معرفی و دانلود کتاب صوتی دوست باهوش من

عکس جلد کتاب صوتی دوست باهوش من
قیمت:
۸۷۰۰۰ ۴۳,۵۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دوست باهوش من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دوست باهوش من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دوست باهوش من

کتاب صوتی دوست باهوش من داستانی جذاب و شنیدنی به قلم النا فرانته، نویسنده‌ی بزرگ معاصر است. این کتاب درباره‌ی روابط پرافت‌وخیز دو دوست ایتالیایی به نام‌های النا و لیلاست. گفتنی است که اثر حاضر، یکی از عناوین پرفروش نیویورک تایمز به شمار می‌رود و توانسته جایزه‌ی ادبی Jarl Hellemann - palkinto را از آن خود کند.

درباره کتاب صوتی دوست باهوش من:

جومپا لاهیری که خود به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین نویسندگان حال حاضر دنیا شناخته می‌شود، درباره کتاب دوست باهوش من (My Brilliant Friend)، اثر همتای ایتالیایی خود، النا فرانته (Elena Ferrante) چنین گفته است: «شاهکاری بی‌چون و چرا! پس از آغاز مطالعه‌اش نمی‌خواستم هیچ کار دیگری انجام دهم...». حالا احتمالاً بهتر می‌توانید عظمت کتابی را که درباره‌اش سخن می‌گوییم دریابید.

فرانته این رمان را در سال 2011 نوشت و به چاپ رساند. کتاب بالافاصله پس از انتشار با سیل تحسین خاص و عام مواجه گشت، و در صدر لیست پرفروش‌‌های معتبرترین سایت‌ها قرار گرفت. دوست باهوش من تاکنون به زبان‌های گوناگونی ترجمه شده، و افتخارات مختلفی را برای النا فرانته به ارمغان آورده است.

اما چند کلمه‌ای درباره‌ی خود کتاب: داستان در ایتالیایِ پس از اتمام جنگ جهانی دوم می‌گذرد؛ شهر مشهور ناپل، محل روی دادن حوادث کتاب است. دو شخصیت اصلی رمان دخترانی متعلق به طبقه‌ی محروم جامعه‌ی ایتالیای قرن بیست‌اند، که میان‌شان دوستی‌ و رابطه‌ای شگفت برقرار است. یکی از این دختران النا و دیگری لیلا نام دارد. خشونت موجود در سطح جامعه، به عنوان یکی از بن‌مایه‌های اصلی و پررنگ داستان، عاملی اساسی در پیشبرد پیرنگ و البته رقم خوردن سرنوشت دو کاراکتر اصلی کتاب است.

پیش از پایان بحث جا دارد به نکته‌ای دیگر نیز اشاره کنیم: اثر حاضر جلد اول از مجموعه‌ی «رمان‌های ناپلی» است که علاوه بر دوست باهوش من، شامل کتاب‌های «داستان یک نام جدید»، «آن‌ها که می‌روند و آن ها که می‌مانند» و «داستان کودک گم شده» می‌شود.

اقتباس از کتاب صوتی دوست باهوش من:

جالب است بدانید که کتاب دوست باهوش من، دستمایه‌ی یک اقتباس تلویزیونی بسیار درخشان بوده است: سریالی با همین عنوان که از سال 2018، به تهیه‌کنندگی شبکه‌ی HBO و کارگردانی ساوریو کوستانتسو پخش می‌گردد.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی دوست باهوش من:

- قرار گرفتن در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز
- نامزد جایزه کتاب سال Waterstones در سال 2015
- نامزد جایزه Europese Literatuurprijs در سال 2014
- برنده جایزه‌ی Jarl Hellemann - palkinto در سال 2016

نکوداشت‌های کتاب صوتی دوست باهوش من:

- فرانته به راستی یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان حال حاضر است. (New York Times)
- یک رمان غنی و قدرتمند. (Barnes & Noble)
- رمان‌های فرانته، از جمله کتاب دوست باهوش من، آثاری بسیار شخصی‌ و جذاب‌اند. (The New Yorker)
- یک شاهکار مدرن از نویسنده‌ای تحسین‌شده. (goodreads)

کتاب صوتی دوست باهوش من مناسب چه کسانی است؟

از تمام علاقه‌مندان به ادبیات روز دنیا، خصوصاً دوست‌داران رمان‌هایی برخوردار از تم تاریخی و اجتماعی، دعوت می‌کنیم که شنونده‌ی کتاب صوتی دوست باهوش من باشند.

