معرفی و دانلود کتاب صوتی مردی که خواب نمی‌دید

عکس جلد کتاب صوتی مردی که خواب نمی‌دید
قیمت:
۶۵۰۰۰ 45500 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مردی که خواب نمی‌دید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مردی که خواب نمی‌دید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مردی که خواب نمی‌دید

کتاب صوتی مردی که خواب نمی‌دید نوشته‌ی داوود بختیاری دانشور، به روایت خاطرات اسیر آزاد شده‌ی ایرانی، اسدالله خالدی می‌پردازد و دوران کودکی، سال‌های مبارزه با رژیم شاه، جنگ و اسارت او را به تصویر می‌کشد.

درباره‌ی کتاب صوتی مردی که خواب نمی‌دید:

این کتاب صوتی روایت‌گر زندگی یکی از مبارزان انقلابی به نام اسدالله خالدی است و حاصل مصاحبه و گفت‌وگوی داوود بختیاری دانشور و راوی به مدت یک سال است؛ نویسنده رویدادها و اتفاقات جذاب و نادری که در روزهای پیش از انقلاب تا ساعاتی که خالدی در اسارت اردوگاه‌های عراق سپری کرد را در این کتاب آورده است.

داوود بختیاری دانشور در این اثر کوشیده تا با بهره‌گیری از زبانی ساده، روان، بی‌ابهام و در عین حال با به‌کارگیری عناصر داستانی، جذابیت روایت را دوچندان نماید. شرح جزئیات، توصیف، ایجاد فضا و بهره‌گیری از گفت‌وگو و شخصیت‌پردازی، از ویژگی‌هایی هستند که موجب شده تا این اثر به یکی از درخشان‌ترین خاطرات حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تبدیل شود.

این اسیر ایرانی در محله قدیمی شاپور تهران به دنیا آمده است. دوران ابتدایی و راهنمایی‌ خود را در مدرسه‌ای در همان محله و دوران دبیرستانش را در مدرسه فرانسوی رازی در خیابان فرهنگ سپری کرده است. پس از دریافت مدرک دیپلم برای ادامه تحصیلات به آلمان می‌رود و چندین سال بعد با مدرک مهندسی کشاورزی بازمی‌گردد و اقدام به فعالیت‌های سیاسی مخالف رژیم می‌کند. اما پس از مدتی به دست ساواک دستگیر می‌شود و مورد آزار و اذیت‌ها و شکنجه‌های آن‌ها قرار می‌گیرد، پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم برای دفاع از کشورش به جبهه‌های نبرد عازم می‌شود، اما سرانجام به اسارت دشمن در می‌آید.

داوود بختیاری دانشور را بیشتر بشناسیم:

داوود بختیاری دانشور، نویسنده ادبیات انقلاب و دفاع مقدس در زمان حیات کوتاه مدت اما پر بارش نوشته‌های ارزشمند بسیاری در زمینه‌ی ادبیات پایداری کشورمان خلق کرده که بسیاری از این آثار در حال حاضر در ردیف کتاب‌های ماندگار ادبیات پایداری کشورمان قرار دارد.

در قسمتی از کتاب صوتی مردی که خواب نمی‌دید می‌شنویم:

«حالا تنها با آن‏چه بر من گذشته زندگی می‏‌کنم. روز‌های پیاپی، شب‏‌های پیاپی، غم‌‏های خفه‏ شده در سینه، ناله‏‌هایی که هرگز شنیده نشدند؛ فشار‌های روانی، امید و ناامیدی و انتظاری پایان‏ ناپذیر. آره، پایان‏ ناپذیر. این انتظار هنوز هم با من است. چنان چسبیده به تن و روحم که گویی با من به دنیا آمده است؛ و آن سکوت. هنوز سکوت آن‏جا تو گوش‏‌هایم مانده. سکوت شب‏‌های منطقه. سکوت قبل از تیرباران‏ شدن‏مان. سکوت لحظه‌‏های بازجویی. سکوت سلول‏‌های انفرادی الرشید و سکوتی که تو دل و جان دیوار‌های قلعه تکریت و بعقوبه بود.

اسدالله... ا... سد... الله...

