر آب و من مستسقیم
مستغاث المستغاث ای ساقیم
چون در آمد آن ضریر از در شتاب
عایشه بگریخت بهر احتجاب
زانک واقف بود آن خاتون پاک
از غیوری رسول رشکناک
هر که زیباتر بود رشکش فزون
زانک رشک از ناز خیزد یا بنون
گنده‌پیران شوی را قما دهند
چونک از زشتی و پیری آگهند
چون جمال احمدی در هر دو کون
کی بدست ای فر یزدانیش عون
نازهای هر دو کون او را رسد
غیرت آن خورشید صدتو را رسد
که در افکندم به کیوان گوی را
در کشید ای اختران هم روی را
در شعاع بی‌نظیرم لا شوید
ورنه پیش نور نم رسوا شوید
از کرم من هر شبی غایب شوم
کی روم الا نمایم که روم
تا شما بی من شبی خفاش‌وار
پر زنان پرید گرد این مطار
هم‌چو طاووسان پری عرضه کنید
باز مست و سرکش و معجب شوید
ننگرید آن پای خود را زشت‌ساز
هم‌چو چارق کو بود شمع ایاز
رو نمایم صبح بهر گوشمال
تا نگردید از منی ز اهل شمال
ترک آن کن که درازست آن سخن
نهی کردست از درازی امر کن

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
51 دقیقه
بخش اول
53 دقیقه
بخش دوم
57 دقیقه
بخش سوم
51 دقیقه
بخش چهارم
53 دقیقه
بخش پنجم
50 دقیقه
بخش ششم
60 دقیقه
بخش هفتم
51 دقیقه
بخش هشتم
49 دقیقه
بخش نهم
49 دقیقه
بخش دهم
55 دقیقه
بخش یازدهم
62 دقیقه
بخش دوازدهم
53 دقیقه
بخش سیزدهم
54 دقیقه
بخش چهاردهم
54 دقیقه
بخش پانزدهم
45 دقیقه
بخش شانزدهم
59 دقیقه
بخش هفدهم
61 دقیقه
بخش هجدهم
54 دقیقه
بخش نوزدهم
60 دقیقه
بخش بیستم
54 دقیقه
بخش بیست و یکم
37 دقیقه
بخش بیست و دوم
58 دقیقه
بخش بیست و سوم
25 دقیقه
بخش بیست و چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مثنوی معنوی (دفتر ششم)
نویسنده
راویساعد باقری
ناشر صوتیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۲۰ ساعت و ۵۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مثنوی معنوی (دفتر ششم)

مهدی حمیدی
۱۴۰۲/۶/۳
مثنوی معنوی کتابیست که خالی از شرح و بیان انسانی چون من می‌باشد. کتابی که سراسر عرفان با آوای زیبای ملکوتی در هم آویخته و در قالب کلمات به بیان زیبا‌ترین مفاهیم انسانی می‌پردازد در کتاب ششم به نحوی مطالب بیان شده که بایستی در ادامه پنج جلد قبل آن‌ها را جستجو نمود و الا امکان درک و بررسی دقیق آن‌ها شاید میسر نباشد در این کتاب همراه با شرح امثال و حکم عالی شرحی از زندگانی انسانی نحوه سیر و سروک الی الله را به خواننده منتقل می‌نماید. در بیشتر شعرها آیات و روایات گوناگون مورد تفسیر قرار گرفته آن‌ها را شرح و بیان می‌نماید.
محمد
۱۴۰۱/۷/۱۵
سلام
دوستان عزیز توصیه میکنم حتما این کتاب صوتی رو تهیه کنید چون علاوه بر داشتن حکایتهای آموزنده بیان شیوا و دلنشین جناب استاد باقری باعث دو چندان شدن بهر از متون کهن فارسی شده است
کمیل خدابین
۱۴۰۱/۴/۲۶
کتاب که عالی بود با خوانش استاد،، ولی به نظر من قیمت شش جلد یک مقدار زیاد بود، کاش ارزونتر بود تا همه بتونن این رویای شیرین رو تجربه کنن
بهروز فردمقدم
۱۴۰۲/۶/۲۷
از این کتاب باید فقط لذت برد با صدای خوب استاد ساعد باقری و با صدای خاموش خداوندگار پا به لاهوت گزارید ممنون از کتابراه
Mehdi Nasootifard
۱۳۹۹/۱۱/۲۸
چقدر منتظر جلد ششم بودم ممنون از استاد باقری و کتابراه
حمیدرضا شافعیان
۱۴۰۳/۱/۹
مگه میشه گفت نه. مخص صا با صدای زیبای استاد
esmaeil asgari
۱۴۰۱/۳/۲۲
بهترین کتابی که گوش کردم واقعا ممنون از شش جلد عالی
مصطفی زبیری
۱۴۰۲/۳/۱۵
خدا خیرتون بده. واقعا دلنشین بود
سعید علی محمدی
۱۴۰۱/۷/۵
مرسی ممنون عالی خوب
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مثنوی معنوی (دفتر ششم)

برای دریافت کتاب صوتی مثنوی معنوی (دفتر ششم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.