با النا فرانته بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده از همان زمان که آغاز به نوشتن کرد، تا همین امروز که آوازه‌ی قلم گیرایش جهانی شده است، در گمنامی زندگی گذرانده است. حتی تصویر او نیز تاکنون جایی منتشر نشده است. به واقع، النا فرانته نیز نامی مستعار است. با این حال، این گمنامی، سبب نشده که آثارش آنطور که شایسته است دیده نشوند و قدر نبینند. چنانچه امروز بسیاری ادبیات معاصر ایتالیا را با رمان‌های النا فرانته می‌شناسند. ضمن اینکه خود وی نیز یکی از صد شخصیت تأثیرگذار قرن به انتخاب مجله تایم است.

از کتاب‌های مشهور النا فرانته می‌توان به عناوین پیش رو اشاره داشت: «روزی که رهایم کردی، دختر پنهانم، داستان کودک گمشده».

در بخشی از کتاب صوتی دوست باهوش من می‌شنویم:

آنطور که رینو، برادر بزرگ‌تر لیلا می‌گفت، او حدود سه سالگی و فقط با نگاه کردن به کلمات و عکس‌های داخل کتاب او، خواندن را یاد گرفت. وقتی رینو در آشپزخانه تکالیف مدرسه‌اش را انجام می‌داد، لیلا کنارش می‌نشست و بیشتر از رینو یاد می‌گرفت. رینو تقریباً شش سال از لیلا بزرگ‌تر بود؛ او پسر نترسی بود که در تمام بازی‌های داخل حیاط و خیابان، به ویژه چرخیدن روی سر می‌درخشید. اما خواندن، نوشتن، حساب و حفظ کردن شعر کار او نبود. وقتی هنوز ده سالش نشده بود، پدرش فرناندود هر روز او را به کفاشی بسیار کوچکی می‌برد که در خیابان باریک و فرعی خیابان استرادونه بود تا کار تعمیر کفش را یادش بدهد. ما دخترها هر وقت او را می‌دیدم که بوی بد پا، بوی روکش کفش و چسب می‌داد مسخره‌اش می‌کردیم و تخته کفش صدایش می‌کردیم...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
5 دقیقه
شخصیت‌ها
9 دقیقه
پیش‌درآمد: از بین بردن همه‌ی ردها
21 دقیقه
کودکی: داستان دن آکیله - بخش اول
21 دقیقه
کودکی - بخش دوم
25 دقیقه
کودکی - بخش سوم
22 دقیقه
کودکی - بخش چهارم
24 دقیقه
کودکی - بخش پنجم
33 دقیقه
کودکی - بخش ششم
22 دقیقه
نوجوانی: داستان کفش‌‌ها - بخش اول
23 دقیقه
نوجوانی - بخش دوم
27 دقیقه
نوجوانی - بخش سوم
35 دقیقه
نوجوانی - بخش چهارم
22 دقیقه
نوجوانی - بخش پنجم
32 دقیقه
نوجوانی - بخش ششم
30 دقیقه
نوجوانی - بخش هفتم
32 دقیقه
نوجوانی - بخش هشتم
31 دقیقه
نوجوانی - بخش نهم
37 دقیقه
نوجوانی - بخش دهم
25 دقیقه
نوجوانی - بخش یازدهم
25 دقیقه
نوجوانی - بخش دوازدهم
19 دقیقه
نوجوانی - بخش سیزدهم
33 دقیقه
نوجوانی - بخش چهاردهم
30 دقیقه
نوجوانی - بخش پانزدهم
30 دقیقه
نوجوانی - بخش شانزدهم
25 دقیقه
نوجوانی - بخش هفدهم
28 دقیقه
نوجوانی - بخش هجدهم
27 دقیقه
نوجوانی - بخش نوزدهم
14 دقیقه
نوجوانی - بخش بیستم
22 دقیقه
نوجوانی - بخش بیست و یکم
24 دقیقه
نوجوانی - بخش بیست و دوم
24 دقیقه
نوجوانی - بخش بیست و سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دوست باهوش من
نویسنده
مترجمسودابه قیصری
راویشبنم فرشادجو
ناشر چاپینشر ثالث
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۵۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۸۷۰۰۰ ۴۳,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دوست باهوش من