صدای خانم ‏خانما است. مادرم را می‏‌گویم. صورتش از حرص به کبودی می‌‏زند. لب پایینی‏‌اش ریزریز می‌‏لرزد. برای لحظه‏‌ای پاهایم به زمین میخ می‌‏شود. دستپاچه هسته هلو، خرما و گردو‌ها را تو جیب شلوارم می‏‌تپانم. مثل مشت بسته‌‏ای تو جیب‏ام قلمبه می‏‌شوند. پا‌های خانم‏ خانما هم به زمین چسبیده انگار. احساس می‌‏کنم صورتش هر لحظه کوچک و کوچک‏تر می‏‌شود. یکهو پا به دویدن می‏‌گذارم؛ چنان‏که انگار با بچه‏‌های محله «کوی بابل» دست به یقه شده‌‏ام و بعد از خونی‏‌مالی کردن‏‌شان پا به فرار گذاشته‌‏ام.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
43 دقیقه
بخش اول
37 دقیقه
بخش دوم
47 دقیقه
بخش سوم
49 دقیقه
بخش چهارم
71 دقیقه
بخش پنجم
36 دقیقه
بخش ششم
24 دقیقه
بخش هفتم
57 دقیقه
بخش هشتم
44 دقیقه
بخش نهم
61 دقیقه
بخش دهم
41 دقیقه
بخش یازدهم - قسمت اول
57 دقیقه
بخش یازدهم - قسمت دوم
37 دقیقه
بخش دوازدهم
33 دقیقه
بخش سیزدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مردی که خواب نمی‌دید
نویسنده
راویمسعود فروتن
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۳۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی انقلاب و دفاع مقدس، کتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه صوتی
۶۵۰۰۰ 45500 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مردی که خواب نمی‌دید

محمد اسماعیلی
۱۳۹۹/۸/۱۳
بدترین ایراد کتاب اینکه پایان نداشت و داستان نیمه کاره گذاشته شد
و مقداری احساس کردم نویسنده فقط نقاط سیاه زندگیشو بیان کرده و تمام قصه رنج و محنت بود و هیچ نقطه خوبی در زندگی نویسنده دیده نشد و همه زندگی فقط رنج بود
و من احساس کردم نویسنده یک حالت ضد زن داشت و هیچکدام از زنهای داستان مثبت نبودند
حتی مادر بزرگ اسداله خالدی خیلی مثبت نبود البته غیر از زن آلمانی که آنهم در حد چند خط به آن پرداخته شد
در مجموع با وجود اینکه من علاقمند قصه‌های جنگم ولی نپسندم
Hosein Jamalabadi
۱۴۰۰/۹/۲۸
داستان قوی نداره و شیوه روایی داستان دوست ندارم، سوژه واقعی مث جنگ نباید آنقدر آبکی و سوسولی روایت شه، از همه بدتر صدای قصه گو افتضاحه و خیلی رو مخه، انگار بیشتر راز بقا گوش میده آدم. پشیمون شدم از خرید این کتاب.
علیرضا کیانی
۱۴۰۱/۶/۴
به نظرم نویسنده نتوانسته حق مطلب را در مورد شخصیت داستان ادا کند و بدتر اینکه ناقص هم تمام می‌شود. از خانواده آقای خالدی چیز واضحی دستگیر خواننده نمی‌شود. البته صدای راوی داستان بد نبود
عیاری بکتاش
۱۳۹۹/۱۱/۲۲
شروع خوب و هیجان اوایلش خوب بود ولی بعدا بعضی چیزا خیلی کلی گوئی بود آخرش هم ناتمام موند و کتاب بی پایان موند. صدای راوی خیلی عالی بود ممنون از آقای فروتن با صدای گرمش%
★★★☆☆۳از۵ستاره
نازنین مرادی
۱۳۹۹/۷/۲۵
فقط میحواستم بدونم کتاب به این خوبی و با گویندگی بسیار عالی. چرا بی سرانجام به پایان رسید واقعا جای تاسفه
محمد شمس
۱۳۹۹/۸/۶
کتاب جذابی است مخصوصاباصدای آقای فروتن خیلی نثرزیبایی داره دست مریضاد
محمد آریان
۱۴۰۰/۱/۱
کتاب خوبی بود
تن صدای گوینده گرم و جالب بود
اما حیف آخرش ناقص ماند
محمد اخوت
۱۴۰۰/۱/۳
آخرش نیمه کاره موند چرا؟
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مردی که خواب نمی‌دید

برای دریافت کتاب صوتی مردی که خواب نمی‌دید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.