فاطمه خجسته
۱۴۰۰/۱۲/۲۴
به نظرم کتاب مناسب گروه سنی نوجوان بود که از دوران کودکی تا شانزده سالگی قهرمان‌های داستان رو به تصویر کشیده بود. اونطور که در نت خواندم، ظاهراً چهارگانه هست و ادامه داره اما اونقدری ماهیت کتاب جذبم نکرد که علاقمند بشم جلدهای دیگه‌اش رو دنبال کنم، گاهی یاد ماجراجویی‌های داستان‌هایی مثل سریال جزیره قصه‌های می‌افتادم اما با ذهن کودکانه‌ی قهرمان‌های داستان، تهی از پیچ و خم‌های زندگی بزرگسالی به نظر می‌رسید. شاید اگر سنم کمتر بود از خواندن یا شنیدن این کتاب، بیشتر لذت می‌بردم.
بیشتر متمرکز بر ماجرای زندگی دو دختر بود که آرزوی نویسندگی و داستان پردازی داشتند از کودکی تا زمان ازدواج یکی از اونها، در زندگیشون مسیری مشابه داشتند و یکباره داستان زندگی اونها متفاوت شده بود. مقایسه بین شرایط مجردی و متاهلی در نگاه راوی داستان با متفاوت شدن، سمت و سوی زندگیشون بیشتر به چشم می‌یومد و به نظر مقدمه‌ای بود تا زندگی بزرگسالی هر دو رو شکل بده.
Soheyla Beyraghdar
۱۴۰۲/۵/۲۵
داستان شامل رابطۀ مادر و دختر، تجربۀ احساس‌های متناقض در دوستی، ترس و امیدها، عشق وآزادی. کشف اینکه چگونه لی لا و لنو دو دوست متفاوت در کنار هم ارتباطی انسانی را شکل میدهند و خواسته یا ناخواسته به هم قدرت پیشروی می‌دهند، و پایانی با تعلیق و عمیق که میتواند تا چند روز تمام ذهن شما را مشغول کند
sarah shmhmdi
۱۴۰۱/۲/۲۰
اِلنا فرانته نام مستعار نویسنده‌ای که چهارگانۀ_دوست اعجوبۀ من_ داستان یک نام جدید_ آنان که می‌روند و آنان که می‌مانند و داستان کودک گمشده را نوشته است.
این کتاب سیر اتفاقاتی‌ است که اکثر ما از نزدیک‌ لمس‌ برده‌ایم و داستان‌ خواننده‌ را به خوبی با خود همراه میکند.
Maryam M
۱۴۰۰/۷/۲۹
اوایل کتاب به نظر خسته کننده و کسالت بار میاد اما کم کم با شرح وقایع و بیان احساسات ظریف جذابیت پیدا میکنه. هرچند که فراوانی اسامی گاهی باعث سردرگمی خواننده میشه. صدای راوی و بیانش رو دوست داشتم. ممنون از کتابراه 🙂
Eti Atshani
۱۴۰۲/۹/۱۰
کتاب از زندگی و روحیات، نوجوانان در ایتالیا میگوید، جوانان با روحیات متفاوت که بخاطر هم مدرسه یا هم متحل بودن در کنار هم قرار گرفته‌اند خیلی برایم جذاب نبود، با اینحال ممنون‌از شما که امکان را فراهم کردید
بهارک شاه پسند
۱۴۰۰/۹/۲۴
یک اثر واقع گرا و روان که بازه‌ی زمانی ایتالیا قبل از ورود به دوره‌ی نوگرایی را به زیبایی شرح میدهد. داستان و فیلمش برای من بسیار جذاب و دوست داشتنی بود
پریسا جلیلیان
۱۴۰۰/۱۱/۲۴
در کل کتاب بدی نبود هرچند اولش خوب شروع نشد و گنگ بود. گوینده خوب و روان بود. کتاب طولانی نیست و میشه براش وقت گذاشت
مریم م.م.ف
۱۴۰۰/۱۱/۲۱
داستان ناتمام بود، خیلی باعث تعجب من شد.
ابتدا داستان جذاب شروع شد اما ناتمام...
محمدرضا فاضلی
۱۴۰۰/۱۰/۲۴
داستان جالبی بود، واقعیت خیلی برام اثر گذار نبود، یک بار خواندن ان خالی از لطف نیست
Maryam Mehrabani
۱۴۰۱/۵/۱۴
کتاب داستان جذابی را روایت می‌کند اما ناتمام روایت شد.
مریم همتی
۱۴۰۰/۱۰/۲۴
خوبه ازمقاومت زنان درموقعیتهای مختلف زندگی روایت داره
شیما شریفیان
۱۴۰۰/۹/۱۱
خیلی زیاد حاشیه گویی میکرد ولی کتاب بدی نبود
لیلا اسکندری
۱۴۰۱/۵/۱۳
عالی بود، حتما خرید کنید
عسل سعید افخم الشعرا
۱۴۰۰/۱۲/۱۵
بسیار جذاب و عالی
مشاهده همه نظرات 14

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دوست باهوش من

برای دریافت کتاب صوتی دوست باهوش من و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.